Ford Fiesta ST200

Το Ford Fiesta ST δεν αποτελεί νέο για την αυτοκίνηση, αφού κυκλοφορεί ήδη απ’το 2013 κι έχει κάνει αρκετές πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη. Όμως, η καινούρια top έκδοση του πιο παιχνιδιάρικου, γρήγορου και αληθινού μικρού GTi δεν περνά απαρατήρητη για κανέναν λόγο. Η Ford στην πρόσφατη έκθεση της Γενεύης έδωσε το κάτι παραπάνω στο Fiesta ST, ώστε να γίνει ακόμα πιο δυνατό, ακόμα πιο σπορ. 10% περισσότερη ισχύς και 20% περισσότερη ροπή σημαίνουν ότι πλέον το ST αποδίδει 200 ίππους και δικαίως μετονομάζεται σε Fiesta ST200, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 290 Nm. Όλα αυτά από τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο EcoBoost 1.600-άρη της Ford που έχει υποστεί τις κατάλληλες ρυθμίσεις με σκοπό να δημιουργηθεί το πιο δυνατό Fiesta που έχει βγει ποτέ! Δεν είναι μόνο η δύναμη που το κάνει να ξεχωρίζει, καθώς τα μοναδικά χαρακτηριστικά συνεχίζονται ακόμα και στο εξωτερικό χρώμα (storm grey), τις μαύρες ματ ζάντες αλουμινίου και τις σπορ πινελιές στο εσωτερικό.

Ford-Fiesta_ST200_2017_1024x768_wallpaper_02

Πιο συγκεκριμένα απ’έξω, εκτός από τα λογότυπα του ST σε κόκκινο φόντο, πίσω απ’τις 17-άρες ζάντες φαίνονται οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων που το κάνουν να δείχνει πιο άγριο σε συνδυασμό με το στάνταρ body kit του ST. Αυτό περιλαμβάνει τη μάσκα α λα Aston Martin μπροστά, πίσω αεροτομή, διπλή απόληξη της εξάτμισης και πιο μυώδεις προφυλακτήρες. Στο εσωτερικό το βλέμμα θα μείνει καρφωμένο στα όμορφα Recaro καθίσματα που μόνο και μόνο στο μάτι δείχνουν ότι μπορούν να προσφέρουν εξαιρετική στήριξη εκτός της αισθητικής. Ένα μέρος τους είναι δερμάτινο και το υπόλοιπο έχει ύφασμα, ενώ ραμμένα είναι τα λογότυπα του ST και της εταιρείας που φτιάχνει τα καθίσματα. Για να ολοκληρώσουμε τα του εσωτερικού και να περάσουμε στα πιο ουσιώδη, να αναφέρουμε ότι συνεχίζουν να υπάρχουν, όπως και στην προηγούμενη έκδοση, ο αυτόματος κλιματισμός, η “διαστημική” κονσόλα με τα δεκάδες κουμπιά που χειρίζονται τα πολυμέσα του αυτοκινήτου και το τριάκτινο τιμόνι. Στο τελευταίο, αξίζει να παρατηρήσουμε την εμμονή της Ford να βάζει τετράκτινο τιμόνι, ακόμα και στα πιο σπορ μοντέλα της, κάτι που έχει σταματήσει να το κάνει τα τελευταία χρόνια – προς τιμή της. 

Ford-Fiesta_ST200_2017_1024x768_wallpaper_04  Ford-Fiesta_ST200_2017_1024x768_wallpaper_06

Όλοι όσοι έχουν οδηγήσει το Fiesta ST συμφωνούν στο εξής: σε κάνει να συμμετέχεις στην οδήγησή του όσο λίγα αυτοκίνητα στην εποχή μας. Έτσι και το ST200 συμμορφώνεται μ’αυτόν τον κανόνα! Δεν είναι μόνο η αύξηση στα νούμερα, είναι ότι όλα έχουν βελτιωθεί για να γίνει πιο σπορ. Όχι για να καίει λιγότερα. Για να δίνει στον οδηγό του όσο το δυνατόν περισσότερη απόλαυση στην οδήγηση. Για 20 δευτερόλεπτα με το overboost, το ST200 μπορεί να “βγάλει απ’το μανίκι του” άλλους 15 ίππους και 30 Nm! Ακόμα, η τελευταία σχέση στο κιβώτιο έγινε πιο κοντή, ώστε να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την επιτάχυνση στις αλλαγές. Έτσι τα πρώτα 100 km έρχονται σε 6,7 δευτερόλεπτα και η τελική του φτάνει τα 230 km/h. Σκεφτείτε 6,7 δευτερόλεπτα περίπου είχε 0-100 το πρώτο Focus RS πριν δέκα χρόνια. Είναι εξαιρετικά γρήγορο και το καλύτερο είναι ότι στρίβει κιόλας. Η ανάρτηση είναι κατά 1,5 cm πιο χαμηλή, είναι πιο σφιχτή και μεγαλύτερης αντοχής, ενώ η κρεμαγιέρα του είναι πιο γρήγορη προσφέροντας ευθύτητα στους χειρισμούς. Βελτιωμένα είναι επίσης τα συστήματα ελέγχου της ροπής (Torque Vectoring) και της ευστάθειας του αυτοκινήτου (ESC), ενώ τα φρένα είναι πιο δυνατά έχοντας πια μεγαλύτερο πιστόνι. 

Όλα τα παραπάνω φτιάχνουν κάτι εξαιρετικά μοναδικό στο είδος του. Ένα αυτοκίνητο με απόδοση και στρίψιμο που θα ζήλευαν πολλοί αντίπαλοί του. Ίσως, όπως λέει κι η Ford, να ζούμε σε μια περίοδο που δημιουργήθηκε ένα από τα μελλοντικά κλασικά αυτοκίνητα. Αυτό που θα βλέπουν οι γενιές μετά από 20 χρόνια και θα θαυμάζουν ως ένα απόλυτο μηχάνημα οδήγησης. Όπως συμβαίνει τώρα μ’εμάς που αναπολούμε θρύλους όπως η Lancia Delta Integrale ή το Ford Escort RS Cosworth. Ίσως να έρθει η μέρα που θα λέμε οδήγησα κι εγώ ένα θρυλικό Ford Fiesta ST200 και ήταν εκπληκτικό. Προς το παρόν, θα μείνουμε με την ανυπομονησία να εμφανιστεί στους δρόμους το καλοκαίρι του 2016, όταν και θα μπορεί κάποιος να το παραγγείλει από τη Ford. Η αυτοκίνηση έχει ανάγκη από καθαρά οδηγοκεντρικά αυτοκίνητα και η Ford σε κάθε νέα της προσπάθεια θέλει να προσφέρει πιο πολλά. Ποιός μπορεί να πει ότι δεν το κάνει; 

Χωρίς τίτλο

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης […]