F1 – Belgian GP Spa Francorchamps

Τα’SPAσε ο Hamilton!

Το summer break τέλειωσε για την F1 και οι οδηγοί επέστρεψαν σε μια απ’τις πιο ιστορικές πίστες του κόσμου, τη μεγαλύτερη σε μήκος στο καλεντάρι, το Spa Francorchamps. Εκεί όπου όλα άρχιζαν σιγά σιγά να θυμίζουν Michael Schumacher. Δεν έφτανε που ο Lewis Hamilton πήρε την pole position ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του θρυλικού Γερμανού πιλότου με τις περισσότερες pole positions, 68 στον αριθμό! Αλλά την επόμενη μέρα πριν τον αγώνα, υπήρχε στη σχάρα της εκκίνησης ένα απ’τα πιο αμφιλεγόμενα μονοθέσια στην ιστορία της F1. Η Benetton B194 που στα χέρια του Schumacher έκανε τον Ayrton Senna να ξεπερνά τις δυνατότητες της δύστροπης κι απρόβλεπτης FW16. Το ίδιο αυτοκίνητο που πολλοί ισχυρίζονται – χωρίς αποδείξεις – ότι είχε κρυφό λογισμικό για launch control και traction control, οπότε ήταν λογικό να κυριαρχεί τη σεζόν του ’94. Το ίδιο αυτοκίνητο που ο Schumi έριξε πάνω στον Hill καταστρέφοντας την ανάρτηση του Βρετανού στον τελευταίο αγώνα και ο Γερμανός πήρε το πρώτο του πρωτάθλημα. Αυτό με το οποίο πριν από 23 χρόνια οδηγούσε στο Spa κι έπαιρνε την πρώτη του νίκη, ήρθε στα χέρια του γιου του, Mick Scumacher ο οποίος εμφανώς συγκινημένος αλλά και ενθουσιασμένος με το μονοθέσιο του πατέρα του, έκανε έναν γύρο στο Spa και αποθεώθηκε απ΄τους οπαδούς λίγο πριν την εκκίνηση του φετινού αγώνα.

Ας περάσουμε στα του αγώνα. Η pole position του Hamilton υλοποιήθηκε σωστά με την εκκίνηση και ο Vettel έμεινε πίσω του στη δεύτερη θέση. Στις πιο πίσω θέσεις οι αψιμαχίες μεταξύ των Force India άρχισαν και σ’αυτόν τον αγώνα με τον Perez να στριμώχνει στον τοίχο τον Ocon σε μια τριπλή μάχη και με τον Hulkenberg. Ο Verstappen εγκατέλειψε για μια ακόμη φορά, δηλώνοντας μάλιστα ότι αν ποντάρεις σε εγκαταλείψεις θα είναι σίγουρα αυτός ή ο Alonso. Μιας κι είπαμε Alonso, εκεί που έδειχνε στους πρώτους γύρους ότι η McLaren Honda είχε βελτιωθεί, καθώς ο Ισπανός προσέφερε μια ωραιότατη προσπέραση στο τέλος της ευθείας kemmel. Μόνο που στους επόμενους γύρους τον πέρασαν όλοι, ήταν ανήμπορος να υπερασπιστεί τη θέση του και τσαντισμένος φώναζε στον ασύρματο ότι είναι ντροπιαστικό… Στο τέλος εγκατέλειψε κι ο Ισπανός. Η παρκαρισμένη Red Bull του Verstappen έφερε κίτρινες σημαίες στο σημείο εκείνο, κάτι που ο Raikkonen δε θεώρησε σημαντικό. Έτσι, πήρε ποινή 10 δευτερολέπτων stop&go κι έχασε μια θέση απ’τον Ricciardo. Βέβαια, για να λέμε και το σωστό ο τρόπος με τον οποίο επιβάλλονται οι ποινές στη σύγχρονη F1 δεν είναι ο πλέον συνεπής και ένα δίκιο το είχε ο Φινλανδός που θεωρούσε ότι ήταν αρκετά βαριά συγκριτικά με άλλα συμβάντα το 2017.    

