- MINI Countryman Black Friday Edition στη Σπανός ΑΕ
- Όλα τα EV της Ford με επιπλέον όφελος ανταλλαγής αυτοκινήτου
- Κορυφαία επίπεδα ασφάλειας 5 αστέρων από τον Euro NCAP για το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Ford Capri
- Το SERES 5 σε ειδική τιμή Black Friday: 49.900 €!
- DFSK Black Friday: Οικογενειακά SUV με όφελος έως 2.000 €
Ford Kuga 1,5 TDCi 120ps FWD – Στα χιόνια με το νέο SUV της Ford
Χειμώνας ήρθε κι εμείς πήραμε τα βουνά! Βέβαια, με την πολύτιμη βοήθεια της Ford Motor Hellas που μας έδωσε τη δυνατότητα να φτάσουμε ως εκεί με το ανανεωμένο Ford Kuga. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά. Το Ford Kuga εμφανίστηκε στην Ελλάδα το 2008, αντικαθιστώντας το πετυχημένο για την εποχή του Ford Maverick. Σε μια κατηγορία με αρκετό ανταγωνισμό, ακόμα κι από πιο premium μάρκες, το Kuga είχε ένα δύσκολο μονοπάτι να ανέβει. Η ανανέωσή του, ήρθε την κατάλληλη στιγμή και δεν είναι μόνο εμφανισιακή, αλλά αρκετά ουσιαστική με αλλαγές σε κινητήρες, συστήματα ασφαλείας και πολυμέσων. Ο εξοπλισμός ανάλογα με την έκδοση είναι αρκετός, συγκριτικά και με άλλα μοντέλα, ενώ οι τιμές για το νέο Kuga έχουν διατηρηθεί σε ανταγωνιστικά επίπεδα, ξεκινώντας για την πιο βασική Business απ’τα 22.095 ευρώ. Πριν αρχίσουμε, όμως, να βλέπουμε αναλυτικά τη δοκιμή μέχρι τον Επτάλοφο Φωκίδας όπου φτάσαμε με το πετρελαιοκίνητο Kuga, ας δούμε καλύτερα τι νέο έχει προσθέσει η Ford για να το κάνει πιο ελκυστικό.
Αλλαγές στην εμφάνιση μέσα κι έξω
Η σχεδιαστική νοοτροπία της Ford στο συγκεκριμένο facelift είναι ότι το έχει κάνει να δείχνει εξωτερικά πιο μεγάλο και πλατύ, ενώ στην ουσία οι διαστάσεις έχουν παραμείνει ίδιες. Πως το καταφέρνει; Αρχικά, στο μπροστινό μέρος η παλιά, μικρή, μονή γρίλια που φιλοξενούσε το μπλε οβάλ, αντικαταστάθηκε με μια τεράστια, εξάγωνη μάσκα με διπλή χρωμιωμένη γρίλια και περίγραμμα που φτάνει μέχρι την πινακίδα του προφυλακτήρα. Ο προφυλακτήρας με τη σειρά του δείχνει πιο ογκώδης με τους προβολείς ομίχλης να έχουν μεταφερθεί πιο ψηλά στις άκρες του και σε σχήμα βέλους που δείχνει προς τα έξω! Αλλαγή έγινε και στα μπροστινά φανάρια που είναι πιο μεγάλα, ενώ τα led ημέρας ανάβουν και πάλι στο κάτω μέρος τους με φορά προς τα μέσα και πάνω. Η ασημένια ποδιά – όχι σε όλες τις εκδόσεις – στο μέσο του προφυλακτήρα έχει παραμείνει με αλλαγμένο σχήμα, όμως. Για τους πιο παρατηρητικούς, στην προσπάθεια να μεγαλώσει οπτικά το Kuga, έχουν μεγαλώσει την απόσταση απ’τα νεύρα που διατρέχουν το καπό, την ώρα που στο προηγούμενο μοντέλο αυτές οι δύο γραμμές είχαν μόνο το μήκος του σήματος της Ford ανάμεσά τους. Ναι ξέρουμε ότι αυτό δε φαίνεται με το μάτι, παρά μόνο με αντιπαραβολή των δύο αυτοκινήτων, όμως εμείς είμαστε εδώ για να σας τα λέμε όλα!
Τα πλαϊνά πλαστικά στους θόλους που καλύπτουν μέρος απ’τις πόρτες και φτάνουν μέχρι τους προφυλακτήρες έχουν παραμείνει – ή σε κάποιες εκδόσεις είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, όπως επίσης και ο διακοσμητικός αεραγωγός στα μπροστινά φτερά. Στο πίσω μέρος, τα φανάρια έχουν παρόμοιο σχήμα με πριν, φτάνοντας αρκετά μέσα στην πίσω κολώνα – όπως κι αυτά του Focus – ενώ το κομμάτι τους που είναι στο πορτ μπαγκάζ είναι πιο μικρό. Η πιο όμορφη αλλαγή, όμως, είναι το εσωτερικό τους όπου έχει γίνει πιο φιμέ, λιγότερο κόκκινο και με περισσότερη προοπτική και βάθος. Τέλος, το πλαίσιο της πινακίδας έχει χαθεί και στη θέση του υπάρχει ένα πιο ογκώδες περίγραμμα πριν ξεκινήσει το πίσω παρμπρίζ, με τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης εκατέρωθεν να έχουν μείνει ως έχουν.
Μέσα οι αλλαγές είναι εξίσου διακριτικές, αλλά αρκετά ουσιαστικές. Τιμόνι, σύστημα πολυμέσων και χειριστήρια κλιματισμού είναι τα βασικότερα. Αρχικά το τιμόνι. Η Ford με τον καιρό – και προς ευχαρίστησή μας, αφού το έχουμε πει σε προηγούμενα review αυτοκινήτων της – εγκαταλείπει σιγά σιγά τα τετράκτινα, πιο συντηρητικά τιμόνια και τα αντικαθιστά με τα πιο σπορ τριάκτινα. Έτσι και στο νέο Kuga, το τριάκτινο τιμόνι δίνει έναν άλλον αέρα δυναμισμού στο εσωτερικό του, ενώ τα χειριστήρια είναι πιο όμορφα, ορθά κι εργονομικά τοποθετημένα. Στο σύστημα πολυμέσων έχει χαθεί η επιρροή της Sony και μαζί της τα μικροσκοπικά κι όχι τόσο χρήσιμα κουμπιά. Η οθόνη είναι πλέον αφής 8 ιντσών και εμφανώς πιο χρηστική από την προηγούμενη. Οι διακόπτες του κλιματισμού είναι πιο μεγάλοι και η οθόνη για τη θερμοκρασία είναι πιο μικρή, καθώς τα μεγάλα κουμπιά δημιουργούν ένα κολλάζ από το “ανθρωπάκι” (!) που υπήρχε στην οθόνη για την κατεύθυνση του αέρα. Το μπουτόν για την εκκίνηση του κινητήρα είναι και πάλι στη γνωστή θέση, ενώ το χειρόφρενο είναι ηλεκτρικό.
Εξοπλισμός – Συστήματα ασφαλείας
Το νέο Ford Kuga διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: Business, ST Line και Vignale. Αυτή που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν η ST Line και γι’αυτό θα ασχοληθούμε περισσότερο. Έτσι κι αλλιώς Ford χωρίς σπορ κομμάτι δε γίνεται! Εξωτερικά είναι πιο επιθετικό, έχοντας ένα πιο σπορ bodykit, 18άρες ζάντες, ράγες οροφής, φιμέ πίσω τζάμια και Bi-Xenon φώτα. Επίσης, όλα τα νίκελ περιγράμματα των άλλων εκδόσεων, στην ST γίνονται μαύρο ματ, ενώ στο εσωτερικό του η οροφή είναι μαύρη, τα πεντάλ αλουμινένια και τα καθίσματα έχουν δερμάτινες επενδύσεις – όχι σε όλη την επιφάνειά τους. Το βελτιωμένο σύστημα πολυμέσων Sync3 βοηθά πάρα πολύ στο να γίνονται εύκολα τα πράγματα για τους επιβάτες του Kuga, ενώ όποιος θέλει να συνδέσει το κινητό του, με το Apple Car Play ή το Android Auto μπορεί να το κάνει ανά πάσα στιγμή και να τα έχει όλα στην οθόνη αφής του αυτοκινήτου. Για ακόμα μεγαλύτερη άνεση, το Auto Park assist κάνει αυτό που λέει… το όνομά του! Βοηθά στο παρκάρισμα και το Park out είναι αρκετά χρήσιμο σε περιπτώσεις που κάνει κάποιος όπισθεν σε τυφλά σημεία.
Η καθημερινή ζωή γίνεται πιο εύκολη με ένα Ford Kuga που έχει το προαιρετικό σύστημα Hands Free για το πορτ μπαγκάζ. Με μια αριστοτεχνική κλωτσιά στον αέρα, κάτω από τον προφυλακτήρα του Kuga, ο χώρος αποσκευών ανοίγει για να τοποθετηθούν αμέσως τα πράγματα που έχουμε στα χέρια μας! Τέλος, το My Key “προστατεύει” όσο μπορεί τα μέλη της οικογένειας που θέλουν να οδηγήσουν το Kuga και ο μπαμπάς θέλει να έχει το κεφάλι του ήσυχο, περιορίζοντας την τελική ταχύτητα ή αποτρέποντας το σβήσιμο των συστημάτων ασφαλείας. Μιας και μιλάμε για συστήματα ασφαλείας, θα βρούμε αρκετά από αυτά στάνταρ στο νέο Kuga. Ένα από αυτά, το Active city stop είναι για να σου υπενθυμίζει ότι μπορεί να ξεχαστείς και να πέσεις σε άλλο αυτοκίνητο μπροστά σου! Όχι, όμως. Γιατί το σύστημα θα μειώσει την ταχύτητά σου αν φτάνεις πολύ γρήγορα πάνω στον μπροστινό σου ή ακόμα και θα ακινητοποιήσει το Kuga με σκοπό να αποφύγει ένα ατύχημα. Αυτό μπορεί να γίνει με ταχύτητες μέχρι 50 km/h και όσο η τεχνολογία προχωρά, νομίζω ότι κάθε νέο αυτοκίνητο θα παίρνει όλο και περισσότερες πρωτοβουλίες να κάνει πράγματα…
Κινητήρας – Οδική συμπεριφορά on/off road
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν εφοδιασμένο με τον νέο πετρελαιοκινητήρα TDCi της Ford 1,5 λίτρων. Αποδίδει, χάρη στην υπερτροφοδότηση, 120 ίππους και η ροπή των 270 Nm είναι διαθέσιμη στο πόδι του οδηγού απ’τις 1.500 στρ/λεπτό. Μπορεί να μη σας ακούγονται πολλά, ειδικά αν σκεφτείς ότι το βάρος του Kuga είναι σχεδόν 1.600 kg, όμως ο τετρακύλινδρος κινητήρας κάνει σωστά τη δουλειά του, έχοντας καλή απόκριση και αρκετά καλή κατανάλωση όσο κι αν το πιέσαμε στον ανοιχτό δρόμο. Το μπροστινοκίνητο Kuga είναι ελαφρύτερο απ’το τετρακίνητο και οι επιδόσεις του είναι αξιοπρεπείς για ένα μεσαίο SUV. Ξεκινήσαμε το test drive μας με προορισμό τον Επτάλοφο και στον αυτοκινητόδρομο – στεγνό ή βρεγμένο – ένιωθες πολύ άνετα με τον τρόπο που συμπεριφερόταν.
Με 6η σχέση στο χειροκίνητο κιβώτιο, οι στροφές του κινητήρα έπεφταν όσο έπρεπε για την ωφέλιμη κατανάλωση, ενώ ταυτόχρονα ήταν έτοιμο να δώσει όλη του τη ροπή κάθε φορά που τη χρειαζόσουν. Σίγουρα δε σε εντυπωσίαζε η σβελτάδα, αλλά ήταν αρκετά γραμμικό ώστε να μη σκέφτεσαι καθόλου το θέμα της δύναμης. Η ηχομόνωση της καμπίνας συμβάλει σε ένα ήσυχο, ξεκούραστο ταξίδι, κάτι που απολαύσαμε σε όλη τη διαδρομή. Το ST Line έχει μια πιο σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτηση, θέλοντας να δείξει ένα πιο σπορ προφίλ. Αυτό το προφίλ το επιβεβαίωνε κάθε φορά που σε ανοιχτές καμπές και τέρμα γκάζι με πολλά km/h, το Kuga διατηρούσε σταθερή τροχιά, χωρίς να σε φοβίζει. Ασυνήθιστο πράγμα για ένα ψηλό αυτοκίνητο που θεωρητικά δεν το πιέζεις τόσο, μα τόσο πολύ.
Όταν ο δρόμος στένεψε και τα στροφιλίκια αυξήθηκαν, μπορούσες πιο έντονα να καταλάβεις τον όγκο του αυτοκινήτου. Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων έκανε καλή δουλειά στο στρίψιμο και με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας στο on, το Kuga έκανε από μόνο του τη δουλειά για εμάς, χωρίς να “ιδρώσουμε”. Όταν εμφανίστηκαν οι πρώτοι πάγοι στο δρόμο, τα φρένα έμπαιναν σε λειτουργία ξεχωριστά σε κάθε τροχό για να βγεις με τη μέγιστη ασφάλεια από τη στροφή. Σε τέτοιες καταστάσεις, βέβαια, χρειάζεται πάντα αρκετή προσοχή, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση, μια αυτοπεποίθηση την είχες! Ακόμα και στο χιόνι – αν και FWD – δε μάσησε και όσο γκάζι έδινες, εκείνο μετέφερε τη σωστή ποσότητα ροπής σε κάθε τροχό. Εντάξει, για να μην είμαστε υπερβολικοί, δε θα πήγαινες παντού με το μπροστινοκίνητο Ford Kuga, αλλά πραγματικά, μας εντυπωσίασε ότι ήταν υποδειγματικό σε όλες τις συνθήκες. Το πιο όμορφο κομμάτι αυτής της υπέροχης διαδρομής και της σύντομης, αλλά αντιπροσωπευτικής γνωριμίας μας με το αυτοκίνητο, ήταν η οδήγηση στις λασπωμένες ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις.
Εκεί, πιστεύω ότι εμείς ήμασταν στο στοιχείο μας! Με το πεδίο ελεύθερο, του δώσαμε και κατάλαβε. Λάσπη, πέτρες, νεροφαγώματα και κάθε λογής λακκούβες ήταν “a walk in the park” για το Kuga και για εμάς ένα αστείρευτο χαμόγελο μέχρι τα αυτιά. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι ήταν αρκετά ελαφρύ για μια τέτοια διαδρομή, σταματώντας κάποιες φορές να σου δίνει όλες τις πληροφορίες για το έδαφος, ειδικά όταν οι τροχοί είχαν το δύσκολο έργο να στρίψουν με τέρμα γκάζι σε μια τόσο γλιστερή επιφάνεια. Οι 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη το έκαναν εύκολο στις φουρκέτες και γρήγορο στην επαναφορά. Όμως, γνωρίζεις ότι δεν έχει φτιαχτεί για αγωνιστική οδήγηση και το ότι σε κάνει να χαίρεσαι όσο διαρκεί αυτή η εμπειρία, είναι σίγουρα επιτυχία.
Ας συνοψίσουμε…
Γυρίσαμε σπίτι χορτασμένοι από μια μέρα γεμάτη οδήγηση και με μια διάθεση άρνησης του να επιστρέψουμε το Ford Kuga πίσω στην εταιρεία. Θα μου πείτε, για ένα SUV τέτοια έλξη; Δεν είναι αυτό ακριβώς. Δείτε το ως εξής: με ποιό άλλο αυτοκίνητο θα τα κάναμε όλα αυτά σε μια μέρα; Με ένα Focus RS; Πιστεύω θα μας πονούσε η καρδιά αν το βάζαμε σε τέτοια offroad μονοπάτια. Μακάρι η Ford να μας το εμπιστευτεί σε μια πίστα. Όχι, όμως, εκεί που φτάσαμε με το Kuga. Έχουν και τα Sport Utility Vehicles τη γλύκα τους. Κάνεις ό,τι θέλεις, σε όποιον δρόμο θέλεις και δε φοβάσαι αν θα φτάσει η λάσπη μέχρι τα παράθυρα! Όσους ενδοιασμούς κι αν είχαμε στην αρχή για το ότι θα οδηγήσουμε άλλο ένα SUV, όλοι αυτοί εξαφανίστηκαν με την οδηγική εμπειρία που ζήσαμε. Το καλό είναι ότι τα εύσημα πρέπει να πάνε στο αυτοκίνητο κι όχι στις οδηγικές μας ικανότητες. Έβγαλε πολλές φορές το “φίδι απ’την τρύπα” για χάρη μας. Μας άρεσε εμφανισιακά και μας προκάλεσε να το πιέσουμε πολύ. Το νέο Ford Kuga στην ST Line έκδοση με τα 120 άλογα του TDCi είναι αποκλειστικά μπροστινοκίνητο και κοστίζει 27.353 ευρώ. Στην εποχή που ζούμε είναι αρκετά λεφτά και ξέρουμε όλοι ότι υπάρχουν πολύ πιο φθηνά πετρελαιοκίνητα SUV που είναι μάλιστα και τετρακίνητα. Το μόνο που μπορούμε, όμως, να πούμε είναι ότι είναι φορτωμένο με εξοπλισμό που άλλα, ανταγωνιστικά μοντέλα δεν έχουν. Διακρίνεται για μια καλή ποιότητα κατασκευής και για έναν πιο σπορτίφ χαρακτήρα που μπορεί να σε δελεάσει. Αν όλα αυτά είναι ικανά να σε πείσουν να το αγοράσεις, τότε ας προσθέσουμε κι αυτό: όταν κλείσαμε την πόρτα, αποχαιρετώντας το Ford Kuga, μας έμεινε έντονη η σκέψη ότι “καλά πήγαμε για σήμερα, ας έρθω και την επόμενη μέρα να ανακαλύψω περισσότερα”. Ποια μεγαλύτερη ανταμοιβή, αν όχι η προσωπική ευχαρίστηση;
Το βίντεο της δοκιμής μας:
Μπείτε στο site της Ford για να φτιάξετε το δικό σας αυτοκίνητο ή να κλείσετε ένα test drive.
[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης (strivein.gr) […]