Νέο Dacia Jogger – Πανελλήνια παρουσίαση
Βρεθήκαμε στην επίσημη παρουσίαση του νέου Dacia Jogger επί ελληνικού εδάφους στα γραφεία της TEOREN του ομίλου Θεοχαράκη. Το νέο Jogger είναι ένα 7-θέσιο με χαρακτηριστικά MPV, αλλά εμφάνιση και δυνατότητες ενός Crossover!
Με τιμή εκκίνησης στα 18.880, διαθέσιμο με υγραέριο και βενζίνη για τρομερή οικονομία, είναι ένα από τα αυτοκίνητα που καλύπτουν με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες μιας μεγάλης οικογένειας. Εκτός κι αν έχεις πολλούς φίλους… Θα χωρέσουν κι αυτοί μέσα, ακόμα και στην τρίτη σειρά καθισμάτων!
Το νέο Dacia Jogger συγκεντρώνει πλεονεκτήματα από πολλές κατηγορίες: το μήκος ενός station wagon, την ευρυχωρία ενός MPV, την εμφάνιση ενός SUV. Πρόκειται για ένα μοντέλο που είναι… μία κατηγορία από μόνο του. Σαν γνήσιο μέλος της οικογένειας Dacia, το νέο Jogger προσφέρει την καλύτερη αναλογία τιμής-χώρων, αλλά και την ευελιξία ενός πολυμορφικού αυτοκινήτου.
Πίσω από το τιμόνι, προσφέρει μια οδηγική εμπειρία που αναμένει κανείς από ένα όχημα κατηγορίας C. Το μεταξόνιο των 2,9 μέτρων και οι τροχοί 16 ιντσών το καθιστούν ιδιαίτερα σταθερό στο δρόμο. Επιπλέον, η άκαμπτη δομή του αμαξώματος το καθιστά ιδιαίτερα στιβαρό.
Στο εσωτερικό του η εργονομία, η ηχομόνωση και ο χώρος για τα κεφάλια φροντίζουν για την άνεση όλων των επιβατών, μέχρι και την τρίτη σειρά καθισμάτων. Το νέο Jogger είναι ο ιδανικός οικογενειακός σύντροφος για τις καθημερινές μετακινήσεις, αλλά και για όσους θέλουν να ξεφύγουν και να απολαύσουν μια βόλτα στην ύπαιθρο. Ως γνήσιο Dacia, προσφέρει στον βασικό εξοπλισμό του όλα όσα χρειάζεται κανείς για την ασφάλεια και άνεσή του.
Είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις 5 και 7 θέσεων, σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Essential, Comfort και Extreme) και έξι χρώματα αμαξώματος.
Με όνομα που παραπέμπει σε σπορ, περιπέτεια και θετική ενέργεια, το νέο Dacia Jogger συμβάλλει καθοριστικά στην προώθηση της νέας ταυτότητας της μάρκας. Σύντομο, μοντέρνο και διεθνές, το όνομα αντανακλά στιβαρότητα και ευελιξία στη χρήση.
Διατίθεται με δύο κινητήρες: τον καινούριο βενζινοκινητήρα 1.0 TCe 110 και τον κινητήρα 1.0 TCe 100 LPG. Η Dacia είναι η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που προσφέρει στην αγορά μία πλήρη γκάμα μοντέλων με βενζινοκινητήρες και κινητήρες διπλού καυσίμου (βενζίνης / υγραερίου). Το 2023 στην γκάμα πρόκειται να προστεθεί και μία έκδοση με υβριδικό σύστημα κίνησης.
Στο μπροστινό μέρος του νέο Dacia Jogger ξεχωρίζει η μεγάλη γρίλια της μάρκας, τα φαρδιά φτερά και η θέση των τροχών που είναι ακροβολισμένοι στις τέσσερεις γωνίες του αμαξώματος, καθώς και το μυώδες και οριζόντιο καπό. Οι μεγάλοι τροχοί και το πίσω σποϊλερ προσδίδουν δυναμισμό. Τα κάθετα πίσω φώτα συμβάλλουν στην αίσθηση ότι η πίσω πόρτα είναι πιο πλατιά. Το σχέδιό τους τονίζει ακόμα περισσότερο τους ώμους των πίσω φτερών, ενισχύοντας την αίσθηση της σταθερότητας.
Αναδεικνύει τον εκδρομικό του χαρακτήρα με τις μπάρες οροφής, τα φαρδιά φτερά και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (200mm), που το καθιστούν ιδανικό για κάθε είδους διαδρομή.
Εφοδιασμένο με τροχούς μεγάλης διαμέτρου και ελαστικά υψηλού προφίλ, το νέο Dacia Jogger δείχνει ιδιαίτερα στιβαρό. Το μεγάλο μεταξόνιο (2,9μ.), ο μεγάλος χώρος για τα κεφάλια των επιβατών και το κάθετο πίσω μέρος (κάθετα φωτιστικά σώματα, πολύ φαρδιά πόρτα, χαμηλό κατώφλι), είναι στοιχεία που προδιαθέτουν για ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό και έναν πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών. Το αυξημένο ύψος της πίσω πόρτας κάνει πιο εύκολη την πρόσβαση στα πίσω ευρύχωρα καθίσματα. Με 4,55 μ. μήκους, είναι το μακρύτερο αυτοκίνητο στη γκάμα της Dacia. Αυτές οι πληθωρικές διαστάσεις που, όμως, παραμένουν compact, αποτελούν προτεραιότητα για τις οικογένειες που αναζητούν καθημερινή χρηστικότητα.
Τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν τη χαρακτηριστική υπογραφή σε σχήμα ‘Υ’ της Dacia. Τόσο τα εμπρός φώτα ημέρας, όσο και τα φώτα πορείας χρησιμοποιούν τεχνολογία LED. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία εξοικονομείται ενέργεια και εξασφαλίζεται πολύ καλύτερη ορατότητα, τόσο την ημέρα, όσο και τη νύχτα.
Από τη 2η εξοπλιστική έκδοση και πάνω, το νέο Dacia Jogger διατίθεται με αρθρωτές μπάρες οροφής που μπορούν να αλλάξουν θέση με ελάχιστες κινήσεις. Αυτές οι μπάρες μπορούν να μετατραπούν σε σχάρα με δυνατότητα μεταφοράς φορτίων έως και 80 κιλών (για ποδήλατα, σκι, μπαγκαζιέρα κλπ). Το ευφυές και αποκλειστικό αυτό σύστημα, ενσωματώνει απόλυτα τη φιλοσοφία της Dacia, καθώς είναι έξυπνο, πρακτικό, απλό, και οικονομικό.
Οι τροχοί που «έρχονται πρόσωπο» με το αμάξωμα, τονίζονται από τα έντονα φτερά, ενώ ξεχωρίζουν τα τάσια τύπου “Flex Wheel” που προσομοιάζουν τους τροχούς αλουμινίου. Οι χειρολαβές των θυρών έχουν εργονομικό σχεδιασμό και όμορφο σχήμα. Το πλήκτρο για την πόρτα του χώρου αποσκευών είναι κρυμμένο στο πάτωμα ώστε να μην διαταράσσει την αισθητική του πίσω μέρους. Τέλος, τα κάθετα πίσω φώτα μεγιστοποιούν το εύρος του ανοίγματος του πορτ-μπαγκάζ.
Με μήκος 4,55 μέτρα και με μεγάλο μεταξόνιο 2,9 μέτρων, το Dacia Jogger είναι το πιο ευρύχωρο μοντέλο της αγοράς, σε αυτήν την κατηγορία μεγέθους. Το ύψος του καθίσματος (+55mm μεταξύ της 1ης και της 2ης σειράς, +25mm μεταξύ της 2ης και της 3ης σειράς) εξασφαλίζει ακόμη μεγαλύτερη άνεση. Οι σειρές καθισμάτων 2 και 3 προσφέρουν το ίδιο επίπεδο άνεσης όπως μπροστά, με άφθονο χώρο για τα πόδια και τα γόνατα των επιβατών.
Η πρόσβαση στα καθίσματα της 3ης σειράς του νέου Dacia Jogger είναι κορυφαία, χάρη στο μηχανισμό ανατροπής των καθισμάτων της 2ης σειράς. Ο χώρος για τα κεφάλια των 855 mm και η απόσταση για τα γόνατα των επιβατών των 127 mm στη 3η σειρά είναι ανάμεσα στις καλύτερες τιμές για 7θέσιο όχημα και υπόσχονται άνετη φιλοξενία για δύο ενήλικες.
Διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους άνω των 23 λίτρων, που είναι διασκορπισμένοι σε ολόκληρη την καμπίνα. Μεταξύ αυτών και το κλειστό ντουλαπάκι του συνοδηγού με χωρητικότητα 7λ., οι εμπρός και πίσω θήκες στα πάνελ των θυρών με δυνατότητα τοποθέτησης μπουκαλιού του 1λ., ένας κλειστός χώρος 1,3λ. στην κεντρική κονσόλα και 6 ποτηροθήκες.
Το νέο Dacia Jogger είναι επίσης άνετο. Τα καθίσματα έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν την κατάλληλη υποστήριξη τόσο στον οδηγό όσο και στους επιβάτες. Για την εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το ύψος της έδρας του καθίσματος (+/- 35mm), το ύψος του τιμονιού (+/- 20 mm) και την απόσταση (+/- 25mm), αλλά και να προσθέσει ένα κεντρικό υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο.
Στο πίσω μέρος (2η σειρά) υπάρχει ένα ασύμμετρα (1/3-2/3) αναδιπλούμενο κάθισμα για τρείς επιβάτες καθώς και δύο ανεξάρτητα αναδιπλούμενα (50/50) καθίσματα (στην 3η σειρά), τα οποία έχουν τη δυνατότητα να αφαιρούνται όταν δεν χρειάζονται. Το νέο Dacia Jogger έχει χώρο αποσκευών έως και 2.094 λίτρων.
Στην 5θέσια έκδοση, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 708 λίτρα (VDA) μέχρι το ύψος των καθισμάτων. Στην 7θέσια έκδοση η χωρητικότητα είναι 160 λίτρα (VDA), ή 565 λίτρα (VDA) με τα καθίσματα της 3ης σειράς αναδιπλωμένα. Χάρη στο ύψος του χώρου φόρτωσης (661mm) και το μεγάλο μήκος του δαπέδου (1,100mm), οι οικογένειες μπορούν εύκολα να χωρέσουν ένα καροτσάκι ή ένα παιδικό ποδήλατο, χωρίς να χρειάζεται να αφαιρέσουν τα καθίσματα, διπλώνοντας απλά το ένα από τα καθίσματα της 3ης σειράς. Μπορούν επίσης να μεταφέρουν τον εξοπλισμό πεζοπορίας, τα εργαλεία ή τα κατοικίδιά τους αφαιρώντας απλά τα καθίσματα της 3ης σειράς. Για εύκολη και ασφαλή στήριξη κατά τη μεταφορά διαφόρων αντικειμένων, ο χώρος αποσκευών διαθέτει ελαστικούς ιμάντες και 4 κρίκους πρόσδεσης. Περιλαμβάνει επίσης 12V πρίζα. Το νέο Dacia Jogger διαθέτει ακόμα 3 άγκιστρα/κρεμάστρες: 2 στο χώρο αποσκευών και 1 στο διαμέρισμα του συνοδηγού (ιδανικό για κρέμασμα μιας τσάντας).
Τέλος, το νέο Jogger έχει δυνατότητα ρυμούλκησης 625 κιλών (χωρίς φρένα), ή έως 1.200 κιλών (με φρένα).
Στη 2η σειρά διατίθενται δύο σετ με άγκιστρα ISOFIX για την ασφαλή μεταφορά παιδικών καθισμάτων.
Όσο για τους δύο επιβάτες της 3ης σειράς, ο καθένας έχει ξεχωριστό κάθισμα, υποβραχιόνιο και μεγάλο πίσω σπαστό τζάμι για καλύτερη θέα και φυσικό αερισμό.
Media control
Το Media Control είναι ένα πλήρες σύστημα πολυμέσων. Περιλαμβάνει δύο ηχεία, μία βάση στήριξης και σύνδεσης smartphone που ενσωματώνεται απόλυτα στην αισθητική του ταμπλό, bluetooth, θύρα USB, χειριστήρια στο τιμόνι και πληροφορίες ραδιοφώνου που εμφανίζονται μέσω της ψηφιακής οθόνης TFT 3,5 ιντσών του υπολογιστή ταξιδίου στο κέντρο του πίνακα οργάνων.
Το σύστημα προσφέρει περισσότερες δυνατότητες όταν συνδυάζεται με smartphone και με τη χρήσης της δωρεάν εφαρμογής Dacia Media Control. Η εφαρμογή χρησιμοποιεί το GPS του τηλεφώνου για να προσφέρει πλοήγηση, ενώ προσφέρει εύκολη πρόσβαση στο ραδιόφωνο, τη μουσική, τις τηλεφωνικές κλήσεις, τα μηνύματα και σε αμέτρητες άλλες λειτουργίες, όπως η φωνητική ενεργοποίηση της κλήσης βοήθειας (Siri ή Android). Για μια ασφαλέστερη οδηγική εμπειρία, ο χειρισμός μπορεί να γίνει είτε από τα χειριστήρια στο τιμόνι, είτε ακριβώς πίσω από αυτό.
Το Media Display περιλαμβάνει τέσσερα ηχεία, μια θύρα USB και μια οθόνη αφής 8 ιντσών τοποθετημένη ψηλά στο ταμπλό, που είναι στραμμένη ελαφρώς προς τον οδηγό για καλύτερη ορατότητα και εργονομία. Το εύκολο και φιλικό στο χρήστη interface ενεργοποιείται μέσω Bluetooth, ενώ το σύστημα είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay. Μια ολοκαίνουργια επιλογή που ονομάζεται “Car” δίνει πρόσβαση σε ορισμένες ρυθμίσεις των συστημάτων υποβοήθησης (ADAS).
Τέλος, το Media Nav παρέχει στο νέο Dacia Jogger ενσωματωμένες δυνατότητες πλοήγησης και ασύρματη συνδεσιμότητα μέσω Wi-Fi για Apple CarPlay και Android Auto. Το ηχοσύστημα διαθέτει έξι ηχεία και δύο θύρες USB.
Η πλατφόρμα CMF παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο νέο Sandero και αποτελεί βασικό συστατικό της στρατηγικής της Dacia για τα μοντέλα των κατηγοριών B και C. Διαθέτει αμάξωμα που φτάνει τα 4,55 μέτρα, προσφέροντας την ευρυχωρία και την ευελιξία ενός μοντέλου κατηγορίας C.
Κατασκευασμένο πάνω σε μια σύγχρονη πλατφόρμα, το νέο Dacia Jogger επιτυγχάνει τον περιορισμό των κραδασμών χάρη στην εξαιρετικά ανθεκτική και άκαμπτη δομή του. Η δομή του αμαξώματος περιλαμβάνει ενισχύσεις στο μπλοκ του κινητήρα (πλευρικές δοκούς και υποπλαίσιο στο κάτω μέρος) και στο χώρο των επιβατών. Οι αισθητήρες πίεσης στις πόρτες, σε συνδυασμό με το επιταχυνσιόμετρο, παρέχουν έγκαιρη αναγνώριση των πλευρικών συγκρούσεων και επομένως ταχύτερη ενεργοποίηση των πλευρικών και των αερόσακων τύπου κουρτίνας, που προστατεύουν τις περιοχές της κοιλιάς, του στήθους και του κεφαλιού.
-
Ενεργό Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Emergency Brake Assist)
-
Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Warning)
-
Υποβοήθηση Στάθμευσης (Park Assist)
-
Υποβοήθηση Εκκίνησης σε Ανηφόρα (Hill Start Assist)
ΝΕΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.0 TCe 110
Ο TCe 110 είναι ένας 3κύλινδρος turbo κινητήρας 1.0 λίτρου, με άμεσο ψεκασμό και απόδοση 110 ίππων (81kW). Χάρη στο μπλοκ αλουμινίου, ο κινητήρας αυτός επιτυγχάνει μείωση του βάρους του. Με μέγιστη ροπή 200Nm στις 2.900σ.α.λ., είναι, αυτή τη στιγμή, ο πιο ισχυρός κινητήρας στη γκάμα του Dacia Jogger.
Ο νέος TCe 110 ενσωματώνει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, αντλία λαδιού μεταβλητής γεωμετρίας και χρήση πολλών υλικών υψηλής απόδοσης, που συνδυάζονται για να αυξήσουν την απόδοση και να μειώσουν την κατανάλωση. Η ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, το φίλτρο μικροσωματιδίων και το κεντρικό μπεκ καυσίμου συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών του CO2.
1.0 TCe 100 LPG: ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΠΛΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (ΒΕΝΖΙΝΗΣ/ΥΓΡΑΕΡΙΟΥ)
Η Dacia είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που προσφέρει μια πλήρη γκάμα οχημάτων διπλού καυσίμου (βενζίνης/LPG).
Η τοποθέτηση αυτών των κινητήρων απευθείας στη γραμμή παραγωγής εγγυάται ασφάλεια και αξιοπιστία. Η διάρκεια της εγγύησης του κατασκευαστή, το κόστος και ο προγραμματισμός συντήρησης και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι πανομοιότυπα με αυτά ενός μοντέλου με συμβατικό κινητήρα βενζίνης (το ρεζερβουάρ υγραερίου βρίσκεται εκεί που συνήθως βρίσκεται η ρεζέρβα).
Η μεικτή κατανάλωση (WLTP) του κινητήρα 1.0 TCe 100 LPG, ξεκινά από τα 7,6λ./100χλμ. (με 118γρ. CO2/χλμ), όταν λειτουργεί με υγραέριο (6,0λ./100χλμ./ 135γρ. CO2/χλμ, όταν καίει βενζίνη), ενώ οι μέσες εκπομπές CO2 για το νέο Dacia Jogger είναι 10% λιγότερες από έναν αντίστοιχο βενζινοκινητήρα. Επιπλέον, το συγκεκριμένο μοντέλο επιτυγχάνει μέγιστη αυτονομία που φτάνει τα 1.000 χιλιόμετρα, χάρη στα δύο ρεζερβουάρ που διαθέτει: ένα ρεζερβουάρ υγραερίου 40 λίτρων και ένα βενζίνης 50 λίτρων.
Το 2023 στη γκάμα θα προστεθεί και μία έκδοση με υβριδικό σύστημα κίνησης. Το νέο Dacia Jogger θα είναι το πρώτο μοντέλο της Dacia που θα διαθέτει υβριδική τεχνολογία.
Η ενισχυμένη μπροστινή δομή αμαξώματος του νέου Dacia Jogger βοηθά στη μείωση των κραδασμών από τον κινητήρα. Το πάχος των επενδύσεων του πορτμπαγκάζ, η αεροτομή στο επάνω μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών και τα πλαίσια στις πόρτες, που εξαλείφουν την κοιλότητα μεταξύ των θυρών και του αμαξώματος, μειώνουν επίσης τον θόρυβο κύλισης. Κορυφαία μελέτη έχει γίνει και για τη μείωση των αεροδυναμικών θορύβων, όπως, για παράδειγμα προκύπτει από την τσιμούχα μεταξύ της βάσης και του περιβλήματος του καθρέφτη.
Η αεροδυναμική έχει αποτελέσει αντικείμενο προσεκτικής δουλειάς από τις ομάδες σχεδιασμού και μηχανικής. Το νέο Dacia Jogger έχει σχεδιαστεί με αεροφράκτες στο κάτω μέρος του αμαξώματος, ενεργά πτερύγια που επιτρέπουν την ομαλή ροή του αέρα, όταν δεν είναι προτεραιότητα η ψύξη του κινητήρα, και ρουλεμάν χαμηλής τριβής, για μικρότερες απώλειες ισχύος. Όλα συμβάλλουν στο περιορισμού των εκπομπών CO2 και τον περιορισμό της κατανάλωσης.
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ (dm3 VDA / L) |
5θέσιο |
7θέσιο |
|
Όλα τα καθίσματα στη θέση τους (μέχρι το ύψος της πλάτης) |
708 / 829 |
160 / 212 |
|
Αναδιπλωμένα τα καθίσματα της 3ης σειράς (μέχρι το ύψος της πλάτης) |
– |
565 / 699 |
|
Αναδιπλωμένα τα καθίσματα της 2ης σειράς, και χωρίς καθίσματα 3ης σειράς |
1.819 / – 2.094 |
1.807 – 2.085 |
|
|
||
Διαστάσεις (mm) |
|
|
Συνολικό μήκος |
4.547 |
|
Μεταξόνιο |
2.897 |
|
Εμπρός πρόβολος |
830 |
|
Πίσω πρόβολος |
820 |
|
Συνολικό πλάτος (καθρέφτες διπλωμένοι/ανοιχτοί) |
1.848 / 2.007 |
|
Μετατρόχιο εμπρός |
1.520 |
|
Μετατρόχιο πίσω |
1.509 |
|
Ύψος με/χωρίς μπάρες οροφής |
1,674 / 1.691 |
|
Ύψος με ανοιχτή την πόρτα του πορτμπαγκάζ (χωρίς φορτίο) |
2.012 |
|
Ύψος κατωφλίου πορτμπαγκάζ (χωρίς φορτίο) |
661 |
|
Απόσταση από το έδαφος (χωρίς/με φορτίο) |
200 |
|
Χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών – 2η σειρά |
181 |
|
Χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών – 3η σειρά |
127 |
|
Εσωτερικό πλάτος στο ύψος των αγκώνων εμπρός |
1.410 |
|
Εσωτερικό πλάτος στο ύψος των αγκώνων πίσω |
1.410 |
|
Εσωτερικό πλάτος στο ύψος των ώμων εμπρός |
1.395 |
|
Εσωτερικό πλάτος στο ύψος των ώμων πίσω |
1.372 |
|
Εσωτερικό ύψος, χώρος για τα κεφάλια εμπρός |
923 |
|
Εσωτερικό ύψος, χώρος για τα κεφάλια πίσω – 2η σειρά |
910 |
|
Εσωτερικό ύψος, χώρος για τα κεφάλια πίσω – 3η σειρά |
855 |
|
Μέγιστο πλάτος ανοίγματος πορτμπαγκάζ |
885 / 1.034 |
|
Πλάτος μεταξύ θόλων στο πορτμπαγκάζ |
1.020 |
|
Ολικό μήκος φόρτωσης με αναδιπλωμένο πίσω κάθισμα και χωρίς 3η σειρά |
1.500 |
|
Ολικό μήκος φόρτωσης (πίσω πόρτα με πλάτη εμπρός καθισμάτων) |
2.000 |