Είναι από τις στιγμές κλειδί που λες: ε μα ναι! Έπρεπε να είχε γίνει αυτό! Ένα τετρακίνητο Octavia RS είναι πολύ καλά νέα για τον οικογενειάρχη που έχει οδηγικές ανησυχίες ή που θέλει να φορτώσει όλα τα μπαγκάζια και να πάει στα χιόνια. Είναι το αυτοκίνητο που από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε έκανε μεγάλη επιτυχία στην έκδοση RS και ήταν ο,τι ακριβώς χρειάζονταν ένας οδηγός που θέλει μεγάλους χώρους, γκάζι και κρατήματα. Μέχρι στιγμής ήταν καθαρά μπροστινοκίνητο και οι τετρακίνητες εκδόσεις υπάρχαν, αλλά όχι σαν RS. Συνεπώς γεννήθηκε το Octavia RS 4×4 και παρουσιάστηκε στη φετινή έκθεση της Γενεύης. Είναι η top έκδοση του Octavia και πραγματικά τα έχει όλα σε συμφέρουσα τιμή. Ειδικά αν δούμε τον ανταγωνισμό, εσωτερικό και μη. Προσφέρει πρακτικότητα, ευκολία στις… γρήγορες μετακινήσεις και με το σύστημα τετρακίνησης του ομίλου VAG μεγαλύτερη ευελιξία σε δρόμους που έχουν ελάχιστη πρόσφυση. Για να μην αναφέρουμε ότι θα στρίβει και καλύτερα, θα είναι λιγότερο υποστροφικά και σίγουρα θα κάνει αρκετά καλή εκκίνηση στα πρώτα μέτρα!
Από το 2013 κυκλοφορεί το Octavia RS και έχει κάτω απ’το καπό τον 2-λιτρο κινητήρα βενζίνης που αποδίδει πάνω από 200 ίππους. Το 4×4 φοράει μεν 2-λιτρο κινητήρα, αλλά είναι πετρελαίου και βγάζει 184 ίππους με μέγιστη ροπή 380 Nm που είναι άμεσα διαθέσιμη απ’τις 1.750 μέχρι τις 3.250 στρ/λεπτό. Μαζί με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 6 σχέσεων, η εκκίνηση όπως το φανταστήκαμε είναι εκρηκτική για ένα πετρελαιοκίνητο σεντάν, φτάνοντας τα 0-100 km/h σε μόλις 7,6 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Skoda, ενώ θα συνεχίσει μέχρι τα 228 km/h. Οι εκπομπές του είναι χαμηλές και η κατανάλωση εξαιρετική για τέτοιες επιδόσεις. Μόνο 4,9 λίτρα πετρελαίου στα 100 km σε μεικτές συνθήκες και 129 g CO2/km. Ας πάμε τώρα στον συνεκτικό συμπλέκτη Haldex. Εκεί όπου γίνεται η σωστή κατανομή της ροπής στον μπροστά και πίσω άξονα. Ανάλογα με τις απαιτήσεις της πρόσφυσης, η δύναμη θα μεταφερθεί στους πίσω τροχούς μόλις ανιχνευθεί η παραμικρή ολίσθηση.
Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι ακόμα και σε μια απότομη εκκίνηση, το Octavia RS 4×4 δε θα σπινιάρει, οι 4 τροχοί θα γατζωθούν στην άσφαλτο και θα φύγει προς τα μπροστά με όλη του τη δύναμη, ανεξαρτήτως επιφάνειας οδοστρώματος. Στάνταρ είναι επίσης στο RS, το σύστημα για την ανάρτηση DCC, αλλά και το μπλοκέ διαφορικό XDS+ που προσφέρει ατέλειωτο στρίψιμο με την ελάχιστη δυνατή υποστροφή. Το DCC αλλάζει τη ρύθμιση της ανάρτησης σε πιο σφιχτή ή μαλακή και το τιμόνι έχει μεταβλητή κρεμαγιέρα για εύκολες μανούβρες στην πόλη ή λίγες κινήσεις στο τιμόνι όταν πηγαίνεις πιο γρήγορα και χρειάζεσαι την “κοντή” ρύθμιση.
Στο εσωτερικό αυτό που αξίζει να αναφέρουμε είναι ότι μπορείτε να φορτίσετε το smartphone ασύρματα! Πως γίνεται αυτό; Αφού συνδεθεί ασύρματα με το σύστημα infotainment του Octavia, το ρεύμα περνά στο κινητό από ένα πηνίο τοποθετημένο στο κάτω μέρος του Phonebox της οθόνης και ξεχάστε όλους τους φορτιστές αυτοκινήτου, έτσι απλά. Οι σπορ πινελιές μέσα, αλλά κι έξω με τις ζάντες αλουμινίου και όλο το κοστούμι του RS φτιάχνουν ένα πολύ καλό value for money αυτοκίνητο που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από πιο ακριβές προτάσεις της κατηγορίας του. Ειδικά με τον κινητήρα πετρελαίου κάνει έναν άψογο συνδυασμό σπορ εμφάνισης, δυναμικής συμπεριφοράς στο δρόμο και απαράμιλλης οικονομίας που – κακά τα ψέμματα – είναι πολύ χρήσιμη στις μέρες μας. Το Octavia RS 4×4 είναι το must για μια οικογένεια και ταιριάζει γάντι σε όλες τις μετακινήσεις που θα κάνει κάποιος στην Ελλάδα, ενώ είναι απόλυτα ταιριαστό στους οικονομικούς καιρούς που ζούμε, χωρίς να χάνει τίποτα από τη σβελτάδα και τη δύναμη ενός γνήσιου RS. Δεν είναι τυχαίο το σήμα και ούτε η Skoda το τοποθετεί σε μοντέλα της που δεν προσφέρουν κάτι το ιδιαίτερο.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα
[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης […]