Chevrolet Camaro ZL1
H νέα Camaro ZL1 είναι ένα τέρας πάνω σε 4 ρόδες… Το πιο εξελιγμένο, υπερβολικά επιθετικό sports coupe που μπορεί να οδηγηθεί για μια βόλτα ή να σπάσει τα χρονόμετρα στην πίστα ή να κάνει ένα drag race ανά πάσα στιγμή! Με το που το βλέπει κάποιος, πιστεύει ότι έχει δραπετεύσει από κάποιο Fast & Furious του μέλλοντος και είναι σίγουρος πως πίσω από αυτή την επιβλητική, τρομακτική μούρη με τις άπειρες τομές και φουσκώματα και κάτω απ’το υπέρ-φουσκωμένο καπό, βρίσκεται ένας κινητήρας μαχητικού αεροσκάφους που παίζει να βγάζει και 1.000 άλογα! Αυτή είναι η εντύπωση που σου δίνει, πραγματικά. Δεν απέχει και πολύ απ’την πραγματικότητα, καθώς αυτή η Chevy βγάζει 640 άλογα από τον V8 υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 6,2 λίτρων. Από όποια γωνία το κοιτάξεις φωνάζει δυνατά ότι φτιάχτηκε για να συναρπάζει. Κάτι που δεν κάνει μόνο με την εκπληκτική εμφάνιση, αλλά και με την τεχνολογία που είναι φορτωμένο. Αυτό το 2+2 κουπέ είναι τόσο καλά σχεδιασμένο που έχει περάσει πάνω από 100 ώρες σε αεροδυναμική σήραγγα ή στην πίστα για να τελειοποιηθεί η αεροδυναμική απόδοση αλλά και η ψύξη για να μπορεί να θεωρείται ένα από τα πιο track-oriented αυτοκίνητα. Χωρίς βέβαια, όπως είπαμε ξανά, να επηρεάζεται η καθημερινή χρήση στο δρόμο. Πώς γίνεται αυτό;
Magnet Ride suspension είναι η απάντηση. Δηλαδή μαγνητική ανάρτηση, όπου σε κάθε ένα από τα αμορτισέρ, υπάρχουν ηλεκτρομαγνητικά πηνία που μαγνητίζουν τα σωματίδια σιδήρου βουτηγμένα στο λάδι του αμορτισέρ. Όταν χρειάζεται λοιπόν, όπως στην καθημερινή χρήση, η ανάρτηση δουλεύει σαν μια κανονική ανάρτηση λαδιού. Όμως όταν ο υπολογιστής εντοπίσει κάποια κλίση, οι ηλεκτρομαγνήτες ενεργοποιούνται και δημιουργούν τόσο σφιχτούς δεσμούς που κάνουν την ανάρτηση εξαιρετικά σφιχτή και ό,τι πρέπει για ασταμάτητο στρίψιμο! Μέσα σε όλα τα τεχνολογικά καλούδια της ZL1 υπάρχει το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το launch control για την εκκίνηση και διακόπτης αλλαγής των διαφόρων mode οδήγησης. Με το βάρος να έχει μειωθεί, τη δύναμη να έχει αυξηθεί και το αεροδυναμικό πακέτο να είναι καλύτερο από ποτέ, η νέα Chevy είναι σαφώς καλύτερη απ’την προκάτοχό της. Μια και είπαμε για αεροδυναμικό πακέτο, δεν πρέπει να ξεχάσουμε το ανθρακονημάτινο καπό με σύστημα εξαγωγής του καυτού αέρα από τον κινητήρα προς τα έξω. Έτσι εξηγείται και το πόσο τεράστιο δείχνει! Οι ζάντες αλουμινίου που φοράει είναι 20-άρες και η διάσταση στα πίσω λάστιχα είναι θηριώδης, 305/30 ZR20. Η Goodyear σχεδίασε ειδικά για την Camaro τα Eagle F1, ώστε να έχει ασύγκριτη πρόσφυση στην πίστα. Προφανώς πρέπει να σταματά έγκαιρα, οπότε εδώ ανέλαβε η Brembo να εφοδιάσει με 6-πίστονα φρένα μπροστά, διαμέτρου 390 mm.
Τι να σταματήσει; Μα τί άλλο; Την αστείρευτη δύναμη του 6,2 V8 με 640 άλογα και 868 Nm ροπής. Ασύλληπτα νούμερα και γι’αυτό η Chevrolet αποφάσισε να το ταιριάξει με ένα 10-τάχυτο – παρακαλώ – αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με χειριστήρια στο τιμόνι. Οι σχέσεις είναι τόσο κοντές που του επιτρέπουν να μένει στο σωστό φάσμα στροφών για τη μέγιστη επιτάχυνση, ειδικά μετά την έξοδο από τις στροφές. Υπάρχει και το manual, αφού μιλάμε για ένα αμάξι που μπορεί να μπει στην πίστα χωρίς να χρειάζεται καμία “μόντα”, πανέτοιμο να κατεβάσει τους χρόνους. Έξι σχέσεις, λοιπόν, στο χειροκίνητο και ενεργό rev-matching για να ταιριάζουν οι στροφές του κινητήρα σε κάθε κατέβασμα. Η έκτη γενιά Camaro ήρθε για να ταρακουνήσει τον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων. Ξέρουμε πως μπορεί, όχι απλά να μην την οδηγήσουμε ποτέ, αλλά ούτε και να την αντικρίσουμε στ’ αλήθεια. Ποτέ μη λες ποτέ. Δε γίνεται, όμως, να μείνουμε σιωπηλοί σε ένα τέτοιο αριστούργημα της αυτοκίνησης. Δεν είναι μόνο τα εκατοντάδες άλογα, ούτε η τεχνολογία που ταιριάζει για την πίστα, ούτε ακόμα οι 11 διαφορετικοί εναλλάκτες θερμότητας σε όλο το σασί για την βέλτιστη ψύξη της Camaro ZL1. Κατ’εμάς είναι η μοναδικά σκληροπυρηνική εμφάνιση. Hot Camaro, ίσως γι’αυτό και το κατακόκκινο χρώμα! Για να ταιριάζει με την ίδια φιλοσοφία…
https://www.youtube.com/watch?v=zdwQwZzSHRo
Πολύ ωραίο μου θυμίζει Ferrari.
[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης […]