Σε μια απ’τις πιο ωραίες και ιστορικές πίστες στην ιστορία της F1, τη Suzuka, ο Lewis Hamilton πήρε μια ακόμα νίκη στην Ιαπωνία και σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Vettel, έκανε ένα μεγάλο βήμα προς την κατάκτηση του 4ου τίτλου του. Η Ferrari για έναν ακόμα αγώνα είχε προβλήματα αξιοπιστίας, αυτή τη φορά στο μονοθέσιο του Vettel, κάνοντας τρία συνεχόμενα GP που θα ήθελα να ξεχάσουν οι tifosi μετά τη σύγκρουση και τη διπλή εγκατάλειψη στη Σιγκαπούρη και τα προβλήματα σε Μαλαισία και Ιαπωνία. Η εκκίνηση δεν ήταν τόσο καλή για όλους, ειδικά όταν ο Raikkonen στριμώχτηκε με τον Vandoorne και στη συνέχεια με τον Hulkenberg με αποτέλεσμα να πέσει σχεδόν στο τέλος της κατάταξης. Ήδη απ’τον πρώτο γύρο ο Vettel άρχισε να χάνει θέσεις, αρχικά απ’τον Verstappen και μετά απ’τον Ocon που είχε πεταχτεί στην εκκίνηση. Ricciardo και Bottas έκαναν το ίδιο στη Ferrari του Vettel και όλα τέλειωσαν όταν στον πέμπτο γύρο μπήκε στα pit και εγκατέλειψε εξ’αιτίας ενός ελαττωματικού μπουζί. Ο Sainz προσπάθησε να κερδίσει κάποιες θέσεις, βρέθηκε στο ακάθαρτο κομμάτι της εξωτερικής και κατέληξε στον τοίχο, απογοητεύοντας την ομάδα του στον τελευταίο του αγώνα. Η μεταγραφή του Sainz στη Renault όσο κι αν μας φαίνεται περίεργο θα γίνει εντός του 2017 κι απ’τον επόμενο αγώνα, ο Ισπανός θα αντικαταστήσει τον Palmer και ο Kvyat θα επιστρέψει στη θέση του στην Toro Rosso. Η έξοδος του Sainz είχε ως συνέπεια την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, κάτι που οι Ιάπωνες κάνουν με το παραμικρό πλέον, καθώς αν έχεις καεί απ’το χυλό φυσάς και το γιαούρτι… Εννοούμε, βέβαια, το τραγικό δυστύχημα του Jules Bianchi το 2014, όταν υπό καταρρακτώδη βροχή δε βγήκε το safety car και η Marussia του Γάλλου έφυγε ακυβέρνητη πάνω στον γερανό που μάζευε άλλο μονοθέσιο.
Στη μάχη της κορυφής, ο Hamilton άνοιγε τη διαφορά του απ’τον Verstappen, καθώς η Mercedes ήταν πιο άνετη με τα πολύ μαλακά-κόκκινα της Pirelli. Είχαμε και δύο εικονικά αυτοκίνητα ασφαλείας – όπου οι διαφορές κρατούνται στα ίδια επίπεδα χωρίς να μπει το SC – μετά από την έξοδο του Ericsson και το σκασμένο λάστιχο του Stroll στον 47ο γύρο. Μάλιστα, η Williams του Καναδού έφυγε έξω στο χώμα και μέχρι να βρει πρόσφυση στην άσφαλτο της πίστας πήγαινε να εμβολίσει τον Ricciardo, αλλά την τελευταία στιγμή ο Αυστραλός τη γλίτωσε! Τα μαλακά-κίτρινα στην Mercedes δε δούλευαν και τόσο καλά κι έτσι ο Verstappen έφτασε σε απόσταση αναπνοής απ’τον Hamilton. Όμως, μια ο Alonso και μια ο Massa, που είχαν την δική τους μάχη για τον βαθμό της 10ης θέσης και “έτρωγαν” γύρο απ’τους πρώτους, δεν άφησαν τον Ολλανδό να κολλήσει πίσω απ’την Mercedes, καθώς και στις δύο περιπτώσεις ο Hamilton πέρναγε αμέσως και ο Verstappen έμενε κολλημένος πίσω τους. Βέβαια, αυτό όπως παραδέχτηκε κι ο Verstappen δεν ήταν τόσο τρομερό, αφού θα ήταν πολύ δύσκολο να περάσει τον Hamilton στον τελευταίο γύρο κι απλά θα του έκανε τη ζωή πιο δύσκολη μέχρι τον τερματισμό. Στο τελευταίο σκαλί του βάθρου τερμάτισε ο Ricciardo που στους τελευταίους γύρους ένιωθε την απειλή του Bottas που είχε κάνει ανάποδη τακτική στα ελαστικά, ώστε να μακρύνει το πρώτο του stint και με τα πολύ μαλακά στο δεύτερο να μπορεί να επιτεθεί. Όπως ακριβώς κι ο Raikkonen που εκτός απ’την ποινή 5 θέσεων που είχε για αλλαγή κιβωτίου, έχασε κι αρκετές στην εκκίνηση, τερμάτισε 5ος προσφέροντας αρκετές προσπεράσεις στην άνοδο για την 5η θέση. Σε παράταξη τερμάτισαν οι δύο Force India με Ocon και Perez να έχουν οδηγίες να μην παλέψουν μεταξύ τους και στη συνέχεια οι δύο Haas των Magnussen και Grosjean. Ο Massa πήρε τελικά τον 1 βαθμό σε άλλη μια απογοητευτική εμφάνιση για τη Williams. Highlight στην απονομή ήταν ο Ιάπωνας πρώην πιλότος Takuma Sato που έδινε στον Hamilton το δαχτυλίδι του Indy 500 που κέρδισε φέτος!
Η διαφορά στη βαθμολογία είναι πια πάνω από δυο νίκες και τα πράγματα είναι πολύ σκούρα για τον Vettel. Τίποτα, όμως, δεν έχει τελειώσει, καθώς υπάρχει χρόνος να αντεπιτεθεί η Ferrari και να δούμε ένα συναρπαστικό φινάλε στη σεζόν του 2017. Αμέσως μετά φεύγουμε για Η.Π.Α. και το GP στο Τέξας…
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα
[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης (Strivein.gr) […]