Μετά ήταν η ώρα των ροζ παιδιών να πάρουν τη σκυτάλη στο θέαμα! Perez και Ocon ήρθαν ξανά σε επαφή πριν την Eau Rouge σε ένα αγωνιστικό συμβάν κατά τους κριτές, όπου έσκασε το λάστιχο του Perez από τα ανθρακονήματα της εμπρός πτέρυγας του Ocon. Κατέστρεψαν τον αγώνα της ομάδας τους σε μια ανούσια μάχη – ειδικά αφού ο Perez είχε και ποινή 5 δευτερολέπτων – και τώρα πια η Force India δε θα τους αφήσει να αγωνίζονται ελεύθερα γιατί δε θα μείνει μονοθέσιο για μονοθέσιο! Τα θραύσματα στην πίστα έφεραν άλλη μια Mercedes μέσα που δεν ήταν άλλη απ’το Safety Car. Οι διαφορές μηδενίστηκαν και ο Hamilton ήταν αρκετά ανυπόμονος για την επανεκκίνηση, επαναλαμβάνοντας συνεχώς το πόσο αργά πηγαίνει το SC και γιατί αργούσε να φύγει! Όλα τα μονοθέσια άρπαξαν την ευκαιρία να αλλάξουν λάστιχα με τις δύο Mercedes να βάζουν τη μαλακή κίτρινη γόμα, ενώ οι Ferrari και ο Ricciardo την ultra soft. Όλα έδειχναν ότι οι αντίπαλοι των Mercedes θα είχαν το πάνω χέρι με καλύτερη απόδοση των ελαστικών στους 11 εναπομείναντες γύρους. Ο αγώνας ξεκίνησε πάλι στον 33ο και ο Vettel κόλλησε πολύ καλά πίσω απ’τον Hamilton. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να πάρει το slip streaming μετά την Eau Rouge και να βρεθούν δίπλα δίπλα στην ευθεία. Το κόλπο του Hamilton έπιασε για τα καλά, καθώς στην ευθεία άφησε λίγο το γκάζι, τόσο ώστε να βρεθεί πιο νωρίς πίσω του και να αναγκαστεί να βγει στον ακάθαρτο αέρα με αποτέλεσμα να χάσει τη φόρα του. Έτσι ξεκίνησε μια μάχη σε χρόνους ώστε να μη μπορέσει ξανά ο Γερμανός να βρεθεί στη ζώνη DRS. Ο Hamilton δήλωσε ότι ήταν απ’τους πιο δυνατούς αγώνες όπου έπρεπε να οδηγεί στους τελευταίους γύρους λες και μάχεται για την pole position, κυριολεκτικά στο όριο σε κάθε στροφή και τα κατάφερε. Έμεινε επάξια μπροστά από έναν Vettel που στο τέλος μετάνιωνε που δεν εκμεταλλεύτηκε καλύτερα την ευκαιρία στο προσπέρασμα, αλλά ταυτόχρονα παραμένει 7 βαθμούς μπροστά απ΄τον Hamilton στην κούρσα του τίτλου. Για την τελευταία θέση του βάθρου έγινε σφαγή μετά την επανεκκίνηση, όταν Ricciardo και Raikkonen επιτέθηκαν ταυτόχρονα στον Bottas σε μια προσπέραση που θύμιζε το τριο Hakinnen-Schumacher-Zonta. Το πλάτος της πίστας επιτρέπει τρία μονοθέσια δίπλα δίπλα κι έτσι ο μεγάλος χαμένος ήταν ο Bottas που έπεσε με τη μία στην 5η θέση. Από κει και πέρα ο Raikkonen δε μπόρεσε να φτάσει τον Ricciardo, οπότε ο χαρούμενος Αυστραλός ανέβηκε άλλη μια φορά στο βάθρο των νικητών και στην κυριολεξία ξεσήκωνε τα πλήθη!

Αναλυτικά η κατάταξη και οι βαθμολογίες απ’το επίσημο site της F1.

Επόμενος σταθμός χωρίς ανάσα το επόμενο Σαββατοκύριακο στο ναό της ταχύτητας στη Monza. Τι έχει να επιδείξει εκεί η Ferrari απέναντι στη Mercedes;

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments