Volkswagen Polo. Όπως στα ελληνικά λέμε κατεστημένο. Όπως λέμε best seller. Αυτό σημαίνει Polo, όχι μόνο για την Ευρώπη, αλλά και για την ελληνική αγορά. Η μαμά VW μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη 5η γενιά του μοντέλου – 6R για τους μυημένους – αποφάσισε μετά το facelift να βγάλει τη νέα 6η γενιά του Polo. Βέβαια, όπως πάντα, όταν κάτι έχει τόσο μεγάλη επιτυχία, προσπαθούν όσο το δυνατόν να κάνουν μεν αλλαγές ώστε να φαίνεται καινούριο, αλλά να μην ξεφύγουμε και πολύ απ’τη συνταγή που έχει πετύχει, τουλάχιστον εμφανισιακά. Γιατί σε όλους τους άλλους τομείς, το νέο Polo έχει τη δική του ιστορία να πει. Ακούστε το εξής: το νέο Polo είναι σχεδόν το ίδιο σε μήκος με το Golf 4 και μάλιστα έχει μεγαλύτερο μετατρόχιο, μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες και μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ. Για του λόγου το αληθές, το Golf που έβγαινε μέχρι το 2003 έχει 330 λίτρα χώρου αποσκευών, ενώ το νέο Polo έχει 351! Η πλατφόρμα MQB που βασίζεται πλέον το Polo έχει κάνει θαύματα στη διαχείριση του διαθέσιμου χώρου, αλλά πρόκειται για ένα μεγάλο αυτοκίνητο πια. Όταν μέχρι πριν μια δεκαετία μια οικογένεια βασιζόταν στις δυνατότητες ενός μικρομεσαίου Golf 4, τώρα μπορεί να κάνει ακριβώς τα ίδια και περισσότερα με ένα Polo. Μα αυτό είναι επανάσταση! Σε τέτοια κλίμακα που σε λίγο θα αρχίσει να απειλείται και το νέο Golf, καθώς θα ικανοποιείς τις ανάγκες σου με λιγότερα χρήματα αποκτώντας ένα Polo. Το “μικρό” Polo έχει μετατραπεί ουσιαστικά σ’αυτό που αντιπροσώπευε το Golf μέχρι και πριν λίγα χρόνια, δηλαδή το καλύτερο all around αυτοκίνητο για μια τυπική οικογένεια.
Πριν πάμε στην εμφάνιση, ας συνεχίσουμε με τα επαναστατικά του Polo. Αμάξωμα μόνο πεντάθυρο κι ένα εσωτερικό που είναι φρέσκο και νεανικό, αλλά γεμάτο τεχνολογίες από μεγαλύτερα αυτοκίνητα, όπως τα ψηφιακά όργανα και κάποια συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Το νέο Polo ξεχωρίζει με το μάτι χάρη στη στάνταρ led υπογραφή των μπροστινών φαναριών, αλλά και σε κάτι που εμένα προσωπικά μου θυμίζει το παρελθόν! Η μπροστινή γρίλια, ακολουθώντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία του Arteon, έχει ένα κομμάτι βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος και μοιάζει σαν να κατεβαίνει το καπό μέχρι κάτω τη μάσκα, θυμίζοντας έτσι Volkswagen απ΄τα παλιά. Συγκεκριμένα μου θυμίζει το Polo δεύτερης γενιάς όπου το καπό κατέβαινε μέχρι κάτω ή που κάποιες after market γρίλιες είχαν αυτή την προέκταση στο πάνω μέρος της μάσκας. Οι γωνίες στα φανάρια παρέμειναν, μόνο που έχουν πια ένα πιο μακρόστενο σχήμα, ενώ το ίδιο ισχύει και για τους προβολείς ομίχλης. Οι γρίλιες στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα είναι σε δύο επίπεδα, δίνοντας μαζί με το σήμα της VW ένα γνώριμο χαμόγελο στη μπροστινή όψη του Polo. Αυτό που ακόμα και το άπειρο μάτι μπορεί να παρατηρήσει είναι οι πολλές μα πολλές γραμμές που “τρέχουν” πάνω στο αμάξωμά του. Θες πάνω στο καπό; Έχει 3 διαφορετικά επίπεδα! Θες στο πλάι; Μία που ξεκινά απ’το φτερό και τυλίγεται γύρω απ’τα παράθυρα κι άλλη μία που περνά απ’τα χερούλια μέχρι τα πίσω φανάρια, φτάνει μέχρι μπροστά και ξαναγυρνά προς τα πίσω! Η πλαϊνή αυτή γραμμή συνεχίζεται και στο σχήμα των πίσω φαναριών, αλλά και στο πορτ μπαγκάζ που δίνει την εντύπωση μιας μεγαλύτερης “καμπούρας” στην πίσω πόρτα. Εννοείται δε θα το άφηναν έτσι κι έβαλαν άλλη μια γραμμή στο κάτω μέρος του πορτ μπαγκάζ. Enough!
Ας μπούμε μέσα. Εκεί όλα είναι μαζεμένα σε μια νοητή οριζόντια ευθεία στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού. Η σχεδιαστική ομάδα επέλεξε να χρησιμοποιήσει οριζόντιο προσανατολισμό κι έτσι αεραγωγός, καντράν και κεντρική οθόνη που έχει σχεδόν τα πάντα, βρίσκονται σ’ένα οριζόντιο μαύρο πλαίσιο και οι κεντρικοί αεραγωγοί μεταφέρθηκαν από κάτω τους. Μόνο τα χειριστήρια του κλιματισμού έχουν μείνει στη γνωστή τους θέση, ενώ η κονσόλα που έχει τον λεβιέ ταχυτήτων έχει πια και το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα. Όταν λέμε καντράν, μη φανταστείτε κάτι συμβατικό. Από τότε που η VW έβγαλε τα ψηφιακά όργανα, άρχισε ο κατήφορος για όλα τα αναλογικά κυκλικά όργανα του παρελθόντος, τουλάχιστον στις πιο ακριβές εκδόσεις. Κανένα άλλο όχημα στην κατηγορία αυτή δεν έχει ψηφιακό καντράν και το συγκεκριμένο έχει διαφορετικές λειτουργίες/όψεις με το πάτημα ενός μόνο κουμπιού απ΄το τιμόνι ανάλογα με το τι τραβά η όρεξή σου! Αναλογικά ψεύτικα όργανα ή τον χάρτη του GPS ή άλλες χρήσιμες πληροφορίες. Αυτή η συνεχόμενη ροή στη σχεδίαση δεν είναι τυχαία. Η νέα οθόνη πολυμέσων διατίθεται από 6,5 έως 8 ίντσες και είναι βαλμένη στο γυάλινο αυτό περίβλημα σαν σε smartphone. Μπορείς μάλιστα να πετάξεις ό,τι θες απ’την οθόνη σου στα ψηφιακά όργανα του καντράν. Μιλάμε για state of the art τεχνολογία! Εκτός από αυτά εντύπωση κάνει στο μάτι και ο χρωματισμός του ταμπλό. Μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα σε διαφορετικά χρώματα για το περίγραμμα αυτό σε συνδυασμό με τις ταπετσαρίες ή το εξωτερικό χρώμα. Υπάρχουν πλέον αρκετές επιλογές ώστε να φτιάξεις το δικό σου Polo να μη μοιάζει με κανενός! Οι εκδόσεις θα είναι και πάλι 3, Trendline, Comfortline, Highline, μόνο που προστίθεται και η Beats. Όπως το λέει το όνομά της, beat-άρει! Έχει πιο δυνατά ηχεία απ’την εταιρεία beats και φυσικά απευθύνεται σε νεανικό κοινό. Την ξεχωρίζεις απ’τη χαρακτηριστική ρίγα στο καπό και την οροφή, τους μαύρους καθρέφτες αλλά και στα ομώνυμα λογότυπα μέσα κι έξω. Επίσης υπάρχουν τα πακέτα εξοπλισμού R-Line, Black και Style.
Το δελτίο τύπου της Volkswagen δεν αναφέρει πουθενά πόσο πολύ συγκινεί στην οδήγηση. Ούτε ότι θα σε κάνει να ανακαλύψεις τη σπορ πλευρά του εαυτού σου. Λογικό, γιατί το Polo ήταν και θα είναι ένα αυτοκίνητο που είναι ευκολοδήγητο, άνετο, ουδέτερο και ίσως άχρωμο στον τρόπο συμπεριφορά στο όριο. Μπορεί να έχει ακόμα – ευτυχώς Παναγία μου (!) – κανονικό χειρόφρενο, αλλά το ESP που δεν απενεργοποιείται δε θα σε αφήσει να κάνεις τρέλες. Ούτε υπάρχουν άλλα χαρακτηριστικά που να αναφέρονται και να προσθέτουν κάτι σε σπορ συμπεριφορά. Όμως, ξαναλέω, αυτό είναι το Polo. Τα κάνει όλα και συμφέρει. Δε θα πει όχι αν το “στύψεις” απανωτά σε στροφές, αλλά ούτε θα ενθουσιαστείς με αυτό που θα νιώσεις εκεί. Θα σε πάει με ασφάλεια παντού, ακόμα καλύτερα τώρα με τα νέα συστήματα που προέρχονται απ’το Golf. Adaptive Cruise Control για να ελέγχει όχι μόνο την ταχύτητα αλλά και την απόσταση απ΄το προπορευόμενο όχημα, Προειδοποίηση νεκρού σημείου, Φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης στην πόλη, Παρατήρηση πεζών και πολλά άλλα που μπορείς να προσθέσεις στο Polo σου που δε θα σε κάνουν καλύτερο οδηγό παρ’όλα αυτά. Οι διαθέσιμοι κινητήρες είναι αρκετοί και ξεκινούν απ’τον βασικό 1.000-άρη ατμόσφαιρα που βγάζει μόνο 65 άλογα και στην καλύτερή του 75. Όχι αυτόν. Πάμε στον επόμενο 1.000-άρη, τον τούρμπο. Αυτό μάλιστα, έχει 95 άλογα 5-τάχυτο και 115 άλογα 6-τάχυτο ή καλύτερα 7-τάχυτο DSG. Ο πιο δυνατός πριν το GTI είναι ο 1,5 που κινεί πλέον το Golf και αποδίδει 150 άλογα. Το GTI για πρώτη φορά στα χρονικά του Polo θα βγαίνει 2-λιτρο. Φάνηκε απ’το facelift ότι οι Γερμανοί ήθελαν πιο πολύ δύναμη στο GTI τους με τον 1,8 τούρμπο. Τώρα, από 2.000 κυβικά θα βγαίνουν 200 ίπποι και πολλά χαμόγελα! Στα πετρελαιοκίνητα, μοναδική επιλογή ο 1,6 TDI σε δύο διατάξεις, μία με 80 και μία με 95 άλογα και 5-τάχυτο χειροκίνητο μόνο. DSG έχει δυνατότητα μόνο αυτό με τα 95 άλογα. Τέλος, για φυσικό αέριο υπάρχει ο 1.000-άρης με 90 ίππους. Οι τιμές δεν ανακοινώθηκαν ακόμα, αλλά στη Γερμανία ήδη η βασική έκδοση πωλείται προς 12.975 ευρώ. Πιο συμφέρουσα τιμή απ’το προηγούμενο μοντέλο αν σκεφτούμε ότι έχει στάνταρ 5 πόρτες και περισσότερο εξοπλισμό.
Το νέο Polo παρουσιάστηκε στην Ευρώπη και αρκετοί το έχουν οδηγήσει ήδη. Εμείς περιμένουμε μέχρι να εμφανιστεί στη χώρα μας περί τα μέσα Νοεμβρίου, όταν και θα το δοκιμάσουμε αναλυτικά! Μέχρι τότε, πάρ’τε μια μικρή γεύση απ’το Polo αλλά στα Αγγλικά απ’το δημοφιλές κανάλι του CarWow.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα
[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης (strivein.gr) […]