Seat Ibiza Cupra

Cupra, όπως λέμε δύναμη. Άραγε αυτό να σημαίνει στα Ισπανικά; Όχι, αλλά στην περίπτωση του Seat Ibiza θα μπορούσε! Η “μαμά” VW βάζει και στο Ibiza τον κινητήρα που έβαλε στο Polo Gti για να είναι το παιχνίδι επί ίσοις όροις. Επιστροφή στο παρελθόν, τότε που Ibiza και Polo είχαν τον γνωστό 20-βάλβιδο 1.800-άρη κινητήρα που ήταν η χαρά της βελτίωσης. Το ίδιο και τώρα, 1,8 λίτρα τούρμπο TSI και πάνω από 190 ίπποι για το μικρό της Seat στο οποίο μεταμοσχεύθηκε ο κινητήρας που κινούσε τα τελευταία χρόνια πιο μεγάλα αυτοκίνητα του ομίλου VAG, όπως τα A3, A4, Passat κλπ. Είναι μια κίνηση που έπρεπε να γίνει απ’τη στιγμή του το αντίπαλο δέος εντός εταιρείας πωλείται πλέον με το νέο μηχανικό σύνολο. Ήταν και μια κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση με σκοπό να χτυπήσουν αυτοκίνητα με 1,6 λίτρα και τούρμπο όπως τα Peugeot 208 Gti, Ford Fiesta ST, Renault Clio RS. Μια και οι μηχανικοί στη Seat έχουν εντολή να δημιουργούν αυτοκίνητα ένα κλικ πιο πάνω σε σπορ αίσθηση από τα αντίστοιχα της VW, το νέο Seat Ibiza Cupra θα πρέπει να είναι εξ’αρχής μια επιτυχία. Όμως, αναφερόμαστε σε ένα μοντέλο που στην ουσία κυκλοφορεί ίδιο – μετά από δύο facelift – τα τελευταία οκτώ χρόνια. Δεν είναι και ο,τι πιο νέο σε ό,τι αφορά την εμφάνισή του. Παρ’όλα αυτά, οι μικροαλλαγές το διατηρούν σε φόρμα και συνεχίζει να προσεγγίζει νέους οδηγούς που θέλουν μια σπορ πινελιά. Ακόμα καλύτερα τώρα με τη νέα έκδοση Cupra. Ένα όνομα που κυκλοφορεί με τα μοντέλα της Ισπανικής φίρμας και έχει γίνει συνώνυμο με τις επιδόσεις και τη σπορ οδική συμπεριφορά.

Seat-Ibiza_Cupra_2016_1024x768_wallpaper_21

Ας το δούμε πιο αναλυτικά. Κινητήρας άμεσου ψεκασμού TSI που αποδίδει με χρήση υπερσυμπιεστή 192 ίππους και 320 Nm ροπής! Εξαιρετικά μεγάλο νούμερο για μέγιστη ροπή σ’ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Ας είναι καλά τα 1.800 κυβικά εκατοστά. Ο 1,4 TSI είχε μόνο 12 ίππους λιγότερους με χρήση τούρμπο και κομπρέσσορα, όμως η μέγιστη ροπή ήταν 250 Nm και είναι ενδεικτικό για να καταλάβουμε τη διαφορά μεγέθους ανάμεσα στους δύο κινητήρες. Ο ένας ήταν “σκασμένος” να βγάλει 180 ίππους από 1.400 κυβικά κι αυτός άνετα βγάζει 192 με πολλές δυνατότητες για παραπάνω. 0-100 έχει 6,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 235 km/h. Αυτή είναι μόνο η αρχή. Ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και τιμόνι για να διαλέγουμε ανάμεσα σε σπορ ή πιο ουδέτερη αίσθηση και συμπεριφορά. Το κερασάκι στην τούρτα; Μπλοκέ διαφορικό XDS+ για τις δύσκολες στιγμές της υποστροφής σε ένα μπροστινοκίνητο μικρό Gti είναι η λύση στα χέρια κάθε οδηγού που είναι τέρμα γκάζι ακόμα και στην είσοδο μιας πολύ κλειστής στροφής, ενώ γενικά τον βοηθάει στη σταθερότητα και στην πρόσφυση σε στροφές με μεγάλη ταχύτητα. Εξωτερικά ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα Ibiza με τους μεγαλύτερους προφυλακτήρες μπροστά και πίσω, τα λογότυπα, τους μαύρους καθρέφτες και τις στάνταρ 17-άρες ζάντες. Το πίσω μέρος δείχνει πιο σπορ συγκριτικά με το μπροστά. Παρά τα led ημέρας με τα φώτα xenon, η “μούρη” του Ibiza μπροστά είναι πιο συνηθισμένη, ενώ πίσω, εκτός από τα led φώτα, οι τομές στον προφυλακτήρα, το μαύρο ματ diffuser και η εξάτμιση βαλμένη ακριβώς στο κέντρο σε σχήμα τραπεζίου εκτοξεύουν τη σπορ διάθεση που σου βγάζει όταν το κοιτάς και με περισσότερη ανυπομονησία θες να μπεις μέσα και να το οδηγήσεις.

Seat-Ibiza_Cupra_2016_1024x768_wallpaper_17

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, σίγουρα είναι γνώριμο, έχοντας σπορ στοιχεία όπως το τριάκτινο τιμόνι με δέρμα και flat βάση, ο πίνακας οργάνων που έχει κάθετα τις βελόνες, ο σπορ επιλογέας ταχυτήτων και τα αλουμινένια πεντάλ. Το σύστημα infotainment χειρίζεται εύκολα μέσω της οθόνης στην κεντρική κονσόλα ή από τα κουμπιά στο τιμόνι, ενώ όπως σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα η συνδεσιμότητα με smart συσκευές είναι δεδομένη και το Mirror link επιτρέπει στους επιβάτες του Ibiza Cupra να βλέπουν στην οθόνη ό,τι ακριβώς έχουν και στο κινητό τους. Μια ενδιαφέρουσα εφαρμογή του Seat Drive App είναι το “Challenger” που βάζει στον οδηγό διάφορες προκλήσεις, ώστε να βελτιώσει το οδηγικό του στυλ. Μη φανταστείτε ότι θα του λέει ” Έλα, σ’αυτή τη στροφή μπορείς να μπεις πιο γρήγορα” ή “δώσε κι άλλο, θα στρίψω!”. Όχι, σε καμία περίπτωση, απλά σκοπό έχει να γίνεις πιο ήρεμος στην οδήγηση και να αυξήσεις την αυτονομία, χωρίς να πηγαίνεις αργά ή πολύ γρήγορα. Βέβαια η κατανάλωση δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη (6,0 l/100 km), οπότε μπορείτε να αγνοήσετε πλήρως το “Challenger” και να βάλετε το πόδι στο πάτωμα! Αυτό ακριβώς που ζητάει το Cupra. Αυτό για το οποίο έχει φτιαχτεί.

Seat-Ibiza_Cupra_2016_1024x768_wallpaper_3b   Seat-Ibiza_Cupra_2016_1024x768_wallpaper_3e

Έχουμε πει πολλές φορές ότι αυτό που ψάχνουμε σε ένα αυτοκίνητο είναι ο δυνατός του χαρακτήρας και το Ibiza Cupra έχει έναν καθαρά δυνατό και ιδιαίτερο χαρακτήρα. Με τη μία βγάζει το “sportiness” που χρειάζεται ένα μικρό Gti και αυτό διατηρείται στα χαρακτηριστικά του κινητήρα, όπως επίσης και των αναρτήσεων. Η Seat με στόχο την προσέλκυση περισσότερων νέων πελατών, δεν αλλάζει την επιτυχημένη συνταγή, απλά τη βελτιώνει στα πιο σημαντικά της σημεία. Κινητήρας, αναρτήσεις, οδική συμπεριφορά. Με την τιμή λίγο πιο κάτω απ΄το VW-αδερφάκι του σε βάζει στο δίλημμα: σπορ αίσθηση ή καλύτερη ποιότητα. Αυτή είναι και η διαφορά μεταξύ Ibiza Cupra και Polo GTi. Η επιλογή δική σας. Ζυγίστε το τι θέλετε πιο πολύ απ’τα δύο στοιχεία και κάνετε δικό σας το Seat Ibiza Cupra, γνωρίζοντας ότι θα δίνει καλύτερο οδηγικό feedback, αλλά σίγουρα θα υπάρχουν πιο ποιοτικά αυτοκίνητα εντός γκρουπ VAG (Polo, A1).

Χωρίς τίτλο

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης […]