Παρουσίαση στην Ελλάδα – νέα Renault Rafale & Renault Austral

Η ελληνική εισαγωγική της Renault, η Grand Automotive Hellas, παρουσίασε τα δύο σημαντικά SUV της γκάμας της, τη ναυαρχίδα Rafale και το ανανεωμένο Austral, ενώ ταυτόχρονα ανακοίνωσε τη δέσμευση της Renault να συνεχίσει την εξέλιξη των αυτοκινήτων της σε δύο βασικούς πυλώνες: τα ηλεκτρικά ή υβριδικά τεχνολογίας E-TECH και τα βενζινοκίνητα ή διπλού καυσίμου με υγραέριο. Έτσι, η Renault είναι σίγουρη πως θα μπορεί να καλύψει κάθε επιθυμία της αγοράς για ηλεκτρικά, υβριδικά ή και κλασικά ICE αυτοκίνητα.
Σε έναν εξαιρετικό χώρο στα νότια προάστια της Αθήνας, είχαμε τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε μια χορταστική παρουσίαση για τα δύο νέα μοντέλα της γαλλικής φίρμας και να μπούμε στα ενδότερα του τεχνολογικού κόσμου του E-TECH. Δεν ξεχνά κανείς πόσο άμεσα συνδεδεμένη είναι αυτή η τεχνολογία με τους αγώνες της F1 και τη συνεχόμενη ενασχόληση της Renault με τα ηλεκτρικά οχήματα πάνω από μια δεκαετία. Συνεπώς, τα E-TECH αμιγώς ηλεκτρικά Renault – όπως τα νέα Renault 4 και 5 – ή τα full hybrid έχουν καταφέρει να πιάνουν νούμερα αυτονομίας πολύ πιο πάνω από τους ανταγωνιστές τους (πάνω από 600km για τα ηλεκτρικά και πάνω από 1000km για τα υβριδικά!). Παράλληλα, μπορεί κάποιος να επιλέξει και τεχνολογία διπλού καυσίμου (βενζίνη-υγραέριο) που και πάλι έχει εξαιρετική οικονομία και συνδυαστική αυτονομία πάνω από 1000km.
Αρχικά το νέο Renault Austral έχει γίνει καλύτερο από πριν, πιο ποιοτικό, ακόμα πιο μοντέρνο σχεδιαστικά, ενώ είναι πιο ήσυχο σε σχέση με πριν χάρη σε νέα ηχομονωτικά υλικά. Μπορεί κάποιος να το αγοράσει ως ήπιο υβριδικό με 160 ίππους ή ως full hybrid με 200 και ενεργή τετραδιεύθυνση 4Control. Είναι ένα C-SUV με πολύ καλούς χώρους, συνδεσιμότητα R-link με άμεση χρήση Google maps και ξεχωρίζει για τη λεπτεπίλεπτη σχεδίαση της καμπίνας του με ποιοτικά υλικά.
Το νέο καπό, ο προφυλακτήρας και η εμπρός γρίλια, προσδίδουν στο αυτοκίνητο χαρακτήρα. Αντικατοπτρίζοντας τα νέα σχεδιαστικά στοιχεία της μάρκας, η εμπρός γρίλια διαθέτει μικρά ανάγλυφα τρισδιάστατα ‘διαμαντάκια’ που πλαισιώνουν το σήμα της μάρκας. Η ακρίβεια στο σχεδιασμό αυτών των λεπτομερειών, ταιριάζει απόλυτα με τα νέα, υψηλής τεχνολογίας, εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα.
Η αναβάθμιση του στυλ γίνεται ορατή και σε πολλά ακόμα χαρακτηριστικά του αμαξώματος. Στο πίσω μέρος, ειδικότερα, το πάνω και το κεντρικό τμήμα της πόρτας του χώρου αποσκευών, διακρίνονται για τις πιο κομψές γραμμές τους.
Η φωτιστική υπογραφή του νέου Renault Austral είναι μοναδική, τόσο τη μέρα όσο και τη νύχτα, με νέα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα και τα φώτα ημέρας (DRL) σε σχήμα μισού διαμαντιού, που κοσμούν τις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα.
Οι προβολείς διαθέτουν στάνταρ τεχνολογία Adaptive LED Vision. Η τεχνολογία Matrix Vision ελέγχει μεγαλύτερο αριθμό τμημάτων της δέσμης LED, για ιδανική απόδοση φωτισμού, άριστη ορατότητα και άνεση κατά τη νυχτερινή οδήγηση για τον οδηγό, χωρίς να επηρεάζει τους οδηγούς των αυτοκινήτων που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα.
Ο οδηγός μπορεί να συνεχίσει να χρησιμοποιεί τα μεγάλα φώτα, ανεξαρτήτως της κυκλοφορίας γύρω του.
Όταν τα πίσω φώτα είναι αναμμένα, παίρνουν το σχήμα ενός τετράγωνου που χωρίζεται σε επτά τμήματα, εμπνευσμένα από το κινέζικο παζλ tangram. Όταν τα πίσω φώτα είναι σβηστά, μοιάζουν με “αιωρούμενα παγάκια”, μια εμφάνιση που ακολουθεί πιστά τις τάσεις της εποχής.
Πρωτοποριακό σύστημα αναγνώρισης οδηγού
Για πρώτη φορά στη γκάμα, το νέο Renault Austral εφοδιάζεται με σύστημα αναγνώρισης οδηγού, που χρησιμοποιεί κάμερα τοποθετημένη στην εμπρός αριστερή κολόνα (A-pillar).
Όταν ο οδηγός μπαίνει στο αυτοκίνητο, το σύστημα έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει αυτόματα τις παρακάτω επιλογές εξατομίκευσης: μενού αρχικής οθόνης, προτιμήσεις ραδιοφωνικών σταθμών και επιλογές πολυμέσων, θέση οδήγησης (ηλεκτροκίνητη ρύθμιση για το κάθισμα του οδηγού και τους πλαϊνούς καθρέφτες) και εφαρμογές Google μέσω του συστήματος OpenR link. Η κάμερα σκανάρει το πρόσωπο του οδηγού κάθε φορά που ανοίγει την πόρτα του.
Ακόμα πιο φιλόξενη καμπίνα με βελτιωμένο επίπεδο ηχομόνωσης
Εκτός από την εντυπωσιακή τους εμφάνιση, τα νέα μπροστινά καθίσματα παρέχουν επίσης βελτιωμένη πλευρική στήριξη. Τα καθίσματα διαθέτουν επίσης καινούργιες επενδύσεις, που αποτελούνται κατά 98% από ανακυκλωμένο ύφασμα “Egée”.
Η ηχομόνωση έχει και αυτή βελτιωθεί χάρη στις νέες τσιμούχες των θυρών, τη βάση των πλευρικών καθρεφτών νέας σχεδίασης, που συμβάλλει στον περιορισμό των αεροδυναμικών θορύβων και, στις εκδόσεις Esprit Alpine, τα ειδικά κατεργασμένα τζάμια με πλαστικοποιημένο γυαλί στις μπροστινές πόρτες.
Κάτω από το καπό, έχει τοποθετηθεί νέο ηχο-απορροφητικό υλικό, ενώ νέες είναι και οι βάσεις του κινητήρα, για πιο ήσυχη οδήγηση.
Το νέο Renault Austral διαθέτει ασύμμετρα αναδιπλούμενο (60:40) πίσω κάθισμα, με δυνατότητα μετακίνησης εμπρός-πίσω σε διαδρομή πάνω από 16εκ. και ρύθμιση της κλίσης της πλάτης σε τρεις θέσεις (25°/27°/29°). Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν χώρο για τα γόνατα έως και 27,4εκ. και πάνω από 90εκ. εσωτερικό ύψος, που αποδεικνύεται ιδανικό για τα μακρινά ταξίδια.
Η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πίσω πόρτα παρέχει εύκολη πρόσβαση στο χώρο των αποσκευών. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ποικίλλει ανάλογα το κινητήριο σύνολο: από 555 μέχρι 1.761 λίτρα με το κινητήριο σύνολο Mild Hybrid των 160 ίππων (ανάλογα με τη διαμόρφωση του πίσω καθίσματος), και από 527 έως 1.736 λίτρα με το full hybrid E-Tech των 200 hp. Επιπλέον, στο πορτμπαγκάζ διατίθεται και πρίζα 12V.
Η διπλή οθόνη του συστήματος OpenR περιλαμβάνει μία οθόνη 12’’ για τον πίνακα οργάνων και μία οθόνη 9 ή 12,3ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, ανάλογα την έκδοση. Μαζί με την οθόνη 9.3’’ του συστήματος HUD (head-up display), η συνολική επιφάνεια των ψηφιακών οθονών φτάνει τα 1.000εκ.², που ισοδυναμεί με την επιφάνεια τριών touch-screen tablets.
Εκτός από τη βελτιωμένη συνδεσιμότητα Bluetooth, Carplay και Android Auto, το σύστημα πολυμέσων διαθέτει νέα γραφικά και μια μελωδία καλωσορίσματος που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τον Jean-Michel Jarre.
Η εφαρμογή Google Maps, ενημερώνεται τακτικά και περιλαμβάνει πλέον:
-
Μια λειτουργία που σας επιτρέπει να στέλνετε από το τηλέφωνό σας τον προορισμό σας στο αυτοκίνητο.
-
Σχεδιασμό διαδρομής πολλαπλών σημείων, που σας επιτρέπει να αλλάξετε τη διαδρομή σας ενώ βρίσκεστε στο δρόμο και να προσθέσετε ή να αλλάξετε σημεία στάσης, για παράδειγμα.
-
Σχεδιασμό διαδρομής φιλικός προς το περιβάλλον: στη λίστα των δυνατοτήτων περιλαμβάνεται πλέον και η διαδρομή με τη χαμηλότερη κατανάλωση.
-
Με τον ίδιο τρόπο όπως και με το Waze, ο οδηγοί μπορούν να αναφέρουν περιστατικά στο δρόμο και να τα μοιραστούν με την κοινότητα των χρηστών (κάμερες ταχύτητας, αστυνομική παρουσία, κλείσιμο δρόμων κ.λπ.).
Η Renault διαθέτει επίσης σε μόνιμη βάση, νέες αποκλειστικές λειτουργίες, όπως το “Take a break!”. Μια κάμερα αναγνώρισης προσώπου ανιχνεύει εάν ο οδηγός κλείνει τα μάτια του, τα ανοιγοκλείνει συχνά, ή χασμουριέται. Εάν συμβαίνει αυτό, το σύστημα εκπέμπει μία προειδοποίηση, προτείνοντας στον οδηγό να κάνει ένα διάλειμμα.
Τα νέα αμορτισέρ έχουν βελτιωμένες δυνατότητες απόσβεσης για καλύτερο κράτημα στο δρόμο. Μαζί με τις ζάντες diamond cut των 19 και 20 ιντσών, οι στάνταρ διαστάσεις των ελαστικών έχουν και αυτές αυξηθεί σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού. Ταυτόχρονα, το σύστημα Extended Grip είναι πλέον συμβατό με ελαστικά 18 (βασική έκδοση) και 20 ιντσών.
Κινητήριο σύνολο Mild Hybrid 160 ίππων
Η κινητήρια μονάδα Mild Hybrid των 160hp συνδυάζει έναν 4κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1.3λ. αμέσου ψεκασμού, με υποβοήθηση από έναν εναλλάκτη, μία μπαταρία ιόντων λιθίου 12V και ένα αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT.
Κινητήριο σύνολο Full hybrid E-Tech 200hp
Ο full hybrid E-Tech 200hp κινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο, multi-mode, κιβώτιο. Το συγκεκριμένο κιβώτιο διαθέτει νέο λογισμικό, ώστε να έχει καλύτερη απόκριση, αλλά και να προσφέρει αδιάκοπη και χωρίς ‘κοψίματα’ επιτάχυνση στη φάση του kick-down.
Το full hybrid E-Tech 200 hp κινητήριο σύνολο περιλαμβάνει έναν 3κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,2λ. με απόδοση 130 hp (96 kW) και 205Nm ροπή, και δύο ηλεκτροκινητήρες:
-
ο κύριος ηλεκτροκινητήρας με ισχύ 50 kW (70hp και 205 Nm) ο οποίος τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 2 kWh/400V. Ο συγκεκριμένος χρησιμοποιείται για την ηλεκτρική κίνηση του οχήματος.
-
ο δευτερεύων ηλεκτροκινητήρας ή αλλιώς υψηλής τάσεως γεννήτρια (high-voltage starter generator/HSG) αποδίδει 25 hp και 50 Nm ροπής. Ο ηλεκτροκινητήρας αυτός χρησιμοποιείται για την εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσεως και διαχειρίζεται επίσης και τις αλλαγές των ταχυτήτων.
Καλύπτοντας από τώρα τις αυστηρές προδιαγραφές του μελλοντικού προτύπου εκπομπών ρύπων Euro 6 E bis, το full hybrid E-Tech 200 hp κινητήριο σύνολο, επιτυγχάνει τιμές κατανάλωσης σε συνδυασμένο κύκλο WLTP, που δεν ξεπερνούν τα 4,7 λίτρα/100 km (και εκπομπές CO² στα 106g/ km*). *σε διαδικασία πιστοποίησης
Χάρη στις γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων και την έξυπνη διαχείριση, το αυτόματο κιβώτιο χαρίζει στο αυτοκίνητο εξαιρετικές τιμές επιτάχυνσης από στάση (0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα) και ρεπρίζ (80-120km/h σε 5,6 δευτερόλεπτα). Η αλλαγές ταχυτήτων είναι βελτιστοποιημένες ώστε να προσφέρει υψηλές επιδόσεις, χωρίς συμβιβασμό στην άνεση.
4Control Advanced, για ευελιξία και οδηγική ευχαρίστηση
Με το 4Control Advanced νέας γενιάς, το νέο Renault Austral κινείται με περισσότερο δυναμισμό στον ανοιχτό δρόμο, όντας ταυτόχρονα και πιο ευέλικτο στην πόλη. Η μοναδική, για μοντέλο του segment C, λειτουργία, συνδυάζει την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με την τεχνολογία τετραδιεύθυνσης επιτυγχάνοντας εντυπωσιακή βελτίωση του επιπέδου οδηγικής ευχαρίστησης, της ασφάλειας, ενώ επιτυγχάνει και μικρότερο κύκλο στροφής. Η οδική συμπεριφορά είναι ταυτόχρονα διασκεδαστική και δυναμική, με καλύτερο έλεγχο στις στροφές ή στις αλλαγές πορείας.
Το πίσω σύστημα διεύθυνσης προοδευτικής λειτουργίας, βελτιστοποιεί τη θέση και των τεσσάρων τροχών. Προσφέροντας νέα επίπεδα ευστάθειας, ένας μηχανισμός στρέφει τους πίσω τροχούς ελάχιστα προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς τροχούς (έως και 1ο) στις υψηλές ταχύτητες, ή όταν στρίβετε με ταχύτητες άνω των 50 km/h. Σε χαμηλές ταχύτητες, οι πίσω τροχοί στρέφουν προς την αντίθετη κατεύθυνση έως και 5ο, εξασφαλίζοντας έτσι εξαιρετική ευελιξία, ιδιαίτερα κατά την οδήγηση στην πόλη.
Ο κύκλος στροφής μεταξύ πεζοδρομίων, με το 4Control Advanced είναι μόλις 10,1 μέτρα σε σύγκριση με τα 11,2 μέτρα για το κλασικό σύστημα διεύθυνσης μόνο στους εμπρός τροχούς.
32 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS)
Με το Active Driver Assist, το νέο Renault Austral έχει τη δυνατότητα να σκανάρει το δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο. Αυτή η λειτουργία συνδυάζει το προσαρμοζόμενο cruise control με την υποβοήθηση παραμονής στο μέσο της λωρίδας και τα δεδομένα γεω-εντοπισμού από συγκεκριμένους χάρτες.
Ενσωματωμένο με το Active Driver Assist, είναι και το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων οδικής σήμανσης με προειδοποίηση υπέρβασης ορίου ταχύτητας/OSP), που μπορεί να χρησιμοποιηθεί, είτε μόνη της ή σε συνδυασμό με τον περιοριστή ταχύτητας ή το cruise control.
-
Συστήματα ασφαλείας: Ενεργό φρενάρισμα κινδύνου με λειτουργία διασταυρώσεων(AEBS και πίσω AEB) / Παρακολούθηση τυφλών σημείων (Blind Spot Warning/BSW), Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Assist/LKA) / Προειδοποίηση εκτροπής από τα όρια της επιλεγμένης λωρίδας (Lane Departure Warning/LDW) / Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (Lane Change Warning/LCW) / Προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού (Driver Attention Alert/DAA) / Υποβοήθηση διατήρησης ευσταθείας ρυμουλκούμενου (Trailer stability assist/TSA)
-
Συστήματα βελτίωσης της εμπειρίας οδήγησης: Cruise control και περιοριστής ταχύτητας / Προσαρμοζόμενο Cruise Control/ACC) με λειτουργία Stop & Go / προειδοποίηση απόστασης ασφαλείας (Distance Warning/DW) / Υποβοήθηση εκκίνησης σε δρόμο με κλίση (Hill Start Assist/HSA)
-
Συστήματα υποβοήθησης παρκαρίσματος: Αισθητήρες πάρκινγκ εμπρός, πίσω και πλευρικά, Προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert/RCTA)/ Ειδοποίηση για ασφαλή αποβίβαση επιβατών (Occupant Safe Exit Alert/OSE).
Δείτε εδώ τις τιμές και τον εξοπλισμό: RENAULT AUSTRAL 2025
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΝΕΟ RENAULT AUSTRAL |
||
Version |
Mild Hybrid 160 hp |
Full Hybrid E-Tech 200 hp |
ENGINE |
|
|
Fuel type |
Unleaded or E10 petrol + Electric self-rechargeable |
|
Emissions standards |
Euro 6 E Bis |
|
Approval protocol |
WLTP |
|
Afer-treatment pollution clean-up system |
Catalyst + GPF |
|
Engine type |
4 cylinders, 16 valves |
3 cylinders, 12 valves |
Engine capacity (cc) |
1 333 |
1 199 |
Bore x stroke (mm) |
72,2 x 81,3 |
75,5 x 89,3 |
Injection type |
direct + turbo |
|
Maximum power i kW (PS) at rpm |
116 de 5 250 à 5 500 tr/min |
ICE = 96 (130) à 4 500 + E-MOTOR = 50 + HSG = 25 |
Maximum torque (Nm) at rpm |
270 de 1 800 à 3 750 tr/min |
ICE =205 à 1 750 + E-MOTOR = 205 + HSG = 50 |
Distribution |
Chain |
|
BATTERY |
|
|
Type |
Lithium-ion |
|
Voltage (V) |
12 |
400 |
Capacity in kWh |
2 |
|
GEARBOX |
|
|
Type |
Automatic CVT |
Automatic |
TYRES |
|
|
Standard tire size |
235/55R18 (18 inch) – 205 55 R19 (19 inch) – 235 45 R20 (20 inch) |
|
Repair kit / Spare wheel |
Oui / optional |
|
PERFORMANCE |
|
|
Top speed (km/h) |
180 |
|
0 – 100 km/h (s) |
9 |
8,4 |
FUEL ECONOMY AND EMISSIONS (subject to homologation) |
|
|
CO2 WLTP (g/km) |
140 |
106 |
Combined cycle WLTP (I/100km) |
6,2 |
4,7 |
Tank capacity (L) |
55 |
|
STEERING |
||
Type |
Electric power steering |
|
Turning circle, curb to curb (m) |
11,2 / 10,1 |
|
Front axle |
Pseudo McPherson |
Pseudo McPherson |
Rear axle with / without 4Control Advanced |
Semi rigid axle / Multi-link axle |
|
WEIGHT |
|
|
Kerb weight (kg) |
1 452 / – |
1 538 / 1 612 |
Gross weight (kg) |
2 003 / – |
2 090 / 2 142 |
Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται και το νέο Rafale που με τέτοιο όνομα είναι λογικό να αποτελεί τη ναυαρχίδα της Renault. Πρόκειται για ένα D-SUV με κουπέ σχήμα και πάνω από 4,7m σε μήκος που με την πρώτη ματιά μαγνητίζει τα βλέμματα με την φινετσάτη σχεδίασή του. Στην έκδοση με τους 300 ίππους το νέο Rafale έχει και ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και με αυτόν τον τρόπο μπορεί να λειτουργήσει ως τετρακίνητο για συνθήκες με χαμηλή πρόσφυση, ειδικά τον χειμώνα.
Το στοιχείο που το κάνει να ξεχωρίζει, είναι το νέο υβριδικό κινητήριο σύνολο Hyper Hybrid E-Tech 4×4 plug-in των 300 ίππων, που εξελίχθηκε ειδικά για αυτό το μοντέλο. Αυτό το σύστημα κίνησης είναι μοναδικό τόσο σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις (80 – 120χλμ./ώρα σε 4δλ.) όσο και ως προς την οικονομία, με βελτιστοποιημένη λειτουργία των τεσσάρων κινητήρων, ενός κινητήρα εσωτερικής καύσεως και τριών ηλεκτρικών. Το Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 των 300 ίππων επιτυγχάνει αυτονομία έως και 1.000χλμ. για μεγάλα ταξίδια καθώς και κορυφαίες τιμές κατανάλωσης, βάσει πρωτοκόλλου WLTP, ακόμα και όταν η μπαταρία είναι ‘στεγνή’ (0,5λίτρα/100χλμ. σε μικτό κύκλο και 5,8 λίτρα/100 χλμ. με αποφορτισμένη μπαταρία).
Αυτές οι τιμές είναι οι καλύτερες στην κατηγορία, καθώς προσφέρουν τα οφέλη της plug-in hybrid τεχνολογίας, χωρίς κανένα συμβιβασμό. Σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης, το Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300hp λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο όπως ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα, επιτυγχάνοντας αυτονομία έως και 105 χιλιόμετρα. Εναλλακτικά, μπορεί να λειτουργήσει με πρόγραμμα «full hybrid», προσφέροντας στον οδηγό του τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας Hyper Hybrid E-Tech.
Η μπαταρία έχει αξιοσημείωτη χωρητικότητα που φτάνει τις 22kWh. Μπορεί να φορτιστεί από συμβατική παροχή ή σημείο φόρτισης, καθώς και όταν το αυτοκίνητο κινείται στο δρόμο, μέσω της λειτουργίας αναγεννητικής πέδησης.
Ταυτόχρονα με το νέο κινητήριο σύνολο, το Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp αποκτά μια νέα έκδοση, την Atelier Alpine με ειδικές ζάντες 21 ιντσών και αμάξωμα με την προαιρετική επιλογή στο νέο αποκλειστικό χρώμα Satin Sommet Blue. Διαθέτει επίσης σύστημα ελέγχου του πλαισίου, που έχει εξελιχθεί από τους μηχανικούς της Alpine, καθώς και αυτορυθμιζόμενη έξυπνη ανάρτηση με κάμερα προληπτικής δράσης. Ο συνδυασμός της τετρακίνησης και του συστήματος 4διεύθυνσης, αποτελεί μοναδικό χαρακτηριστικό που κάνει το μοντέλο να ξεχωρίζει από οποιοδήποτε άλλο μεταξύ των full-liners, συνδυάζοντας ισχύ, ευελιξία και απαράμιλλες επιδόσεις. Και φυσικά την άνεση και την ευεξία που αποτελούν θεμελιώδη συστατικά της φιλοσοφίας ‘voiture à vivre’ (αυτοκίνητο για να ζεις μαζί του) της Renault.
Ο σχεδιασμός της εμπρός γρίλιας είναι ιδιαίτερα διακριτικός. Αποτελείται από μικρά τρισδιάστατα διαμάντια που πλαισιώνουν το κεντρικό λογότυπο. Ανάλογα με τη γωνία που πέφτει το φως, το φόντο φαίνεται είτε μπλε είτε ανοιχτό γκρι (ανάλογα με την έκδοση).
Το μοτίβο των διαμαντιών ξεχωρίζει επίσης και στην φωτιστική υπογραφή του Renault Rafale, με εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Οι προβολείς μπορούν προαιρετικά να διαθέτουν τεχνολογία Matrix LED Vision, για καλύτερη ορατότητα τη νύχτα.
Τα πίσω φώτα διαθέτουν τεχνολογία micro-optics.
Εσωτερικά, το Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp ξεχωρίζει από το φωτιζόμενο έμβλημα της μάρκας με το «A» και το βέλος, στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων, τσέπες στις πόρτες με επένδυση μοκέτας, και εμφανείς ραφές στα χρώματα της Γαλλικής σημαίας (bleu-blanc-rouge). Η εσωτερική ατμόσφαιρα είναι κομψή και σπορ.
Έκδοση Atelier Alpine : ειδικά στιλιστικά χαρακτηριστικά
Η έκδοση Atelier Alpine του Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp είναι το μοναδικό μοντέλο της γκάμας που διατίθεται με ζάντες “Chicane” 21 ιντσών και ελαστικά Continental Sport Contact 7, διαστάσεων 245/40/21 (ζάντες “Castellet” 20 ιντσών και ελαστικά 245/45/20 για την έκδοση Esprit Alpine).
Το αποκλειστικό χρώμα Satin Summit Blue του αμαξώματος, διατίθεται προαιρετικά, μαζί με αεροτομή Starry Black..
Βασισμένο στο σύστημα κίνησης full hybrid Hyper Hybrid E-Tech 200 hp, το σύστημα διαθέτει έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, και μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία με μεγάλη χωρητικότητα που φτάνει τις 22kWh. Αυτό δίνει στο Rafale αυτονομία έως και 105 χιλιόμετρα σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία (συνδυασμένος κύκλος WLTP για την έκδοση Esprit Alpine).
Με τη διαχείριση της τεχνολογίας Hyper Hybrid E-Tech, ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως συνεργάζεται με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες και τη μπαταρία, για μεγιστοποίηση των επιδόσεων, και συνδυαστική ισχύ που φτάνει τους 300 ίππους. Χάρη στην απόδοση του θερμικού κινητήρα και την υψηλή χωρητικότητα της μπαταρίας, επιτυγχάνεται ιδανική τιμή της σχέσης οικονομίας/απόδοσης, με ονομαστική τιμή κατανάλωσης 0,5 λίτρα/100 χλμ. (τιμή WLTP για την έκδοση Esprit Alpine). Ακόμα και με αποφορτισμένη μπαταρία, η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 5,8λίτρα/100χλμ.
Κάτω από το καπό, ο 1.200άρης 3κύλινδρος κινητήρας διαθέτει νέο υπερσυμπιεστή, που εκτοξεύει την ισχύ στα 110kW ή 150hp (σε σύγκριση με τα 96kW ή 130hp του μοντέλου Hyper Hybrid E-Tech hybrid με τους 200hp) και τη ροπή στα 230 Nm (σε σχέση με τα 205 Nm). Το αυτόματο κιβώτιο πολλαπλών επιλογών έχει ενισχυθεί κατάλληλα για να ανταποκρίνεται στην αυξημένη ροπή και το έξτρα βάρος.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσεως συνδυάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες (δύο κύριους και έναν δευτερεύοντα) αποδίδοντας συνδυαστικά 300 hp:
-
ο βασικός ηλεκτροκινητήρας στον μπροστινό άξονα, που αποδίδει ισχύ 50 kW (70 hp) και ροπή 205 Nm
-
ο δεύτερος βασικός ηλεκτροκινητήρας, μόνιμα συνδεδεμένος στον πίσω άξονα, που αποδίδει ισχύ 100 kW (136 hp) και ροπή 195 Nm
-
ο δευτερεύων ηλεκτροκινητήρας HSG (High-voltage Starter Generator- μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσεως) που αποδίδει ισχύ 25 kW (34 hp) και ροπή 50 Nm.
Ο συνδυασμός αυτός εξασφαλίζει μια ομαλή και δυναμική εμπειρία οδήγησης, με απρόσκοπτες αλλαγές ταχυτήτων και χωρίς απώλεια ροπής ή «κενά» στην απόδοση της ισχύος και την αίσθηση της οδήγησης. Για μια δυναμική εμπειρία οδήγησης, ο θερμικός και οι ηλεκτροκινητήρες συνεργάζονται για να εκμεταλλευθούν όλες τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, με τις επιδόσεις να διαμορφώνονται ως εξής:
-
επιτάχυνση 0 – 100km/h σε 6,4δλ.
-
ρεπρίζ 80 – 120km/h σε 4,0δλ.
-
επιτάχυνση 0 – 1.000μ. από στάση, σε 26,9δλ.
Οι δύο κύριοι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου ισχύος 22kWh/400V.
Ο δευτερεύων ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος είναι η HSG (High-voltage Starter Generator – μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσεως), χρησιμοποιείται για να βάζει μπροστά τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως, να ελέγχει τις αλλαγές ταχυτήτων στο αυτόματο κιβώτιο, και να βοηθά στη φόρτιση της μπαταρίας..
Για μέγιστη ισχύ φόρτισης 7,4 kW (32A), για μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας χρειάζονται :
-
2ώ. 10λ. από 0 έως 80 %
-
2ώ. 55λ. από 0 έως 100 %.
Με τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, το Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp αποκτά ενεργή & μόνιμη 4κίνηση. Η μετάδοση της κίνησης που επιλέγεται μέσω των ρυθμίσεων του συστήματος MULTI-SENSE, ρυθμίζεται αυτόματα από το σύστημα Hyper Hybrid E-Tech με βάση τις συνθήκες και τον τρόπο οδήγησης. Με το αυτοκίνητο σε κίνηση, η οθόνη πολυμέσων εμφανίζει, σε πραγματικό χρόνο, την μετάδοση της κίνησης σε κάθε άξονα, μέσω του μενού Dynamic Chassis. Η κατανομή της ροπής μπορεί να μεταβάλλεται στιγμιαία από 100% στους μπροστινούς τροχούς (κίνηση εμπρός), έως 100% στους πίσω τροχούς (κίνηση πίσω). Γενικά, η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς είναι καλύτερη επιλογή μέχρι τα 70 km/h, ενώ η κίνηση στους πίσω τροχούς, ταιριάζει καλύτερα σε οδήγηση με υψηλότερες ταχύτητες.
Με τον έλεγχο από το πλήκτρο στο τιμόνι ή την οθόνη πολυμέσων, οι ρυθμίσεις του συστήματος MULTI-SENSE δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα να προσαρμόσει την οδηγική εμπειρία του Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp ώστε να ταιριάζει απόλυτα με τις προσωπικές του προτιμήσεις. Όποια και αν είναι η επιλεγμένη λειτουργία, το ‘kick down’ του πεντάλ γκαζιού παρέχει πλήρη ισχύ.
Στη συνέχεια, η υβριδική λειτουργία ενεργοποιείται άμεσα για να προσφέρει πιο δυναμική απόκριση σε όλες τις συνθήκες.
Σε ταχύτητες ταξιδιού, το σύστημα Hyper Hybrid E-Tech βελτιστοποιεί την οικονομία καθώς διαχειρίζεται την κατανομή της ισχύος, σύμφωνα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.
Οι επιλογές του οδηγού στις ρυθμίσεις του συστήματος MULTI-SENSE αλλάζουν το βαθμό πρόσφυσης και τη μέγιστη ισχύ, όπως φαίνεται στον πίνακα παρακάτω:
Επιλεγμένο πρόγραμμα στο Multi-sense |
Απόδοση ισχύος |
Κατανομή ροπής εμπρός/πίσω |
Αποτέλεσμα |
Eco |
Από 185 έως 300 hp |
ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ από αμιγώς μπροστοκίνητο σε αμιγώς πισωκίνητο |
Βελτιστοποιημένη οικονομία |
Comfort |
Από 250 έως 300 hp |
||
Sport |
300 hp σε κάθε περίσταση |
ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ανάλογα με τις εντολές του οδηγού, μέχρι και 70% στους πίσω τροχούς |
Τονίζει το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου με περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς σε χαμηλές ταχύτητες |
Snow |
Από 250 έως 300 hp |
ΣΤΑΘΕΡΗ 50%/50% με ειδικές ρυθμίσεις του ESP. |
4κίνηση που χρησιμεύει για τη βελτίωση του κρατήματος σε δρόμους με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης. |
Atelier Alpine chassis:
Παράλληλα με την έκδοση Esprit Alpine, το Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp διατίθεται και σε μία νέα έκδοση, την Atelier Alpine. Ένα όνομα που θυμίζει την προηγμένη τεχνογνωσία που προσφέρει η Alpine Cars.
Το Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp Atelier Alpine διαθέτει επίσης ένα νέο ευφυές και αυτορυθμιζόμενο σύστημα ανάρτησης, με κάμερα στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, που φροντίζει για την προληπτική λειτουργία της ανάρτησης. Αυτό το σύστημα ρυθμίζει συνεχώς το βαθμό απόσβεσης, με βάση την ταχύτητα του οχήματος (από 3 έως 180 km/h), και τις εντολές του οδηγού, καθώς με τη βοήθεια της κάμερας, αναγνωρίζει & αναλύει τα δεδομένα του δρόμου που θα συναντήσει στην πορεία του το αυτοκίνητο, (σαμαράκια ή χαλασμένο οδόστρωμα).
Διαθέσιμο μόνο στην έκδοση Atelier Alpine του Rafale, το μενού «Chassis Control» στο σύστημα πολυμέσων δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να βελτιστοποιήσει μέσω τριών επιλογών, τις ρυθμίσεις στη λειτουργία του συστήματος 4διεύθυνσης (4Control Advanced), του προφίλ απόσβεσης των αναρτήσεων, και του ESP:
-
Comfort, για τις καθημερινές διαδρομές, ειδικά στην πόλη
-
Dynamicγια τον ιδανικό πάντρεμα μεταξύ ευελιξίας και απόσβεσης
-
Sportγια κράτημα στο δρόμο και οδηγική ευχαρίστηση.
Αυτές οι ρυθμίσεις ελέγχου ευελιξίας είναι διαθέσιμες σε όλες τις επιλογές οδήγησης του συστήματος MULTI-SENSE (Eco, Comfort, Sport και MySense), με εξαίρεση την επιλογή Snow.
Λόγω του μεγάλου αριθμού ρυθμίσεων προηγμένων λειτουργιών στην έκδοση Atelier Alpine (τέσσερις κινητήρες, 4κίνηση, τιμόνι, αναγεννητική πέδηση και έξυπνη ανάρτηση), οι μηχανικοί της Alpine Cars ανέλαβαν να ενσωματώσουν ολόκληρη την τεχνογνωσία της μάρκας, σε τρεις εργοστασιακά προγραμματισμένες επιλογές, επιτρέποντας στον οδηγό να επικεντρωθεί στην οδηγική εμπειρία. Με αυτές τις τρεις εύκολα επιλέξιμες και βελτιστοποιημένες από τους εξειδικευμένους μηχανικούς, λειτουργίες οδήγησης, ο οδηγός μπορεί να είναι σίγουρος ότι έχει πάντα την ιδανική ρύθμιση για το Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp Atelier Alpine. Οι χειρισμοί είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικοί στην επιλογή Sport, με πολύ μικρές κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές – σε κορυφαίο για την κατηγορία των SUV επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων και των premium μοντέλων.
Αμιγώς ηλεκτροκίνητο για καθημερινή χρήση
Το Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp διαθέτει μια ισχυρή επαναφορτιζόμενη μπαταρία 22 kWh/400V.
Όταν φορτιστεί πλήρως, η μπαταρία εξασφαλίζει αυτονομία έως και 105km (κύκλος WLTP EV) σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία.
Στην καθημερινή χρήση, το Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο όπως ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, με παρόμοια οδηγική αίσθηση, ιδιαίτερα στον τομέα της αθόρυβης λειτουργίας και της άμεσης απόκρισης κατά την επιτάχυνση. Κατά την οδήγηση, η οδηγική απόλαυση ενισχύεται ακόμα περισσότερο, χάρη στη λειτουργία αναγεννητικής πέδησης, η οποία ρυθμίζεται σε τέσσερα επίπεδα μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι.
Μια πρωτοποριακή λειτουργία ηλεκτροκίνησης (EV Mode)
Το Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp είναι εργοστασιακά ρυθμισμένο να λειτουργεί με πρόγραμμα υβριδικής κίνησης, με το σύστημα Hyper Hybrid E-Tech να διαχειρίζεται την παροχή ενέργειας μεταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσεως και των ηλεκτροκινητήρων. Ωστόσο, η αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση μπορεί να επιλεγεί χειροκίνητα από τον οδηγό, χρησιμοποιώντας το πλήκτρο EV. Αυτή η επιλογή διατηρείται παρέχοντας ισχύ έως 160 hp με μέγιστη ταχύτητα τα 135 km/h.
Το πλήκτρο EV ενεργοποιεί, επίσης, τη λειτουργία E-Save. Χρησιμοποιώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως ως γεννήτρια, αυτή η επιλογή διατηρεί τη φόρτιση της μπαταρίας πάνω από 25%.
Αυτή η λειτουργία είναι η ιδανική επιλογή πριν από την είσοδο σε μια αστική περιοχή, εάν ο οδηγός επιθυμεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Με το απόθεμα ισχύος που διατηρείται για αυτήν τη λειτουργία, απαιτείται λιγότερη ισχύς από τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως, πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό της κατανάλωσης πριν από έντονη επιτάχυνση ή τις μεγάλες ανηφόρες.
Αυτονομία μέχρι και 1.000 km
Το Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300 hp κοιτάζει στα μάτια τα καλύτερα SUV υψηλών επιδόσεων του segment D σε ό,τι αφορά την οικονομία, τις εκπομπές CO2 και την αυτονομία.
Βασιζόμενο στην καινοτομία και την αποδοτικότητα της τεχνολογίας Hyper Hybrid E-Tech, μαζί με ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 55 λίτρων, το μοντέλο επιτυγχάνει αυτονομία :
-
Μέχρι 105 km σε πρόγραμμα αμιγούς ηλεκτροκίνησης (αυτονομία EV βάσει μετρήσεων πρωτοκόλλου WLTP σε μικτό κύκλο)
-
Μέχρι 1.000 km συνολικής αυτονομίας με γεμάτο ρεζερβουάρ βενζίνης και πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Αυτή είναι μια τιμή ρεκόρ για ένα μοντέλο plug-in hybrid, επιτρέποντας ταξίδια μεγάλων αποστάσεων χωρίς την ανάγκη συχνών επισκέψεων στο βενζινάδικο.
Με το σύστημα διαχείρισης ενέργειας να βελτιστοποιεί αποτελεσματικά τη χρήση του θερμικού κινητήρα και των ηλεκτροκινητήρων, ενώ η ονομαστική κατανάλωση βάσει WLTP για την έκδοση Esprit Alpine είναι 0,5λίτρα/100 km (12g CO2/km) με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, και 5,8λίτρα/100 km (132g CO2/km) με ‘άδεια’ μπαταρία.
Plug-in hybrid
Σε αντίθεση με την full hybrid έκδοση Hyper Hybrid E-Tech 200hp, το Renault Rafale Hyper Hybrid E-Tech 4×4 300hp, διαθέτει plug-in κινητήρια μονάδα. Η μπαταρία των 22kWh/400V μπορεί να φορτιστεί με τρεις τρόπους: κατά την οδήγηση, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως να λειτουργεί ως γεννήτρια, κατά το φρενάρισμα και την επιβράδυνση (με αναγεννητική πέδηση 4 επιπέδων), ή από οικιακή παροχή ή σημείο φόρτισης (παρέχεται καλώδιο). Μια πλήρης φόρτιση χρειάζεται:
-
9ώ 05λ.. μέσω οικιακής παροχής 2,3 kW/10A
-
5ώ. 35λ. μέσω ενισχυμένης οικιακής παροχής τύπου green-up 3,7 kW/16A
-
2ώ. 55λ.. μέσωwallbox 7,4 kW/32A.