Honda CR-V eHEV 184hp Δοκιμή

Comfortable Run-about Vehicle. Αυτό σημαίνει το CR-V και για να πω την αλήθεια δεν το θυμόμουν μέχρι την πρόσφατη πανελλαδική παρουσίαση του στην Ελλάδα πριν λίγο καιρό. Αυτή είναι η 6η γενιά του SUV της Honda κι αυτό που καταλαβαίνεις σίγουρα είναι το ποσό τεράστιο έχει γίνει. Μόνο και μόνο με το μάτι, φαίνεται σαν θωρηκτό και οι αριθμοί δεν λένε ψέματα. Δέκα εκατοστά πιο μακρύ, με 4 εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο, την ώρα που η προηγούμενη γενιά CR-V ήταν ήδη ένα ογκώδες SUV. Μιλάμε, φυσικά, για ένα αυτοκίνητο εντελώς νέο σε όλα του. Από το πλαίσιο μέχρι το υβριδικό σύστημα είναι όλα διαφορετικά και καλύτερα από πριν. Εννοείται και πιο μεγάλα, ειδικά για τους χώρους μέσα. Κανείς κανονικά πάρτι. Απλώνεσαι, ξαπλωνεις, βάζεις όσα πράγματα θες και σίγουρα θα ξεχνάς σε ποιά από τις θήκες τα έβαλες, όπως πάθαινα πολλές φορές. Σκεφτείτε ότι από την προηγούμενη γενιά έχει 100 λίτρα παραπάνω χώρο αποσκευών. Εκατό!

Εξωτερικά το σχήμα του, σου υπενθυμίζει ότι είναι ένα CR-V και το βλέπεις να έχει τεράστιες διαστάσεις. Το μπροστινό καπό μοιάζει ατελείωτο και το πλαϊνό προφίλ είναι σαν αυτές τις λιμουζίνες που πηγαίνουν και πηγαίνουν και πηγαίνουν προς τα πίσω. Είναι απλά επιβλητικό. Οι γραμμές του είναι πολύ καθαρές και εκλεπτυσμένες, με περισσότερες γωνίες, παρά καμπύλες που τονίζουν τον όγκο του. Τα φανάρια και μπροστά και πίσω είναι στενά, αλλά ταυτόχρονα πολύ πλατιά, με αποτέλεσμα να το νιώθεις ότι πιάνει όλη τη λωρίδα στο δρόμο με το πλάτο του. Πίσω, η κατακόρυφη διάταξη του πορτ μπαγκάζ δίνει αυτό τον ξεκάθαρο SUV χαρακτήρα που βοηθάει κιόλας στη φόρτωση. Σίγουρα η Honda μας έχει συνηθίσει σε αληθινές εξατμίσεις και διπλές μάλιστα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μάλλον φταίει η τετρακίνηση για το “πετσόκομμα” της αριστερής εξάτμισης. Βέβαια, τα πλαίσια στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα προσομοιώνουν διπλές εξατμίσης, όμως αν κοιτάξεις προσεκτικά από κάτω, θα δεις ότι υπάρχει μόνο μία. Χαλάλι, αν είναι να κερδίσουμε από το 4×4!

Μέσα, πολλά μοιάζουν με τα υπόλοιπα SUV της Honda όμως η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ πιο πάνω. Πολύ μαλακά υλικά σε αφή, όμορφα στην όψη με ωραίο φινίρισμα και σε όλα τα σημεία δεν κουνιέται τίποτα, ούτε πάει να τρίξει. Ευτυχώς κι εδώ, υπάρχουν παντού διακόπτες κι όχι κουμπιά αφής και όλα είναι πανεύκολα στη χρήση, χωρίς να ψάχνεις να τα βρεις. Μόνο η απενεργοποίηση των βοηθειών στην οδήγηση θα σε προβληματίσει – όπως και στο ZR-V –  αλλά είναι μια μικρή λεπτομέρεια, που αν το βρεις μια φορά, ξέρεις μετά που να ψάξεις. Για την ακρίβεια, το Honda Sensing είναι τόσο καλό που έχει τα πάντα. Από αναγνώριση σημάτων, προειδοποίηση για αυτοκίνητα που έρχονται σε διασταυρώσεις ή τύφλα σημεία,  υποβοήθηση σε λωρίδες, στο μποτιλιάρισμα. Ό,τι υπάρχει το έχει το CR-V. Οι χώροι είναι τεράστιοι και ειδικά πίσω κάθεσαι σαν βασιλιάς! Υπάρχει άφθονος χώρος για τα πόδια, το κεφάλι κι ακόμα μπορείς να έχεις σε ανάκλιση τα καθίσματα, ώστε πραγματικά να χαλαρώνεις, όσο κάποιος άλλος οδηγεί το αυτοκίνητο για σένα.

Όλα πλέον τα Honda είναι υβριδικά, όμως, το νέο CR-V έχει τη νέα έκδοση αυτού του υβριδικού συστήματος. Πρώτα έχει βελτιωθεί ο 4-κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας στην τροφοδοσία, στους αυλούς εισαγωγής (πάντα ήθελα να την πω αυτή τη λέξη!) και στον καταλύτη, με αποτέλεσμα να γίνει πιο αποδοτικός και πιο ήσυχος, χάρη σε ένα καλύτερο ηχομονωτικό κάλυμμα.  Ταυτόχρονα στη Honda, έκαναν αλλαγές και στον ηλεκτροκινητήρα και την γεννήτρια που πλέον έχουν κάθετη κι όχι οριζόντια διάταξη και εδράζονται σε ξεχωριστούς άξονες. Με τον τρόπο αυτό, αυξάνεται η περιστροφή και ως συνέπεια η τελική ταχύτητα στα 187 km/h. Αλλαγές υπάρχουν και στην μετάδοση όπου πια έχει 2 σχέσεις, μια πιο μακριά και μια πιο κοντή για τις περιπτώσεις που ο κινητήρας συνδέεται άμεσα με τους τροχούς.  Όλα αυτά έχουν το πιο λογικό αποτέλεσμα: καλύτερη επιτάχυνση και εύκολη οδήγηση σε οποιοδήποτε mode.

Μια και λέμε για επιτάχυνση το CR-V φτάνει στα 100 km/h σε 9,3 δευτερόλεπτα που είναι μια χαρά, αν σκεφτούμε τον όγκο του. Από την άλλη η κατανάλωσή του στην πόλη είναι εξαιρετική, με το ηλεκτρικό mode να μπαίνει πάντα και παντού, κάνοντας τον βενζινοκινητήρα αχρείαστο. Δεν ισχύει το ίδιο αν ανεβάσεις ταχύτητα, γιατί εκεί χρειάζεται πολύ συχνά τη δύναμη κι αυτό έχει αποτέλεσμα να ανεβαίνει η κατανάλωση. Σε συνεχόμενες συνθήκες πίεσης – στα σχεδόν 500 χιλιόμετρα που έκανα μαζί του – είχε 7,6 λίτρα στα 100. Θα μπορούσα να είμαι πιο ευγενικός μαζί του και να φτάσω λίγο κάτω από 7. Όχι, όμως, πιο κάτω στους δρόμους που ήμουν, καθώς δεν το χρησιμοποίησα και πολύ σε χαμηλές ταχύτητες.

Αυτό που θα σε εντυπωσιάσει είναι η αρχοντική αίσθηση που σου δίνει όταν κάθεσαι στο πίσω κάθισμα. Πέρα από το ότι μπορείς να βάλεις τα πόδια σου όπου θες, το CR-V αφήνει τους επιβάτες του να είναι άνετοι και από οποιαδήποτε λακκούβα του δρόμου. Έκατσα αρκετές φορές πίσω και ήταν απίστευτα χαλαρωτικό για ένα μεγάλο ταξίδι. Η ανάρτηση κάνει ο,τι είναι δυνατόν, ώστε να μην περάσει κάτι δυσάρεστο στην καμπίνα και ταυτόχρονα αντιμετωπίζει με ευκολία όλες τις στροφές. Μόνο κάποιες φορές, μπορεί μέσα στη στροφή, να υπάρχει κάποιο μεγάλο σαμαρακι και – λόγω αδράνειας – να έχεις μια πιο έντονη αντίδραση, σαν τίναγμα προς τα πάνω. Μόνο εκεί. Είναι κάτι που περιμένεις, αν αναλογιστείς το βάρος του. Ακόμα, όμως, και σε τέτοιες περιπτώσεις, όταν οδηγείς, τα καθίσματα σε στηρίζουν άψογα. Δεν το περίμενα, γιατί μόλις τα βλέπεις πιστεύεις ότι είναι απλά άνετα, αλλά σε στηρίζουν με τον καλύτερο τρόπο, ενώ ταυτόχρονα μπαινοβγαίνεις χωρίς να στριμώχνεσαι. Body stabilizing το λέει η Honda.

Ας πάμε τώρα στο πιο αγαπημένο μου κομμάτι. Στο στρίψιμο. Πείτε την αλήθεια δεν θα περιμένατε να στρίψω ένα τέτοιο θηρίο. Κι όμως! Το CR-V είναι τετρακίνητο. Μόνιμη All Wheel Drive τετρακίνηση. Είχα οδηγήσει και το προηγούμενο που επίσης ήταν τετρακίνητο. Αυτό όμως, είναι απρόσμενα καλό στις στροφές. Μην παρεξηγηθώ, δεν λέω σε καμία περίπτωση ότι είναι σπορ ή ότι θα βάλει κάτω ένα hot hatchback. Λέω απλά ότι, όσο κι αν το πιέσεις, η πρόσφυση που παίρνεις από τους τροχούς είναι απίστευτη. Πιο ουδέτερο δεν γίνεται. Δεν θα σου δώσει υποστροφή ακόμα κι αν το πιέσεις στα όρια. Η αντίδραση του CR-V είναι η καλύτερη από ένα τέτοιο suv.

Η τετρακίνηση σε συνδυασμό με το συγκεκριμένο πλαίσιο, έχει κάνει θαύματα στην γενιά αυτή του CR-V και το τιμόνι είναι τουλάχιστον ακριβές, ας μην έχει κάποια φοβερή αίσθηση. Δεν μου πέρασε από το μυαλό, ούτε μια στιγμή, να αφήσω γκάζι κάπου, επειδή με φόβισε ή επειδή έχει αυτό το εκτόπισμα. Είναι τόσο ψηλά τα όρια, που ο έλεγχος της πρόσφυσης ξεχνάει να μπει. Πρέπει να γίνεις πολύ κάφρος για να μπει έστω για λίγο και να διορθώσει με φρένο. Κι αυτό γιατί ό,τι γραμμή διαλέξεις στη στροφή και με όσα χιλιόμετρα μπεις θα ακολουθήσει πιστά ό,τι του πεις.

Εκεί που σίγουρα θα περάσεις καλά είναι εκτός δρόμου. Έφαγα μια ολόκληρη μέρα από τα γυρίσματα για το βίντεο της δοκιμής, να περιπλανιέμαι σε διαδρομές εκτός δρόμου στο βουνό. Χάθηκα πολλές φορές ή ξαναγύριζα στο ίδιο μέρος, αλλά σίγουρα πέρασα φοβερά, μέσα στη φύση σε χωμάτινα μονοπάτια, να έχεις μπροστά σου απίστευτη θέα και το CR-V να μην σταματάει πουθενά, δίνοντας σου ένα μόνιμο χαμόγελο. Ναι, πολλές φορές νιώθεις λες και είσαι σε ειδική διαδρομή του Ράλλυ Ακρόπολις και θες να πας συνεχώς με το πλάι! Εδώ, μπαίνει πολύ πιο γρήγορα το ESP αφού είναι χώμα και αν το βγάλεις σε αφήνει για μικρά γλιστρήματα που τα διορθώνεις εύκολα με άφημα του γκαζιού κι ένα πολύ γρήγορο ανάποδο τιμόνι. Παρά το οτι δεν θα περάσει όλη του τη ζωή στο χώμα, θα παρακαλούσα όποιον το πάρει να το βάζει συχνά, γιατί εκεί η ευχαρίστηση είναι σε άλλο επίπεδο. Ακόμα κι αν συναντήσεις δύσκολα κατηφορικά μονοπάτια, η βοήθεια στην κατηφόρα σου λύνει τα χέρια. Βάζεις το Hill Descend, ρυθμίζεις την ταχύτητα και κατεβαίνεις από παντού. Τόσο απλό.

Το πιο βασικό στο να επιλέξεις το CR-V για το επόμενό σου αυτοκίνητο, είναι ότι δεν θα ξέρεις τι να πρωτοχωρέσεις μέσα του και πόσα από αυτά που έχει ως στάνταρ στον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας θα χρησιμοποιήσεις. Σου προσφέρει τόσα πολλά που μπορείς αμέσως να το συνδέσεις με την τιμή του. Η έκδοση που οδηγήσαμε είναι η Advance AWD και κοστίζει 59.900 ευρώ, ενώ με 10.000 λιγότερα, μπορεί κάποιος να αποκτήσει την μπροστινοκίνητη έκδοση του ιαπωνικού SUV. Παίρνεις έτσι ένα πολύ ποιοτικό, γνήσιο SUV με τη δύναμη, την αξιοπιστία και την οικονομία που έχεις από ένα Honda στη νέα υβριδική της εποχή.

Δείτε εδώ, το καθιερωμένο βίντεο της δοκιμής του νέου CR-V:

Στον παρακάτω σύνδεσμο, μπορείτε να δείτε τα τεχνικά χαρακτηριστικά.

 

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments