Renault 5 E-Tech electric

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech είναι ένα αυτοκίνητο που δεν μοιάζει με κανένα. Για το Renault Group, εκφράζει τη στρατηγική ανάκαμψης της εταιρείας, τη βιομηχανική ανανέωση και την ηλεκτρική μετάβαση του εμβληματικού μοντέλου της.

Το μοντέλο παραγωγής, το οποίο εξελίχθηκε με πρωτοποριακές μεθόδους, διαθέτει όλη τη μαγεία και τη γοητεία του πρωτοτύπου. Εξελίχθηκε μέσα σε μόλις τρία χρόνια, ενώ συνήθως απαιτούνται τέσσερα. Εξοπλισμένο με πλούσια ηλεκτρική και ψηφιακή τεχνολογία, κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στη Γαλλία και θα προσφέρεται με ανταγωνιστική τιμή.

Για να καταλήξει σε αυτό το αποτέλεσμα στην κατηγορία των μικρών, προσιτών αυτοκινήτων πόλης, το Renault Group αξιοποίησε όλο το φάσμα της τεχνογνωσίας του, και ιδιαίτερα την τεχνογνωσία της Renault, της Ampere, του θυγατρικής του Ομίλου Renault που ειδικεύεται στα ηλεκτρικά οχήματα και στο λογισμικό, αλλά και της Mobilize.

Όταν το Renault 5 παρουσιάστηκε το 1972, προσέλκυσε το ενδιαφέρον με τον πρωτότυπο και σύγχρονο σχεδιασμό του. Οι πλαστικοί προφυλακτήρες, τα φωτεινά χρώματα του αμαξώματος και οι ξεχωριστοί προβολείς του χάριζαν μια σκανταλιάρικη εικόνα, σχεδόν ανθρώπινη. Παρουσιάστηκε ως μια έκφραση της αλλαγής του προσώπου της κοινωνίας και σημείωσε άμεση επιτυχία στους Γάλλους αγοραστές, ιδίως στις γυναίκες και τους νέους, μια νέα πελατειακή βάση για εκείνη την εποχή. Ήταν μια φρέσκια ανάσα που συμβόλιζε την ελευθερία και τη χαρά της ζωής.

Η ομάδα σχεδιασμού μπορούσε να δοκιμάσει πολλά πράγματα. Ακολούθησαν μια βαθιά συναισθηματική προσέγγιση με την υιοθέτηση ενός ‘ρετροφουτουριστικού’ στυλ. Φωτεινά χρώματα, φωτιστικά σώματα με μια πονηριά, κάθετα πίσω φώτα, σμιλευμένα φτερά, χρωματιστή επένδυση οροφής, μάσκα εξαερισμού στο καπό και πολλά άλλα: Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech κάνει πολλές αναφορές στο παιχνιδιάρικο στυλ του προκατόχου του. Το ζητούμενο ήταν να δοθεί μια φρέσκια πινελιά στις λεπτομέρειες που επιβιώνουν στις αναμνήσεις των ανθρώπων, αλλά σε συνάρτηση με τον 21ο αιώνα και την ηλεκτρική μετάβαση.

Η μάσκα εξαερισμού στο καπό του αρχικού μοντέλου επανασχεδιάστηκε ώστε να συμβαδίζει με την εποχή. Σήμερα λειτουργεί ως δείκτης φόρτισης με τη μορφή του εμβληματικού αριθμού 5. Όταν ο οδηγός πλησιάζει το όχημα, ανάβει, εκφράζοντας τη στενή αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Ακόμα ένα παράδειγμα αυτής της αλληλεπίδρασης είναι η ακολουθία υποδοχής των προβολέων LED που ακολουθούν το σχήμα της κόρης του ματιού και “κλείνουν το μάτι” στον οδηγό. Στο αρχικό Renault 5 δεν υπήρχαν αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά στην εποχή μας είναι απαραίτητα για τη βέλτιστη αποδοτικότητα. Είναι παρόντα χωρίς όμως να φαίνονται, όπως το βελτιωμένο κρύσταλλο που τοποθετείται πάνω από τα πίσω φώτα και βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα.

Το συναίσθημα που αποπνέει ο εξωτερικός σχεδιασμός συνεχίζεται στο εσωτερικό. Ο οδηγός γίνεται αποδέκτης μιας ιδιαίτερα θερμής υποδοχής. Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech διαθέτει μια μεγάλη οθόνη αφής πολυμέσων 10,1″ με ένα φωτεινό και διαισθητικό περιβάλλον χειρισμού. Ο γραφικός και ηχητικός σχεδιασμός της ακολουθίας υποδοχής εξελίχθηκε σε συνεργασία με το ινστιτούτο μουσικής και ήχου Ircam και με τον Jean-Michel Jarre. Ο διάσημος καλλιτέχνης, συνθέτης και συγγραφέας είναι πρωτοπόρος της ηλεκτρονικής μουσικής και ενθουσιώδης οπαδός της τεχνολογίας. Ο ίδιος ανέπτυξε επίσης τα ηχητικά τοπία στο όχημα και το σύστημα VSP, έναν εξωτερικό προειδοποιητικό ήχο που εκπέμπει το αυτοκίνητο όταν κινείται με ταχύτητα μικρότερη από 30 km/h για να προειδοποιεί τους πεζούς.

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech είναι το πρώτο όχημα που σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου πάνω στην AmpR Small, τη νέα πλατφόρμα της Ampere που προορίζεται μόνο για ηλεκτρικά οχήματα της κατηγορίας B. Το νέο Renault-5 γίνεται έτσι ένα μοναδικό όχημα με πραγματικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, όπως το επίπεδο πάτωμα, το μακρύ μεταξόνιο (2,54 m), το μεγαλύτερο δυνατό εσωτερικό χώρο και τη μεγαλύτερη δυνατή χωρητικότητα αποσκευών (326 λίτρα), το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το μειωμένο βάρος (λιγότερο από 1.500 κιλά). Η πλατφόρμα AmpR Small έχει επιφέρει επίσης οικονομίες κλίμακας σε πολλούς τομείς, χωρίς συμβιβασμούς στα ηλεκτρικά εξαρτήματα ή τις τεχνολογίες που είναι χρήσιμες για τους πελάτες. Μέσω αυτής της ανατρεπτικής προσέγγισης, η οποία εφαρμόστηκε για πρώτη φορά, η Renault κατάφερε να μειώσει τη διάρκεια εξέλιξης σε μόλις τρία χρόνια.

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech μας συστήνει ένα νέο αμφίδρομο φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος συμβατό με τις τεχνολογίες V2L (Vehicle to Load) , για φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών μέσω του αυτοκινήτου, και V2G (Vehicle to Grid), για μεταφορά ηλεκτρικού φορτίου από το αυτοκίνητο στο δίκτυο.

Κάτω από το καπό, ο κινητήρας του ηλεκτρικού Renault 5 E-Tech είναι πιο συμπαγής από τους κινητήρες των ηλεκτρικών Megane E-Tech και Scenic E-Tech στους οποίους βασίζεται. Καθώς δεν διαθέτει μόνιμους μαγνήτες, δεν χρησιμοποιεί σπάνιες γαίες, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τον αντίκτυπό του στο περιβάλλον. O κινητήρας θα διατίθεται σε τρεις κατηγορίες ισχύος: 95, 120 και 150 ίππων.

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech είναι ένα ευέλικτο αυτοκίνητο που νιώθει άνετα τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο, χάρη στον φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW, τον φορτιστή συνεχούς ρεύματος 80 ή 100 kW και την μπαταρία έως 52 kWh που του προσφέρει αυτονομία έως 400 km με μετρήσεις βάσει του προτύπου WLTP. Προσφέρει, επίσης, μια σπάνια δυνατότητα για την κατηγορία ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης: μπορεί να ρυμουλκήσει τρέιλερ, με ικανότητα ρυμούλκησης 500 kg.

Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, η οποία προέρχεται από τις μεγαλύτερες κατηγορίες της αγοράς, προσφέρει ένα επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και επιδόσεων άγνωστο μέχρι πρότινος σε αυτήν την κατηγορία. Όλα αυτά συνθέτουν ένα σύνολο που προσφέρει εξαιρετική οδηγική απόλαυση, χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση.

Αυτό το επίτευγμα αποδεικνύει την υπεροχή του Renault Group στο σχεδιασμό και την παραγωγή μικρών, ελαφριών, ανταγωνιστικών και δημοφιλών ηλεκτρικών οχημάτων που θα διαδραματίσουν ουσιαστικό ρόλο στην ηλεκτρική μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech διαθέτει το σύστημα OpenR Link τελευταίας γενιάς με ενσωματωμένες υπηρεσίες Google και με περισσότερες από 50 εφαρμογές και πρακτικές υπηρεσίες, όπως η ενσωμάτωση της ηλεκτρικής φόρτισης στην προγραμματισμένη διαδρομή.

Σε συνδυασμό με τις συνδεδεμένες υπηρεσίες της Google, στο ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech κάνει το ντεμπούτο του το Reno, το επίσημο avatar της Renault, ένας έξυπνος, χρήσιμος και αξιαγάπητος συνταξιδιώτης. Το Reno, ένα προϊόν που ανέπτυξε η Renault για να προσφέρει μια πιο ευχάριστη και πιο διαισθητική ηλεκτρική εμπειρία, είναι μια αληθινή προσωπικότητα. Απαντά σε ερωτήσεις και ανταποκρίνεται στις εντολές του χρήστη (π.χ., “Γεια σου Reno, προγραμμάτισε μια φόρτιση για αύριο το πρωί στις 8” ή “Γεια σου Reno, πώς μπορώ να αυξήσω την αυτονομία μου;”) και χαρίζει στο όχημα μια ξεχωριστή υπογραφή γεμάτη ενσυναίσθηση. 

Με την τελευταία λέξη στις τεχνολογίες ασφάλειας, το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech διαθέτει βοηθήματα οδήγησης (ADAS) που προέρχονται από μεγαλύτερες κατηγορίες της αγοράς, όπως το έξυπνο προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου της ταχύτητας που διαβάζει τον δρόμο και το σύστημα ενεργούς υποβοήθησης οδήγησης (Active Driver Assist), μια τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 2. Περιλαμβάνει επίσης πρωτοποριακές τεχνολογίες που διευκολύνουν το έργο των υπηρεσιών διάσωσης σε περίπτωση ατυχήματος (Fireman Access, Pyroswitch και QRescue). Το νέο δυναμικό σύστημα πέδησης μειώνει στο μισό τον χρόνο αντίδρασης για το αυτόματο φρενάρισμα. Τέλος, το Safety Coach υποστηρίζει τον οδηγό και μειώνει τον κίνδυνο ατυχήματος.

Το Renault Group δεσμεύεται να παράγει το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech – και τη μπαταρία του – στη Γαλλία από το καλοκαίρι του 2025. Τα οχήματα και οι μπαταρίες θα συναρμολογούνται στο εργοστάσιο της Douai, έναν από τους χώρους παραγωγής του αρχικού Renault 5. Ο κινητήρας (ηλεκτρική μηχανή, μειωτήρας, μονάδα διαχείρισης ισχύος) θα κατασκευάζεται στην Cléon και οι μονάδες θα παράγονται στο γίγα-εργοστάσιο στη Douai (σύμπραξη Envision AESC) από το καλοκαίρι του 2025. Έως το 2030, το ανθρακικό αποτύπωμα των μονάδων θα είναι κατά 35% μικρότερο σε σχέση με το ZOE.

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech θα κατασκευάζεται στη βόρεια Γαλλία, αξιοποιώντας ένα συμπαγές οικοσύστημα προμηθευτών που βρίσκονται σε ακτίνα 300 χιλιομέτρων από το συγκρότημα ElectriCity. Αυτή η δέσμευση για ανταγωνιστική τοπική παραγωγή αποτελεί τη βάση για την ανάπτυξη μιας ευρωπαϊκής ηλεκτρικής «κοιλάδας», η οποία θα ειδικεύεται στην αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων. Θα συμβάλει στη διασφάλιση θέσεων εργασίας και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός μας.

Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της The Future is NEUTRAL, της θυγατρικής του Ομίλου Renault που ειδικεύεται στην κυκλική οικονομία, και σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της μάρκας, το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech επιτυγχάνει συνολικό ποσοστό ανακυκλωσιμότητας 85%, ενσωματώνοντας κατά 19,4% ανακυκλωμένα υλικά (πρότυπο ISO14021) και κατά 26,6% υλικά που ανακτώνται από την κυκλική οικονομία, συμπεριλαμβανομένων 41 κιλών ανακυκλωμένων πολυμερών. Τα υφάσματα των καθισμάτων θα κατασκευάζονται από πλήρως ανακυκλωμένο υλικό στα επίπεδα εξοπλισμού Techno και Iconic Cinq. Σε αυτό το τελευταίο επίπεδο θα περιλαμβάνονται επίσης υλικά βιολογικής προέλευσης για το τιμόνι και για τη μόνωση του εσωτερικού.

Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech είναι ένα ιδιοφυές, συνδεδεμένο, ανταγωνιστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης made in France / made in Europe που σκοπεύει να κερδίσει μια θέση στην καρδιά όλων. Όπως ακριβώς και ο προκάτοχός του στην εποχή του, αποτελεί μια σοβαρή και χαρούμενη απάντηση στις τεχνολογικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις της σύγχρονης κινητικότητας. Η κυκλοφορία του προγραμματίζεται για τον Σεπτέμβριο του 2024.

ΤΕΧΝΙΚA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Μήκος: 3,92m

Πλάτος: 1,77m

Ύψος: 1,50m

Μεταξόνιο: 2,54m

Μπροστινός πρόβολος: 749 mm

Πίσω πρόβολος: 633 mm

Απόσταση από το έδαφος: 145 mm

Βάρος: από 1.450 κιλά (έκδοση 52 kWh) και 1.350 κιλά (έκδοση 40 kWh)

Χωρητικότητα χώρου αποσκευών: 326 λίτρα

Συγχρονισμένος ηλεκτρικός κινητήρας τυλιγμένου δρομέα

  • 70 kW (95 bhp / 215 Nm)

  • 90 kW (120 bhp / 225 Nm)

  • 110 kW (150 bhp / 245 Nm)

Μπαταρία ιόντων λιθίου

  • Comfort 52 kWh (αυτονομία έως 400 km WLTP)

  • Urban 40 kWh (αυτονομία έως 300 km WLTP)

Φορτιστές

  • 11 kW AC μονής κατεύθυνσης για τον κινητήρα 70 kW

  • 11 kW AC αμφίδρομης κατεύθυνσης για τους κινητήρες 90 και 110 kW

  • 80 kW DC για τον κινητήρα 90 kW

  • 100 kW DC για τον κινητήρα 110 kW

Επιδόσεις (έκδοση με κινητήρα 110 kW και μπαταρία 52 kWh)

0 ως 100 km/h: < 8 δευτ.

80 ως 120 km/h: < 7 δευτ.

Μέγιστη ταχύτητα 150 km/h

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments