Formula 1 GP Singapore 2016

Λένε ότι όποιος κερδίζει στη Σιγκαπούρη παίρνει και τον τίτλο… Εκτός από μία φορά όταν και είχε μαγειρευτεί το αποτέλεσμα της νίκης του Alonso το 2008 με το crash-gate και το πρωτάθλημα δεν το πήρε ο Massa, ούτε ο Alonso προφανώς, αλλά ο Hamilton. Αν στηριχτούμε σ’αυτή την παράδοση, μάλλον ο Rosberg που νίκησε στη Σιγκαπούρη, θα πάρει τον τίτλο του 2016. Ή μήπως όχι; Έχουμε αρκετούς αγώνες μπροστά μας για να προδιαγράψουμε το τέλος του πρωταθλήματος από τώρα. Πάντως ο Γερμανός είναι σε εξαιρετική φόρμα στους πρόσφατους αγώνες, έχει περισσότερες νίκες απ’τον ομόσταυλό του και έχει ταυτόχρονα και το πάνω χέρι στη βαθμολογία, ξανά. Φέρνει την W07 στην πρώτη θέση του grid πριν την εκκίνηση, ξεκινάει καλά και δε χάνει την πρωτοπορία μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Άλλες φορές εύκολα, άλλες πιο δύσκολα. Αυτή τη φορά δυσκολεύτηκε, ή μάλλον να το θέσω καλύτερα, φοβήθηκε κι αυτός και η ομάδα του ότι ίσως χάσουν την πρώτη θέση. Στον συγκεκριμένο αγώνα η Red Bull – όπως και στο Monaco που είναι circuit πόλης – έδειχνε τα δόντια της ήδη απ’τις κατατακτήριες, όπου και “χώθηκε” ανάμεσα από τις δύο Mercedes. Ο Ricciardo έψαχνε τη νίκη που του στέρησαν με το καταστροφικό pit stop στο Monaco και έδειχνε ότι δε θα αφήσει στην τύχη τίποτα στον αγώνα.

Singapore Grand Prix Race

Η εκκίνηση δόθηκε, αλλά όπως πάντα σε ένα GP στη Σιγκαπούρη, έχουμε τουλάχιστον ένα safety car. Φέτος ήρθε πολύ νωρίς, καθώς λίγα μέτρα μετά την εκκίνηση, ο Hulkenberg “έγινε σάντουιτς” ανάμεσα σε δύο μονοθέσια και χτύπησε στις μπαριέρες με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει. Κι ενώ η πίστα καθαρίζονταν από τα θραύσματα της Force India, μια ασυνεννοησία του αλυτάρχη με τους κριτές, λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σοβαρό ατύχημα, όταν ένας απ’τους κριτές μάζευε κάποιο θραύσμα και πίσω του ερχόταν όλο το τρενάκι με πρώτο τον Rosberg με 300+ km/h. Ευτυχώς, για πολύ λίγο πρόλαβε να τρέξει εκτός πίστας για να μην τον πατήσουν! Το συμβάν αυτό ήρθε να προστεθεί στο άλλο περίεργο που εμφανίστηκε μπροστά στα μάτια του Max Verstappen κατά το FP3. Τότε ένα τεράστιο ερπετό – πιθανώς δράκος – πέρναγε ανενόχλητο την πίστα της Marina Bay και συνέχισε την πορεία του πίσω απ’τις μπαριέρες! Επεισοδιακή η Σιγκαπούρη στα εξω-αγωνιστικά…

Motor Racing - Formula One World Championship - Singapore Grand Prix - Race Day - Singapore, Singapore  monitor-lizard-f1-singapore

Με την επανεκκίνηση οι διαφορές στους 3 πρώτους άνοιξαν με τον Rosberg να ξεφεύγει απ’τον Ricciardo και τον Αυστραλό να παίρνει ανάσα ασφαλείας απ’τον Hamilton. Ο τελευταίος δε μπορούσε να ανεβάσει ρυθμό, καθώς τα ultra soft ελαστικά καταπονούσαν απίστευτα τα φρένα και άρχισε να κάνει διαχείριση. Το ίδιο πρόβλημα με τα φρένα αντιμετώπισε και ο Rosberg που όμως μετά την αλλαγή στα soft, εξομαλύνθηκε και μπόρεσαν οι δύο Mercedes να κάνουν καλύτερη διαχείριση του αγώνα τους. Ταυτόχρονα στις πίσω θέσεις ο Vettel άρχισε έναν μαραθώνιο προσπεράσματος αφού μετά το πρόβλημα με την ανάρτησή του στα δοκιμαστικά αναγκάστηκε να ξεκινήσει τελευταίος μη μπορώντας να κάνει ανταγωνιστικό χρόνο το Σάββατο. Η άλλη Ferrari με τον Raikkonen ανέβηκε μια θέση και βρέθηκε πίσω απ’τον Hamilton. Ο Φινλανδός γνώριζε τα προβλήματα των Mercedes και μετά από ένα λάθος του Hamilton στα φρένα, το εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο και τον πέρασε στα ίσια, βλέποντας για πρώτη φορά ένα προσπέρασμα της Ferrari πάνω σε Mercedes.

Motor Racing - Formula One World Championship - Singapore Grand Prix - Race Day - Singapore, Singapore

Λίγο πιο πριν εκτυλίχθηκε η πιο ενδιαφέρουσα, καυτή και… αντρική μάχη του αγώνα. Kvyat – Verstappen. Οι δύο που αντάλλαξαν θέσεις μέσα στη χρονιά είχαν μια απίστευτη μάχη ρόδα με ρόδα για 2-3 γύρους. Ο Ρώσος αναγεννημένος έκλεινε σε κάθε ευκαιρία την πόρτα στον Verstappen δείχνοντας ότι δεν έχει ξεχάσει να οδηγεί και εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι δεν παίζει ρόλο ο κινητήρας σε μια πίστα πόλης, προσέφερε πλούσιο θέαμα αμυνόμενος τη θέση του από τον μαινόμενο Verstappen που δήλωνε στο radio: “Come on, man”. Μάλλον ότι θα έπρεπε να τον αφήσει να περάσει. Όμως, όπως δήλωσε κι ο ίδιος ο Ολλανδός αργότερα το είπε στη σύγχυση της στιγμής και ο Kvyat υπερασπίζονταν τη θέση του. Τέτοιες μάχες αρέσουν στο κοινό, όχι μόνο από πλευράς ίντριγκας, αλλά από οδηγικού ενδιαφέροντος, δύο ταλέντα να παλεύουν μέσα στην πίστα για μια θέση στη δεκάδα.

Η τελευταία σκηνή του έργου για το GP ήταν η αλλαγή στρατηγικής του Hamilton που άλλαξε όλο το παιχνίδι στις θέσεις 1-4. Έχοντας πέσει πίσω απ’τον Raikkonen και χωρίς να έχει να χάσει κάτι, η Mercedes τον βάζει μέσα και ρισκάρει κάνοντας άλλο ένα pit stop. Η Ferrari απαντά αμέσως στο ρίσκο της Mercedes και βάζει κι εκείνη μέσα στον επόμενο γύρο τον Raikkonen. Όμως, η έξοδος του Hamilton με τα φρέσκα λάστιχα είναι καλύτερη και ο Βρετανός βγαίνει μπροστά απ’τον Raikkonen. Αυτό σήμαινε ότι ο Ricciardo είχε πλέον καλυμμένα τα νώτα του και μπορούσε κι αυτός να μπει για άλλο ένα pit stop, βάζοντας τα super soft με σκοπό να κυνηγήσει τέρμα γκάζι την πρώτη θέση του Rosberg που δεν θα έκανε άλλη αλλαγή ελαστικών. Με λίγους γύρους να απομένει και την αγωνία ζωγραφισμένη στα πρόσωπα, ειδικά των ανθρώπων της Mercedes, ο Ricciardo πίεζε κι έφτανε σιγά σιγά τον πρωτοπόρο. Στον τελευταίο γύρο, έφτασε σε απόσταση λιγότερη από μισό δευτερόλεπτο, αλλά δε μπορούσε να κάνει κάτι παραπάνω. Ο Rosberg περνούσε τη γραμμή του τερματισμού, νικώντας πρώτη φορά στη Σιγκαπούρη. Η Mercedes έμαθε απ’τα περσινά της λάθη και με εξαιρετική στρατηγική έκανε το 1-3 κι ας “ίδρωσε” στο τέλος!

Singapore Grand Prix Race

Οι Ferrari έκαναν το 4-5 με τον Vettel να έρχεται από τόσο πίσω και να τερματίζει 5ος σε έναν εκπληκτικό αγώνα. Ο Verstappen τελικά πέρασε τον Kvyat και όχι μόνο, για να φτάσει στην 6η θέση, ενώ η 7η θέση του Alonso μπροστά απ’τον Perez, δείχνει για μια ακόμη φορά τη βελτιωμένη McLaren. Ο Kvyat βαθμολογήθηκε και παραδέχτηκε ότι μετά από καιρό βρήκε τον εαυτό του και το πάθος για να τρέχει στη Formula 1. Η 10η θέση του Magnussen σήμαινε ότι για μια ακόμη φορά η Haas θα έμενε 11η και χωρίς βαθμό…

Μια βδομάδα αποχή και η δράση θα συνεχιστή στην Kuala Lumpur της Μαλαισίας.

Πατήστε στα λίνκ για την τελική κατάταξη και τις βαθμολογίες Οδηγών και Κατασκευαστών, σύμφωνα με το επίσημο site της Formula 1.

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments