Renault Megane R.S.
Επέστρεψε δριμύτερο!
Όταν ακούς νέο Megane R.S. ξέρεις πως κάτι καλό έχουν φτιάξει και πάλι οι Γάλλοι. Ξέρεις πως έχεις να περιμένεις και το Trophy, την ελαφρωμένη έκδοση που ακόμα και σήμερα θεωρείται ως ένα απ’τα πιο σκληροπυρηνικά hot hatches. Το νέο RS δεν είναι τυχαία πορτοκαλο-κίτρινο. Όπως και με το Clio, η Renault θέλει να μας θυμίζει συνεχώς ότι βρίσκεται στη Formula 1 με την δική της ομάδα και μάλιστα παρέχοντας κινητήρες για άλλες κορυφαίες ομάδες όπως η Red Bull. Μάλιστα με τα τελευταία γεγονότα της silly season είναι σχεδόν σίγουρη η συνεργασία για πρώτη φορά στα χρονικά McLaren Renault, μιας και η Honda τα έχει κάνει… εεε μαντάρα. Όπως, λοιπόν, είναι το χρώμα της R.S.17 έτσι είναι και στο νέο Megane R.S. Όμως δεν έχουν μείνει μόνο εκεί. Προσπαθούν να περάσουν στο Megane τα στοιχεία που θα το κάνουν πιο γρήγορο μέσω της F1 και όσο είναι εφικτό σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής τα καταφέρνουν. Δεν έχουν βάλει και ηλεκτροκινητήρα για περισσότερη ισχύ, αλλά παράγουν όση περισσότερη κάθετη δύναμη μπορούν και περισσότερη πρόσφυση με παλιούς μηχανικούς τρόπους χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
Ο νέος 4-κύλινδρος τούρμπο κινητήρας 1,8 λίτρων αποδίδει 280 άλογα και 390 Nm ροπής. Κιβώτιο διαλέγεις 6-τάχυτο μηχανικό ή EDC διπλού συμπλέκτη με χειριστήρια στο τιμόνι. Βέβαια, μπορεί κάποιος να πει, εντάξει δεν είναι και τόσο δα δυνατό, όταν υπάρχουν υπερ-hatchbacks με πάνω από 350 άλογα. Το θέμα πάντα με τη Renault δεν ήταν η δύναμη, αλλά το πόσο καλά έστριβαν. Το πόσο μεγάλη ευχαρίστηση έδιναν στον οδηγό, αφήνοντάς τον να κάνει πράγματα που θέλει κι όχι αυτά που του επιβάλλει το αμάξι του. Έτσι, η Renault μας είχε δώσει μια γεύση με το Megane GT και τώρα τοποθετεί το 4Control στο RS. Αυτό σημαίνει ενεργητική τετραδιεύθυνση, με τους πίσω τροχούς να έχουν ενεργό ρόλο στο στρίψιμο και ειδικά στις πολύ κλειστές στροφές αυτό γίνεται παιχνιδάκι. Στην έκδοση Cup, μάλιστα, έχουν βάλει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για το… σβήσιμο της ενοχλητικής υποστροφής, ενώ οι αναρτήσεις έχουν βελτιωθεί και τα αμορτισέρ είναι υδραυλικής συμπίεσης, κάτι που σημαίνει άνεση όταν το θες και σκληρότητα όταν θες να στρίψεις.
[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης (strivein.gr) […]