Νέο Honda CR-V – Επίσημη πρεμιέρα στην Ελλάδα

Το Honda CR-V είναι ένα μοντέλο-σταθμός για την ιαπωνική εταιρεία και η πρώτη γενιά εμφανίστηκε το 1995 με αυτό το όνομα – που ομολογουμένως δεν γνώριζα τι σημαίνει – Comfortable Runabout Vehicle! Από τότε έχουν ακολουθήσει άλλες 5 με το νέο CR-V του 2024 να αποτελεί την 6η. Το σχήμα του, ακόμα και 30 χρόνια μετά, θα σε κάνει να καταλάβεις πως πρόκειται για το πιο δημοφιλές SUV της Honda. Παρόλο που είναι πολύ πιο μεγάλο. Για την ακρίβεια είναι αρκετά μεγαλύτερο ακόμα κι από τη γενιά που αντικαθιστά. Πάνω από 10 εκατοστά πιο μακρύ, με 4 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο και στ’αλήθεια τη διαφορά την παρατηρείς με την πρώτη.

Όταν το είδαμε από κοντά στην επίσημη παρουσίαση του αυτοκινήτου από τον Όμιλο Σαρακάκη, το CR-V φαινόταν ξεκάθαρα μεγαλύτερο από ο,τιδήποτε δίπλα του! Αυτό φυσικά έχει ως αποτέλεσμα τεράστιους χώρους στο εσωτερικό για τους επιβάτες και 635 λίτρα στο πορτ μπαγκάζ για το Plug in Hybrid ή 596 λίτρα για το HEV, 100 παραπάνω από την απερχόμενη γενιά CR-V που ήταν ήδη ένα μεγάλο αυτοκίνητο. Οι τιμές για την ελληνική αγορά ξεκινούν από 54.400 για το μπροστινοκίνητο Elegance και φτάνουν έως 67.900 για το επίσης μπροστινοκίνητο Plug in Hybrid. Οι τετρακίνητες (4WD) Elegance και Advanced είναι αντίστοιχα 57.900 και 63.700.

Η Honda εισάγει το πρώτο της plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης για την ευρωπαϊκή αγορά – το e:PHEV – στο ολοκαίνουργιο CR-V, που προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 82 χλμ. Παράλληλα με το αναβαθμισμένο υβριδικό μοντέλο e:HEV, το CR-V υπόσχεται μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία με σημαντικά βελτιωμένη περιβαλλοντική απόδοση, άμεση απόκριση ισχύος και μειωμένο θόρυβο στην καμπίνα.

Και οι δύο εκδόσεις βασίζονται στον ίδιο, τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 2,0 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, ο οποίος έχει αναβαθμιστεί για τη χρήση του στο κορυφαίο SUV.

Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν ένα υψηλής πίεσης σύστημα άμεσου ψεκασμού καυσίμου πολλαπλών σταδίων, ενώ ένας αποδοτικός καταλύτης που ενεργοποιείται από χαμηλή θερμοκρασία προάγει την περιβαλλοντική απόδοση. Η επιφάνεια των αυλών εξαγωγής έχει διευρυνθεί για την περαιτέρω βελτίωση της απόδοσης ισχύος. Εκτός αυτού, ένα κάλυμμα κινητήρα κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ουρεθάνη, η απομόνωση θορύβων και κραδασμών καθώς και η αυξημένη ακαμψία του στροφαλοφόρου άξονα, συνεισφέρουν στη δημιουργία μιας ποιοτικής εμπειρίας για τους επιβάτες.

Το CR-V e:HEV θα διαθέτει την πιο προηγμένη έκδοση του βραβευμένου, πλήρως υβριδικού συστήματος κίνησης της Honda, με τον βενζινοκινητήρα να συνδυάζεται ιδανικά με ένα εξελιγμένο ελαφρύ, αυτόματο σύστημα μετάδοσης δύο ηλεκτροκινητήρων.

Στην έκδοση αυτή, ο ηλεκτροκινητήρας και η γεννήτρια εδράζονται σε ξεχωριστό άξονα ώστε να είναι η εφικτή η αύξηση της ροπής κατά 6,5%, τώρα στα 335Nm, χωρίς αλλαγές στη σχεδίαση και τον χώρο που καταλαμβάνουν. Η μέγιστη ταχύτητα περιστροφής του πρώτου έχει επίσης αυξηθεί κατά 1.500 στροφές ανά λεπτό, φτάνοντας στις 14.500 σ.α.λ., κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την κατά 7% υψηλότερη τελική ταχύτητα.

Περαιτέρω αναθεωρήσεις στο σύστημα μετάδοσης περιλαμβάνουν την προσθήκη μιας δεύτερης σχέσης όταν ο κινητήρας συνδέεται απευθείας στους τροχούς. Έτσι, στην υπάρχουσα μακριά σχέση μετάδοσης προστίθεται τώρα μια νέα κοντύτερη σχέση – και οι δύο έχουν βελτιστοποιηθεί για το ευρύτερο δυνατό φάσμα σεναρίων οδήγησης, αυξάνοντας τόσο την ελκτική ισχύ στις χαμηλές ταχύτητες στο Engine Drive mode όσο και τη συχνότητα οδήγησης σε αυτό το αποδοτικό άμεσο πρόγραμμα οδήγησης.

Οι αναθεωρήσεις του υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης ολοκληρώνονται με την προσθήκη μιας πιο συμπαγούς μονάδας ελέγχου ισχύος (PCU) και μιας έξυπνης μονάδας ισχύος (IPU). Και οι δύο έχουν μικρότερο μέγεθος και αναθεωρηθεί ώστε να διατηρούν παρόμοια ενεργειακή πυκνότητα και αποδοτικότητα, μειώνοντας παράλληλα το συνολικό βάρος και τις φυσικές διαστάσεις.

Η αύξηση της ισχύος σε σύγκριση με το προηγούμενο CR-V σημαίνει μια καλύτερη αίσθηση επιτάχυνσης και βελτιωμένη απόκριση, με την επιτάχυνση 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε μόλις εννέα δευτερόλεπτα για τα μοντέλα 2WD και 9,4 δευτερόλεπτα για τις εκδόσεις AWD. Η τελική ταχύτητα είναι 194 km/h για τις εκδόσεις 2WD και 187 km/h για τα μοντέλα AWD.

Παρά την αυξημένη ισχύ, το σύστημα e:HEV προσφέρει επίσης αυξημένα επίπεδα αποδοτικότητας και μείωση των εκπομπών ρύπων. Οι συνδυασμένες εκπομπές CO2 είναι 134g/km και η κατανάλωση μόλις 5,9l/100km για τα μοντέλα 2WD – οι αντίστοιχες τιμές για τις εκδόσεις AWD είναι 151g/km και 6,7l/100km.

Βασισμένο στο δοκιμασμένο σύστημα e:HEV της Honda, το plug-in e:PHEV διαθέτει μια σημαντικά μεγαλύτερη μπαταρία 17,7 kWh και έναν ελαφρύ, υψηλής απόδοσης ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα. Χάρη στην αυξημένη ηλεκτρική υποβοήθηση, οι στροφές του θερμικού κινητήρα μπορούν να διατηρηθούν πολύ χαμηλότερα από ό,τι προηγουμένως, βελτιώνοντας περαιτέρω τα επίπεδα θορύβου, την πολιτισμένη λειτουργία και την αποδοτικότητα καυσίμου σε διάφορες ταχύτητες. Εξασφαλίζει επίσης αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 82 χιλιομέτρων.

Με την αυξημένη ηλεκτρική υποβοήθηση που προσφέρει το plug-in υβριδικό σύστημα, οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 18g/km και η κατανάλωση 0,8l/100km με πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία. Όταν η μπαταρία αδειάσει τελείως, οι τιμές αυτές θα επηρεαστούν οριακά, καθώς το όχημα μετατρέπεται σε αυτοφορτιζόμενο υβριδικό, προσφέροντας επιδόσεις εφάμιλλες της έκδοσης 2WD e:HEV.

Χάρη στην έξυπνη διάταξη των ηλεκτρικών εξαρτημάτων και την υποδαπέδια τοποθέτηση της μπαταρίας, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 635 λίτρα. Αυτό κατέστη δυνατό με τη βελτιστοποίηση του μεγέθους των εξαρτημάτων ψύξης της μονάδα;, που επέτρεψε τη μείωση των φυσικών διαστάσεών της, ενώ η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου στο περίβλημα και την δομή της είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του βάρους της, παρά την αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας.

Η θύρα φόρτισης βρίσκεται στο αριστερό εμπρός φτερό και ανοίγει πιέζοντας το καπάκι της. Για το e:PHEV, ο έλεγχος φόρτισης σε συνδυασμό με τη θέρμανση της μπαταρίας επιτρέπει την καλύτερη αντιμετώπιση των ψυχρών συνθηκών και βελτιώνει επίσης σημαντικά την ικανότητα ανάκτησης ενέργειας σε χαμηλότερες θερμοκρασίες. Όταν η θερμοκρασία της μπαταρίας είναι 25 βαθμοί, το νέο CR-V φορτίζει την μπαταρία του στο 100% σε μόλις 2,5 ώρες, χάρη στην ισχύ εξόδου του φορτιστή που φτάνει τα 6,8 kW.

Οι προηγμένες λειτουργίες υποβοήθησης και αποφυγής ατυχημάτων μέσω του Honda SENSING 360 ανακουφίζουν από το φόρτο της οδήγησης και, σε συνδυασμό με την ισχυρότερη δομή αμαξώματος, προσφέρουν κορυφαίες επιδόσεις ενεργητικής ασφάλειας και εξαιρετική προστασία σε περίπτωση ατυχήματος.

Η εξαιρετικά ισχυρή, στιβαρή και άκαμπτη πλατφόρμα παρέχει τα θεμέλια για κορυφαίες επιδόσεις στον τομέα της ασφαλείας, ενσωματώνοντας νέα δομικά στοιχεία που βελτιώνουν την προστασία σε εμπρόσθιες, οπίσθιες και πλευρικές συγκρούσεις. Το e:PHEV διαθέτει ένα πρόσθετο εγκάρσιο στοιχείο στο δάπεδο για αυξημένη προστασία της IPU και των επιβατών σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.

Το νέο μοντέλο είναι εξοπλισμένο με έντεκα αερόσακους, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου εμπρόσθιου κεντρικού αερόσακου για την αποφυγή της επαφής – και ενδεχόμενου τραυματισμού – μεταξύ οδηγού και συνοδηγού και ενός νέου αερόσακου γονάτων τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό.

Το Honda SENSING 360 εισάγει νέα και αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά που παρέχουν στον οδηγό ένα επιπλέον επίπεδο ασφάλειας και ευκολίας.

Το σύστημα Front Cross Traffic Warning που προσφέρεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Honda μειώνει την πιθανότητα μετωπικών συγκρούσεων σε διασταυρώσεις με κακή ορατότητα. Το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό για οχήματα που βρίσκονται προς τα αριστερά ή τα δεξιά όταν ξεκινά από στάση και όταν κινείται με χαμηλή ταχύτητα.

Ένα προηγμένο σύστημα Traffic Sign Recognition ανιχνεύει και αναγνωρίζει τις πινακίδες κυκλοφορίας και τις προβάλλει στον πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι, καθώς και στο Heads-Up Display, σε συνεργασία με το Adaptive Cruise Control (ACC) παρέχοντας προσαρμογή της ταχύτητας με ένα άγγιγμα σε συγκεκριμένα όρια ταχύτητας. Για πρώτη φορά στην Ευρώπη, το σύστημα ειδοποιεί εκ των προτέρων για την ύπαρξη πινακίδων, όπως μια επερχόμενη πινακίδα “stop”, για να ενημερώνει τον οδηγό το συντομότερο δυνατό και να τον βοηθήσει να προετοιμαστεί για τις διασταυρώσεις.

Το ACC έχει αναβαθμιστεί και συνεργάζεται πλέον με τα φλας για να ενεργοποιήσει την επιτάχυνση κατά το προσπέρασμα, εξομαλύνοντας τη διαδικασία για τους οδηγούς. Το σύστημα προσφέρει επίσης λειτουργία παρακολούθησης χαμηλής ταχύτητας, ρύθμιση της ταχύτητας στις στροφές ανάλογα με την καμπυλότητα και την κλίση του δρόμου, ώστε να μπορεί το CR-V να διατηρεί σταθερή ταχύτητα στις κατηφόρες.

Το Lane Change Collision Mitigation υποστηρίζει το σύστημα διεύθυνσης κατά την αλλαγή λωρίδας για την αποφυγή σύγκρουσης με όχημα που πλησιάζει από πίσω και βρίσκεται στην παρακείμενη λωρίδα, ειδοποιώντας τον οδηγό με έναν προειδοποιητικό ήχο.

Το Collision Mitigation Braking System βοηθά το αυτοκίνητο να σταματήσει εάν διαπιστώσει ότι η σύγκρουση με ένα προπορευόμενο όχημα είναι αναπόφευκτη. Στην περίπτωση αυτή, ενεργοποιεί επίσης μία ηχητική προειδοποίηση και, εάν χρειαστεί, εφαρμόζει αυτόματα πίεση πέδησης.

Ντεμπούτο στο CR-V κάνει και το Traffic Jam Assist που μειώνει το φόρτο του οδηγού σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας με χαμηλές ταχύτητες, βοηθώντας το όχημα να παραμείνει στη λωρίδα του, ξεκινώντας από 0 km/h. Όταν η ροή της κυκλοφορίας αποκατασταθεί, το αυτοκίνητο μεταβαίνει απρόσκοπτα στο Lane Keeping Assist System.

Για περαιτέρω μείωση του φόρτου του οδηγού, για πρώτη φορά το CR-V διατίθεται με το Active Lane Change Assist, το οποίο υποβοηθά το σύστημα διεύθυνσης κατά την αλλαγή λωρίδας και ενεργοποιείται με τη χρήση του φλας. Μόλις ο οδηγός ενεργοποιήσει και κρατήσει πατημένο το φλας, το σύστημα ραντάρ ανιχνεύει πρώτα εάν η παρακείμενη λωρίδα είναι ελεύθερη πριν το όχημα μεταβεί σε αυτή.

Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό του CR-V είναι το Parking Pilot, το οποίο παρέχει περαιτέρω υποστήριξη στον οδηγό, αναζητώντας θέσεις στάθμευσης και επισημαίνοντας στις οθόνες του συστήματος infotainment μία κατάλληλη θέση για να ξεκινήσει η λειτουργία υποβοηθούμενης στάθμευσης. Οι οδηγοί μπορούν απλά να επιλέξουν τη θέση στην οποία θα παρκάρουν και οι αισθητήρες κάμερας και τα σόναρ ανιχνεύουν τις συνθήκες του περιβάλλοντος για αυτόματο έλεγχο των λειτουργιών του γκαζιού, του φρένου, του τιμονιού και του επιλογέα ταχυτήτων ώστε να παρκάρουν και να εξέλθουν από το όχημα. Μπορεί να ενεργοποιηθεί σε τρία εύκολα βήματα με έναν ειδικό διακόπτη και ένα άγγιγμα της οθόνης. Στη συνέχεια το αυτοκίνητο δύναται να σταθμεύσει ελέγχοντας την ασφάλεια του περιβάλλοντος χώρου, μειώνοντας έτσι σημαντικά το άγχος του παρκαρίσματος με ένα μεγάλο SUV.

Υλικά με ανώτερη ποιότητα αφής δίνουν το «παρών» σε όλη την καμπίνα του νέου CR-V. Οι απτικοί διακόπτες και χειριστήρια που είναι εύκολα στην κατανόηση και τη χρήση, δημιουργούν μια premium εμπειρία μέσα στο αυτοκίνητο που παραπέμπει σε SUV premium κατηγορίας.

Μπροστά, βρίσκεται ένα καθαρό, λιτό και χαμηλό σε ύψος ταμπλό με αεραγωγό πλήρους πλάτους, κεντρικά τοποθετημένη οθόνη infotainment 9,0 ιντσών και μεγάλο ψηφιακό ταμπλό 10,2 ιντσών πίσω από το τιμόνι. Αυτή η διάταξη εξασφαλίζει άριστη ορατότητα.

Τόσο το e:PHEV όσο και το e:HEV διαφοροποιούνται μέσω εξατομικευμένων στιλιστικών στοιχείων, με το πρώτο να διαθέτει ένα αποκλειστικό μεταλλικό κυψελοειδές μοτίβο στο κεντρικό ταμπλό, συμπεριλαμβανομένου του αεραγωγού, για μία πιο premium και σπορ αίσθηση.

Η Honda έχει υιοθετήσει μια ενιαία προσέγγιση στους χρωματισμούς του εσωτερικού, όπου χρησιμοποιούνται μαύρα χρώματα στο ταμπλό και σε όλη την καμπίνα για μία πολυτελή ατμόσφαιρα. Τα καθίσματα φέρουν επίσης στάνταρ επένδυση από μαύρο φίνο γνήσιο δέρμα, με έντονες καπιτονέ λεπτομέρειες για μια ενιαία, premium εικόνα.

Τα εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα είναι στάνταρ και αεριζόμενα στην έκδοση Advance, βελτιώνοντας την άνεση στα μακρινά ταξίδια.

Αυτό είναι το πρώτο CR-V που υιοθετεί το εμπρός καθίσματα Body Stabilising Seat της Honda, τα οποία ενσωματώνουν μια επίπεδη δομή ρητίνης για να υποστηρίζουν ολόκληρο το κάτω μέρος του σώματος – από τη λεκάνη μέχρι την οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης – για μεγαλύτερη σταθεροποίηση και στήριξη. Αυτό βελτιώνει επίσης τη θέση του λεγόμενου hip point, διευκολύνοντας την είσοδο και την έξοδο από το αυτοκίνητο.

Στο πίσω μέρος, το CR-V είναι ευρύχωρο όσο ένα D-SUV, προσφέροντας τον καλύτερο στην κατηγορία χώρο για τα πόδια – βελτιωμένο κατά 16 χιλιοστά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο – ενώ η δυνατότητα ανάκλισης της πλάτης των πίσω καθισμάτων έχει αυξηθεί κατά 10,5° έναντι του απερχόμενου CR-V, με 8 επιλέξιμες επιλογές.

Η διαισθητική διάταξη του εσωτερικού δίνει προτεραιότητα στην ευελιξία, με στοιχεία όπως οι ποτηροθήκες, οι επιφάνειες αποθήκευσης αντικειμένων και το μεγάλο σε χωρητικότητα κουτί μεταξύ των εμπρός καθισμάτων. Ένας κομψός και εργονομικός ηλεκτρικός επιλογέας ταχυτήτων, με διακόπτες λειτουργίας που είναι βέλτιστα τοποθετημένοι για ευκολία χειρισμού, διασφαλίζει ότι ο οδηγός μπορεί να έχει άνετη πρόσβαση σε όλες τις σημαντικές λειτουργίες εν κινήσει, ενώ ένα νέας σχεδίασης κεντρικό υποβραχιόνιο είναι επίσης πλέον ημιαυτόματο, ανοίγοντας αυτόματα σε 60 μοίρες και χειροκίνητα σε άλλες 30 μοίρες.

Ανεβάζοντας τον πήχυ όσον αφορά την πρακτικότητα του χώρου φόρτωσης και τη λειτουργικότητα του εσωτερικού, το νέο CR-V υποστηρίζει τον ενεργό τρόπο ζωής. Ο πίσω χώρος φόρτωσης είναι, κατά παράδοση, από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, με τα μοντέλα e:HEV να προσφέρουν 587 λίτρα και τις εκδόσεις e:PHEV να παρέχουν επιπλέον 72 λίτρα χάρη στο ρυθμιζόμενο δάπεδο δύο επιπέδων.

Τα πίσω καθίσματα μετακινούνται προς τα εμπρός σε μια διαδρομή έως και 190 χιλιοστά, γεγονός που επιτρέπει την εύκολη φόρτωση αντικειμένων μεγαλύτερου μήκους χωρίς να χρειάζεται αναδίπλωση των καθισμάτων, ενώ το χαμηλό κατώφλι του χώρου αποσκευών και το επίπεδο, φαρδύ, μονοκόμματο δάπεδο διευκολύνουν τη φόρτωση.

Σε αυτό συμβάλλει και η ανανεωμένη πίσω πόρτα, η οποία είναι εξοπλισμένη με μια νέα, πιο αθόρυβη μονάδα ηλεκτρικού ανυψωτήρα που μειώνει τον χρόνο που διαρκεί η διαδικασία ανοίγματος. Είναι επίσης δυνατή η λειτουργία hands-free, με αυτοματοποιημένο κλείσιμο με τα πόδια και προαιρετικό κλείδωμα του οχήματος κατά το κλείσιμο.

Το ολοκαίνουργιο Honda CR-V έχει αναβαθμιστεί σχεδιαστικά από κάθε άποψη για τη δημιουργία μιας πιο premium και σπορ εμφάνισης. Φαρδύτερο και μεγαλύτερο σε μήκος από τον προκάτοχό του, το διευρυμένο εξωτερικό του διαμορφώνει μια πιο στοχευμένη εμφάνιση, με ένα νέο σχεδιαστικό θέμα που ενισχύει περαιτέρω την παρουσία του στον δρόμο.

Τώρα, μεγαλύτερη σε πλάτος και μήκος κατά 10 και 80 χιλιοστά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, η σιλουέτα του τελευταίου CR-V έχει ωριμάσει και εξελιχθεί σε αυτή ενός καλοσχεδιασμένου και σπορ SUV. Χάρη σε αυτό το μεγαλύτερο αποτύπωμα, οι σχεδιαστές μπόρεσαν να τοποθετήσουν τις κολόνες Α πιο πίσω και να επιμηκύνουν το καπό για μια πιο δυναμική εμφάνιση. Σε συνδυασμό με τις τολμηρές οριζόντιες γραμμές και το μεγαλύτερο κατά 40 mm μεταξόνιο, ο γνώριμος σχεδιαστικός χαρακτήρας του CR-V διατηρείται, αλλά με σύγχρονα σχεδιαστικά στοιχεία.

Η πιο τολμηρή και πιο επιθετική σχεδίαση του μοντέλου απεικονίζεται στη μάσκα, η οποία διαθέτει ένα νέο μεγαλύτερο μοτίβο πλέγματος σε piano black. Ως εκ τούτου, οι εκδόσεις e:HEV και e:PHEV διαφοροποιούνται με τα δικά τους ξεχωριστά σχέδια που ταιριάζουν με τους αντίστοιχους χαρακτήρες τους, με τη δεύτερη να διαθέτει φαρδύτερα και πιο ανοιχτά εξαγωνικά σχήματα για μια πιο επιθετική και σπορ εμφάνιση.

Οι οριζόντιες γραμμές στο κάτω σημείο των παραθύρων και οι χαρακτηριστικές πτυχές συνθέτουν ένα κομψότερο προφίλ, όπως και ο έξυπνος επανασχεδιασμός της λαβής της πόρτας, που αναβαθμίζει περαιτέρω την διακριτική εξωτερική εμφάνιση, χάρη στην κατάργηση της κλειδαριάς και τη διαχωριστικής γραμμής της.

Οι καθορισμένες με σαφήνεια γραμμές στις κάτω πλευρικές επιφάνειες και τα διπλά τόξα των θόλων των τροχών προσθέτουν όγκο και βάθος, ενώ στο πίσω μέρος ένας συνδυασμός κάθετης ουράς, πίσω φώτων φρένων και φλας αποτελεί εξέλιξη της άμεσα αναγνωρίσιμης διάταξης φωτιστικών σωμάτων αυτού του μοντέλου.

Η Honda έχει εργαστεί για να βελτιώσει τις αεροδυναμικές ιδιότητες του οχήματος μέσω της τολμηρής σχεδίασης του αμαξώματος. Κάτω από τη μάσκα, το χαμηλό, φαρδύ σπόιλερ είναι σπορ και λειτουργικό στη σχεδίασή του, ενώ οι εκδόσεις e:HEV ενσωματώνουν μια γρίλια με κλείστρο που ανοίγει και κλείνει αυτόματα για να μειώσει την αεροδυναμική αντίσταση και να βελτιώσει την αποδοτικότητα καυσίμου.

Κατά την εξέλιξη του πλαισίου των νέων CR-V e:HEV και e:PHEV, στόχος ήταν όλοι οι επιβάτες να βιώνουν μια αυξημένη αίσθηση ασφάλειας και άνεσης. Αυτή η πιο δυναμική οδηγική εμπειρία είναι αποτέλεσμα των αναβαθμίσεων των συστημάτων διεύθυνσης και ανάρτησης, που μειώνουν την υποστροφή και παρέχουν μεγαλύτερη αίσθηση ελέγχου πίσω από το τιμόνι.

Η εισαγωγή ελαφρύτερων και ισχυρότερων υλικών στη νέα σχεδίαση της πλατφόρμας του CR-V έχει βελτιώσει την ακαμψία του αμαξώματος. Την ίδια στιγμή, η μεγαλύτερη αντοχή στη στρέψη προέρχεται από τη χρήση ενισχυτικών στοιχείων στην κολόνα Β και στη βάση της κολόνας C για αύξηση της ακαμψίας γύρω από τα ανοίγματα του αμαξώματος. Οι δομικές κόλλες, όπως χρησιμοποιούνται σε άλλα πρόσφατα μοντέλα της Honda, όπως τα HR-V και Civic, κάνουν το ντεμπούτο τους στο CR-V, βελτιστοποιώντας περαιτέρω τα συνολικά επίπεδα ακαμψίας.

Μπροστά, έχει χρησιμοποιηθεί ένα νέο υποπλαίσιο από χυτό αλουμίνιο, το οποίο εξοικονομεί περισσότερα από πέντε κιλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Η μετάβαση σε ένα χυτό υλικό, πέραν της εξοικονόμησης βάρους, συμβάλλει επίσης στη διατήρηση της ακαμψίας όσον αφορά τη γεωμετρία της ανάρτησης, εξασφαλίζοντας για τα ελαστικά ένα σταθερό σημείο επαφής με τον δρόμο.

Το ελαφρύ μπροστινό υποπλαίσιο συμπληρώνεται από ένα νέο εξαιρετικά άκαμπτο πίσω υποπλαίσιο, με δύο νέες ενισχύσεις που προστέθηκαν στα ελεύθερα τμήματα της διάταξης για την καταστολή οποιασδήποτε μορφής παραμόρφωσης και τη διασφάλιση ενός ομοιόμορφου, γραμμικού επιπέδου επαφής των ελαστικών στο πίσω μέρος. Οι πίσω βάσεις στήριξης έχουν επίσης βελτιωθεί, με σκληρότερα κατά 15% ελατήρια.

Η Honda έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στη βελτίωση της άνεσης του οδηγού και στη δημιουργία μιας ασφαλούς αίσθησης όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης – ιδιαίτερα στις υψηλές ταχύτητες. Ένα παράδειγμα της προσέγγισης αυτής είναι η νέα μονάδα ελέγχου του τιμονιού, η οποία διαθέτει βελτιστοποιημένο σύστημα για τον έλεγχο της παρεχόμενης υποβοήθησης. Αυτό συμβάλλει στην αίσθηση ασφάλειας στις υψηλές ταχύτητες προσφέροντας συγχρόνως μια ελαφριά και σβέλτη αίσθηση στις χαμηλότερες για πιο άμεσες αντιδράσεις στις κινήσεις του οδηγού. Όλα αυτά χαρίζουν στους οδηγούς του CR-V την αίσθηση οδήγησης ενός sedan.

Το CR-V έχει σχεδιαστεί ιδανικά για να ανταπεξέρχεται σε προκλήσεις όπως οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος, οι λακκούβες και τα ανώμαλα εδάφη, χάρη στην πιο επίπεδη απόσβεση της ανάρτησης που αποτρέπει τις περιττές κινήσεις του αμαξώματος όταν οι τροχοί περνούν πάνω από ανωμαλίες ή σαμαράκια. Στην έκδοση e:HEV υιοθετούνται αμορτισέρ διπλού εμβόλου τεχνολογίας ARD, που αυξάνουν ή μειώνουν τη δύναμη απόσβεσης με βάση τη συχνότητα κραδασμών όπως αυτές καθορίζονται από της οδηγικές συνθήκες.

Το μοντέλο e:PHEV εξοπλίζεται με ένα πλήρως ενεργό σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ (ADS), το οποίο λειτουργεί με βάση μια σειρά δεδομένων που προέρχονται από τους αισθητήρες του οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της ταχύτητας περιστροφής των τροχών, της πλευρικής και διαμήκους επιτάχυνσης και της περιστροφής του οχήματος γύρω από τον εγκάρσιο άξονα. Το σύστημα προσφέρει υψηλά επίπεδα σταθερότητας και οδηγικής άνεσης στο πρόγραμμα Normal. Στο Sport mode αυξάνεται τόσο η απόσβεση όσο και το εύρος προσαρμογής, με αποτέλεσμα να εξασφαλίζεται μια πιο σφιχτή και ελεγχόμενη συμπεριφορά για δυναμική οδήγηση.

Για την περαιτέρω αύξηση του αισθήματος ασφάλειας, η έκδοση e:HEV του CR-V διατίθεται επίσης με ένα εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης, το οποίο υιοθετεί ένα εντελώς νέο σύστημα ελέγχου για την ενεργή κατανομή της ροπής στον μπροστινό και στον πίσω άξονα. Το προηγούμενο σύστημα AWD του CR-V απομπλεκόταν σε υψηλότερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο για να μειώσει τις απώλειες του συστήματος μετάδοσης κίνησης και να βελτιώσει τη συνολική αποδοτικότητα. Στο νέο μοντέλο όμως διατηρεί ενεργά τον έλεγχο του πίσω άξονα για αυξημένη πρόσφυση σε δρόμους με στροφές και σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.

Τα χαρακτηριστικά NVH έχουν επίσης βελτιωθεί σημαντικά με το σύστημα τετρακίνησης νέας γενιάς. Μειώνοντας τη διάμετρο του συνδέσμου σταθερής ταχύτητας (CV), οι περιστροφικές διακυμάνσεις του άξονα μετάδοσης ισχύος έχουν μειωθεί, προς όφελος της αθόρυβης λειτουργίας και των συνολικών επιπέδων άνεσης στην καμπίνα

Το νέο CR-V προσφέρει 4 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης με τις ονομασίες Normal, Sport και Econ, ενώ το e:PHEV διαθέτει επίσης επιλογές διαχείρισης ενέργειας EV και Advanced Eco-assist. Γι’ αυτό το μοντέλο υπάρχει ένα το νέο πρόγραμμα λειτουργίας Snow που μειώνει την στάνταρ απόκριση του γκαζιού για να ελαχιστοποιήσει το σπινάρισμα των τροχών και να μεγιστοποιήσει την πρόσφυση σε ολισθηρές συνθήκες.

Επιπλέον, η ικανότητα ρυμούλκησης έχει βελτιωθεί σημαντικά τόσο με την προσθήκη της δυνατότητας κλειδώματος μέσω συμπλέκτη μιας κοντής σχέσης μετάδοσης όσο και με την παρουσία του νέου προγράμματος Tow. Αυτό επιτρέπει στην έκδοση e:PHEV να ρυμουλκεί έως και 1.500kg (με φρένα) και στο e:HEV έως και 750kg, αυξάνοντας σημαντικά την ευελιξία και τη χρηστικότητα του οχήματος. Το πρόγραμμα Tow διατηρεί τις στροφές του κινητήρα χαμηλά, σε συνδυασμό με το κλείδωμα μιας κοντής σχέσης μετάδοσης και με υποβοήθηση από τη μπαταρία κατά τη ρυμούλκηση σε ανηφόρα. Επίσης, το Hill Descent Control επιτρέπει ασφαλή επιβράδυνση χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού.

Το e:PHEV διαθέτει επίσης έναν μηχανισμό με κλικ στο πεντάλ του γκαζιού για να παρέχει feedback στον οδηγό όταν φτάνει στο όριο της επιτάχυνσης αποκλειστικά με χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Όταν ο οδηγός ξεπεράσει αυτό το όριο και χρειαστεί μεγαλύτερη ισχύ, ο κινητήρας θα ξεκινήσει απρόσκοπτα για να παράγει τη μέγιστη ηλεκτρική ενέργεια για ισχυρότερη επιτάχυνση. Εναλλακτικά, οι οδηγοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτόν τον μηχανισμό ως ένδειξη για να μειώσουν τις απαιτήσεις τους και να παραμείνουν στην ηλεκτρική ενέργεια.

Το νέο CR-V ενσωματώνεται απρόσκοπτα στο σύγχρονο τρόπο ζωηής, διαθέτοντας ένα εκτεταμένο πακέτο τεχνολογιών με ανανεωμένο σύστημα infotainment και επιλογές συνδεσιμότητας.

Κεντρικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει η ανανεωμένη διεπαφή ανθρώπου/μηχανής (HMI), που έχει σχεδιαστεί για να ελαχιστοποιεί τις κινήσεις των ματιών προς τα πάνω και προς τα κάτω και να επιτρέπει μια πιο φυσική χρήση του συστήματος. Για πρώτη φορά στο CR-V, ένα σύστημα head-up display προβάλλει ενδείξεις απευθείας στο παρμπρίζ, επιτρέποντας στους οδηγούς να βλέπουν ένα ευρύτερο φάσμα πληροφοριών για την ταχύτητα, τα συστήματα υποβοήθησης και την πλοήγηση σε πιο καθαρή ανάλυση.

Το σύστημα πλοήγησης έχει αναβαθμιστεί με το Predictive Eco Assist, το οποίο συνεισφέρει στην οικολογική οδήγηση αναζητώντας κατηφορικά τμήματα του δρόμου που θα επιτρέψουν την ανάκτηση ενέργειας και θα βελτιώσουν την οικονομία σε πραγματικές συνθήκες. Το CR-V e:PHEV σχεδιάζει επίσης πώς θα χρησιμοποιηθεί η μπαταρία σε ολόκληρη τη διαδρομή για να διασφαλίσει την πιο αποδοτική χρήση του υβριδικού συστήματος.

Για τις εκδόσεις e:HEV Elegance, ένα ισχυρό ηχοσύστημα με οκτώ ηχεία περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ οι εκδόσεις e:HEV Advance και e:PHEV Advance Tech αποκτούν ένα ολοκληρωμένο σύστημα BOSE Premium Audio υψηλών επιδόσεων με 12 ηχεία σε όλη την καμπίνα.

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments