Semog Crosskart – Sotirchos Engineering

Μια φορά κι ένα crosskart στο Σπαθοβούνι…

Αν ποτέ είσαι σε κακό mood, έχουμε τη λύση. Αν ποτέ θες να ξεφύγεις απ’τη ρουτίνα σου και να ξεχαστείς, ξέρουμε τι πρέπει να κάνεις. Αν ποτέ θες να βιδώσεις ένα μόνιμο χαμόγελο στα χείλη σου, υπάρχει τρόπος. Ό,τι και να σ’απασχολεί, έχουμε το γιατρικό! Και δεν είναι άλλο από την ωμή απόλαυση ενός αγωνιστικού crosskart σε μια κλειστή χωμάτινη πίστα… Ακούστε πως έχουν τα πράγματα: είχαμε την τιμή να είμαστε προσκεκλημένοι της ελληνικής εταιρείας Sotirchos Engineering στην πίστα του Διαδρομίου για να δοκιμάσουμε ένα Semog crosskart. Αρχικά, το Διαδρόμιο στο Σπαθοβούνι είναι μια εξαιρετική πίστα, κομμένη και ραμμένη στα μέτρα τέτοιων αγωνιστικών αυτοκινήτων, η οποία είναι χωμάτινη και έχει μια λιτή αλλά ταυτόχρονα δυναμική χάραξη με παρατεταμένες ή πιο κλειστές καμπές και δύο διαδρομές η μία μέσα στην άλλη που ενώνονται στα περάσματα πάνω και κάτω απ’τη γέφυρα. Έχοντας αυτή την πίστα κατά νου, βάλαμε “check” στην πρώτη προϋπόθεση για την απόλαυση που λέγαμε! Σειρά είχε το εργαλείο με το οποίο θα γνωριζόμασταν και δεν ήταν άλλο από το crosskart που δημιουργεί η Πορτογαλική εταιρεία Semog. Σκεπτόμενοι το ότι όλοι οι οδηγοί του WRC προπονούνται με τέτοια αγωνιστικά και μάλιστα ο Dani Sordo είχε κάνει αρκετές δοκιμές με το αυτοκίνητο της Semog, νιώθαμε ότι σιγά σιγά όλα τα κομμάτια του παζλ άρχιζαν να ενώνονται. Το τελευταίο το αφήσαμε για το τέλος. Όλα τα παραπάνω δεν θα ήταν δυνατά αν δεν υπήρχε η εταιρεία του Βαγγέλη Σωτήρχου που είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Semog σε Ελλάδα και Κύπρο. Το όραμα, η επαγγελματικότητα και το ήθος των ανθρώπων της εταιρείας αυτής είναι που προσέλκυσε το δικό μας ενδιαφέρον, αλλά και η δική τους φιλοξενία που το έκανε πραγματικότητα.

Φτάσαμε, λοιπόν, στην πίστα, ένα ηλιόλουστο Σάββατο και όλα ήταν έτοιμα για την πρόκληση που είχαμε μπροστά μας. Αρχικά έπρεπε να κάνουμε ένα briefing για το τι θα αντιμετωπίσουμε και, προφανώς, να μάθουμε πράγματα για το τι είναι στ’αλήθεια αυτό το crosskart. Η κατηγορία αυτών των αγωνιστικών υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια στην Ευρώπη, έχοντας μάλιστα το δικό της πρωτάθλημα. Οι οδηγοί του WRC κάνουν αρκετές προπονήσεις με τέτοια οχήματα, αφού είναι μια πολύ καλή προσομοίωση του τρόπου με τον οποίο οδηγούν σε χωμάτινες επιφάνειες. Η Semog παίρνει ένα σασί μήκους 2,6 μέτρων και 1,6 πλάτους, του “πετάει” πάνω ένα 600 άρι μοτέρ από μηχανή Suzuki GSX-R και εγένετο φως! Το πάντρεμα αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια εκπληκτική αναλογία κιλών ανά ίππο (2,48 kg/ps) καθώς φτάνει συνολικά τα 310 kg και η μηχανή βγάζει 125 ίππους, αμέτρητα ακουστικά κύματα απόλαυσης και τόνους οδηγικής ευχαρίστησης! Η μετάδοση της δύναμης γίνεται στους πίσω τροχούς μέσω της αλυσίδας και του σασμάν που χρησιμοποιείται στη μηχανή. Φέτος για πρώτη φορά θα υπάρξει και ελληνικό πρωτάθλημα crosskart, οπότε όσοι πιστοί προσέλθετε… Αυτό σημαίνει ότι η χρήση αυτού του αυτοκινήτου γίνεται αποκλειστικά μέσα σε μια πίστα γιατί δε μπορούν να βγάλουν πινακίδες και να κυκλοφορούν στους δρόμους. Συνεπώς, μπορεί κάποιος να κάνει ενοικίαση για έναν ή περισσότερους αγώνες ή στην καλύτερη των περιπτώσεων να έχει τη θέληση και τη δυνατότητα να διαθέσει τα 13.000 ευρώ που χρειάζονται για την απόκτησή του. Φυσικά κάποιος που θέλει να βάλει κι άλλα πράγματα, το κόστος ανεβαίνει, αλλά τουλάχιστον η βάση είναι εκεί για να κάνει άψογα τη δουλειά.

