Rally Argentina – WRC

Saved by the bridge…

Τέσσερις αγώνες στη σεζόν του 2017 και τέσσερις διαφορετικοί νικητές από 4 διαφορετικές ομάδες. Τι πιο συναρπαστικό για το ξεκίνημα του πρωταθλήματος; Να μην ξέρει κανείς τι πρόκειται να γίνει στον επόμενο αγώνα είναι ό,τι καλύτερο για τους θεατές και για τους αγωνιζόμενους. Φτάνουμε στο Ράλλυ της Αργεντινής και ο Ogier προηγείται του Latvala στον πίνακα βαθμολογίας, αλλά με τις δύο παραλίγο νίκες του Neuville, εκείνος μοιάζει ο πιο δυνατός αντίπαλος του Γάλλου για την κούρσα του τίτλου. Κάθε εργοστάσιο παρουσιάζει κάποια προβλήματα, άλλα μικρά κι άλλα μεγαλύτερα – όπως αυτό του Meeke στην Κορσική που… “κάρφωσε” το μοτέρ – και η Hyundai δείχνει να έχει το πάνω χέρι στην αξιοπιστία του i20 WRC. Απ’την άλλη ο πρωταθλητής θα κρατήσει δύσκολα τον τίτλο του αν δεν εξοικειωθεί περισσότερο με το Fiesta WRC και φυσικά αν δε λείπουν τα μικροπροβλήματα που συνέχεια ταλανίζουν την M-Sport. Η Αργεντινή ξεκίνησε με τις καλύτερες των προϋποθέσεων και είναι ένας αγώνας που παραδοσιακά δεν ταιριάζει στον Ogier. Έτσι, ο έτερος πιλότος της Ford με το τρίτο Fiesta WRC, Elfyn Evans, άδραξε την ευκαιρία απ’τις πρώτες κιόλας ειδικές τις Παρασκευής. Πήρε κεφάλι, όχι μόνο απ’την χαμηλή σειρά εκκίνησης, αλλά και απ’τα λάστιχα που φορούσε. Ο Evans τρέχει με το Fiesta της D-Mack και όχι με τα Michelin. Η μαλακή γόμα της D-Mack είναι λίγο πιο σκληρή απ’την αντίστοιχη της Michelin και αντέχει πολύ καλύτερα στο σκληροτράχηλο τερέν των ειδικών διαδρομών της Αργεντινής.

  

Μ’αυτόν τον τρόπο ο Evans κέρδισε 6 συνεχόμενες ειδικές και τέθηκε επικεφαλής, μισό λεπτό μπροστά απ’την έκπληξη του αγώνα που ήταν ο Mads Ostberg! Ο Νορβηγός, χωρίς μπάκετ φέτος, περιορίστηκε σε ιδιωτικές συμμετοχές με το αυτοκίνητο του Prokop και μην έχοντας οδηγήσει ξανά το Fiesta WRC σε χώμα, κατάφερε να βρίσκεται στην 2η θέση, μόλις 5 δευτερόλεπτα μπροστά απ’τον Neuville που είχε μικροπροβλήματα με σκόνη στο κόκπιτ, κλατάρισμα και σπασμένο αμορτισέρ. Λίγα συγκριτικά με τον Ogier που είχε μια εξόρμηση σ’ένα χαντάκι και μια προσγείωση πάνω σε πέτρα, μένοντας 4ος στην κατάταξη. Οι περισσότερο χαμένοι της πρώτης μέρας ήταν οι οδηγοί της Citroen. Και οι δύο, στο ίδιο άλμα είχαν προβλήματα. Ο Breen έσκασε άτσαλα στο έδαφος με αποτέλεσμα να κολλήσει το κιβώτιό του στην 5η ταχύτητα, αλλά μπόρεσε να συνεχίσει, ενώ ο teammate του εγκατέλειψε. Ο Meeke εκτοξεύτηκε με 5η έξω απ’το δρόμο, κάνοντας το C3 WRC μετά τις τούμπες να μοιάζει πάρα πολύ με το αντίστοιχο “κουπέ” Focus του McRae! Μ’όποιον δάσκαλο καθίσεις, τέτοια γράμματα θα μάθεις…

Η δεύτερη μέρα είχε μεγάλη δράση στη συνέχεια της μάχης Evans και Neuville, με τον Ουαλό να φτιάχνει αρχικά μια διαφορά ενός λεπτού, όμως στη συνέχεια, ένα λάθος στις σημειώσεις και δύο απανωτά κλαταρίσματα ψαλίδισαν τη διαφορά απ’τον Neuville μέχρι που το χαμένο πίσω diffuser επηρέασε την συμπεριφορά του Fiesta και έριξε τη διαφορά στα 11,5 δευτερόλεπτα στο τέλος της μέρας με 3 μόνο σκληρές ειδικές να απομένουν. Πιο πίσω σταθεροποιήθηκε στην 3η θέση ο Tanak, περνώντας τον Ogier που είχε αρκετά προβλήματα στον χειρισμό του δικού του Fiesta. Ο Ostberg μετά τη δυνατή πρώτη μέρα δε μπόρεσε να συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό, καθώς στην ίδια λίμνη με νερά όπου έχασε το diffuser ο Evans, έπαθε ακριβώς το ίδιο και ο Νορβηγός, και τελικά εγκατέλειψε πέφτοντας πάνω σε έναν βράχο. Ο Latvala με μια προσεκτική οδήγηση, παρά τα θέματα με την υπερθέρμανση του Yaris, έμεινε 6ος, μπροστά απ’τον Paddon. Για τον Meeke είναι ένα Σαββατοκύριακο που θα ήθελε να ξεχάσει, καθώς μετά από το πρώτο τουμπάρισμα, τούμπαρε και μια δεύτερη φορά, αφού πρώτα είχε κερδίσει δύο ειδικές.

Η τρίτη μέρα ήταν αυτή που θα έκρινε το τελικό αποτέλεσμα, με τον Evans να προκαλεί τον Neuville πως αν θέλει να κερδίσει θα πρέπει να μοχθήσει αρκετά για να το πετύχει. Ο Βέλγος άρχισε με το καλημέρα την πίεση στον Evans την ώρα που εκείνος είχε κάποια προβλήματα με τα φρένα και η διαφορά τους εκμηδενίστηκε στα 0,6 δευτερόλεπτα με την τελευταία ειδική να είναι η πλέον καθοριστική. Βλέποντας ζωντανά την τελευταία Power Stage η αγωνία ήταν στο κατακόρυφο, καθώς ο Neuville έκανε έναν πολύ καλό χρόνο και όλα ήταν στα χέρια του Evans για να κρατήσει την πρώτη νίκη της καριέρας του. Ήδη απ’τα πρώτα σπλιτ ο οδηγός της D-Mack ήταν πιο γρήγορος συνολικά και όλα έμοιαζαν να πηγαίνουν καλά για εκείνον. Μέχρι που ήρθε αντιμέτωπος με μια από τις κλασικές, στενές γέφυρες της Αργεντινής, έχασε λίγο περισσότερο την είσοδό του, ακούμπησε το πίσω μέρος του Fiesta στη γέφυρα και όλα τέλειωσαν. Η διαφορά ήταν τόσο μικρή που αυτό το μικρό λάθος του κόστισε την παρθενική του νίκη. Μόλις 0,7 δευτερόλεπτα χώριζαν τους δύο οδηγούς μετά από τόσα αγωνιστικά χιλιόμετρα και ο Neuville έτρεξε να συγχαρεί τον συναθλητή του για την τρομερή αυτή μάχη μεταξύ τους. Είχε απ’το Ράλλυ Ακρόπολις του 2011 να γίνει ένας τόσο κοντινός τερματισμός, όταν τότε ο Ogier νίκησε στην τελευταία ειδική τον τότε ομόσταυλό του, Loeb.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Tanak, κάνοντας έναν υπομονετικό και ώριμο αγώνα, όταν ο Ogier δε μπορούσε να βρει ρυθμό. Οι 3 bonus βαθμοί και το ότι αύξησε τη διαφορά απ’τον Latvala σίγουρα θα παρηγορήσουν τον πρωταθλητή, αλλά σε αυτόν τον αγώνα δε μπόρεσε να κάνει πολλά πράγματα. Ο Φινλανδός έκλεισε την πρώτη 5-άδα, μπροστά απ’τον περσινό νικητή στην Αργεντινή, Hayden Paddon. Οι Hanninen, Sordo και Ostberg με αρκετά θέματα όλο το 4-ήμερο έμειναν στις θέσεις 7,8,9 αντίστοιχα. Ήταν πάντως ένας εξαιρετικός αγώνας που σε κράταγε σε ένταση μέχρι το τελευταίο δέκατο του δευτερολέπτου. Αυτό είναι που θέλει να βλέπει ένας θεατής, δράση και σασπένς! Το πρωτάθλημα είναι ανοιχτό και όλοι ανυπομονούμε να δούμε πόσο θα αντέξει ακόμα στην κορυφή ο Ogier ή αν θα τον εκθρονίσει ο Neuville. Μην ξεχνάμε ότι ο Βέλγος αν είχε νικήσει στους δύο πρώτους αγώνες, θα ήταν πολύ μπροστά τώρα. Όμως με τα αν, όπως έχω ξαναπεί, δεν κερδίζονται πρωταθλήματα…

  

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Ανέβηκε σε WRC
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments