Ράλλυ Αυστραλίας 2015
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, αν θέλει να λέγεται Παγκόσμιο θα πρέπει να κάνει κάτι καλύτερο με τα Ράλλυ ανά τον κόσμο. Πηγαίνοντας επιτέλους σε μια άλλη ήπειρο, εκτός απ’την Ευρώπη, η μάχη συνεχίζεται για τον τίτλο του 2015 στην Αυστραλία. Μάχη για έναν, τον Οζιέ που αν μείνει μπροστά απ’τον Λάτβαλα σε οποιαδήποτε θέση θα κατακτήσει τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο του. Σε ένα καλεντάρι που περιέχει μόνο το Μεξικό, την Αργεντινή και την Αυστραλία εκτός Ευρώπης, οι υπεύθυνοι της FIA θα πρέπει να το σκεφτούν καλύτερα και να επαναφέρουν Ράλλυ όπως το Σαφάρι, η Ιαπωνία, οι Η.Π.Α. και να πάψουν να βάζουν σε τόσο κοντινές χώρες τους αγώνες όλης της σεζόν, αν θέλουν να έχουν μία ομοιογένεια και έναν γεωγραφικό πλουραλισμό. Κερδισμένο θα βγει το ίδιο το άθλημα που θα φτάσει σε χώρες που το θέλουν απεγνωσμένα και να μην αναφέρουμε πάλι την περίπτωση του εθνικού μας αγώνα με κίνδυνο να χαρακτηριστούμε βαρετοί, γραφικοί και μονότονοι! Σε αυτήν την τεράστια ήπειρο, ο αγώνας διεξάγεται σε στενούς και τεχνικούς χωμάτινους δρόμους με μικρά αλματάκια σε σημεία που χαλάνε απολύτως τη γραμμή καθώς προσγειώνονται τα αυτοκίνητα άτσαλα με τη μούρη, ενώ ταυτόχρονα οι οδηγοί αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο μιας εξόδου όταν περνούν από τα δάση και ειδικά τα πρωινά που τους τυφλώνει ο ήλιος ανάμεσα απ’τα δέντρα.
Ο αγώνας δεν ξεκίνησε καλά από πλευράς διοργανωτών και την πλήρωσε ο Όστμπεργκ. Στις αναγνωρίσεις δεν έκλεισαν σωστά οι δρόμοι και ένα μεγάλο φορτηγό βρέθηκε μπροστά στο Mitsubishi Lancer που οδηγούσε ο Όστμπεργκ, με αποτέλεσμα το ατύχημα να είναι αναπόφευκτο, κυρίως λόγω του στενού δρόμου. Αυτό είχε σαν συνέπεια ο νεαρός Νορβηγός να τεθεί εκτός μάχης με δύο χτυπημένα πλευρά και δικαιολογημένα να φωνάζει για τα μέτρα ασφαλείας που έπρεπε να πάρουν οι Αυστραλοί. Η άδεια θέση στο No2 DS3 καλύφθηκε αμέσως απ’τον Στεφάν Λεφέμπρ που στον προηγούμενο πρώτο του αγώνα με WRC πήρε τη 10η θέση. Μια τρομάρα την πήρε και ο Οζιέ στο shakedown, όταν έκλεισε πολύ σε μια δεξιά στροφή, χτύπησε ένα εσωτερικό ανάχωμα και έμεινε στις δύο ρόδες! Κατάφερε με απίστευτο τρόπο να το κρατήσει, έκανε ένα κυκλικό και συνέχισε την πορεία του…
Στον αγώνα τώρα, οι πρώτες ειδικές ήταν λογικό να ανήκουν σε οδηγούς που είναι χαμηλά στη βαθμολογία στο πρωτάθλημα άρα και χαμηλά στη σειρά εκκίνησης στις δύο πρώτες μέρες. Οι πρώτοι στο χωμάτινο ράλλυ ‘σκουπίζουν’ τις ειδικές και χάνουν αρκετό χρόνο γλιστρώντας. Οπότε ο Ντάνι Σόρντο βρήκε την ευκαιρία να πιέσει το i20 του στις τρεις πρώτες ειδικές και να πάρει τα ηνία του αγώνα με τον ομόσταυλό του Πάντον να τον ακολουθεί και τρίτο τον Μικ. Στην 4η ειδική ο Κρις Μικ έδωσε το παρών κάνοντας τον πιο γρήγορο χρόνο και πέρασε πρώτος. Ο Σόρντο προσπάθησε, μα για μια ακόμα φορά η αξιοπιστία του Hyundai τον πρόδωσε, καθώς είχε πρόβλημα στα κατεβάσματα και έχασε κάποια δευτερόλεπτα σε μια φουρκέτα. Οι επόμενες τέσσερις ειδικές ήταν επαναλήψεις των αρχικών, κάτι που σήμαινε ότι πολύ απλά τα τρία VW θα πίεζαν τρελά για να ανέβουν στην κατάταξη. Έτσι κι έγινε, ο Λάτβαλα κέρδισε τρεις ειδικές και στην 8η πέρασε 2 δευτερόλεπτα μπροστά απ’τον Μικ. Ωστόσο, ο Βρετανός προσπάθησε να κρατηθεί στην πρώτη θέση, μάταια όμως αφού η σκόνη που είχε συσσωρευτεί στην ειδική έκανε την οδήγηση να γίνεται αποκλειστικά με σημειώσεις και όχι με τα μάτια του οδηγού. Το άλλο Polo του Οζιέ, επίσης ανέβηκε στα απογευματινά περάσματα και έκλεισε την ημέρα σε μια καλή τρίτη θέση, κοντά στους δύο πρώτους, έτοιμος για να εξαπολύσει την επίθεσή του μόλις αλλάξει η σειρά εκκίνησης. Τέταρτο άλλο ένα Polo R WRC του Μίκελσεν, που ξεπέρασε το εμπόδιο του Σόρντο στην 5η θέση. Έκτος, αν και με προβλήματα, τερμάτισε την πρώτη μέρα του αγώνα ο Πάντον, το τρίτο i20 N WRC μπροστά από το πρώτο του Τιέρυ Νέβιλ. Το δίδυμο της M-Sport για μια ακόμα φορά, εκεί χαμηλά στις θέσεις 8 και 9 με τον Τάνακ να έχει προβλήματα στο διαφορικό και τον Έβανς πιο πίσω να υστερεί ξανά σε ρυθμό, να έχει κλαταρισμένο λάστιχο και…αυτοπεποίθηση. Η δέκατη θέση ανήκει στον Μπερτέλι με Fiesta RS WRC, την ώρα που ο νέος συμμετέχοντας Λεφέμπρ είχε έξοδο και έσπασε την ανάρτηση του DS3 WRC του Όστμπεργκ. Με τόσο μικρές διαφορές ανάμεσα στους 3 πρώτους, όλα είναι ανοιχτά για τη νίκη στις επόμενες δύο μέρες του ράλλυ.
Η δεύτερη μέρα του Ράλλυ Αυστραλίας είχε τρομερές μάχες. Η πρώτη θέση άλλαξε χέρια απ’τον Λάτβαλα στον Μικ και τελικά στον Οζιέ. Οι τέσσερις ειδικές της ημέρας ήταν ουσιαστικά δύο που επαναλαμβάνονταν. Καλά νέα για τους πρώτους που στα δεύτερα περάσματα μπορούσαν να πιέσουν. Η 9η/11η ειδική ήταν ένα τεράστιο τεστ αντοχής με μήκος 50 km την οποία αρχικά κέρδισε ο Μικ και στο δεύτερο πέρασμα ο Οζιέ. Ο Λάτβαλα δε μπόρεσε να πιέσει όσο θα ήθελε κι έτσι στο τέλος της μέρας βρέθηκε στην τρίτη θέση. Ο Μικ ήταν μόλις 0,3 πίσω απ’τον Οζιέ σε μια μάχη για την πρωτιά που τα τέσσερα πρώτα αυτοκίνητα, μαζί με τον 4ο Μίκελσεν, τα χωρίζουν μόνο 9,1 δευτερόλεπτα. Η συναρπαστική δράση θα έχει άγνωστο φινάλε μετά και τις 5 τελευταίες ειδικές της Κυριακής. Πιο κάτω στην κατάταξη και όχι πολύ πίσω, ώστε να μη μπορεί να εκμεταλλευτεί κάποιο λάθος των πρωτοπόρων βρίσκεται ο Πάντον που ωφελήθηκε αρκετά απ’τη σειρά εκκίνησης. Το άλλο Hyundai του Σόρντο αντιμετώπισε κι άλλα προβλήματα και έχοντας χάσει τα πίσω φρένα στην 1η ειδική της ημέρας έπεσε στην 8η θέση πάνω από ένα λεπτό πίσω. Αυτό προβίβασε τους Τάνακ και Νέβιλ στις θέσεις 6 και 7 με τον Εσθονό να κάνει καλή εμφάνιση παρά τα προβλήματα και τον Βέλγο να προβληματίζει ξανά. Εκτός ρυθμού και 3 λεπτά πίσω ήταν ο Έβανς που απλά έμενε στο δρόμο. Ο Μπερτέλι παραχώρησε τη 10η θέση στον Αλ Ατίγια μετά από προβλήματα στον κινητήρα.
Η τρίτη μέρα είχε μόνο έναν κερδισμένο. Τον Οζιέ. Κέρδισε όλες τις ειδικές διαδρομές της Κυριακής και έφυγε από την Αυστραλία με τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο και την 31η νίκη του σε αγώνα WRC. Είναι η εποχή του άλλου Σεμπ, η εποχή που ξέρεις ποιός θα σαρώσει όλους τους αγώνες και ποιός θα είναι το φαβορί για τα επόμενα χρόνια. Πιστεύαμε πως όλα αυτά είχαν τελειώσει με την αποχώρηση του Λεμπ, αλλά μας βρήκε άλλος ένας τέτοιος και η ιστορία θα δείξει αν θα είναι και περισσότερο πολυνίκης. Δεύτερος ο Λάτβαλα στον αγώνα και άλλη μια σεζόν χαμένη για τον Φινλανδό που ψάχνει όσο τίποτα έναν παγκόσμιο τίτλο, χωρίς να έχει τα αποτελέσματα που θα ήθελε. Ένα βάθρο για τον Μικ είναι πολύ τονωτικό. Ειδικά σε έναν αγώνα που θα αξιολογήσει ο Ματόν, το αφεντικό της Citroen, για το αν θα ανανεώσει το συμβόλαιο μαζί του. Κέρδισε τελικά τη μάχη με τον Μίκελσεν και απέτρεψε άλλο ένα lockout της VW. Μια και είπα VW, πήρε τον τρίτο συνεχόμενο τίτλο της από τις τρεις χρονιές που συμμετέχει στο WRC, συντρίβοντας τον ανταγωνισμό με τη δύναμη και την αξιοπιστία του Polo R WRC, αλλά και με ένα φοβερό οδηγικό δίδυμο που φέρνει συνεχώς βαθμούς στην ομάδα. Φτάνει σε αριθμό συνεχόμενων πρωταθλημάτων τις Lancia, Citroen, Peugeot και Subaru. Τρεις αγώνες πριν το τέλος της σεζόν και όλα έχουν κριθεί. Οι επόμενοι αγώνες είναι καθαρά διασκεδαστικού χαρακτήρα και ελπίζουμε να είναι πιο συναρπαστικοί αφού ο κάθε οδηγός δεν έχει να κερδίσει κάτι πέρα από έναν αγώνα. Αλλά με την ‘απληστία’ του Οζιέ, μην περιμένουμε και πολλές διαφοροποιήσεις στα αποτελέσματα… Μέχρι και την Power Stage της Αυστραλίας κέρδισε για να πάρει 3 επιπλέον βαθμούς. Άπληστος. Αχόρταγος. Έτσι είναι οι αληθινοί πρωταθλητές…
https://www.youtube.com/watch?v=QzaELWAs004