  

Μετά από τη συνέντευξη για το καθιερωμένο βίντεο του Sτρίβειν, το crosskart ετοιμάστηκε, έγιναν οι απαραίτητες ρυθμίσεις, κάποιες αλλαγές, αρκετές βόλτες απ’τον Βαγγέλη – που δε θα το κρύψω τον κοίταζα με μεγάλη ανυπομονησία μέχρι να κατέβει επιτέλους (!) – και ήρθε η ώρα να βρεθώ πίσω απ’το τιμόνι. Μικρόφωνα και κάμερες πανέτοιμα, όμως εκεί ακριβώς αρχίζεις να αισθάνεσαι το άγχος. Είναι η στιγμή όπου νιώθεις περίεργα, θες να μπεις, αλλά και δε θες, μήπως και δεν κάνεις κάτι σωστά, αλλά μετά σκέφτεσαι και γιατί να μην το κάνεις σωστά κλπ κλπ. Τέτοια ανακατωσούρα επικρατεί στο κεφάλι σου λίγες στιγμές αφού φορέσεις το κράνος και δεθείς σφιχτά στο bucket. Μόλις πάρει μπροστά ο κινητήρας η αγωνία έχει φτάσει στο κατακόρυφο. Ξέρεις ότι… this is it! Συμπλέκτη, πρώτη στο κιβώτιο, απαλές κινήσεις κι έφυγες. Ε αυτό ήταν. Μόλις κυλήσουν τα πρώτα μέτρα, ξέχασες και το άγχος και όλα όσα σκεφτόσουν πριν και θες με όλη σου τη δύναμη να πατήσεις τέρμα το γκάζι! Με το που θα το κάνεις, ο 600άρης του GSX-R ξεκινά να λυσσάει πίσω απ’τα αυτιά σου κι αρχίζεις να κουμπώνεις μία μία τις σχέσεις στο κιβώτιο. Είσαι στριμωγμένος στο κόκπιτ και τα πόδια σου με το ζόρι χωράνε να πατούν σωστά τα πεντάλ, όμως νιώθεις σιγά σιγά ότι γίνεσαι ένα μ’αυτό το “πράγμα” που ουρλιάζει! Ευθεία με την ευθεία γίνεσαι όλο και πιο άπληστος με το γκάζι, ενώ στις στροφές εκεί είναι που ζωντανεύει το όλο θέμα. Ακόμα κι αν δεν πας γρήγορα, το τιμόνι είναι τόσο ακριβές που με μικρές κινήσεις έχεις κατευθύνει σαν διαβήτη τους μπροστινούς τροχούς. Με λίγο γκάζι παραπάνω στην είσοδο, θα έχει μια προοδευτική υποστροφή κι αμέσως μετά ξεδιπλώνει όλη η ουρά! Πόσο μα πόσο “tail happy” είναι; Αυτό σκέφτεσαι συνέχεια και το εμπιστεύεσαι ακόμα περισσότερο όσο κι αν φεύγει το πίσω μέρος, καθώς με παραπάνω τιμόνι, το έχεις διορθώσει κι έχεις κάνει ένα ατελείωτο ντριφτάρισμα, αφήνοντας τους άλλους να νομίζουν ότι είσαι ο Ken Block! Με το σκοτάδι να πέφτει, μπορούσες εύκολα να παρασυρθείς, να χάσεις μια στροφή ή να τυφλωθείς από έναν προβολέα κι έτσι επέλεξα – με βαριά καρδιά – να σταματήσω. Γλυκάθηκα απ’το εργαλείο αυτό, πραγματικά, και δεν ήθελα με τίποτα να σηκώσω τον πισινό μου από εκεί! Τόσο πάθος μου έβγαλε. Φανταστείτε να το είχα για πολύ περισσότερο… Με εγχείριση θα με αποκολλούσαν από κει μέσα.

  

Ερχόμενος στην πραγματικότητα έπρεπε να βγάλω ένα συμπέρασμα. Έρχεται: πρέπει να αποκτήσεις ένα τέτοιο crosskart. Όχι γιατί το λέω εγώ ή επειδή είναι “must”. Όχι ακόμα για το ότι είναι πάρα μα πάρα πολύ καλό και σε κάνει να νομίζεις ότι όντως οδηγείς αγωνιστικό σε ειδική διαδρομή. Ούτε επίσης για το ότι σε κάνει να δείχνεις οδηγάρα, όντας εύκολο και άμεσα προσαρμόσιμο. Πρέπει λοιπόν να το αποκτήσεις για έναν και μόνο λόγο: για την απόλαυση. Αυτός είναι επίλογος: satisfaction!

Δείτε το απολαυστικό βίντεο…

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Semog Crosskart – Sotirchos Engineering […]