Πότε τέλειωσε η σεζόν του 2015, πότε ξεκίνησε η νέα του 2016, ούτε που το καταλάβαμε! Στο ενδιάμεσο break έγιναν διάφορα ενδιαφέροντα στο WRC, ξεκινώντας αρχικά από την απόφαση της Citroen να παραμείνει στο πρωτάθλημα και να επικεντρωθεί στο να εξελίξει το αυτοκίνητο για τους νέους κανονισμούς του 2017. Αυτό σήμαινε ότι θα έπρεπε να χάσουν τη φετινή χρονιά σαν εργοστασιακή ομάδα και να τρέχουν μόνο σε κάποια επιλεγμένα ράλλυ του 2016. Εκτός αυτού, ο κύριος οδηγός τους παρέμεινε ο Κρις Μικ που υπέγραψε και τριετές συμβόλαιο με τη Γαλλική εταιρεία και ο δεύτερος οδηγός Μαντς Όστμπεργκ επέστρεψε στην παλιά του ομάδα, τη Ford M-Sport. Με αυτές τις ανακατατάξεις, ξεκίνησε κι ένα γαϊτανάκι με τους συνοδηγούς των σκανδιναβών οδηγών. Ο Γιόνας Άντερσον “παράτησε” τον Όστμπεργκ κι εκείνος με τη σειρά του επέλεξε τον Φλοέν που ήταν συνοδηγός του συμπατριώτη του Αντρέας Μίκελσεν της Volkswagen. Όλα όμως ολοκληρώθηκαν ομαλά και στον πρώτο αγώνα της χρονιάς όλοι ήταν έτοιμοι να ξεκινήσουν τη μάχη για τον παγκόσμιο τίτλο του 2016. Η αρχή όπως πάντα είναι το Πριγκιπάτο του Μονακό, χειμώνας, χιόνι, πάγος και γενικά τόσο απρόβλεπτες συνθήκες που μπορούν να αιφνιδιάσουν ακόμα και τους πιο έμπειρους. Δύο τα εργοστάσια για το 2016, με την VW και τη Hyundai να δηλώνονται επίσημοι κατασκευαστές. Οι Κορεάτες έφεραν το νέο τους όπλο, τη νέα γενιά i20 N WRC με βασικό ντουέτο Σόρντο-Νέβιλ και τον Πάντον μπαλαντέρ σε ένα περσινό i20. Ο Μικ μαζί με τον Λεφέμπρ ξεκίνησαν τον αγώνα για την Citroen, ενώ οι μεταγραφές της M-Sport έφεραν τον Όστμπεργκ και το ανερχόμενο γαλλικό ταλέντο Ερίκ Καμιλί. Ο Έβανς υποβιβάστηκε στην κατηγορία WRC 2 με τη δικαιολογία της εξέλιξης του νέου Fiest R5 από έμπειρα χέρια. Στο στρατόπεδο των πρωταθλητών, αλλαγές σε οδηγούς καμία και βελτιώσεις – κυρίως αξιοπιστίας – στο Polo R WRC.
Το Ράλλυ Μόντε Κάρλο έγινε σε τέσσερις μέρες και η πρώτη περιείχε μόνο δύο ειδικές. Νυχτερινές και δύσκολες ειδικές στους παγωμένους και στενούς δρόμους γύρω από την Gap την πόλη που μεγάλωσε ο Σεμπάστιαν Οζιέ. Η πρώτη ειδική πήγε στον πρωταθλητή, αλλά αν δεν ήταν ένα μικρό τετ α κε του Μικ, ο Βρετανός θα ήταν ο πρώτος νικητής ειδικής για το 2016. Ο Μίκελσεν ακολουθούσε 5,3 δευτερόλεπτα πιο πίσω και οι υπόλοιποι Λάτβαλα, Νέβιλ, Όστμπεργκ προτίμησαν μια πιο συντηρητική οδήγηση, ώστε να μείνουν στο δρόμο. Στη δεύτερη ειδική, όμως, ο Μικ ήταν αποφασισμένος. Σε μια χρονιά χωρίς άγχος, που δεν έχει να αποδείξει τίποτα και σε κανέναν, δείχνει δυνατός και έτοιμος να αμφισβητήσει την κυριαρχία του Οζιέ. Πήρε την ειδική και την πρωτοπορία του αγώνα με 6,9 δευτερόλεπτα να τον χωρίζουν απ’το Γάλλο. Πιο κάτω στην κατάταξη υπήρχαν τα άλλα δύο Polo των Μίκελσεν και Λάτβαλα. Ο Μίκελσεν ήταν αρκετά ευχαριστημένος την ώρα που ο Φινλανδός χτυπούσε γέφυρες με το Polo του, χωρίς σημαντική ζημιά όμως. Πάντον και Όστμπεργκ στην 5η και 6η θέση αντίστοιχα με τον Νορβηγό να προσπαθεί να προσαρμοστεί στο νέο αυτοκίνητο, στο νέο συνοδηγό και στις νέες σημειώσεις! Όχι κι εύκολο.
Η δεύτερη μέρα ξημέρωσε με μια συναρπαστική μάχη ανάμεσα σε Οζιέ και Μικ που αντάλλασσαν χρόνους και μαζί την πρώτη θέση του ράλλυ. Το σκορ στις 6 ειδικές της Παρασκευής πήγε 4-2 υπέρ του Γάλλου που κέρδισε και την τελευταία ειδική που περνά μόλις 3 km απ’το σπίτι του! Βρήκε το κάτι παραπάνω και έμεινε 9,5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Βρετανό. Τρίτος. ένα λεπτό πίσω από το δίδυμο φωτιά ανέβηκε ο Λάτβαλα, καθώς ο Μίκελσεν έφερε ένα τέτ α κε με πολλά km/h και έχασε αυτοπεποίθηση, χρόνο και την τρίτη θέση. Πιο κάτω ο Νέβιλ με τον Όστμπεργκ προσπαθούσαν να προσαρμοστούν στα νέα τους αυτοκίνητα και παρέμειναν στις θέσεις 5 και 6 αντίστοιχα. Εκείνος που δε μπορούσε με τίποτα να προσαρμοστεί ήταν ο Ντάνι Σόρντο μένοντας 7ος πίσω απ’τον teammate του. Όγδοος ο Λεφέμπρ, ο παρτενέρ του Μικ στη Citroen, ενώ ο Μπουφιέ και ο Τάνακ είχαν εξόδους με τον τοπικό Μπουφιέ να χτυπά σ’ένα δέντρο και τον Εσθονό να τουμπάρει.
Η τρίτη ειδική ήταν και η πιο ζόρικη προκαλώντας πολλά προβλήματα στους οδηγούς. Ειδικά σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της, γεμάτο πάγο και χιόνι με το γκρεμό και τα δέντρα να παραμονεύουν στο πλάι. Αρχικά ο Κουμπίτσα γλίστρησε, έχασε το εμπρός μέρος και έπεσε με δύναμη σε ένα δέντρο. Το ίδιο δέντρο χτύπησε και ο Πάντον, αλλά αυτός με το πίσω μέρος του Hyundai i20 καταστρέφοντας την ανάρτηση. Λίγα μέτρα πιο κάτω έπεσε στο γκρεμό κι ο Καμιλί της Ford! Ο μπροστινός εσωτερικός τροχός μπήκε αρκετά μέσα στο χιόνι προς το γκρεμό τραβώντας το Fiesta προς τα κάτω. Ο μόνος που τη γλίτωσε ήταν ο Έβανς που γλίστρησε κι αυτός με τη σειρά του στην ίδια ακριβώς στροφή, αλλά το Fiesta του Κουμπίτσα ήταν ήδη στο γκρεμό για να τον αποτρέψει από τα χειρότερα. Οπότε του “έριξε μία δυνατή” με το πίσω μέρος, το έστειλε πιο κάτω και το Fiesta R5 συνέχισε κανονικά την ειδική. Κουμπίτσα και Καμιλί δε συνέχισαν στο ράλλυ, λόγω της ζημιάς στο roll bar μετά τη σύγκρουση.
Την τρίτη ημέρα κατά τας γραφάς, όπως λέει το Ευαγγέλιο, γίνεται το χατίρι του Οζιέ! Με σωστές επιλογές ελαστικών, γρήγορα περάσματα και αλάνθαστη οδήγηση πέρασε μισό λεπτό μπροστά από τον Μικ, αλλά δεν ήταν χαλαρός. Γνώριζε ότι όλα μπορούν να ανατραπούν με μια κακή επιλογή ελαστικών ή με ένα ρίσκο που θα πάρει ο αντίπαλος. Όμως, η τύχη δεν ήταν μαζί με τον Κρις Μικ που σε μια δεξιά στροφή με όλη τη μούρη μέσα, βαθιά στο χώμα υπήρχε μια μεγάλη πέτρα που του ξήλωσε όλη την προστασία του DS3 WRC προκαλώντας ζημιά στο κιβώτιο. Το αποτέλεσμα ήταν στη 12η ειδική να εγκαταλείψει, αφήνοντας τον Οζιέ ολομόναχο στην κορυφή με κοντινότερο διεκδικητή τον Μίκελσεν δύο λεπτά πιο πίσω. Ο Νορβηγός πέρασε τον Λάτβαλα, αφού εκείνος έριξε σε ένα χαντάκι το Polo R, σήκωσε στον αέρα έναν θεατή και συνέχισε την 11η ειδική με σπασμένη τη μπροστινή ανάρτηση. Χωρίς Rally 2 στο Μονακό, το Σάββατο ήταν η τελευταία μέρα για Μικ και Λάτβαλα που δε μπόρεσαν να διεκδικήσουν ούτε τους βαθμούς της Power Stage. Αυτό προβίβασε τον Νέβιλ της Hyundai στην τρίτη θέση, ο οποίος μετά από μια τέλεια επιλογή στα χειμερινά λάστιχα, κέρδισε και τις δύο τελευταίες ειδικές της ημέρας. Όστμπεργκ, Λεφέμπρ και Σόρντο – μετά από σπασμένη ανάρτηση σε έξοδο – ήταν τα τελευταία αυτοκίνητα WRC στην 1η δεκάδα και οι υπόλοιπες θέσεις καλύφθηκαν από WRC 2. Ο πρωτοπόρος Έβανς ήταν 8ος και ακολουθούσαν ο Κρέμερ και ο Λάπι.
Η τελευταία μέρα δεν έκρυβε εκπλήξεις. Με highlight τη θρυλική Col de Turini, όλοι κράτησαν τις θέσεις τους και ο Οζιέ “ψάρεψε” και τους 3 βαθμούς της Power Stage, όπως κάνει κάθε φορά. Κέρδισε για τρίτη συνεχόμενη φορά στο Μονακό, κάτι που έχουν κάνει λίγοι οδηγοί στο WRC, όπως οι Λεμπ, Μάκινεν, Ρερλ. Άνετα δεύτερος παρέμεινε ο Μίκελσεν, αφού ο φίλος του Τιέρυ οδηγούσε μπροστινοκίνητο i20 WRC. Τα προβλήματα τα ξεπέρασε έμεινε 1,5 λεπτό πίσω απ’τον Νορβηγό, ανεβαίνοντας στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Η 4η θέση του Όστμπεργκ ισοφαρίζει το προσωπικό του καλύτερο ρεκόρ στο Μόντε Κάρλο, την ώρα που ο Λεφέμπρ έκανε την καλύτερη επίδοση της καριέρας του στην 5η θέση. Ο Σόρντο κατάφερε να είναι 6ος και 7ος τερμάτισε ο Οττ Τάνακ. Η τριάδα του WRC 2 παρέμεινε εκεί με αλλαγμένη, όμως, σειρά. Πρώτος ο Έβανς που κάνει ένα δυνατό ξεκίνημα για το Fiesta R5, ενώ το βάθρο συμπλήρωσαν ο Εσαπέκα Λάπι και ο Άρμιν Κρέμερ με Skoda Fabia R5.
Πάλι με το δεξί μπήκε στη νέα χρονιά ο Λέμπ… ε με συγχωρείτε ο Οζιέ. Τι θα γίνει πια; Θα προσπαθήσει να φτάσει τους 9 συνεχόμενους του Λεμπ; Ίσως είναι νωρίς ακόμα να μιλάμε για κάτι τέτοιο, αλλά σίγουρα θα βαρεθούμε οικτρά να τον βλέπουμε να κερδίζει ξανά και ξανά. Το καλό είναι πως δείχνει σημάδια βελτίωσης και αυξημένης πίεσης προς τον Οζιέ, ο Κρις Μικ. Μακάρι να συνεχίσει έτσι και στους επόμενους αγώνες που θα τον βάλει η Citroen. Το επόμενο ράλλυ είναι στη Σουηδία, το μοναδικό καθαρά χειμερινό ράλλυ με καρφιά και λεπτά λάστιχα. Εκεί ο Μίκελσεν θέλει να λάμψει και να πάρει το αίμα του πίσω από πέρυσι που χάρισε τη νίκη στον Οζιέ. Οι “βόρειοι” είναι αρκετά γρήγοροι, αλλά πολλές φορές κάνουν λάθη που τα εκμεταλλεύονται οι υπόλοιποι, κυρίως… οι Γάλλοι! Με όλα αυτά, ένας θρυλικός αγώνας πέρασε στην ιστορία για το 2016 και αυτό που μας έμεινε είναι ότι για ακόμα μια χρονιά δεν είδαμε live την Col de Turini. Ας ελπίσουμε ότι του χρόνου θα είμαστε εκεί να σας τη μεταφέρουμε με κάθε λεπτομέρεια…
Μόντε Κάρλο αλά ελληνικά!
Στον φετινό αγώνα κράτησαν ψηλά την ελληνική σημαία ο Λάμπρος Αθανασούλας με τον Νίκο Ζακχαίο. Το ελληνικό πλήρωμα έφτασε το Skoda Fabia R5 στον τερματισμό του Ράλλυ Μόντε Κάρλο και μάλιστα στην 8η θέση της κατηγορίας του WRC 2. Όπως μας είχε πει κι ο ίδιος ο Λάμπρος, ο τερματισμός ήταν το παν σ’αυτόν τον αγώνα, καθώς οι απρόβλεπτες συνθήκες μπορούν να πιάσουν τον οδηγό στον ύπνο και να τελειώσουν όλα μέσα σε μια κακή στιγμή. Έτσι, ξεκίνησαν από την πρώτη μέρα με μια προσεκτική προσέγγιση, σημειώνοντας τον 10ο και 11ο χρόνο στις δύο νυχτερινές ειδικές.
Την Παρασκευή άρχισε να ανεβαίνει λίγο ο ρυθμός και η αυτοπεποίθηση να μεγαλώνει. Όμως, μια μικρο-έξοδος στην 5η ειδική και το προπορευόμενο αγωνιστικό που “έπιασαν” στην 4η ειδική, τους κόστισε χρόνο, αλλά τους έδωσε πολύτιμη εμπειρία για να τη χρησιμοποιήσουν στο υπόλοιπο του αγώνα. Έδειξαν χαρακτήρα στη μεγαλύτερη ειδική του ράλλυ, το Σάββατο, όταν έκαναν τον 7ο χρόνο στην SS9 των 51,55 km και το επανέλαβαν στο δεύτερο πέρασμά τους. Παρά τη λάθος επιλογή ελαστικών στο πρώτο loop, όπου δε χρησιμοποίησαν χειμερινά λάστιχα, έχασαν χρόνο με ένα τετ α κε, αλλά το Fabia παρέμεινε ανέπαφο και γύρισε πίσω στο service.
Την τελευταία μέρα άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για τον τερματισμό. Ειδική με την ειδική, ο Λάμπρος κι ο Νίκος έφταναν αλάνθαστα στον τέλος της, κάνοντας και τον 6ο καλύτερο χρόνο στην SS14. Η ράμπα του τερματισμού δίκαια τους περίμενε να τους ανταμείψει για την τρομερή προσπάθειά τους σε έναν τόσο δύσκολο αγώνα. Έπαιξαν και κέρδισαν. Πήγαν στο Μόντε Κάρλο για να το ευχαριστηθούν και γυρίζουν με έναν τερματισμό στην 8η θέση του WRC 2 και σίγουρα με ένα χαμόγελο μέχρι τα αυτιά! Τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια για το ότι το τόλμησαν, το κατάφεραν και το διασκέδασαν με όλη τους την καρδιά. Ακόμα και μέσα στις δυσκολίες του αγώνα, ακόμα και στους -15 στις Άλπεις, η ελληνική ψυχή δεν είχε παγώσει και όλη η Team Greece χαμογελούσε με ευχαρίστηση, παίρνοντας δύναμη για την επόμενη δοκιμασία…
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότερα
[…] Του Κώστα Μπουλούκη […]