Οδηγούμε το νέο Renault Arkana στην επίσημη παρουσίασή του στην Ελλάδα
Το νέο Coupe Crossover της Renault πάτησε πόδι στη χώρα μας και η ελληνική αντιπροσωπεία της TEOREN Θεοχαράκης μας έκανε τα αποκαλυπτήρια!
Όταν κάποιος ακούει Coupe SUV, πηγαίνει το μυαλό του σε πιο ακριβές, πολυτελείς προτάσεις. Κι όμως, αυτό που θέλει να πετύχει η Renault είναι να φέρει σε προσιτές τιμές μια τέτοιου είδους πολυτέλεια. Όχι απλά και μόνο με τον σχεδιασμό του νέου Arkana, αλλά με όλο το πακέτο που κουβαλά, δηλαδή χώρους για μια οικογένεια, τεχνολογία σε κάθε τομέα του εσωτερικού και υβριδική κίνηση με έμφαση περισσότερη στην ηλεκτρική του μορφή. Αν το πετυχαίνει; Με 29.000+ για την βασική έκδοση ενός αυτόματου, υβριδικού με κίνηση αμιγώς ηλεκτρική μέσα στην πόλη και πλούσιο βασικό εξοπλισμό, σίγουρα είναι προσιτό και δίνει σε όλους τη δυνατότητα να επιλέξουν πλέον ένα μεγάλο C SUV με κουπέ σχεδίαση που να μην ξεπερνά τα 30.000 ευρώ – πόσο μάλλον 40 ή 50 άλλων προτάσεων του ανταγωνισμού.
Θα ξεκινήσουμε πρώτα με τη σχεδίασή του. Από μπροστά θυμίζει έντονα τη σχεδιαστική υπογραφή των νέων Captur, Clio και Megane. Λογικό, καθώς αυτή η σχεδίαση είναι που κάνει τα μοντέλα της Renault να ξεχωρίζουν με τη μία στο δρόμο και είναι προφανές ότι θα το είχε και το νέο Arkana. Αυτό συμβαίνει κυρίως με τα φώτα και τη μάσκα, ενώ ο προφυλακτήρας μαζί με τις γρίλιες είναι πιο μεγάλος και φιλοξενεί στις δύο κάτω άκρες του αεραγωγούς που δεν κάνουν κάτι συγκεκριμένο, παρά να ομορφαίνουν το μπροστινό μέρος. Το καπό φαίνεται τεράστιο και αρκετά κυρτό όπως ακριβώς αρχίζει να κυρτώνει και το υπόλοιπο αμάξωμα ήδη από τις μπροστινές κολώνες. Αυτό το καμπλυλωτό σχήμα προσφέρει μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και όσο πηγαίνει προς τα πίσω γίνεται όλο και πιο κουπέ. Η οροφή χαμηλώνει τόσο που χρειάζεται ένα τεράστιο πίσω παρμπρίζ για να ενώσει με το πορτ μπαγκάζ και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Το τελείωμα που δημιουργεί αυτή την αερότομή σε συνδυασμό με τα φανάρια που ενώνονται στη μέση με το σήμα δίνουν στο Arkana το απαραίτητο κύρος για να στηρίξει αυτή την πολυτέλεια περιμένεις.
Όταν ανακαλύψεις το εσωτερικό του δε θα σε εκπλήξει αφού είναι αρκετά γνώριμο με την τεράστια οθόνη τάμπλετ, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, τα κουμπιά τύπου πιάνο είναι τα βασικά στοιχεία που μοιράζεται με τα μικρότερα αδελφάκια του. Αυτό, όμως, που θα σου αρέσει με την πρώτη επαφή είναι η συναρμογή και η ποιότητα των υλικών. Σίγουρα θα χαρείς με τους μεγάλους του χώρους. Είναι πλατύ κι ευρύχωρο όχι μόνο για τους μπροστά, αλλά κυρίως για τους πίσω. Μπορεί να φοβίζει λίγο η κεκλιμένη οροφή, όμως ο χώρος για το κεφάλι είναι αρκετά ικανοποιητικός κι εκείνος για τα γόνατα κορυφαίος. Στο πορτ μπαγκάζ μπορείς να χωρέσεις τα πάντα έχοντας 518 lt στην mild hybrid έκδοση και λίγο λιγότερα από 500 στην έκδοση e-Tech που έχει μεγαλύτερη μπαταρία.
Όσα αναζητάς ακόμα κι από την έκδοση Expression είναι διαθέσιμα στο Arkana – όχι μόνο από εξοπλισμό άνεσης, αλλά κι από συστήματα ασφαλείας για να σου εγγυηθεί εύκολες και ασφαλείς μετακινήσεις. Με το σύστημα Multi Sense της Renault μπορείς να αλλάξεις από το πρόγραμμα οδήγησης μέχρι τον φωτισμό στην καμπίνα των επιβατών, ενώ η παραμετροποίηση όλων των συστημάτων για τα όρια ταχύτητας, το cruise control, την υποβοήθηση σε λωρίδες σου δίνουν τη δυνατότητα να οδηγείς το Arkana ακριβώς με τον τρόπο που θες εσύ. Δοκιμάσαμε σε πραγματικές συνθήκες στον αυτοκινητόδρομο το cruise control που “κλειδώνει” το αυτοκίνητο μπροστά και κρατάει από αυτό τη σωστή απόσταση, όποια κι αν είναι η αυξομείωση της ταχύτητας – ακόμα και ακινητοποίηση – και σε κρατάει ανάμεσα στις λωρίδες είτε έχει στροφή είτε ευθεία. Αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 και ο θεός να βάλει το χέρι του για το τι μας επιφυλάσσει το μέλλον! Ένα από τα πιο cool χαρακτηριστικά σε όλα τα μοντέλα της Renault είναι τα full led φανάρια που προσφέρουν τρομερό φως στο δρόμο και αλλάζουν τη δέσμη τους πολύ γρήγορα χωρίς να τυφλώνουν. Εντάξει δεν προλάβαμε να το δοκιμάσουμε κι αυτό, το επιστρέψαμε προτού νυχτώσει!
Εκτός από τις δύο εκδόσεις Dynamic και Expression το Arkana εφοδιάζεται με δύο βασικούς κινητήρες. Για την ακρίβεια 2 διατάξεις κινητήρων. Η βασική είναι η micro hybrid, ένα ήπιο υβριδικό όπου ένας εναλλάκτης και μια μπαταρία κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού απλά βοηθουν τον τούρμπο TCe 1,3 λίτρων με 140 ίππους και 260 Nm ροπής. Σε καταστάσεις όπως η στάση στο φανάρι γίνεται με τον εναλλάκτη με αποτέλεσμα το Start/Stop να λειτουργεί πάντα. Συνδυάζεται με το αυτόματο EDC κιβώτιο της Renault με 7 ταχύτητες. Η άλλη είναι η E-Tech με 145 άλογα. Εδώ τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Ο κινητήρας είναι ατμοσφαιρικός 1,6 lt απόδοσης 91 ίππων που είναι σε συνέργεια με δύο ηλεκτροκινητήρες 36 kW και 15 kW αντίστοιχα. Κι αν σας έκανε την έκπληξη ο κινητήρας, ακούστε και το κιβώτιο: είναι ένα χωρίς συμπλέκτη το οποίο συνδυάζει είτε να πάρει κίνηση από τον ηλεκτροκινητήρα ή από τον κινητήρα βενζίνης επιλέγοντας την κατάλληλη σχέση, ανάλογα με τις απαιτήσεις οδήγησης την εκάστοτε στιγμή.
Η νέα πλατφόρμα της Renault πάνω στην οποία βασίζεται το Arkana είναι που του έχει εξασφαλίσει μια χρυσή αναλογία μήκους και μεταξονίου – από τις κορυφαίες στην κατηγορία του – με αποτέλεσμα όχι μόνο την καλύτερη διαχείριση των εσωτερικών χώρων, αλλά και την στιβαρότητα του πλαισίου που συνεπάγεται μια ευέλικτη και ταυτόχρονα δυναμική οδηγική συμπεριφορά. Όταν βρέθηκα πίσω από το τιμόνι του και πήγα να το οδηγήσω, έτυχε να είναι ανεβασμένο πάνω σε ένα τεράστιο πεζοδρόμιο – ήταν σε περίοπτη θέση για την παρουσίαση – οπότε έπρεπε να το κατεβάσω! Το πρώτο πράγμα που νιώθεις είναι ότι στέκεσαι ψηλά και έχεις αρκετό χώρο από κάτω σου, άρα δεν φοβάσαι ότι θα “βρει” στο έδαφος. Μην ξεχνάμε είναι 1cm πιο χαμηλό από το Duster οπότε το λες αρκετά ψηλό. Κατεβάζοντας έναν έναν τους τροχούς καταλάβαινες ότι είναι πολύ καλά δεμένο, χωρίς περιττές στρέψεις και κραδασμούς στο εσωτερικό.
Η οδήγηση ήταν γύρω από τους δρόμους στο Λουτράκι, οπότε το μεγαλύτερο ποσοστό ήταν επαρχιακοί δρόμοι και βγήκαμε στον αυτοκινητόδρομο στην επιστροφή. Το συγκεκριμένο ήταν η έκδοση με τον E-Tech που σου φέρνει περισσότερο σε ηλεκτρικό όχημα, παρά σε υβριδικό. Είναι πολύ ησυχο, κινείσαι αθόρυβα, χωρίς κόπο όταν πηγαίνεις ήρεμα στον επαρχιακό δρόμο. Ο βενζινοκινητήρας επεμβαίνει μόνο όταν χρειαστεί επιπλέον δύναμη και η μπαταρία φορτίζει πολύ εύκολα με το φρένο ή με το λεβιέ ταχυτήτων στο Β για επιβράδυνση μέσω του ηλεκτροκινητήρα κι όχι των φρένων με σκοπό τη χρήση μόνο του ενός πεντάλ. Το έβαλα στο Sport, δεν άντεξα και άρχισα να το πιέζω περισσότερο. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας θα ακουστεί πολύ περισσότερο με τέρμα γκάζι και το Arkana θα αρχίσει να ανεβάζει km γρήγορα, χωρίς να το προβληματίζουν στροφές ή ανωμαλίες ακριβώς στο κέντρο της στροφής. Αν προσπαθήσεις να φτάσεις ή να ξεπεράσεις τα όρια, το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης θα κάνει τον αστυνόμο και θα σου κόψει τη φόρα! Λογικό κι απολύτως δικαιολογημένο. Μέχρι τότε, βέβαια, θα έχεις οδηγήσει ένα αυτοκίνητο με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, δυναμικά χαρακτηριστικά στο δρόμο που θα υπακούσει στις εντολές σου ακόμα κι αν αυτές είναι… περίεργες, πέραν του συνηθισμένου.