Το νέο ηλεκτρικό Renault 5 προ των πυλών
Προγραμματισμένο να παρουσιαστεί επίσημα το 2024, το μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5 δίνει μία πρόγευση για το μέλλον του, μέσα από μία ματιά στην εξέλιξή του.
Για να εξελίξουν και να τελειοποιήσουν το μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5, οι ειδικευμένοι μηχανικοί της Renault δοκιμάζουν ήδη τα πρώτα 9 πρωτότυπα.
Στα αποκαλούμενα «μουλάρια» (mules), η πλατφόρμα, το σύστημα κίνησης και η μπαταρία, είναι τεχνικώς ίδια με εκείνα που θα έχει και το μοντέλο παραγωγής. Με σχεδίαση βασισμένη στην εμφάνιση του Clio, τα μουλάρια δεν μοιάζουν ακόμα με το μελλοντικό μοντέλο. Ένα έμπειρο μάτι θα προσέξει όμως ότι σε αυτά υπάρχει πορτάκι φόρτισης.
Για τις μικρο-ρυθμίσεις και τα τεστ αντοχής, τα πρωτότυπα βρέθηκαν σε χειμερινές δοκιμές σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (πάγος, χιόνι) στο Arvidsjaur (Λαπωνία), αλλά και σε μέτριας-υψηλής πρόσφυσης συνθήκες, στα κέντρα δοκιμών της Renault στο Lardy (ευρύτερη περιοχή του Παρισιού) και στην Aubevoye (Νορμανδία).
Το τεχνικό κέντρο της Renault στην Aubevoye διαθέτει τα μέσα και τα κορυφαία εργαλεία για την αναπαραγωγή οποιουδήποτε τύπου καταπόνησης που θα μπορούσε να περάσει ένα αυτοκίνητο στα χέρια των πελατών: 35 πίστες που καλύπτουν 60 χιλιόμετρα, 42 γραμμές δοκιμών, 2 αεροδυναμικές σήραγγες, 18 θάλαμοι διάβρωσης, όλα κρυμμένα σε 272 εκτάρια δάσους, που προστατεύουν τα πρωτότυπα από τα αδιάκριτα βλέμματα.
Οι δοκιμές που πραγματοποιούνται κοντά στον Αρκτικό Κύκλο στην περιοχή Arvidsjaur στο βόρειο τμήμα της Σουηδίας, είναι ιδανικές για να φτάσουν το αυτοκίνητο στα όρια του.
Σε μια χώρα με πάγους και παγωμένες λίμνες, όπου τις χειμωνιάτικες μέρες η θερμοκρασία πέφτει ακόμα και στους -30°C, με λυσσαλέο άνεμο, δοκιμάζεται η απόδοση των μηχανικών μερών των πρωτότυπων, ώστε να διασφαλιστεί ότι τα μελλοντικά ηλεκτρικά Renault 5 θα μπορούν να αντέξουν ακόμα και σε τέτοιες συνθήκες και θερμοκρασίες. Ο κινητήρας, όσο και τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου – συμπεριλαμβανομένων και των μπαταριών – παρακολουθούνται και ελέγχονται συνεχώς. Ελέγχεται επίσης και η απόδοση όλων των συστημάτων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όπως η θέρμανση, το ξεπάγωμα και ξεθόλωμα των τζαμιών, ενώ δοκιμάζεται και η σωστή λειτουργία των φρένων, των αμορτισέρ και του ESC (Electronic Stability Control), σε συνθήκες οδήγησης στο χιόνι. Μόνο σε ένα περιβάλλον πραγματικών δοκιμών με τόσο ακραία χαμηλές θερμοκρασίες, μπορεί να ελεγχθεί πλήθος παραμέτρων που δεν μπορούν να αναπαραχθούν σε ένα κέντρο δοκιμών.
Η νέα πλατφόρμα CMF-B EV φιλοδοξεί να προσδώσει κορυφαία χαρακτηριστικά στο μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα υιοθετεί πάνω από το 70% των εξαρτημάτων της πλατφόρμας CMF-B η οποία χρησιμοποιείται στο Clio και στο Captur. Σε σύγκριση με το ZOE, η πλατφόρμα CMF-B EV επιτυγχάνει μείωση του κόστους παραγωγής κατά 30%.
Η νέα αρθρωτή πλατφόρμα είναι πιο εύκολη στην κατασκευή της και την εξέλιξή της, συμβάλλοντας ταυτόχρονα και στη βελτιστοποίηση της απόδοσης των ηλεκτρικών οχημάτων κατηγορίας Β επόμενης γενιάς. Τo πλεονέκτημα της νέας σχεδίασης είναι ότι δίνει τη δυνατότητα να δημιουργηθεί μια νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων, με ρυθμιζόμενα μετατρόχια και μεταξόνιο, επιτρέποντας έτσι τη δημιουργία διαφορετικών τύπων αμαξώματος και στυλ. Όπως το Megane E-Tech electric, έτσι και το μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5 φιλοδοξεί να γίνει το σημείο αναφοράς στην κατηγορία του, αναφορικά με την οδηγική απόλαυση που προσφέρει. Το βελτιστοποιημένο πλαίσιο, με πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων (στοιχείο που απαντά συνήθως σε μοντέλα ανώτερης κατηγορίας), αλλά και το χαμηλότερο κέντρο βάρους, με μπαταρίες τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο, εγγυώνται ότι το νέο αυτό μοντέλο θα προσφέρει εξαιρετικά δυναμική οδήγηση.
Το διαμέρισμα του κινητήρα στην πλατφόρμα CMF-B EV έχει μικρότερες διαστάσεις, καθώς τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται για τον ηλεκτροκινητήρα είναι μικρότερα σε σχέση με εκείνα που χρησιμοποιούνται σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσεως.
Ο ηλεκτροκινητήρας του μελλοντικού ηλεκτρικού Renault 5 θα βασίζεται στον δοκιμασμένο σύγχρονο κινητήρα που χρησιμοποιείται κυρίως στα ηλεκτρικά ZOE και Megane E-Tech.
Ο κινητήρας αυτός δεν εξασφαλίζει μόνον καλύτερη απόδοση από έναν κινητήρα μόνιμου μαγνήτη, αλλά δεν απαιτεί και τη χρήση μετάλλων σπάνιων γαιών, που σημαίνει ότι το κόστος μαζικής παραγωγής, καθώς και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την κατασκευή του, είναι χαμηλότερα.
Επιπλέον, ο κινητήρας αυτός, διαθέτει νέα εσωτερική αρχιτεκτονική, που συνδυάζει τρία βασικά στοιχεία:
-
το μετατροπέα DC/DC ο οποίος μετατρέπει την τάση των 400V της μπαταρίας σε 12V.
-
τον φορτιστή της μπαταρίας
-
το πρόσθετο κουτί που διαχειρίζεται τη διανομή της ισχύος