F1 – US GP Austin

Όλα τα’χε ο μπαχτσές! Από Bill Clinton μέχρι Usain Bolt και αμερικάνικη παρουσίαση α λα Indy είχε το GP στην Αμερική. Τα αφεντικά πλέον της F1 θέλησαν να δώσουν έναν φαντασμαγορικό χαρακτήρα στον αγώνα της πατρίδας τους κι έκαναν ό,τι ήταν δυνατόν για να το πετύχουν. Θα συμφωνήσω με τον Alonso για την κακή απομίμηση της παρουσίασης των οδηγών όπως στο Indy 500 με τον θρυλικό Michael Buffer να καλεί τους οδηγούς να ανάψουν τις μηχανές τους! Κι απ’την άλλη να δίνει την εκκίνηση στα γρήγορα κρατώντας την πράσινη σημαία ο γρηγορότερος άνθρωπος στον κόσμο, Usain Bolt. Όλα αυτά δηλώνουν έναν πανηγυρικό χαρακτήρα που έχει πάρει το Αμερικανικό GP και πόσο σοβαρά το έχουν πάρει οι Αμερικάνοι. Το καλό ήταν ότι είχε και πολύ αγωνιστικό “ζουμί” η υπόθεση με το “καλημέρα”! Ο Vettel έκανε μια εκπληκτική εκκίνηση και δεν άφησε πολλά περιθώρια στον Hamilton που εκκινούσε απ’την pole να του αντισταθεί στην πρώτη στροφή.

Μάχη είχαμε και για την τρίτη θέση, όπου ο Ricciardo βούτηξε στα φρένα στην πρώτη στροφή του 2ου γύρου, έσπρωξε τον Bottas προς τα έξω, αλλά ο Φινλανδός επανήλθε στερώντας στα S την τρίτη θέση. Όλα έδειχναν ότι η Ferrari είχε ρυθμό, αλλά μέχρι τον 6ο γύρο όλα αντιστράφηκαν. Ο Hamilton έκανε την κίνησή του, πέρασε τον Γερμανό και μάλιστα τον είδε να ακολουθεί μια στρατηγική ελαστικών που τον παραξένεψε αρκετά. Ο Vettel δε μπόρεσε να φυλάξει σωστά τα ultra soft ελαστικά του, μπήκε πρώτος για αλλαγή με σκοπό να κάνει το κόψιμο και να βρεθεί ξανά μπροστά απ’τον Hamilton, κάτι που λίγο έλειψε να γίνει, καθώς όταν έκαναν pit stop στη Mercedes, ο Vettel πέταγε μειώνοντας τα 4,5 δευτερόλεπτα στο τίποτα. Την ίδια ώρα η Red Bull του Ricciardo εγκατέλειπε από μηχανικό πρόβλημα και η άλλη ανέβαινε θέσεις γύρο με το γύρο, αφού ο Verstappen εκκινούσε μετά από ποινές απ’την 16η θέση. Ενώ η μάχη για τη νίκη είχε κριθεί, όταν ο Vettel αναγκάστηκε να κάνει και δεύτερο pit stop πέφτοντας 4ος, στις πιο πίσω θέσεις είχαμε πολλές μονομαχίες ρόδα με ρόδα. Εκπληκτική προσπέραση του Sainz επί του Perez στον πρώτο του αγώνα με τη Renault, φτάνοντας 7ος και απειλώντας μέχρι το τέλος την άλλη Force India του Ocon για την 6η θέση. Το βάθρο άλλαξε πολλές φορές χέρια με τον Raikkonen να περνά τον Bottas στη 2η θέση και ο Vettel με φρέσκα λάστιχα καραδοκούσε.

Έτσι, μόλις απαλλάχθηκε απ’τη Mercedes του Φινλανδού με τη βοήθεια του Vandoorne, η Ferrari έδωσε εντολή να αλλάξουν θέσεις και ο Vettel να μειώσει στο ελάχιστο τις απώλειες βαθμών. Αυτό, όμως, σήμαινε ότι ο Raikkonen ήταν έρμαιο του Verstappen που ερχόταν με άγριες διαθέσεις. Ο Ολλανδός πέρασε τον Bottas και μέχρι τον τελευταίο γύρο είχε φτάσει σε απόσταση αναπνοής απ’τον Raikkonen που ήταν σε πρόγραμμα εξοικονόμησης καυσίμου. Με μια απίστευτη κίνηση πέρασε τον Kimi απ’την εσωτερική στον τελευταίο γύρο ξεσηκώνοντας τα πλήθη! Δυστυχώς, όμως, για εκείνον και για τους φιλάθλους, πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων επειδή πάτησε εντελώς εκτός πίστας με τους 4 τροχούς. Δείτε το συμβάν από όλες τις λήψεις για να έχετε μια πιο καθαρή εικόνα, αλλά ακόμα κι αν ήταν παράνομο, είναι τόσο άσχημο να κατεβάζεις έναν οδηγό έτσι απλά απ’το podium των νικητών, μια εικόνα σαν την περσινή στο Μεξικό που επαναλήφθηκε και φέτος.

Αυτή η κίνηση των αγωνοδικών προκάλεσε, όχι άδικα, μια χιονοθύελλα αντιδράσεων ειδικά απ’την πλευρά της Red Bull που ζητούσε μια δικαιότερη αντιμετώπιση τέτοιων συμβάντων. Το μόνο σίγουρο είναι ότι σ’αυτόν τον αγώνα με τη νίκη του Hamilton η Mercedes κατέκτησε τον 4ο συνεχόμενο τίτλο κατασκευαστών! Φυσικά, ο Hamilton ήρθε κι εκείνος με τη σειρά του πιο κοντά στην κατάκτηση του δικού του 4ου τίτλου οδηγών στην F1. Βέβαια, ποτέ δεν ξέρεις αν δε σβηστούν και μαθηματικά οι τελευταίες λιγοστές ελπίδες του Vettel, αλλά τα δεδομένα δείχνουν ακλόνητα. Η F1 θα συνεχίσει στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, στο Μεξικό όπου εκτός απ’την εκπληκτική ατμόσφαιρα των φιλάθλων στην peraltada ας ελπίσουμε να είναι αντίστοιχα εντυπωσιακός και ο αγώνας…

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments