Honda e:Ny1 – Το νέο ηλεκτρικό SUV της Honda – Επίσημη παρουσίαση στην Ελλάδα

Το πρώτο ηλεκτρικό SUV για την Honda είναι γεγονός και ακούει στο όνομα e:Ny1. Ανήκει στην κατηγορία C των μικρομεσαίων SUV και η ιαπωνική εταιρία ανακοινώνει αυτονομία 412 χιλιομέτρων (σε WLTP κύκλο) και 204 ίππους. Μπορεί εκ πρώτης όψεως να σας θυμίζει κάτι από τη Honda, ας πούμε τυχαία το HR-V, όμως πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο που έχει μεγαλύτερες διαστάσεις και ένα πλαίσιο με ακόμα μεγαλύτερη ακαμψία. Συγκεκριμένα, είναι σχεδόν 6 εκατοστά πιο μακρύ από το HR-V, ενώ έχει ελάχιστα μικρότερο μεταξόνιο. Ένα από τα νέα στοιχεία που εισάγει το e:Ny1 είναι ο ρυθμός με τον οποίο φορτίζει η μπαταρία, δίνοντας γρήγορη φόρτιση έως 45 λεπτά σε έναν ταχυφορτιστή (από 10-80%) και ταυτόχρονα προστατεύει την μπαταρία, χωρίς να την υπερθερμαίνει. Άλλο ένα είναι η αίσθηση της επιτάχυνσης στο νέο ηλεκτρικό Honda. Σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η επιτάχυνση στα πρώτα μέτρα είναι εκρηκτική. Τόση που πολλές φορές θα μπορούσε να ζαλίσει ακόμα και τον οδηγό, πόσο μάλλον τους συνεπιβάτες. Το e:Ny1 φτάνει τα πρώτα 100 σε 7,6 δευτερόλεπτα, όμως το κάνει με τέτοιο γραμμικό τρόπο, ώστε να προστατεύσει τους επιβάτες του από οποιαδήποτε αίσθηση ναυτίας στην εκκίνηση από στάση. 

Η έκδοση Elegance με αρκετό εξοπλισμό ξεκινά από 53.900, ενώ η κορυφαία Advance 58.300. Η Honda προσφέρει 8 χρόνια εγγύηση στα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα και η ελληνική αντιπροσωπεία δίνει 5 χρόνια οδική βοήθεια στο πανευρωπαϊκό πρόγραμμα Honda Assist, μαζί με 5 χρόνια δωρεάν service σε εργασία και ανταλλακτικά και ένα εξαιρετικό επιτόκιο 2,9% στην χρηματοδότηση (40% προκαταβολή, μέχρι 60 δόσεις). Τα γνήσια καλώδια φόρτισης για το e:Ny1 που κοστίζουν 963 ευρώ δίνονται επίσης δωρεάν από τον Όμιλο Σαρακάκη για να έχουν την πιο σωστή φόρτιση όλα τα e:Ny1 που θα πουληθούν. Υπάρχει και η λύση για μακροχρόνια μίσθωση μέσω της Σαρακάκης leasing, η οποία έχει νέες προσφορές (δείτε εδώ) στα μοντέλα που μόλις ήρθαν στην Ελλάδα και είναι ετοιμοπαράδοτα. Στο εσωτερικό, η βασική διαφορά με τα άλλα Honda κρύβεται στην οθόνη, ή μάλλον όχι, δεν κρύβεται, γιατί είναι μια τεράστια 15,1 ιντσών σε κάθετη διάταξη! Αποκλείεται να μην τη δεις! Χωρίζεται σε 3 βασικά κομμάτια, το πιο πάνω έχει πληροφορίες για τους χάρτες τις κάμερες 360 μοιρών, Android Auto/Apple Car Play. Το δεύτερο είναι οι βασικές ρυθμίσεις για το αυτοκίνητο, το ράδιο, τις πληροφορίες οδήγησης και το τελευταίο είναι μια μόνιμη απεικόνιση των χειριστηρίων του κλιματισμού για να βρίσκονται εύκολα, καθώς λείπουν τα φυσικά κουμπιά. 

Δόθηκε έμφαση στην επίτευξη υψηλών επιπέδων άνεσης και ποιότητας σε σύγκριση με άλλα compact SUV. Εμπνευσμένη από τη φύση, η καμπίνα προσφέρει μια χαλαρωτική ατμόσφαιρα με απαλό φωτισμό, ανανεωμένα σχέδια καθισμάτων με ενισχυμένη επένδυση και στήριξη, και χάρη στο χαμηλό ταμπλό και την απρόσκοπτη ορατότητα, οι επιβάτες απολαμβάνουν μία ανεμπόδιστη θέα από τα παράθυρα. Για μία αναβαθμισμένη εμπειρία ταξιδιού τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες, η ορατότητα και η λειτουργικότητα αποτέλεσαν κορυφαίες προτεραιότητες κατά τη διαδικασία εξέλιξης, όπως φαίνεται από τη νέα σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας και την απλή διάταξη των μπουτόν επιλογής ταχυτήτων Drive, Park και Neutral. Όλα αυτά είναι τοποθετημένα με τάξη δίπλα στον διακόπτη του ηλεκτρικού χειρόφρενου, σε θέση άμεσης πρόσβασης από τον οδηγό, όπως και η βάση ασύρματης φόρτισης. Στο ταμπλό δεσπόζει μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 15,1”, η οποία παρέχει πρόσβαση στα μενού του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας μέσω μιας νέας διεπαφής χωρισμένης σε ζώνες, που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για το νέο μοντέλο. Μαζί με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25”, η οθόνη αποτελεί την επιτομή της καθαρής και απέριττης σχεδιαστικής φιλοσοφίας του εσωτερικού.

Τα μπροστινά καθίσματα έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση και την πολυτέλεια, με παχιά επένδυση ουρεθάνης που βελτιώνει το επίπεδο οδηγικής άνεσης και την πλευρική στήριξη του σώματος κατά την επιτάχυνση και στις στροφές. Διαθέσιμο σε μαύρο ή ανοιχτό γκρι συνθετικό δέρμα, ανάλογα με το εξωτερικό χρώμα, το φινίρισμα της ταπετσαρίας προάγει την έννοια της σπορ αισθητικής. Οι εκδόσεις Advance διαθέτουν κομψές ραφές με μοναδικό μοτίβο, ενώ τα καθίσματα της έκδοσης Elegance διατίθενται μόνο σε μαύρο χρώμα, που συμπληρώνει το ανοιχτό γκρι της οροφής. Στο πίσω μέρος, η άνεση και η ευρυχωρία των καθισμάτων πληρούν τα πρότυπα μοντέλων ανώτερης κατηγορίας, χάρη στον αναθεωρημένο σχεδιασμό των μαξιλαριών της βάσης τους, που τώρα διαθέτουν ενισχυμένη επένδυση και χαμηλότερο hip point (σημείο H). Το Σύστημα Διάχυσης Αέρα (Air Diffusion System) της Honda, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στο HR-V, κατευθύνει τον αέρα μακριά από τους επιβάτες και τους προστατεύει από τη θερμή και ψυχρή ακτινοβολία από τα πλαϊνά παράθυρα, ενώ παράλληλα προσφέρει την αναζωογονητική αίσθηση του φυσικού αέρα. Το σύστημα διοχετεύει τη ροή του αέρα στα πλευρικά παράθυρα και την οροφή του οχήματος, δημιουργώντας μια ήπια δίνη ώστε η ροή του αέρα να μην πέφτει απευθείας πάνω στους επιβάτες, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ή χωρίς τους στάνταρ αεραγωγούς. Στις εκδόσεις Advance, μία πανοραμική οροφή επιτρέπει να εισέρχεται άπλετο φως στην καμπίνα και δημιουργεί μια ευάερη και ευρύχωρη αίσθηση, που παραπέμπει στην οδήγηση ενός κάμπριο. Το μπροστινό σκιάδιο και το ανοιγόμενο πίσω σκιάδιο δύο τμημάτων επιτρέπουν τον απόλυτο έλεγχο της ποσότητας του φωτός που εισέρχεται στην καμπίνα.

Χάρη στη χειροκίνητη λειτουργία, δεν υπάρχει ανάγκη για ηλεκτρικά εξαρτήματα, γεγονός που μεγιστοποιεί τον χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών και την επιφάνεια του κρυστάλλου. Η πανοραμική οροφή χρησιμοποιεί, για πρώτη φορά σε μοντέλο Honda, ενεργειακό γυαλί νέας γενιάς αποκαλούμενο και ως γυαλί χαμηλής εκπομπής (low-E). Πρόκειται για ένα εξαιρετικά εξελιγμένο υλικό το οποίο φέρει επίστρωση μικροσκοπικών μεταλλικών οξειδίων, για τη βελτίωση της θερμικής απόδοσης, καθώς και για τη μείωση των επιπέδων υπέρυθρης και υπεριώδους ακτινοβολίας που μπορεί να περάσει στην καμπίνα, δημιουργώντας ένα πιο άνετο περιβάλλον για τους επιβάτες. Πρακτικότητα και διάταξη χώρων. Ο έξυπνος σχεδιασμός και η διάταξη χώρων του e:Ny1 βελτιστοποιούν την προσβασιμότητα, την ευελιξία και την χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, ενώ παράλληλα βελτιώνουν τον χώρο για τα πόδια και το κεφάλι χάρη στην τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο. Για να προσφέρει την εξαιρετική ευελιξία που προσδοκούν οι πελάτες από τα σημερινά μοντέλα της Honda, το e:Ny1 διευκολύνει τη διαδικασία φόρτωσης μέσω ενός χαμηλού ανοίγματος της πίσω πόρτας και ενός επίπεδου δαπέδου φόρτωσης. Με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση, το e:Ny1 έχει μέγιστη χωρητικότητα 361 λίτρων – η οποία αυξάνεται στα 801 λίτρα μέχρι τη γραμμή του παραθύρου όταν αυτά είναι αναδιπλωμένα, και στα 1.176 λίτρα όταν είναι φορτωμένο μέχρι την οροφή.

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας στρατηγικής ηλεκτροκίνησης της μάρκας, η e:N Architecture F αποτελεί μια αρθρωτή προσέγγιση στο σχεδιασμό ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Η θεμελιώδης αρχή είναι ότι τα κοινά αρθρωτά εξαρτήματα υποστηρίζονται από μια κατάλληλη, υψηλής ακαμψίας βασική δομή αμαξώματος για εξαιρετικά δυναμικές επιδόσεις. Στο e:Ny1, η ονομασία “F” (από το Front) της αρχιτεκτονικής υποδηλώνει την εγκατάσταση του κινητήρα μπροστά και την μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς υποστηρίζοντας τα μικρά και μεσαίου μεγέθους EV της Honda στο μέλλον. Άλλες πλατφόρμες του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου θα προσφέρονται επίσης με επιλογές τετρακίνησης και μετάδοσης κίνησης στους πίσω τροχούς, όλες βασισμένες στις ίδιες αρχές που έχουν στο επίκεντρό τους μια μπαταρία υψηλής απόδοσης και πυκνότητας, η οποία είναι εγκατεστημένη στο κέντρο, σε συνδυασμό με έναν συμπαγή ηλεκτροκινητήρα υψηλής ισχύος ή ηλεκτροκινητήρες για εφαρμογές AWD. Για την εφαρμογή στην πλατφόρμα F, η έξυπνη διάταξη του συστήματος κίνησης “τρία σε ένα”, η οποία περιλαμβάνει τη μονάδα μετάδοσης ισχύος, τον ηλεκτροκινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, έχει συνολικό βάρος μόλις 77,4 kg και τοποθετείται πάνω από τον μπροστινό άξονα. Ο υψηλών επιδόσεων ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 204 PS και διαθέτει εξαιρετική αποδοτικότητα που φτάνει 92%, παράγοντας ροπή έως 310 Nm. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h διαρκεί μόλις 7,6 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα του e:Ny1 είναι 160 km/h με τη χρήση περιοριστή. Η προηγμένη θερμική διαχείριση επιτυγχάνεται μέσω ενός υδρόψυκτου κυκλώματος, το οποίο εξασφαλίζει σταθερή παροχή ισχύος χωρίς την εμφάνιση φαινομένων υπερθέρμανσης. Αυτή η δυναμική διάταξη υποστηρίζει ένα ελαφρύ αλλά άκαμπτο πλαίσιο αμαξώματος που είναι κατασκευασμένο από ένα μείγμα χαλύβων υψηλής αντοχής, με το 47% (κατά βάρος) του αμαξώματος του μοντέλου να αποτελείται από αυτά τα υλικά. Η στρατηγική χρήση τους γύρω από το όχημα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας και τη μείωση του βάρους, με το e:Ny1 να είναι πάνω από 100 κιλά ελαφρύτερο από ορισμένους ευρωπαίους ανταγωνιστές του. Σε σύγκριση με το HR-V, το e:Ny1 διαθέτει πρόσθετες ενισχύσεις υψηλής αντοχής στον εφελκυσμό στα τμήματα του δαπέδου και της οροφής, καθώς και γύρω από τους θόλους των μπροστινών τροχών, παρέχοντας μια πιο σταθερή βάση για την κατασκευή ενός δυναμικού ηλεκτρικού οχήματος.

Το σύστημα δυναμικού ελέγχου ευστάθειας της Honda διασφαλίζει μία ομαλή και γραμμική αίσθηση του τιμονιού, παρέχοντας αρκετή ανατροφοδότηση ώστε οι οδηγοί να αντιλαμβάνονται τη διαθέσιμη πρόσφυση και να προσαρμόζουν ανάλογα τις εντολές τους. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και ευέλικτο στις χαμηλές ταχύτητες, με πιο σφικτή αίσθηση στις υψηλότερες ταχύτητες – μια εξέλιξη ειδικά για την ευρωπαϊκή έκδοση του e:Ny1. Προς όφελος των επιβατών και για τον περιορισμό του φαινομένου της ναυτίας στους επιβάτες, το νεότερο ηλεκτρικό μοντέλο της Honda έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει ομαλή και άνετη επιτάχυνση και επιβράδυνση, χωρίς να περιορίζεται η συναρπαστική αίσθηση της ισχυρής και άμεσης απόκρισης που χαρακτηρίζει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η χαλαρωτική ατμόσφαιρα στο εσωτερικό διατηρείται εν κινήσει, εν μέρει χάρη στην έμφαση που δόθηκε για την καταστολή των εισερχόμενων θορύβων σε επίπεδα που συναντά κανείς σήμερα σε οχήματα ανώτερων κατηγοριών. Ο θόρυβος από το δρόμο στις χαμηλές και μεσαίες συχνότητες είναι σημαντικά μειωμένος χάρη στα μοναδικά αντηχεία τροχών της Honda, τον πρόσθετο δυναμικό αποσβεστήρα στη δοκό H και το χαμηλό βάρος του υποπλαισίου. Σε αυτά έρχεται να προστεθεί η στρατηγικά τοποθετημένη μόνωση της καμπίνας που μειώνει τους υψίσυχνους θορύβους και κραδασμούς. Οι τρεις ειδικές προκαθορισμένες λειτουργίες οδήγησης (Sport, Normal και Econ Drive) επιτρέπουν στους οδηγούς να προσαρμόζουν χειροκίνητα τις ρυθμίσεις απόδοσης του αυτοκινήτου για να εξισορροπούν τα οδηγικά χαρακτηριστικά και την κατανάλωση ενέργειας. Η λειτουργία Econ μειώνει την απόκριση του γκαζιού, δίνοντας προτεραιότητα στην εξοικονόμηση ενέργειας, ρυθμίζοντας ταυτόχρονα τον κλιματισμό, τα θερμαινόμενα καθίσματα και το θερμαινόμενο τιμόνι ώστε να διατηρείται μία ευχάριστη θερμοκρασία για πιο οικονομική οδήγηση. Αντίθετα, η λειτουργία Sport προσφέρει μια πιο συναρπαστική εμπειρία με ιδιαίτερα άμεση επιτάχυνση, ενώ η λειτουργία Normal παρέχει μια βέλτιστη ισορροπία επιδόσεων και πλήρους άνεσης στην καμπίνα.

Το e:Ny1 γίνεται το νεότερο μοντέλο που διαθέτει στον βασικό του εξοπλισμό τη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Honda SENSING, η οποία χρησιμοποιεί την πιο σύγχρονη τεχνολογία κάμερας και σόναρ της μάρκας.
Το εμπρόσθιο σύστημα κάμερας διαθέτει ευρυγώνιο φακό με οριζόντια γωνία θέασης 100 μοιρών, ο οποίος συνδυάζεται με ένα τσιπ επεξεργασίας εικόνας υψηλής ταχύτητας που στόχο έχει τη βελτίωση της ακρίβειας ανίχνευσης αντικειμένων για το Collision Mitigation Braking System και άλλα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Μια άλλη κάμερα είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος του οχήματος και μία σε κάθε εξωτερικό καθρέπτη, με αποτέλεσμα κάλυψη 360 μοιρών για τις εκδόσεις Advance. Το σύστημα που βασίζεται σε κάμερα υποστηρίζουν δώδεκα αισθητήρες σόναρ που βρίσκονται γύρω από το αυτοκίνητο – τέσσερις σε κάθε προφυλακτήρα και δύο σε κάθε πλευρά. Αυτοί μπορούν να ανιχνεύουν αντικείμενα όπως κτίρια και άλλα οχήματα με μεγάλη ακρίβεια. Τα συστήματα κάμερας και σόναρ συνεργάζονται για τη βελτίωση της συνολικής ασφάλειας, επιτρέποντας στο e:Ny1 να αναγνωρίζει με ακρίβεια την οδική σήμανση και τα όρια δρόμων χωρίς διαγραμμίσεις, καθώς και μοτοσυκλέτες, ποδηλάτες και άλλα οχήματα. Ένας συνδυασμός μαλακών και άκαμπτων δομικών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένου του χάλυβα υψηλής αντοχής σε εφελκυσμό, αποτελούν μέρος ενός ισχυρού αμαξώματος που παρέχει εξαιρετική προστασία από εμπρόσθια, οπίσθια και πλευρική σύγκρουση, διαχέοντας την ενέργεια μακριά από την καμπίνα σε περίπτωση ατυχήματος. Αυτή η στρατηγική προστασίας από σύγκρουση μεγιστοποιεί επίσης την ασφάλεια των ηλεκτρικών εξαρτημάτων υψηλής τάσης, τα οποία απενεργοποιούνται αυτόματα σε περίπτωση σύγκρουσης.

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments