Dacia Duster – 2 εκατομμύρια πωλήσεις!

Η ιστορία της Dacia χαρακτηρίζεται από μία πορεία κατά την οποία η μία επιτυχία διαδέχεται την άλλη. Μετά τη δημιουργία του Logan το 2004, ακολούθησε ένα ακόμα αστέρι που έκανε την εμφάνισή του στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2010: Και αυτό είναι το Dacia Duster. Ένα εμβληματικό προϊόν που κατάφερε να κάνει δημοφιλή και προσιτά τα SUV, ένα μοντέλο που βρέθηκε να διασχίζει πολλούς δρόμους, από την παγωμένη Σιβηρία, έως την έρημο του Μαρόκου. Ένα στιβαρό όχημα με εμφάνιση και ικανότητες πραγματικού 4WD, σχεδιασμένο με γνώμονα τις οικογενειακές ανάγκες και έτοιμο να αντιμετωπίσει κάθε πρόκληση. Φέτος, το Dacia Duster γιορτάζει τα 2 εκατομμύρια πωλήσεις, σε σχεδόν 60 χώρες. Αυτή είναι η ιστορία μιας 10ετούς και πλέον πορείας, την οποία οι μηχανικοί, οι σχεδιαστές και ειδικά οι πελάτες δεν πρόκειται να ξεχάσουν ποτέ.

Καθίστε αναπαυτικά και ακολουθήστε μας σε μία αναδρομή που ξεκινάει πριν από 12 χρόνια, το 2010. Τα καθημερινά ρούχα και τα ανθεκτικά τζιν είναι της μόδας, ενώ οι πολυτελείς μάρκες είναι εκτός. Οι νέες τάσεις ταυτίζονται με την άνεση και την απλότητα. Το αυτοκίνητο των ονείρων σας είναι, πλέον, τόσο λιτό και χαλαρό όσο εσείς. Θέλετε ένα πραγματικό SUV, που να μην είναι όμως απαρχαιωμένο! Ενώ η αγορά των SUV γνωρίζει τεράστια ανάπτυξη, τα περισσότερα μοντέλα είναι είτε πολύ ακριβά και σοφιστικέ, ή πολύ απλοϊκά και «φτωχά». Και ξάφνου ήρθε το Duster. Προσιτό, στιβαρό και στιλάτο, σε πλήρη αρμονία με τις τάσεις της κοινωνίας και αυτό που πραγματικά αναζητούν οι πελάτες. Ένα αυτοκίνητο που έγινε γρήγορα ένα μοντέλο σύμβολο, τόσο για τη Dacia, όσο και για ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία. Από το 2010, το Duster μοντέλο έχει γνωρίσει τεράστια εμπορική επιτυχία, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τα 2 εκατομμύρια πωλήσεις που έχει καταγράψει παγκοσμίως. Ας απολαύσουμε παρέα τη διαδρομή!

Ένα μεγάλο ταξίδι από το Ελσίνκι στην Άγκυρα!

Ας ξεκινήσουμε το ταξίδι μας από τη χώρα που φτιάχνεται το Duster, τη Ρουμανία, με ορισμένα βασικά στοιχεία για το εργοστάσιο του Mioveni. Θα συνεχίσουμε αφήνοντας πίσω τη γραμμή παραγωγής και θα κατευθυνθούμε στην Ιταλία για ένα ποδοσφαιρικό αγώνα, ενώ κατόπιν θα βρεθούμε λίγο πιο μακριά, ανεβαίνοντας στην υψηλότερη κορυφή του πλανήτη. Και αν αυτό δεν είναι αρκετό, θα περάσουμε από τη Φιλανδία πριν καταλήξουμε νότια στην Τουρκία. Θα καταφέρετε να μας ακολουθήσετε; 2 εκατομμύρια Duster δεν είναι και λίγα!

Όταν η επιλογή των «απαραίτητων» είναι τρόπος ζωής

Οι πελάτες του Duster είναι όλοι ετερόκλητοι και βρίσκονται σε ολόκληρο τον κόσμο. Ωστόσο, έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: τα «απαραίτητα» θεωρούνται γι΄ αυτούς τρόπος ζωής. Εδώ ακολουθούν μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία που ίσως δεν γνωρίζετε:

Στη Μεγάλη Βρετανία οι γυναίκες αγοραστές του Dacia Duster είναι περισσότερες, ποσοστιαία, από τους άνδρες.   

Η Τουρκία έχει τους νεότερους ηλικιακά αγοραστές Duster (42 ετών κατά μέσο όρο), ενώ είναι κυρίως οικογενειάρχες (κατά 62% με παιδιά).

Στη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ισπανία και την Ιταλία, οι αγοραστές Duster αγαπούν την ύπαιθρο: το 23% λατρεύει το περπάτημα και την πεζοπορία, το 12% το ποδήλατο και το 9% τα ταξίδια.

Στις πέντε αυτές χώρες, το 44% των πελατών ζει σε αγροτικές περιοχές, το 30% σε μικρές πόλεις, το 10% σε μεσαίες/μεγάλες πόλεις και το 11% στα προάστια.

Οι βασικοί λόγοι για τους οποίους οι πελάτες αγοράζουν Duster, είναι η τιμή του (κατά 56%), ο σχεδιασμός του (κατά 20%) ή η αξιοπιστία του (κατά 16%).

Duster: ένας παγκόσμιος στόχος

Ας πάμε λίγο πίσω, στη γέννηση του H79 – το κωδικό όνομα που δόθηκε στο Duster 1ης γενιάς! Η αποστολή που ανατέθηκε στις προϊοντικές ομάδες ήταν σαφής: πάρτε ένα λευκό χαρτί και δημιουργήστε ένα όχημα που δεν υπάρχει στην αγορά. Αυτό έπρεπε να καλύπτει τις ανάγκες ανθρώπων από όλο τον κόσμο και επομένως να κινείται με άνεση είτε σε παγωμένα κλίματα ή σε χώρες με αποπνικτική ζέστη. Και όλα αυτά σε ασυναγώνιστη τιμή, που θα άφηνε μακριά τους ανταγωνιστές. Συνοπτικά, θα έπρεπε να σχεδιαστεί και να κατασκευαστεί ένα στιβαρό, αξιόπιστο και ευέλικτο μοντέλο που να μοιάζει και να έχει τις ικανότητες ενός 4WD.

Κατά τη διαδικασία της εξέλιξης του μοντέλου έπρεπε να ξεπεραστούν πολλά εμπόδια: το κιβώτιο ταχυτήτων, το σύστημα μετάδοσης, η θέση των τροχών και άλλα πολλά. Οι ομάδες τα θυμούνται όλα αυτά ακόμα και σήμερα. Ειδικά το σημείο  που αφορούσε το crawling (δηλαδή την αργή κίνηση σε δύσβατα εδάφη) με 1η σχέση στο κιβώτιο, όπου το αυτοκίνητο θα μπορούσε να κινηθεί προς τα εμπρός με μόλις 5,79 km/h και μόλις 1000 σ.α.λ. Όπως οι στρατιώτες του Πεζικού περπατούν δίπλα από τα στρατιωτικά οχήματα για να καθαρίζουν το δρόμο, ο Loïc Feuvray – διευθυντής προϊόντος  του Duster 1 – ακολούθησε ένα παρόμοιο πρωτόκολλο: «Περπατούσα δίπλα στο αυτοκίνητο για να βεβαιωθώ ότι είχαμε πετύχει μια ταχύτητα που ήταν τόσο αργή, όσο αυτή που θα περίμενε κάποιος από ένα τετρακίνητο όχημα παντός εδάφους». Όπως αποδεικνύεται από τα αμέτρητα ταξίδια εκτός δρόμου που έκανε το Duster από το λανσάρισμά του, αυτή ήταν μια πρόκληση που οι σχεδιαστές ξεπέρασαν.

Λογική σχεδίασης που δίνει προτεραιότητα στον περιορισμό του κόστους

Ενώ το Duster 1ης γενιάς έγινε best seller, ξεπεράστηκε σε πωλήσεις από τη 2η γενιά του. Αυτή κυκλοφόρησε περίπου επτά χρόνια αργότερα, το 2017, ενώ και πάλι το brief για τη σχεδίασή του ήταν ξεκάθαρο: «διατηρήστε το αρχικό DNA και βασιστείτε στο παρελθόν, προσφέροντας, τελικά, ένα καλύτερο προϊόν». Μετά από πλήθος εσωτερικών διαγωνισμών σχεδίασης και μερικά πολύ συναρπαστικά σχέδια, ένα μόνο ήταν αυτό που ξεχώρισε αμέσως: ένα πιο μυώδες design, με υπερυψωμένη γραμμή ώμων, με ψηλότερα τοποθετημένα πίσω παράθυρα και μια πιο δυναμική γρίλια.

Δεν λείπουν τα ανέκδοτα σχετικά με τη σχεδίαση του αυτοκινήτου, ειδικά σε ό,τι αφορά τις απαιτήσεις για καινοτομίες, αλλά και για προσιτές και αξιόπιστες λύσεις. Αυτό είναι μέρος της νοοτροπίας Design-to-Cost που πρεσβεύει η Dacia. Πάρτε για παράδειγμα το κάθετο, μαύρο, πλευρικό διακοσμητικό εξάρτημα που φιλοξενεί το φλας και είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα του Duster. Ο David Durand, Επικεφαλής Εξωτερικής Σχεδίασης μας λέει την ιστορία: «Έπρεπε να καταλήξουμε σε αυτό το σχέδιο λόγω των τεχνικών περιορισμών. Οι τροχοί είναι αρκετά μετατοπισμένοι σε σχέση με τις πόρτες και είναι αδύνατο να αποκόψουμε μέρη που ταιριάζουν στο συνολικό σχήμα. Έτσι, δημιουργήσαμε ένα πλαστικό διακοσμητικό που τοποθετήθηκε ανάμεσα στα φτερά και τις πόρτες. Αυτό είναι πολύ λειτουργικό, καθώς παρέχει ιδανική προστασία από τα χαλίκια και λάσπες, ενώ επιτυγχάνει περιορισμό του κόστους, προσθέτοντας ένα μοναδικό στιλιστικό στοιχείο που χαρίζει στο Duster αυτή την περιπετειώδη εμφάνιση».

Ακολούθως, το Duster 2ης γενιάς είναι το μόνο μοντέλο της Dacia που διαθέτει τρεις – όχι δύο – αεραγωγούς στο κέντρο του ταμπλό. Για ακόμα μια φορά, αυτή δεν είναι απλώς μια ιδέα που προέκυψε από το πουθενά, αλλά η επιλογή της έγινε με γνώμονα την αισθητική και την άνεση των επιβατών.

Βραβευμένο 40 φορές!

Ενώ οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί έκαναν ό,τι περνούσε από το χέρι τους για να δημιουργήσουν ένα τόσο μοναδικό όχημα, οι κατασκευαστικές ομάδες αποδέχθηκαν την αντίστοιχη πρόκληση. Το εργοστάσιο του Pitesti (Mioveni), που βρίσκεται 200 χλμ. από το Βουκουρέστι, ανακαινίστηκε και μετασκευάστηκε για να είναι έτοιμο για την παραγωγή του Duster. Στη Ρουμανία, το Duster αποτελεί στοιχείο εθνικής υπερηφάνειας, στελεχώνοντας τις αστυνομικές δυνάμεις και το στρατό, ενώ κυκλοφορεί ως ασθενοφόρο, την ώρα που αποτελεί μέρος του στόλου οχημάτων κάθε κρατικής υπηρεσίας, αλλά και όλων των μεγάλων ιδιωτικών εταιρειών.

Το Duster αποτελεί πραγματικά μια πηγή εθνικής, αλλά και διεθνούς υπερηφάνειας! Από την ημέρα που κυκλοφόρησε έχει κερδίσει περισσότερα από 40 βραβεία: Αυτοκίνητο της χρονιάς στη Ρουμανία, το καλύτερο SUV στη Μεγάλη Βρετανία, το καλύτερο οικογενειακό αυτοκίνητο στη Γερμανία και το Βέλγιο και πολλά άλλα που αποδεικνύουν πόσο επιτυχημένο είναι αυτό το μοναδικό και εμβληματικό μοντέλο.

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments