Opel Corsa 1,4 90ps – Renault Clio 1,2 TCe 120ps

Ήρθε η ώρα για μια head to head αναμέτρηση δυο εκ των πιο επιτυχημένων σε πωλήσεις μοντέλων της ελληνικής αγοράς. Το Opel Corsa μπορεί να πει κανείς ότι το βλέπει παντού στους ελληνικούς δρόμους, από την πρώτη γενιά τη δεκαετία του ’80 μέχρι και τη σημερινή, την πέμπτη. Ειδικά η 4η γενιά του ήταν τόσο πετυχημένη που – όπως θα δείτε αναλυτικά και παρακάτω – αποτελεί τη βάση ενός στιβαρού και αξιόπιστου πλαισίου για το τωρινό μοντέλο. Απ’την άλλη, το Renault Clio στην 4η γενιά του, υπέστη ένα αναμενόμενο facelift σε ένα… “face” που απ’την αρχή ήταν εντελώς διαφορετικό σχεδιαστικά από τους προκατόχους του, αλλά και απ’τους αντιπάλους του. Πολλοί το διάλεγαν για την φρεσκάδα και τη νεανικότητα που έβγαζε προς τα έξω, πόσο μάλλον τώρα που αυτό το κομμάτι έχει ενισχυθεί με μικροβελτιώσεις, ώστε να είναι εντός εποχής – όχι ότι βγήκε ποτέ εκτός.

Είχαμε, λοιπόν, στη διάθεσή μας για την πρώτη συγκριτική δοκιμή, δύο 5-πορτα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας με κάποιες, όμως, διαφορές. Βασικές διαφορές, για την ακρίβεια! Διαφορετικοί κινητήρες, ένας υπερτροφοδοτούμενος κι ένας ατμοσφαιρικός. Διαφορετικά κιβώτια, ένα χειροκίνητο κι ένα αυτόματο. Μην προτρέξετε να πείτε, ε τότε τι νόημα έχει μια τέτοια σύγκριση; Σαν να έχουμε φάει γκολ απ’τα αποδυτήρια κιόλας! Θα αναλύσουμε όλα τους τα στοιχεία – και πιστέψ’τε με, όλα μα όλα – σίγουρα θα δείτε διαφορές, αλλά κάποια χαρακτηριστικά στο ένα αυτοκίνητο υπερτερούν έναντι του άλλου και τούμπαλιν, φτιάχνοντας μια ενδιαφέρουσα, εντός κι εκτός των πυλών της πόλης, μάχη δύο best-seller οχημάτων.

Εξωτερική εμφάνιση

Καθοριστικός παράγοντας στην επιλογή ενός αυτοκινήτου είναι, αρκετές φορές, αυτό που βλέπουν τα μάτια σου, η υποκειμενική αντιμετώπιση της ομορφιάς ή ασχήμιας ενός αυτοκινήτου. Βέβαια, εμείς εδώ δεν είμαστε για να πούμε ποιό απ’τα δύο φαίνεται πιο όμορφο ή μας αρέσει αλλά για να βρούμε τα αντικειμενικά στοιχεία που έχει το καθένα από αυτά. Ας ξεκινήσουμε με το ανανεωμένο Renault Clio. Το σχήμα του δεν έχει αλλάξει καθόλου, ούτε η φρεσκάδα που βγάζει προς τα έξω. Μικρές αλλαγές εδώ κι εκεί, έχουν καταφέρει να κρύψουν τις αισθητικές αδυναμίες ή “παραπτώματα” που είχε η προηγούμενη έκδοση του Clio. Για παράδειγμα, τα δύο μπροστινά led ημέρας που ήταν δυο γραμμές εκατέρωθεν του σήματος και έδιναν σε πολλούς την εικόνα από κάτι ασυνήθιστο στο μάτι, πλέον έχουν ενσωματωθεί στο εσωτερικό του μπροστινού φαναριού, το οποίο μάλιστα στην έκδοση αυτή είναι full led σε όλες τις σκάλες των φώτων. Αυτά τα φανάρια δίνουν μια πολύ δυνατή δόση τεχνολογίας και στυλ. Βλέποντάς το απ’τον καθρέφτη να έρχεται, σου μαγνητίζει το βλέμμα κι είσαι έτοιμος να κάνεις δεξιά να περάσει! Ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει χαμηλά δύο γραμμές που αγκαλιάζουν τα προβολάκια και μοιάζουν σαν air diffuser παρμένο απ’την R.S.17 που αγωνίζεται στην F1, ενώ οι προαιρετικές 17-άρες ζάντες είναι ντιζαϊνάτες με ασημένιες και μαύρες γυαλιστερές λεπτομέρειες. Αφού είπαμε μαύρο γυαλιστερό, αυτό δε λείπει ούτε απ’το τωρινό Renault Clio στη μάσκα, στο πλαϊνό μασπιέ, στους προφυλακτήρες και στους καθρέφτες, ενώ ήρθε να δέσει την εικόνα η μαύρη – με αυτοκόλλητο βέβαια – οροφή και τα ελαφρώς πιο μαυρισμένα πίσω φανάρια.

  

Περνώντας στο Opel Corsa, τώρα, πρέπει να πούμε ότι πρόκειται για ένα εντελώς καινούριο μοντέλο και όχι facelift. Ναι, όντως αν το δεις απ’το πλάι, οι πόρτες, το κόψιμο της οροφής, το φινιστρίνι με τον καθρέφτη σου θυμίζουν πολύ έντονα την προηγούμενη γενιά, αλλά οι μηχανικοί της Opel έχουν βάλει καινούρια κάθε ένα απ’τα κομμάτια του Corsa πλην της οροφής. Στην ουσία το σασί στο οποίο βασίζεται έχει προέλθει απ’την προηγούμενη γενιά Corsa, αλλά εκτός απ’αυτό και κάποιους κινητήρες δεν υπάρχει κάτι άλλο που να τα συνδέει, καθώς μέσα κι έξω είναι εξ ολοκλήρου νέο. Η νέα σχεδιαστική τάση στα φανάρια έχει επηρεάσει και την Opel που το έχει καθιερώσει σε Corsa και Astra, με τα φανάρια να είναι πιο στενά προς τα μέσα και έξω να εμφανίζουν ένα μικρό χείλος προς τα κάτω. Το χαρακτηριστικό σχήμα boomerang στα led ημέρας είναι πια σήμα κατατεθέν των μοντέλων της γερμανικής εταιρείας. Η νέα μάσκα σε σχήμα ισοσκελούς τραπεζίου δίνει ένα χαμογελαστό πρόσωπο στην μπροστινή όψη του Corsa και το νεύρο στο καπό κατεβαίνει αρκετά κάτω μέχρι την κορυφή του προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος τα φανάρια είναι τοποθετημένα οριζόντια και μπαίνουν μέχρι μέσα στο πορτ μπαγκάζ, όπου στη μέση υπάρχει το ανάγλυφο σε μαύρο φόντο σήμα της Opel που φιλοξενεί ταυτόχρονα και κρυφά, το χερούλι για το άνοιγμα του χώρου αποσκευών. Οι διάφορες χρωμιομένες επιφάνειες σε μάσκα και προβολείς ομίχλης ταιριάζουν με τις ζάντες αλουμινίου, τις οποίες ομολογουμένως θα τις θέλαμε σε ένα διαφορετικό σχέδιο. Ομοίως, ένα άλλο που θα θέλαμε είναι η διαφοροποίηση της πλαϊνής όψης απ’τον προκάτοχό του, καθώς ακόμα και λεπτομέρειες όπως το φλασάκι μοιάζουν πολύ με το παρελθόν. Σε αυτόν τον τομέα, συνεπώς το Renault Clio δείχνει να έχει ένα προβάδισμα. Για να δούμε στα ενδότερα τι γίνεται…

  

Εσωτερικό – Χώροι

Αρχικά θα ξεκινήσουμε απ’το Clio που έχουμε μάθει το εσωτερικό του σε προηγούμενη δοκιμή. Σε σχέση με πριν οι αλλαγές δεν γίνονται άμεσα αντιληπτές, μέχρι που ένα έμπειρο μάτι τις εντοπίσει. Το τιμόνι είναι όλο δερμάτινο, χωρίς το κομμάτι του μαύρου πλαστικού που υπήρχε παλιά και εκεί που εδράζεται η τρίτη ακτίνα στη βάση, υπάρχει μια καλαίσθητη τρύπα, κάτι που συνηθίζεται σε πολλά μοντέλα τον τελευταίο καιρό. Το καντράν έχει και πάλι τα ίδια όργανα με το ψηφιακό κοντέρ στη μέση, ενώ στροφόμετρο και δείκτες θερμοκρασίας-βενζίνης είναι στα άκρα του. Η θετική αλλαγή είναι ότι όταν λέμε πως φτάνει το μοτέρ στα κόκκινα, είναι όντως κόκκινες οι ενδείξεις και όχι κίτρινες όπως πριν! Οι αεραγωγοί στο κέντρο είναι πιο παλιομοδίτικοι, καθώς πριν το facelift έκλειναν και άνοιγαν σαν στόρια κι έδειχναν πιο όμορφοι απ’το να παραμένουν ορθάνοιχτοι. Οι μαύρες gloss επικαλύψεις στην κεντρική κονσόλα κρατούν σταθερά τον μοντέρνο χαρακτήρα του και ο νέος σφαιρικός λεβιές ταχυτήτων δίνει μια σπόρ αίσθηση. Πολύ όμορφα και ποιοτικά είναι τα καθίσματα που έχουν δερμάτινα πλαϊνά κομμάτια με λευκές ραφές και προσφέρουν καλή, αλλά όχι άψογη στήριξη. Στο λιτό εσωτερικό, χάρη στην οθόνη που φιλοξενεί όλες τις λειτουργίες για το σύστημα πολυμέσων και στα στυλάτα χειριστήρια του κλιματισμού, εξοικειώνεσαι εύκολα και νιώθεις αμέσως ότι βρίσκεσαι σε μια καλή καμπίνα που σου καλύπτει τις ανάγκες σε ό,τι αφορά τα στάνταρ ποιότητας και καθημερινής λειτουργίας. Οι χώροι του μπορούν να φιλοξενήσουν 4 ενήλικες, με τους πίσω βέβαια να έχουν ένα μικρο προβληματάκι στα γόνατα, καθώς τα μπροστινά καθίσματα θα ενοχλήσουν αν κάθεσαι αρκετή ώρα πίσω, όπως σε ένα ταξίδι. Όμως, θα χωρέσουν τις αποσκευές τους εύκολα στο πορτ-μπαγκάζ των 300 λίτρων.

  

Απ’την άλλη, όταν ανοίγεις την πόρτα του Corsa και μπαίνεις μέσα, βλέπεις μια διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία – ξεκάθαρα πιο γερμανική – έχοντας ένα πιο σοβαρό προφίλ, κάτι ίσως που να σου θυμίζει ότι μπαίνεις σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, ώστε να δοθεί έτσι περισσότερο η έμφαση στην ποιότητα. Η οποία, όντως είναι καλή στα περισσότερα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο πάνω μέρος του ταμπλό και το δέρμα του τιμονιού έχει πολύ ωραία αίσθηση. Οι περιστροφικοί διακόπτες του κλιματισμού έχουν πολύ καλή αισθητική, ειδικά κιόλας όταν είναι αναμμένοι και τα μπλε-κόκκινα φωτάκια κάνουν αντίθεση. Το τιμόνι είναι όμορφα σχεδιασμένο και οι διακόπτες του βολικοί για να ελέγχεις τις λειτουργίες τις οθόνης, η οποία σε προϊδεάζει ότι έχει πολλά, αλλά τελικά δεν έχει! Μόνο το ράδιο, τις κάρτες ή USB για σύνδεση και τις ρυθμίσεις. Στο καντράν, τα νέα όργανα δημιουργούν μια πιο vintage εικόνα, η οποία δεν ταιριάζει με τον όλο σχεδιαστικό χαρακτήρα του Corsa. Οι δύο κυκλικοί δίσκοι που φιλοξενούν κοντέρ και στροφόμετρο έχουν και πάλι τις ενδείξεις τους με βάση τη φορά του κύκλου και όχι το οριζόντιο επίπεδο, ενώ στη μέση οι οριζόντιοι ψηφιακοί δείκτες θερμοκρασίας νερού και βενζίνης δεν συνάδουν με την συνολική εικόνα που βγάζει το εσωτερικό. Το ίδιο και τα γραφικά της μικρής οθόνης για τις πληροφορίες κατανάλωσης, αυτονομίας, ταχύτητας κλπ. Στα καθίσματα θα στηριχτεί πιο άνετα ένας μεγαλόσωμος επιβάτης, αλλά το ύφασμα με τις ραφές είναι καλής ποιότητας και ταιριάζει αρκετά στο εσωτερικό του Corsa. Εκείνος που θα κάτσει πίσω, θα ευχαριστηθεί περισσότερο με τον διαθέσιμο χώρο στο Corsa και παρά τα 15 λίτρα λιγότερης χωρητικότητας στον χώρο αποσκευών είναι γενικά πιο ευάερο – ευήλιο θα λέγαμε! Φρέσκο, με καλή ποιότητα και την αίσθηση που σε κάνει να θες να περνάς κάθε μέρα εντός του, το Corsa παίρνει τη ρεβάνς και κάνει το 1-1, χωρίς ακόμα να έχουμε βάλει στην πολύπλοκη εξίσωση τους κινητήρες και τα κιβώτια ή ακόμα την οδική συμπεριφορά και το κόστος του καθενός.

  

Εξοπλισμός-Τεχνολογία

Ας πάμε τώρα σε κάτι που αφορά το τι κουβαλάει πάνω του το κάθε αυτοκίνητο και με τι τεχνολογία το έχουν φορτώσει. Το Opel Corsa το πήραμε στην έκδοση Innovation που είναι δύο πριν την top έκδοση, την sport. Εξωτερικά μόνο οι 16-άρες ζάντες και κάποιες χρωμιομένες λεπτομέρειες, το κάνουν να διαφέρει απ΄τις πιο απλές εκδόσεις, ενώ μέσα η οθόνη με τα χειριστήρια στο τιμόνι, το cruise control, τα αυτόματα φώτα, η κάμερα οπισθοπορείας και ο ηλεκτρονικός κλιματισμός είναι κάποιες από τις ανέσεις που μπορεί να χαρεί ο ιδιοκτήτης του Corsa. Βέβαια, αν καθίσει πίσω και θέλει να ανοίξει το παράθυρο θα θυμηθεί τον παραδοσιακό τρόπο με την μανιβέλα! Στο θέμα της ασφάλειας, όμως, δεν έγιναν εκπτώσεις καθώς αερόσακους θα βρεις παντού, μπροστά, πλάι, στην οροφή, ESP και υποβοήθηση στην ανηφόρα, όπως επίσης ενδείξεις για την πίεση του κάθε ελαστικού. Ωραίο στοιχείο είναι αυτό που το καταλαβαίνεις μόνο το βράδυ, όταν δεις στον κεντρικό καθρέφτη τα led φώτα του Clio και λες… μπα, χάλασαν; Τί έγινε; Τότε συνειδητοποιείς ότι ο ηλεκτροχρωματικός καθρέφτης σου ξεκουράζει τα μάτια αν κάποιος σε τυφλώνει με τα φώτα από πίσω.

  

Στο αντίπαλο στρατόπεδο τα πράγματα είναι σαφώς πιο φορτωμένα. Άλλωστε, υπάρχει και μια σαφής διαφορά στην τιμή – πέρα από την έκδοση Dynamic και τον κινητήρα – όπως θα δείτε πιο κάτω. Αυτό συμβαίνει για τον πολύ απλό λόγο ότι το Clio έχει περισσότερο εξοπλισμό που πραγματικά θα βαρεθείτε αν αρχίσω να τα απαριθμώ ένα ένα. Στον τομέα της ασφάλειας είναι στα ίδια επίπεδα με του Corsa, ενώ για την άνεση των επιβατών, έχει όσα το Corsa και πολλά περισσότερα. Επιπλέον δηλαδή, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, 17-αρες ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, κάρτα και εκκίνηση του κινητήρα με κουμπί. Α, μην ξεχάσω, full led φανάρια, διακόπτη Eco και Start/Stop που έχει λειτουργία ανάκτησης της κινητικής ενέργειας, έτσι για να σας θυμίζει ότι η Renault είναι και πάλι στη Formula 1! Μάλιστα, το σύστημα αυτό αντλεί ενέργεια απ’το φρενάρισμα και την αποθηκεύει στη μπαταρία, ώστε να τη χρησιμοποιήσει αργότερα για την επανεκκίνηση του κινητήρα στο φανάρι. Ναι δεν την αποθηκεύει για να πάει πιο γρήγορα το Clio, αλλά είναι ένα “to the point” τεχνολογικό επίτευγμα σε μια εποχή που η εκμετάλλευση της χαμένης κινητικής ενέργειας είναι πολύ της μόδας. Ανάμεσα στα δύο συγκεκριμένα οχήματα, το Clio έχει το πάνω χέρι στον τομέα του εξοπλισμού, όχι όμως ότι και στο Corsa δε μπορείς – με τα απαραίτητα βαλάντια – να βάλεις πράγματα που όντως είναι τεχνολογικά προηγμένα και χρήσιμα, όπως για παράδειγμα το Opel On star που σε… “μαζεύει” σε περίπτωση ατυχήματος.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Θα σας παραξενεύει, φυσικά, που βάζουμε σαν τίτλο το κιβώτιο, αλλά όχι. Από την αρχή επιμέναμε ότι κινητήρας και κιβώτιο φτιάχνουν διάφορους συνδυασμούς με αποτέλεσμα να προκύπτουν πικάντικα αποτελέσματα! Όχι ανατρεπτικά, απλά ενδιαφέροντα. Το Renault Clio φοράει ξεκάθαρα το πιο δυνατό μοτέρ. Είναι ο τουρμπάτος TCe 1,2 λίτρων βενζίνης που αποδίδει 120 άλογα και 205 Nm ροπής τα οποία τα έχεις στο δεξί σου πόδι έτοιμα, ήδη απ΄τις 2.000 στροφές/λεπτό. Η δύναμη περνάει στους 17-ηδες τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων που έχει αρκετά καλή αίσθηση στις αλλαγές και δε θα γκρινιάξει στις γρήγορες. Όλα δείχνουν ιδανικά για το Clio σε μια νίκη έναντι του Corsa που θα είναι “a walk in the park” σε άπταιστα ελληνικά! Άλλο στα χαρτιά κι άλλο στην πράξη. Οι αριθμοί υπόσχονται πολλά και το ASR μπαίνει για να στα καταρρίψει. Όσες φορές κι αν προσπαθήσαμε να κάνουμε ένα άψογο ξεκίνημα με λίγες περισσότερες στροφές, το ASR έμπαινε για να κόψει το σπινιάρισμα με αποτέλεσμα να πνίγει όλη τη δύναμη του κινητήρα. Ακόμα και στην αλλαγή σε δευτέρα, την έκανες γρήγορα, η περίσσεια ροπή στρίγγλιζε τα λάστιχα για λίγο, το ASR μπαίνει, κόβει γκάζι, ξαναχάνεται η δύναμη. Μετά την τρίτη/τετάρτη, ανενόχλητος πλέον καταλάβαινες ότι κάνεις πολύ γρήγορες αλλαγές και ότι ανεβάζει πολύ καλά τα km/h. Η ισχύς του κινητήρα, ειδικά στα χαμηλά, είναι αρκετή για να σου δίνει αστραπιαίες ρεπρίζ ακόμα και με μια σχέση πάνω στο κιβώτιο, ενώ στα ψηλά – λόγω χαμηλού κυβισμού – υπήρχε ένα μικρό κρέμασμα. Αυτό αμέσως διορθωνόταν με μια γρήγορη αλλαγή στην επόμενη ταχύτητα, ώστε να βρεθεί ο TCe στο σωστό φάσμα στροφών. Δυνατός όσο τον θέλαμε και αρκετά οικονομικός για τις επιδόσεις που προσφέρει – μην ξεχνάμε και το Start/Stop – ο κινητήρας του Clio είναι ταμάμ για όποιον θέλει σβελτάδα και νορμάλ αυτονομία. Κρίμα που χάνει αρκετή απ’τη φόρα του στην εκκίνηση, καθώς θα μπορούσε να είναι πολύ, μα πολύ πιο γρήγορο.

  

Πίσω στον Γερμανό αντίπαλό του, τα χαρακτηριστικά του Corsa είναι εκ διαμέτρου αντίθετα. Κινητήρας βενζίνης Ecotec, ατμοσφαιρικός 1,4 λίτρα με ισχύ 90 άλογα και 130 Nm ροπή. Συγκριτικά είναι λίγα και θα μου πείτε, πως να μείνει κοντά στο πολύ πιο ισχυρό Clio; Σ’αυτό, την απάντηση έχει το κιβώτιο. Αυτόματο, 6 ταχυτήτων έχοντας και χειροκίνητη λειτουργία με κουμπιά +/- πάνω στον λεβιέ. Εξ’αιτίας της κακής εκκίνησης του Clio, το Corsa με το κιβώτιο αυτό, εκσφενδονιζόταν μπροστά στα πρώτα μέτρα και μέχρι να κουμπώσει η δευτέρα στο Clio ήταν ακόμα μπροστά. Όμως, η δύναμη του Clio φαινόταν αμέσως μετά τα 60 km/h όπου περνούσε το Corsa σαν σταματημένο. Δεν ξέρουμε τι θα γινόταν σε αντίστοιχη περίπτωση αν το Corsa είχε τον 1.000-άρη τούρμπο με τα 115 άλογα. Σίγουρα θα ήταν μια πιο ίση και δίκαιη μάχη που θα κρινόταν σε λεπτομέρειες. Ο 1.400-άρης είναι γνωστός από τα παλιότερα μοντέλα της Opel και είναι ένας αρκετά αξιόπιστος κινητήρας που για ατμοσφαιρικός αποδίδει πολύ καλά. Το κιβώτιο αποκρίνεται ακαριαία στο γκάζι και η ρύθμισή του τείνει προς τη σπορ κατεύθυνση. Αυτό το βλέπεις έντονα όταν το κιβώτιο στη θέση Drive κρατάει κάθε ταχύτητα μέχρι τον κόφτη. Δεν την αλλάζει με τίποτα! Προσπαθεί να ξεζουμίσει ό,τι έχει ο 1,4 της Opel για να πάει όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Βέβαια, αυτό έχει και το απαραίτητο τίμημα. Την κατανάλωση. Με γκάζι στο πάτωμα πολλές φορές έκαιγε περισσότερα απ’το Clio κι αυτό δεν ήταν ευχάριστο. Επίσης, έκανε άσκοπες αλλαγές, ανεβοκατεβάσματα που δε χρειάζονταν με αποτέλεσμα να μην οδηγείς άνετα. Τα κουμπάκια πάνω στο λεβιέ ίσως ξενίσουν κάποιους και σίγουρα θα τους ενοχλήσουν τα απανωτά μηνύματα στην οθόνη “Άρνηση αλλαγής ταχύτητας” όταν το έχεις γυρίσει στο manual και θες να κάνεις μόνος σου τις αλλαγές. Παρ’όλα αυτά, δε συγκρίνεται η άνεση στην πόλη που σου προσφέρει το αυτόματο και η οικονομία που σου κάνει όταν βγεις στον αυτοκινητόδρομο.

Δείτε την κόντρα των δύο μονομάχων:

https://www.facebook.com/strivein.gr/videos/764820200344470/

 

Στο δρόμο

Αυτός ο τομέας είναι ο αγαπημένος μας εδώ στο Στρίβειν! Για πολλούς είναι και ο πλέον καθοριστικός ώστε να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο. Δεν είναι μόνο ο τρόπος με τον οποίο οδηγείται ένα μοντέλο, αλλά και το πως πατάει, πως συμπεριφέρεται και το πόσο καλά νιώθεις πίσω απ’το κάθε τιμόνι. Αν βρίσκεσαι σε μια ποιοτική, καλά ηχομονωμένη καμπίνα κι αν το φτάσεις στα όριά του πόσο καλά θα αντιδράσει. Όλα αυτά είναι η πραγματική ουσία της οδήγησης.

Ξεκινώ με το Corsa. Οι μηχανικοί της Opel έχουν βελτιώσει την κύλιση του Corsa και η ποιότητα που βγάζει στο εσωτερικό συνεχίζεται με τον ωραίο τρόπο που εφάπτεται με τη βελούδινη ελληνική άσφαλτο. Πραγματικό βελούδο με τόσες λακκούβες! Θα μπεις μέσα και θα καθίσεις με τη μία στη θέση που θες και δε θα την αλλάξεις, κιβώτιο στο D, τέρμα γκάζι και ξεκινάμε να μετράμε πόσες φορές θα χτυπήσει κόφτη! Η ανάρτηση είναι άνετη στην πόλη και είναι αρκετά προοδευτική στην αντίδρασή της στις στροφές. Κλίσεις παίρνει, αλλά σε κανονικά επίπεδα και όταν θα πιεστεί είναι πάντα εντελώς ουδέτερο. Κρατά την τροχιά του ή θα διώξει “μούτρα” και όλα μια χαρά. Δε θα σε ξαφνιάσει ποτέ γιατί όλες τις φορές ξέρεις πως θα αντιδράσει. Το ηλεκτρικό τιμόνι δίνει καλή πληροφόρηση και σε βοηθά να το κρατάς σε συγκεκριμένη τροχιά μέσα στη στροφή την ώρα που εσύ απλά περιμένεις να πάρει όλη την πρόσφυση και να βγει χωρίς παρατράγουδα έξω απ’τη στροφή. Αυτό ισχύει για τα ανοιχτά κομμάτια όπου δε χρειάζονται αλλαγές ταχυτήτων γιατί στις κλειστές στροφές δεν ξέρεις πότε θα σου κάνει κατέβασμα ή αν έχεις την απαραίτητη δύναμη να μπεις όπως θες. Το Opel Corsa είναι ένα πολύ καλά δεμένο αυτοκίνητο που σε όλες τις περιπτώσεις έκανε τη “βρώμικη δουλειά” μόνο του και σε φτάνει στον προορισμό σου με ασφάλεια. Δε μπορώ να πω το ίδιο για το πόσο διασκεδαστικό ήταν, καθώς η ουδετερότητα σε κάνει να θες το κάτι παραπάνω.

Όταν μπαίνεις στο Clio εκεί καταλαβαίνεις τη διαφορά. Είναι αποκάλυψη. Όχι στην ποιότητα κύλισης ή στο πάτημά του, αλλά στο fun factor που σου προσφέρει. Η θέση οδήγησης είναι ένα κλικ πιο κάτω, αλλά χωρίς αυτό να είναι πρόβλημα, ενώ το πέρασμα από σαμαράκια γίνεται λίγο πιο έντονο κυρίως λόγω της ρύθμισης της ανάρτησης και του χαμηλότερου προφίλ ελαστικού. Χάνει σ’αυτά, αλλά κερδίζει σε άλλα. Η πιο σφιχτή ανάρτηση σημαίνει ότι οι κλίσεις είναι λιγότερες απ’του Corsa και ανάποδα, τα επίπεδα πρόσφυσης με τη 17-άρα ζάντα πολύ μεγαλύτερα. Όλα τα παραπάνω φτιάχνουν τις καλύτερες συνθήκες για εξαιρετικό στρίψιμο. Το Clio θα μπει πολύ εύκολα σε όποια στροφή βρει μπροστά του και ποτέ δε θα διστάσεις να δώσεις περισσότερο γκάζι ακόμα και στο μέσο της στροφής. Οι τροχοί θα βρουν άπλετη πρόσφυση και το ηλεκτρικό τιμόνι θα σου πει ακριβώς το τι κάνουν. Αν χρειαστεί διόρθωση, έχει καλή κατευθυντικότητα και απλά θα “ακούσει” αυτό που θα του πεις να κάνει. Όσο ο ρυθμός ανεβαίνει, μαζί του μεγαλώνει και η εμπιστοσύνη στις δυνατότητές του. Φτάνοντάς το στα όριά του εκεί είναι που θα σε ανταμείψει στο μέγιστο. Τα οδηγήσαμε και τα δύο στην ίδια κλειστή διαδρομή και το Clio όταν έκανες ένα lift off στο γκάζι, άρχιζες να παίζεις με το πίσω μέρος – εννοείται μέχρι να μπει το ESP. Αυτό γινόταν ακόμα πιο έντονο με το φρένο κι όχι απλά με το άφημα και το tail-happy Clio σε έκανε κι εσένα χαρούμενο. Όχι πως με το Corsa δεν έμπαινες το ίδιο γρήγορα, απλά στο Renault ένιωθες ότι είσαι περισσότερο ένα με το αυτοκίνητο και σου έδινε μεγαλύτερη ευχαρίστηση.

Ας συνοψίσουμε…

Πρόκειται για δύο δυνατούς αντιπάλους και σίγουρα τα αποτελέσματα σε κάποιους τομείς θα ήταν πολύ διαφορετικά αν ήταν άλλες οι εκδόσεις τους. Το Renault Clio υπερέχει στις επιδόσεις, στην οδηγική ευχαρίστηση, είναι καλύτερα εξοπλισμένο και κάνει τον οδηγό του να εμπλακεί περισσότερο. Απ’την άλλη το Opel Corsa έχει μια πιο φιλική συμπεριφορά, χωρίς απρόβλεπτα, ενώ ταυτόχρονα έχει καλύτερους χώρους και εσωτερικό προσφέροντας πιο άνετες μετακινήσεις. Βέβαια, η απόκλιση που υπάρχει στις επιδόσεις και στον εξοπλισμό αντικατοπτρίζεται αμέσως στη διαφορά των τιμών των δύο αυτοκινήτων. Για τις εκδόσεις που οδηγήσαμε, το Corsa κοστίζει μόλις 14.450 ευρώ, ενώ η βασική έκδοση του Clio ήδη φτάνει τα 16.430! Με τα εξτρά που έχει μπορεί να αγγίξει και τα 17.000 και η διαφορά τους αυξάνει αρκετά. Στα ίδια χρήματα μπορεί κάποιος να πάρει το αντίστοιχο Corsa Sport με 115 ίππους που αγγίζει τα 16.000 ευρώ στη βασική έκδοση, όπως και το Clio. Ή ανάποδα να επιλέξεις την πιο φθηνή έκδοση του TCe της Renault με τους 90 ίππους. Ήρθε η στιγμή να μπει το ερώτημα: “Τι θέλεις;” Όλα θα εξαρτηθούν από αυτό. Αν θες ένα αυτοκίνητο που να σε πάει πολύ εύκολα από τη μία πόλη στην άλλη, να μπλέξεις στην κίνηση με το αυτόματο κιβώτιο, να μπεις σε χάλια οδόστρωμα αλλά να είσαι τόσο χαλαρός στο ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό του, τότε πάρε το νέο Oh, ή αλλιώς Corsa! Αν είσαι τύπος που θα βγει στον πίσω επαρχιακό δρόμο και θα στρίψει με την ψυχή του, με τη μόνη έννοια να είναι η παραμονή του χαμόγελου στα χείλη, τότε πάρε το Clio! Προς θεού, όχι ότι κάποιο απ΄τα δύο δε μπορεί να κάνει αυτά που αναφέραμε μόλις, απλά το καθένα είναι καλύτερο στον εκάστοτε τομέα. Κι αυτό δεν είναι μόνο θέμα των συγκεκριμένων εκδόσεων, αλλά όλου του πακέτου που μπορεί να προσφέρει ένα Clio ή ένα Corsa…

Μπορείτε να δείτε στα λινκ τους χώρους (CorsaClio) και τον εξοπλισμό (Corsa 2 – Clio 2) των αυτοκινήτων που οδηγήσαμε, όπως επίσης να μπείτε στα site της Opel και της Renault για να διαμορφώσετε το αυτοκίνητο που θέλετε.

                Opel Corsa 1,4 Innovation AT6                                                                      Renault Clio TCe 120 Dynamic

                                             

 

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης (Strivein.gr) […]