Toyota Yaris GRMN
 
         
         Ένα τέτοιο ταρακούνημα δεν ήταν δυνατό να αφήσει ασυγκίνητους τους Ιάπωνες κι έτσι γεννήθηκε το Yaris GRMN. Υπήρξε αρχικά ένα concept, αλλά πλέον είναι πραγματικότητα και θα είναι ένα απ’τα συλλεκτικά αυτοκίνητα της Toyota, καθώς θα φτιαχτούν μόνο 400 από αυτά. Ευτυχώς δηλαδή μπήκαν στο WRC και βλέπουμε έστω και μια έκδοση που να γιορτάζει ένα τέτοιο επιτυχημένο κατά τα άλλα εγχείρημα. Να’ναι καλά ο Tommi! Αρκετά με τα λόγια, ας πάμε στην ουσία του GRMN. Αρχικά τι σημαίνει αυτό το πράγμα; Η ομάδα στο WRC ονομάζεται Gazoo Racing, ένα κλασικό ιαπωνικό όνομα για όλες τις motorsport δραστηριότητες της Toyota που στην ουσία σημαίνει “εικόνα” ή τελοσπάντων κάτι που ανάβει τη φλόγα στα μυαλά των Ιαπώνων μηχανικών ώστε να δημιουργούν καλύτερα αυτοκίνητα. Το ΜΝ είναι απ’τα αρχικά Meister Nurburgring που υπάρχει εκεί να σου θυμίζει ότι δεν έχει εξελιχθεί σε μια τυχαία πίστα, αλλά στην “πράσινη κόλαση”. Η σύνδεση με την ομάδα στο WRC, η εξέλιξη στο Ring είναι εξαιρετικοί οιωνοί που κανείς δε μπορεί να παραβλέψει.
Ένα τέτοιο ταρακούνημα δεν ήταν δυνατό να αφήσει ασυγκίνητους τους Ιάπωνες κι έτσι γεννήθηκε το Yaris GRMN. Υπήρξε αρχικά ένα concept, αλλά πλέον είναι πραγματικότητα και θα είναι ένα απ’τα συλλεκτικά αυτοκίνητα της Toyota, καθώς θα φτιαχτούν μόνο 400 από αυτά. Ευτυχώς δηλαδή μπήκαν στο WRC και βλέπουμε έστω και μια έκδοση που να γιορτάζει ένα τέτοιο επιτυχημένο κατά τα άλλα εγχείρημα. Να’ναι καλά ο Tommi! Αρκετά με τα λόγια, ας πάμε στην ουσία του GRMN. Αρχικά τι σημαίνει αυτό το πράγμα; Η ομάδα στο WRC ονομάζεται Gazoo Racing, ένα κλασικό ιαπωνικό όνομα για όλες τις motorsport δραστηριότητες της Toyota που στην ουσία σημαίνει “εικόνα” ή τελοσπάντων κάτι που ανάβει τη φλόγα στα μυαλά των Ιαπώνων μηχανικών ώστε να δημιουργούν καλύτερα αυτοκίνητα. Το ΜΝ είναι απ’τα αρχικά Meister Nurburgring που υπάρχει εκεί να σου θυμίζει ότι δεν έχει εξελιχθεί σε μια τυχαία πίστα, αλλά στην “πράσινη κόλαση”. Η σύνδεση με την ομάδα στο WRC, η εξέλιξη στο Ring είναι εξαιρετικοί οιωνοί που κανείς δε μπορεί να παραβλέψει. Τώρα με 250 Nm ροπής να κινούν τους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός 6-τάχυτο μηχανικού κιβωτίου, το Yaris έχει περάσει σε άλλο επίπεδο επιδόσεων. Ισχυρίζονται 6,3 για τα 0-100 και τελική ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 230 km/h. Ευτυχώς το Yaris, σε αντίθεση με τους αντιπάλους του, παρέμεινε ένα μικρό αυτοκίνητο ζυγίζοντας μόνο 1.135 κιλά, οπότε με τέτοια αναλογία είναι φυσικό να βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Μάλιστα, επειδή είναι τόσο μικρό, οι μηχανικοί δυσκολεύτηκαν να χωρέσουν τα εξαρτήματα του κομπρέσορα στο χώρο του κινητήρα, οπότε έφτιαξαν μια διάταξη που να περιέχει τον κομπρέσορα, το ψυγείο και την εισαγωγή του αέρα, όλα σε ένα! Η ομάδα που το εξέλιξε στο Nurburgring ήθελε να στρίβει και καλά, όχι μόνο να είναι γρήγορο. Έτσι, μπήκε ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για να μειωθεί η υποστροφή και να μην πάει χαμένη η αυξημένη στιβαρότητα των αναρτήσεων, τα πιο “performance” αμορτισέρ με χαμηλότερα ελατήρια σε συνεργασία με την εξαιρετική Sachs και η μπάρα ανάμεσα στα μπροστινά αμορτισέρ. Προς την ίδια κατεύθυνση είναι και οι 17-άρες ζάντες που βοηθούν στην καλύτερη πρόσφυση, αλλά και στο βάρος του Yaris όντας πιο ελαφρές.
 Τώρα με 250 Nm ροπής να κινούν τους μπροστινούς τροχούς μέσω ενός 6-τάχυτο μηχανικού κιβωτίου, το Yaris έχει περάσει σε άλλο επίπεδο επιδόσεων. Ισχυρίζονται 6,3 για τα 0-100 και τελική ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 230 km/h. Ευτυχώς το Yaris, σε αντίθεση με τους αντιπάλους του, παρέμεινε ένα μικρό αυτοκίνητο ζυγίζοντας μόνο 1.135 κιλά, οπότε με τέτοια αναλογία είναι φυσικό να βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Μάλιστα, επειδή είναι τόσο μικρό, οι μηχανικοί δυσκολεύτηκαν να χωρέσουν τα εξαρτήματα του κομπρέσορα στο χώρο του κινητήρα, οπότε έφτιαξαν μια διάταξη που να περιέχει τον κομπρέσορα, το ψυγείο και την εισαγωγή του αέρα, όλα σε ένα! Η ομάδα που το εξέλιξε στο Nurburgring ήθελε να στρίβει και καλά, όχι μόνο να είναι γρήγορο. Έτσι, μπήκε ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για να μειωθεί η υποστροφή και να μην πάει χαμένη η αυξημένη στιβαρότητα των αναρτήσεων, τα πιο “performance” αμορτισέρ με χαμηλότερα ελατήρια σε συνεργασία με την εξαιρετική Sachs και η μπάρα ανάμεσα στα μπροστινά αμορτισέρ. Προς την ίδια κατεύθυνση είναι και οι 17-άρες ζάντες που βοηθούν στην καλύτερη πρόσφυση, αλλά και στο βάρος του Yaris όντας πιο ελαφρές.