Οι παρουσιάσεις έγιναν λίγο πολύ μαζεμένες, λίγα 24ωρα πριν ξεκινήσουν επίσημα οι χειμερινές δοκιμές. Το πρώτο τετραήμερο δοκιμών έφτασε στο τέλος του. Ομάδες και οδηγοί ετοιμάζονται πυρετωδώς για το δεύτερο μια εβδομάδα μετά. Πρίν όμως φτάσουμε στο τελευταίο και καταλυτικό τεστ για την πρεμιέρα του πρωταθλήματος ας δούμε τι έγινε αναλυτικά στην Βαρκελώνη. Στην πίστα του Μοντμελό, ομάδες και οδηγοί, όπως κάθε χρόνο, δοκιμάζουν τα νέα μονοθέσια ενόψει του πρωταθλήματος. Η συγκεκριμένη πίστα έχει τέτοια ιδιομορφία με ευθείες, γρήγορες και αργές καμπές συνδυάζοντας όλα τα στοιχεία που χρειάζονται οι ομάδες για πληροφορίες και δεδομένα σχετικά με το νέο μονοθέσιο. Οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδανικές και τις 4 μέρες κάνοντας εύκολο τον ρόλο των ομάδων.
Φέτος δεν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς καθώς αυτές έρχονται από το 2017. Σημαντική αλλαγή από πλευράς θεάματος αποτελεί σίγουρα η διαφυγή των απόβλητων καυσαερίων (μέσω waste gate) μέχρι το τέλος της εξάτμισης – κι όχι να επανέρχονται σαν by-pass στην εξάτμιση όπως πέρυσι – κάνοντας τον ήχο αισθητά βελτιωμένο. Από την άλλη το ρύγχος να έχει μαζευτεί σε σχέση με τα εκτρώματα που βλέπαμε δύο χρόνια πριν, αλλά και πάλι δείχνει ότι οι ομάδες θέλουν το καλύτερο όχι το ομορφότερο εμπρός μέρος. Επίσης θα υπάρχει νέο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών με σκοπό την αύξηση του ενδιαφέροντος, καθώς όλοι θα έρχονται αντιμέτωποι με το χρόνο κάθε λεπτό.
Ντεμπούτο για την Haas F1 με έδρα τις ΗΠΑ. Η πετυχημένη ομάδα του Τζιμ Χαας που έτρεχε σε αγώνες του Nascar αλλά και του Champcar, συμμετέχει φέτος για πρώτη φορά στο πρωτάθλημα της F1 με κινητήρες Ferrari. Με οδηγούς τους Ρομάν Γκροζάν και Έστεμπαν Γκουτιέρεθ και τεχνική – και όχι μόνο – υποστήριξη από τους Ιταλούς. Φαίνεται ότι ήρθαν όχι απλά για τον τερματισμό, αλλά για ένα βήμα παραπάνω. Επιστροφή και της Renault ως ομάδα-κατασκευαστής εξαγοράζοντας την Lotus. Οι Γάλλοι δείχνουν ότι έχουν ένα πλάνο και η φετινή χρονιά θα αποτελεί βάση για τις επόμενες έχοντας και οι ίδιοι με τις δηλώσεις τους χαμηλούς στόχους. Στο τιμόνι θα βρίσκονται οι Πάλμερ και Μάγκνιουσεν με τον Μαλντονάντο να αποτελεί παρελθόν .
Στα αγωνιστικά δρώμενα τώρα, οι Πρωταθλητές σημείωσαν τους περισσότερους γύρους, έχοντας ως στόχο τη συλλογή δεδομένων. Η πραγματική τους ταχύτητα δε φάνηκε ιδιαίτερα ή τουλάχιστον δεν ήταν θεμιτό κάτι τέτοιο, καθώς όπως λέγεται (σύμφωνα με τους ίδιους) παίζουν κρυφτό. Παιχνίδια τακτικής από τους Γερμανούς που δεν κοιτάζουν να εντυπωσιάσουν, αλλά δείχνουν προσηλωμένοι στο πλάνο που έχουν. Αν μη τι άλλο αποδίδει, καθώς είναι το φαβορί με τους κανονισμούς να παραμένουν ίδιοι. Από την άλλη έχουμε τη Ferrari που με το “καλημέρα” εντυπωσίασε με την ταχύτητά της, αλλά και με τους γύρους που έκανε συνολικά. Σύμφωνα με τα λεγόμενα των Ιταλών και όχι μόνο το φετινό μονοθέσιο είναι ένα βήμα μπροστά. Ράικονεν και Φέτελ ήταν συνολικά πιο γρήγοροι τις περισσότερες ημέρες χρησιμοποιώντας κυρίως την πολύ μαλακή γόμα ελαστικών. Στη Βαρκελώνη επίσης έκανε ντεμπούτο και η νέα πάρα πολύ μαλακή γόμα της που προσφέρει απίστευτη πρόσφυση και θα χρησιμοποιηθεί σε συγκεκριμένους αγώνες όπως για παράδειγμα στο Μονακό. Άξιο αναφοράς είναι ότι πέρσι ο πιο γρήγορος γύρος της Ferrari στα τεστ ήταν 1:23.200 με την πολύ μαλακή γόμα και φέτος 1:23.009 με τα μαλακή. Από εκεί και πίσω είναι λίγο πιο χλωμά τα πράγματα καθώς δεν μπορούμε να δούμε μεγάλες διαφορές σε σχέση με πέρσι.
Η Williams έκανε και αυτή αρκετούς γύρους και φάνηκε να ακολουθεί το παράδειγμα τις Mercedes, καθώς δεν φάνηκε ιδιαίτερα γρήγορη. Τα σχόλια ότι το φετινό μονοθέσιο είναι πιο καλό από το περσινό είναι δεδομένα. Ο στόχος όμως της νίκης φαντάζει προς το παρόν κάτι ουτοπικό. Εντύπωση προκάλεσε η Red Bull, με τους κόκκινους ταύρους να παρουσιάζουν το μονοθέσιο για το 2016 σε ματ χρώματα. Από αισθητικής άποψης δεν είναι και τόσο λαμπερό αλλά και στη πίστα δεν δείχνει το αντίθετο. Ο Έντσο Φερράρι έλεγε ένα αυτοκίνητο είναι ωραίο όταν κερδίζει. Αυτό θα είχαν στο μυαλό τους οι άνθρωποι από το Μίλτον Κέινς καθώς σύμφωνα με τις δηλώσεις τους είναι ό,τι πιο γρήγορο και καλύτερο έχει παρουσιάσει ποτέ η ομάδα. Στην πίστα δεν φάνηκε κάτι τέτοιο. Η βάπτιση του μοτέρ της Renault σε Tag Heuer δεν σημαίνει ότι έφυγαν και τα προβλήματα.
Ένα μικρό βήμα μπροστά – τηρουμένων των αναλογιών – φαίνεται ότι έκανε η Force India.Οι “Ινδιάνοι” της F1 πέρυσι πέτυχαν την καλύτερη θέση που είχαν ποτέ στο πρωτάθλημα(5η) και συνεχίζουν από εκεί που σταμάτησαν. Η ταχύτητα υπάρχει όπως φάνηκε και θα μπορούσαν να απειλήσουν τους ταύρους για μια θέση ψηλότερα, αν δείξουν την ανάλογη σοβαρότητα και προσπάθεια. Επίσης άλλη μία ομάδα που δείχνει να κάνει ένα βήμα προς τα εμπρός είναι η Toro Rosso. Τα αδερφάκια των κόκκινων ταύρων άλλαξαν προμηθευτή κινητήρα και πλέον βρίσκονται υπό την σκέπη της Ferrari, αλλά με τα περυσινά μοτέρ. Αυτό είναι αρκετό σύμφωνα με τις δηλώσεις των οδηγών, καθώς ο Ιταλικός κινητήρας πλεονεκτεί παντού και φάνηκε με τους δεύτερους περισσότερους γύρους που έκαναν πλην της πρώτης.
Έκπληξη σε σχέση με πέρσι είναι η McLaren-Honda. Η αγγλική ομάδα δείχνει ότι φέτος θα τερματίσει ψηλότερα από την προτελευταία θέση που τερμάτισε το 2015. Οι χρόνοι της είναι καλύτεροι από πέρσι και η αξιοπιστία έχει ανεβεί αρκετά, καθώς την πρώτη κιόλας μέρα έκανε περισσότερους γύρους από όσους είχε κάνει σε όλη τη περίοδο δοκιμών. Οι στοιχηματικές εταιρίες την βάζουν φαβορί για την τρίτη θέση. Δεν έδειξε ότι μπορεί για κάτι τέτοιο, αλλά σίγουρα μπορούν για κάτι καλό.
Βήματα μηδενικά προς τα μπροστά για τις Sauber και Renault αντίστοιχα. Οι Ελβετοί δείχνουν να παραμένουν στάσιμοι κυρίως λόγω των κακών οικονομικών που έχουν, με συνέπεια η εξέλιξη να είναι αρκετά αργή. Στις δοκιμές βέβαια τα πήγαν καλά, κάνοντας αρκετούς γύρους σε καλό ρυθμό και δείχνουν ότι παρά τα όποια προβλήματα, θα παλέψουν για κάτι καλύτερο. Οι Γάλλοι από την άλλη έχουν το μονοθέσιο της Lotus που είχε σχεδιαστεί για άλλον κινητήρα, οπότε με την αγορά τελικά να ολοκληρώνεται στα τέλη του ’15, ο βαθμός δυσκολίας ανεβαίνει. Να πούμε όμως και την αλήθεια. Η ομάδα που αγόρασαν ήταν η ίδια που πούλησαν πριν μια πενταετία. Εγκαταστάσεις και πολλοί μηχανικοί παραμένουν οι ίδιοι. Αλλά όπως και να το κάνεις έχουν μία πίστωση χρόνου οι Γάλλοι που πριν 3 χρόνια έλεγαν ότι το μέλλον είναι η παροχή μόνο κινητήρα και όχι μία εργοστασιακή ομάδα.
Τελευταίες αφήνουμε τις Manor και Haas που ήταν και τελευταίες σε χρόνους και χιλιόμετρα. Πλην των Βέρλεϊν της Manor και Γκροζάν της Haas που έδειξαν ότι η ταχύτητα υπάρχει κάνοντας χρόνους στην πρώτη δεκάδα συνολικά!Οι μεν Άγγλοι να βρίσκουν επενδυτές και φέτος να προμηθεύονται κινητήρα από την Mercedes. Οι δε Αμερικάνοι- έχοντας την πλήρη στήριξη της Ferrari και για πολλούς να είναι η 2η ομάδα των Ιταλών – να αφήνουν πολλά ερωτηματικά για το τι μέλλει γενέσθαι και το grid να παίρνει φωτιά! Θα μας λυθούν περισσότερο οι απορίες, καθώς έρχεται μία πιο ξεκάθαρη απάντηση στις επόμενες ημέρες στο τέλος των δοκιμών.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα
Ποιοί είναι “οι Ινδιάνοι της F1” ;