Ναι, είναι αλήθεια! Η Audi θέλει να μας τρελάνει και ντοπάρει ακόμα πιο πολύ το νέο της TT RS. 400 άλογα και επιτάχυνση από στάση σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα είναι επιδόσεις super car, όχι ενός sport coupe! Το RS είναι η κορυφαία έκδοση του γερμανικού κουπέ, το οποίο αναβίωσε το 2009 με τον ερχομό του πρώτου TT RS. Μια τέτοια έκδοση είναι άμεσα συνδεδεμένη με τα θρυλικά RS της δεκαετίας του ’90 – όταν και χρησιμοποιήθηκε για τελευταία φορά το συγκεκριμένο λογότυπο – γι’αυτό οι Γερμανοί φρόντισαν να έχουν και τον αντίστοιχο κινητήρα για εκρηκτικές επιδόσεις που παράλληλα θυμίζει έντονα το παρελθόν, τόσο από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών, όσο και ήχου. Για τη μελωδία του RS3 μιλήσαμε σε προηγούμενο άρθρο μας. Η ίδια μελωδία υπάρχει κι εδώ, καθώς πρόκειται για τον ίδιο κινητήρα που είναι, όμως, σαφώς πιο… “τσιτωμένος”. Οι 5 κύλινδροι ευθύνονται για τον ήχο του και το τούρμπο για την εκπληκτική απόδοση. Όλα αυτά συνοδεύονται από μια αρκετά δυναμική εμφάνιση, ώστε το TT RS να “δείχνει τα δόντια του” όχι μόνο στο δρόμο, αλλά κι όταν είναι πλήρως ακινητοποιημένο.
Τεράστια εξάγωνη μάσκα με κυψέλες, αεραγωγοί και τομές στον προφυλακτήρα 3-D led φανάρια και η λέξη Quattro για να θυμίζει ότι είναι ένα τετρακίνητο θηρίο! Στο πίσω μέρος υπάρχει μια χορταστική αεροτομή και δύο μεγάλες οβάλ εξατμίσεις εκατέρωθεν του diffuser, έτσι για να βγαίνει από εκεί όλος ο βρυχηθμός του 2,5 turbo κινητήρα. Για να μιλήσουμε με αριθμούς: 2.480 κ.εκ, 400 ίπποι και 480 Nm ροπής περνούν σε όλους τους τροχούς του TT μέσω του συστήματος Quattro. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Σύμφωνα με την εταιρεία 3,7 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 km/h! Μήπως οι κάτοχοι R8 να αρχίσουν να ανησυχούν; Σίγουρα αυτοί που θα ανησυχήσουν θα είναι οι ανταγωνιστές του. Η Audi έχει βρει το κόλπο να συνδυάζει έναν άψογο κινητήρα για να δημιουργεί θαύματα είτε αυτά είναι – υπέρ – hot hatch όπως το RS3 είτε κουπέ.
Το εσωτερικό ακόμα και στο πιο απλό ΤΤ σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό. Πως να ξεχάσεις το εξ’ολοκλήρου ψηφιακό καντράν (virtual cockpit) και τον χειρισμό του κλιματισμού μέσω μικρών περιστροφικών διακοπτών στους αεραγωγούς; Είναι κάποια στοιχεία πολύ μπροστά από την εποχή τους και σίγουρα δείχνουν το δρόμο σε άλλα μοντέλα. Στο RS έχουν αλλάξει κάποια πράγματα μέσα, ώστε να δείχνουν την “racing” πλευρά του TT. Συγκεκριμένα, ο κινητήρας παίρνει μπροστά με ένα κουμπί που είναι βαλμένο πάνω στο τιμόνι, όπως στα αγωνιστικά, ενώ υπάρχει ρύθμιση στα όργανα για να εμφανίζονται πληροφορίες πίεσης ελαστικών και δυνάμεων επιτάχυνσης G. Αν ξεχαστείς με την ταχύτητα στον κόφτη θα εμφανιστεί λαμπάκι που θα ζητά να την αλλάξεις αμέσως. Έτσι κι αλλιώς είναι ανεπαίσθητη η αλλαγή, τόσο γρήγορη με το S-Tronic 7 διπλού συμπλέκτη με τα χειριστήρια στο τιμόνι. Μπορείς επίσης να συνδέσεις το κινητό σου ή να γίνει το TT ένα Wi-fi hotspot, αλλά ειλικρινά, ποιος νοιάζεται για κάτι τέτοιο όταν μπαίνει μέσα σε ένα ΤΤ RS;
Στο RS θα μπεις για να σου τινάξει τα μυαλά στον αέρα! Να πατήσεις τέρμα γκάζι και να απογειωθείς. Αυτός είναι ο σκοπός του. Ακόμα και η ίδια η Audi στοχεύει περισσότερο στο να δείξει ότι είναι ένας πύραυλος-grand tourer με τις επιδόσεις για να τρίβεις τα μάτια σου, παρά ένα hardcore όπλο για το απόλυτο στρίψιμο. Σίγουρα θα είναι αρκετά καλό στις στροφές και ειδικά με την τετρακίνηση. Όμως, αν είσαι σε κάποιον Autobahn της Γερμανίας χωρίς όριο ταχύτητας, δύσκολα θα βρεις κάτι που να το πιάσει. Η δύναμη είναι τόση πολλή που φτάνει για να σου προκαλεί συνεχώς στην ευθεία αυτό το χαζοχαρούμενο χαμόγελο, λες και είσαι ο βασιλιάς ολόκληρου του αυτοκινητόδρομου! Το χαμόγελο, βέβαια, κόβεται αμέσως στο άκουσμα της τιμής, αλλά τι να κάνουμε; Δεν είναι ένα ΤΤ. Είναι το TT RS και πολύ μας… R S (αρέσει)!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα
[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης […]