Formula 1 – Παγκόσμιο Πρωτάθλημα 2018

Έφτασε ο καιρός που περισσότεροι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού περιμέναν!

Σε λιγότερο από μία εβδομάδα ξεκινά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2018 και, κρίνοντας από τις μάχες που είδαμε πέρυσι μετά από καιρό, αναμένεται συγκλονιστικό. Αλλαγές υπάρχουν παντού, σε πιλότους, κινητήρες και κανονισμούς.

Κατ΄αρχήν, ξεχάστε τη μορφή των μονοθεσίων όπως την ξέρατε μέχρι τώρα! Ή μάλλον…προσθέστε καλύτερα κάτι ακριβώς εμπρός από το κεφάλι του πιλότου!Μιλάμε για τη ριζκότερη αλλαγή τα τελευταία χρόνια και από άποψη εμφάνισης και από άποψη ασφάλειας, ιδίως σε…ιπτάμενα αντικείμενα! Και για να γίνουμε πιο σαφείς, ο λόγος γίνεται για το halo, το νέο, ας το πούμε ρολ-μπαρ, στοιχείο ασφαλείας που θα διαθέτουν από φέτος όλα τα μονοθέσια και που αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας και μελέτης τα τελευταία χρόνια, ιδίως μετά το τραγικό ατύχημα του Bianchi στην πίστα της Suzuka, αλλά και πολλών άλλων στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Αντιαισθητικό – συμφωνούν σχεδόν όλοι οι πιλότοι, ακόμα και η νέα ηγεσία του αθλήματος – αλλά αναγκαίο για την “κακή στιγμή”, όπου και θα σώσει ζωές. Εξάλλου, κάποτε δεν υπήρχαν ούτε ζώνες ασφαλείας, ούτε κράνη, ούτε όλες αυτές οι βελτιώσεις που γίνονται συνεχώς όσο εξελίσσεται το άθλημα. Απλά, το συγκεκριμένο στοιχείο δεν είναι κρυμμένο στις λεπτομέρειες, όπως το Hans ή τα υπερυψωμένα πλαϊνά του κόκπιτ, γι αυτό και “προκαλεί”.

Αφού λοιπόν συνηθίσουμε το νέο “look” των μονοθεσίων, κατά τα άλλα όλα κυλούν στους γνωστούς ρυθμούς. Όλοι ψάχνουν να βρούν το χιλιοστό του δευτερολέπτου που θα κάνει τη διαφορά κι όλοι βρίσκονται στο κυνήγι της παγκόσμιας πρωταθλήτριας Mercedes. Η Ferrari έφτασε πέρυσι πολύ κοντά με το πρωτοπωριακό σε σχεδιασμό μονοθέσιο – ιδίως στις εισαγωγές των ψυγείων που όλοι έσπευσαν να αντιγράψουν φέτος – αλλά δεν κατάφερε να κάνει τη διαφορά, ενώ η Red Bull έδειξε προς το τέλος πως δεν έχει ξεχάσει ότι ήταν κάποτε πρωταθλήτρια. Αρκετά όμως με τις εισαγωγές. Ας δούμε πως διαμορφώνονται οι ομάδες, με τη σειρά που τερμάτισαν πέρυσι.

1. Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Το νέο τους μονοθέσιο ονομάζεται F1 W09 EQ Power+ και έρχεται να υπερασπιστεί τους 4 συνεχόμενους τίτλους οδηγών και κατασκευαστών που έχει πάρει η ομάδα τα τελευταία 4 χρόνια. Με οδηγους τους Lewis Hamilton και Valtteri Bottas, είναι ξεκάθαρο πως πρωταγωνιστής είναι ο Βρετανός 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, που δείχνει ικανός να σπάσει κάθε ρεκόρ. Το νέο μονοθέσιο έδειξε την αξιοπιστία αλλά και την ταχύτητά του στις δοκιμές.

2. Scuderia Ferrari

Η πιο ιστορική ομάδα της Formula 1 συνεχίζει κι αυτή με το ίδιο οδηγικό δίδυμο, τους Sebastian Vettel και Kimi Raikkonen, ελπίζοντας πως η SF71H θα κάνει ξανά τις καμπάνες να ηχήσουν χαρμόσυνα στο Μαρανέλο, όχι μόνο για τις νίκες αλλά και για ένα πρωτάθλημα κατασκευαστών μετά από 10 χρόνια ή ένα οδηγών μετά από 11. Να υπενθυμίσουμε πως ο Raikkonen είναι ο τελευταίος πρωταθλητής της Ferrari.

3. Aston Martin Red Bull Racing

Η RB13 φάνηκε να είναι “γρουσούζικη” για την ομάδα που ελπίζει με το νέο μονοθέσιο με κωδικό RB14 να θυμίσει παλιές καλές εποχές.Έχοντας τον απίστευτο Max Verstappen στις τάξεις της, αλλά και τον πάντα σταθερό και υπολογίσιμο Daniel Ricciardo, βρίσκεται σταθερά στην πρώτη τριάδα, αν και φέτος θα πρέπει να αποφασίσει αν θα πρέπει να αλλάξει τους κινητήρες TAG Heuer (βλ. Renault) με κάτι καινούριο. Φήμες θέλουν τον νυν χορηγό Aston Martin να ενδιαφέρεται, αν και πιο πιθανή φαντάζει μια συνεργασία με τη Honda, αφού δοκιμαστεί πρώτα από τη μικρή ομάδα!

Αν και πολύ θα το θέλαμε, δυστυχώς δεν είναι αυτά τα χρώματα που θα χρησιμοποιήσει για φέτος. Πάμε για πιο παραδοσιακές εμφανίσεις.

4. Sahara Force India F1 Team

Με λιγότερο ροζ αλλά με δυνατό πακέτο σασί-κινητήρα, η Force India είναι σίγουρα η “best of the rest” ομάδα του πρωταθλήματος. Οι Sergio Perez και Esteban Ocon έχουν προς το παρόν το ελεύθερο να κοντραριστούν, αρκεί να μη φέρουν σε…κομμάτια τη νέα VJM11, όπως κάναν αρκετές φορές πέρυσι. Το μόνο ερωτηματικό είναι ο ιδιοκτήτης της ομάδας, που καταζητείται για φοροδιαφυγή…Εκεί ίσως τα πράγματα χαλάσουν την καλή μαγιά που έχει δημιουργηθεί.

5. Williams Martini Racing

Η τελευταία χρονιά της συνεργασίας της ιστορικής ομάδας με τη Martini, έχει δημιουργήσει πολλά πρωτοσέλιδα, κυρίως όσον αφορά την επιλογή των οδηγών. Ο Lance Stroll δεν έπεισε πέρυσι ενώ ο Sergey Sirotkin είναι άγνωστη ποσότητα. Σύμφωνα με την ομάδα πάντως, αν κάποιος δεν αποδώσει τα αναμενόμενα, θα αντικατασταθεί άμεσα από τον Robert Kubica, ο οποίος επιστρέφει μετά το ατύχημά του και δείχνει πως δεν το έχει ξεχάσει. Για την ιστορία, στις δοκιμές της Βαρκελώνης, ήταν πιο γρήγορος κι από τους δύο νέους με την FW41…

6. Renault Sport Formula One Team

Η R.S.18 είναι ίσως η έκπληξη της φετινής χρονιάς καθώς έδειξε να έχει κάνει τη μεγαλύτερη πρόοδο σε θέματα απόδοσης σε σχέση με την προκάτοχό της. Οι Nico Hulkenberg και Carlos Sainz είναι υπολογίσιμοι ως οδηγοί και το έχουν δείξει σε κάθε ευκαιρία, ενώ εντύπωση έχει κάνει ο τρόπος με τον οποίο εκμετταλεύονται τα καυσαέρια της εξάτμισης στο σχεδιασμό του μονοθεσίου. Με μια κατασκευή που θυμίζει blown diffuser, όταν η Brawn GP τους είχε πιάσει όλους στον ύπνο, η επίσημη εκδοχή της ομάδας είναι πως κερδίζει 2-3 δέκατα στο γύρο με τη διαχείριση αυτή.

Και για του λόγου το αληθές, η απόληξη της εξάτμισης της νέας Renault, με σαφή στόχο τη βελτίωση ροής των καυσαερίων προς την πίσω πτέρυγα.

7. Red Bull Toro Rosso Honda

Ναι, καλά διαβάσατε. Honda. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά οι Pierre Gasly και Brendon Hartley έκαναν από τα περισσότερα χιλιόμετρα δοκιμών στην Καταλονία. Χωρίς να σπάσει ούτε βίδα…Και με χρόνους αξιοπρεπείς προς γρήγορους. Ίσως η μαμά Red Bull να μιλά πιο καλά Ιαπωνικά από οτι η McLaren και να βρεθούν αρκετοί που θα τρίβουν τα μάτια τους – αν όχι να χτυπάνε το κεφάλι τους σε τοίχο – με τη μεταμόρφωση της Honda πάνω στο σασί της STR13.

Δε μπορούμε να μην αναφερθούμε και στο επικό “τρολάρισμα” που έκανε στη McLaren – της οποίας η έδρα βρίσκεται στο Woking –  κατά τη διάρκεια των δοκιμών μέσω twitter.

8. Haas F1 Team

Η Αμερικανική ομάδα με το νέο της μονοθέσιο VF-18 και διατηρώντας τους έμπειρους Romain Grosjean και Kevin Magnussen, έδειξε αρκετά βελτιωμένη στος δοκιμές. Τόσο που η Ferrari μιλά για μεγάλη έκπληξη φέτος. Και για να το λέει ο προμηθευτής κινητήρων, λογικά κάτι θα ξέρει! Το σίγουρο είναι πως με μεθοδικότητα και χαμηλούς τόνους, η εξέλιξη της ομάδας αυτής έχει βάλει τα γυαλιά σε πολλές και πιο έμπειρες ομάδες του grid.

9. McLaren F1 Team

Η MCL33 αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο ερωτηματικό από όλα τα μονοθέσια για φέτος. Η αναβίωση της ιστορικής συνεργασίας με τη Honda απέτυχε παταγωδώς τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα τη λήξη της με συνοπτικές διαδικασίες. Με κινητήρες Renault πλέον, “το καλύτερο σασί” κατά Fernando Alonso, δε θα έχει και πολλές δικαιολογίες αν συνεχιστεί το αρνητικό σερί. Το κακό είναι πως η ιστορική αυτή ομάδα βρίσκεται σε δυσμενή θέση και με περιορισμένες επιλογές, οπότε σε περίπτωση “ατυχήματος” ο Stoffel Vandoorne θα μείνει λογικά να την υπερασπιστεί.

Το πορτοκαλί είναι μεν το παραδοσιακό χρώμα της McLaren, αλλά το μονοθέσιο είναι σχεδόν άδειο απο χορηγούς. Βέβαια, η ομάδα φαίνεται να μην έχει χάσει το χιούμορ της, καθώς νέος χορηγός είναι μια εταιρία που παράγει…παντόφλες! (σε περίπτωση που προσπαθείτε να σκεφτείτε με τι μοιάζει το halo…)

10. Alfa Romeo Sauber F1 Team

Η ιταλική φίρμα, με την υποστήριξη της Ferrari, επέστρεψε στη Formula 1 μετά από αρκετά χρόνια, δίνοντας στη C37 των Marcus Ericsson και Charles Leclerc τρέχον – κι όχι περσινό – κινητήρα Ferrari. Για τεράστια διαφορά μίλησαν οι δύο πιλότοι στις δοκιμές. Μένει να δούμε που βρίσκονται σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Ελπίζουμε να σας ανοίξαμε την όρεξη για αγώνα! Ραντεβού στις 8:00 το πρωί του Σαββάτου 24 Μαρτίου για τις κατατακτήριες δοκιμές και στις 8:10 της Κυριακής για τον αγώνα. Και μην ξεχνάτε, από φέτος κανένας αγώνας δε θα έχει εκκίνηση σε ακέραια ώρα, αλλά πάμε 10 λεπτά μετά από τα συνηθισμένα, με νέο look, λιγότερους κινητήρες αλλά με πολλές περισσότερες επιλογές ελαστικών.

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments