F1 – Italian GP Monza

Mercedes:Νίκη στο ρελαντί ξέρανε τους tifosi!

Χωρίς αναπνοή η Formula 1 μεταφέρθηκε απ’τα δάση των Αρδενών στο ναό της ταχύτητας, στη Μόντσα. Στο χώρο όπου λατρεύεται μία και μόνο ομάδα, η Ferrari. Οι tifosi δε σηκώνουν αστεία και ειδικά φέτος που ο Vettel παλεύει για το πρωτάθλημα είχαν υψηλές προσδοκίες για τον αγώνα αυτό. Βέβαια, η Scuderia είχε άλλα σχέδια… Μετά από μια καταστροφική για τη Ferrari περίοδο κατατακτήριων δοκιμών υπό βροχή, το μόνο που τους έσωσε ήταν ότι οι Red Bull θα έπεφταν πολύ πιο πίσω στο grid κι έτσι θα ήταν ο μόνος άμεσος αντίπαλος των κυρίαρχων Mercedes για τον αγώνα. Αυτές οι ποινές μάλιστα ανέβασαν δύο απ’τους νεαρούς οδηγούς στην πρώτη και δεύτερη σειρά εκκίνησης. Αντίστοιχα ο Stroll με Williams εκκίνησε δεύτερος πλάι στον Hamilton, όντας ο πρώτος οδηγός 18 ετών στην ιστορία που ξεκινά από τόσο ψηλά και τρίτος ήταν ο Ocon με την Force India. Στον εντός έδρας αγώνα οι Ferrari έδειχναν απ’το Σάββατο κιόλας να μην έχουν απάντηση στον καταιγιστικό ρυθμό των Mercedes. Έτσι στην εκκίνηση, όλα κύλησαν σχετικά ομαλά, χωρίς ιδιαίτερες αψιμαχίες, μόνο κάποια μικρο χτυπήματα ανάμεσα σε Massa και Perez και στις πιο πίσω θέσεις με την Red Bull του Ricciardo που ξεκινούσε 16ος. Μπροστά ο Hamilton διατηρήθηκε πρώτος, ενώ ο Ocon πέρασε τον Stroll για τη δεύτερη θέση. Ο Bottas αφού έχασε τη θέση του απ’τον συμπατριώτη του, πέρασε στην Parabolica στον ίδιο γύρο τον Raikkonen για να επιστρέψει στην 4η θέση. Από κει και πέρα έδειξε τη δύναμη της Mercedes καθαρίζοντας μέχρι τον 8ο γύρο τους Stroll και Ocon στο πρώτο σικέιν μετά τη μεγάλη ευθεία. Στο ενδιάμεσο ο Massa είχε άλλη μια σύγκρουση με τον Verstappen αυτή τη φορά, με αποτέλεσμα ο Ολλανδός να έχει κλατάρισμα απ’τα σπασμένα ανθρακονήματα της αεροτομής του Massa. Ο Raikkonen έκανε ένα μικρό λάθος και στη δεύτερη lesmo, ο Vettel τον πέρασε και άνοιξε αμέσως τη διαφορά.

Εκείνος, όμως, που πραγματικά τα έδινε όλα κάνοντας εκπληκτικό show ήταν ο Ricciardo που άρχισε να ανεβαίνει στην κατάταξη περνώντας τον έναν μετά τον άλλον, προσφέροντας θέαμα με τις ευφάνταστες προσπεράσεις του. Προσποίηση απ’την εξωτερική, αμέσως στην εσωτερική και περνά τον Perez φτάνοντας στην 4η θέση. Ακόμα κι όταν μπήκε να αλλάξει ελαστικά, βρέθηκε πίσω απ’τον Raikkonen ο οποίος είχε πιο φθαρμένα ελαστικά είναι η αλήθεια, αλλά το οριακό φρενάρισμα και η προσπέραση ήταν όλα τα λεφτά! Είχε τα μάτια του στο βάθρο για να αρπάξει τη θέση του Vettel και είχε 12 γύρους για να το πραγματοποιήσει. Η διαφορά τους ήταν 11 δευτερόλεπτα και ο Γερμανός ήταν αρκετά πιο αργός, έχοντας μάλιστα προβλήματα με το μονοθέσιό του ύστερα από μια έξοδο που είχε στον 40ο γύρο. Αν και πίεσε αρκετά, ο χαρούμενος Αυστραλός δε μπόρεσε να φτάσει κοντά στον Vettel και αρκέστηκε σε μια εξαιρετική 4η θέση αν αναλογιστούμε το ξεκίνημα απ’την 16η. Συνεπώς, οι Mercedes επιβλήθηκαν με τον πιο μεγαλοπρεπή τρόπο στη Ferrari μέσα στην έδρα τους. Έκαναν σε ρελαντί το 1-2 με τον Vettel πάνω από μισό λεπτό πίσω. Ο Hamilton πήρε κεφάλι για πρώτη φορά στο πρωτάθλημα του οποίου η συνέχεια θα είναι παραπάνω από συναρπαστική. Το βάθρο ήταν φαντασμαγορικό, όπως αξίζει σε έναν τέτοιο αγώνα κι ευτυχώς η τρίτη θέση του Vettel ήταν μια παρηγοριά για την κατακόκκινη λαοθάλασσα! Μπορεί οι δηλώσεις του Hamilton μπροστά στους χιλιάδες tifosi ότι οι κινητήρες της Mercedes είναι πιο δυνατοί από αυτούς της Ferrari να έφερε αρκετό γιουχάισμα, ήταν όμως πέρα για πέρα αληθινές και αντιπροσώπευαν την σκληρή για τη Scuderia πραγματικότητα.

Στις πιο πίσω θέσεις είδαμε τον Ocon να παραμένει μπροστά απ’τις Williams που πάλευαν κι εκείνες μεταξύ τους μέχρι την τελευταία στροφή για τις θέσεις 7 κι 8 με τον Perez να καραδοκεί. Άλλη μια διπλή εγκατάλειψη για την McLaren Honda που ήρθε στη χειρότερη στιγμή για την προμηθεύτρια κινητήρων. Η συζήτηση είναι πλέον ανοιχτή και υπάρχει το ενδεχόμενο η McLaren να πετάξει απ’την πλάτη της τον Honda και να γίνει McLaren Renault προσπαθώντας να γίνει πιο ανταγωνιστική και τη Honda να προμηθεύει την Toro Rosso. Βέβαια, όλο αυτό το παιχνίδι μόνο εύκολο δεν είναι καθώς υπάρχουν πολλές πλευρές που ενδιαφέρονται και το τοπίο θα ξεκαθαρίσει σύντομα τις επόμενες εβδομάδες. Αν θα δούμε McLaren Renault μένει να δούμε αν θα ανταποκριθεί κι ο Alonso στο κάλεσμα αυτό ή αν θα υπάρξει θέμα και με τον Carlos Sainz της Toro Rosso που θέλει να πάει σε πιο δυνατή ομάδα. Η silly season καλά κρατεί και όλοι θέλουν να εκμεταλλευτούν όσα μπορούν για το δικό τους συμφέρον. Η δράση θα συνεχιστεί στις 15 Σεπτεμβρίου με το GP της Σιγκαπούρης με τους δύο μονομάχους να τους χωρίζουν μόνο 7 βαθμοί.

Αναλυτικά η κατάταξη και οι βαθμολογίες απ’το επίσημο site της F1.

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης (strivein.gr) […]