Ford Mustang Mach-E. Οδηγούμε την ηλεκτρική Mustang στην επίσημη ελληνική πρεμιέρα της!

Έντισον εναντίον Τέσλα.

Ήταν τέλη του 19ου αιώνα όταν ξεκίνησε μια λυσσαλέα, “ηλεκτρική” κόντρα για την επικράτηση του συνεχούς (DC) ή του εναλλασσόμενου ρεύματος (AC). Όλα τα σπίτια στην Αμερική άρχιζαν να φωτίζονται και ο πόλεμος του ρεύματος είχε ήδη αρχίσει. Ο αυτοδίδακτος εφευρέτης Τόμας Έντισον ήθελε να φωταγωγήσει τις πόλεις με συνεχές ρεύμα, ισχυριζόμενος ότι είναι πιο ασφαλές κι ο – για λίγο καιρό – μαθητευόμενός του, Νικολά Τέσλα, έπειτα από την σύγκρουσή τους, ήθελε να καταφέρει το εντελώς αντίθετο, να προσφέρει συνεχές ρεύμα με καλώδια υψηλής τάσης.

130 χρόνια  μετά, είμαστε πάλι σε έναν αντίστοιχο ηλεκτρικό πόλεμο! Αυτή τη φορά, όμως, πόλεμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Την Tesla του Έλον Μάσκ, φυσικά τη γνωρίζετε. Έφερε ξανά στο προσκήνιο το όνομα Τέσλα με ένα τεράστιο “μπαμ” στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η τρέλα των εφευρέσεων του Τέσλα πίσω στο 1890 είναι αντίστοιχη με αυτή που συναντάς όταν δεις από κοντά τις καινοτομίες ενός αυτοκινήτου Tesla. Αυτό, όμως, που δεν ξέρετε είναι ότι στη Ford έφτιαξαν μια νέα ομάδα κρούσης, υπεύθυνη για τον σχεδιασμό των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων κι αυτή έχει το όνομα: Team Edison! Τυχαίο; Ούτε η μία επιλογή ονόματος, ούτε η άλλη.

Συνεπώς, και τον 21ο αιώνα έχουμε… ” Edison VS Tesla “

Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά: η Ford δε θα έβαζε ποτέ τη λέξη Mustang σε κάποιο μοντέλο αν δεν πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις του θρύλου. Εντάξει όχι όλες. Αν εξαιρέσουμε τον V8. Ναι και το γεγονός ότι η Mach-E είναι SUV. Εμφάνιση; Check. Είναι Mustang από όποια μεριά κι αν το κοιτάξεις. Δύναμη; Check. 351 άλογα στην τετρακίνητη έκδοση που οδηγήσαμε ή 294 για την αντίστοιχη πισωκίνητη. Δυναμική, παιχνιδιάρικη και επιθετική οδική συμπεριφορά. Check μεγάλο! Δε φαντάζεσαι ποτέ ότι μπορείς να πας τόσο γρήγορα και όποτε θες να ξεκλειδώνεις την ουρά ακόμα και στην τετρακίνητη έκδοση!

Κοιτάζοντας την Mustang Mach-E ξέρεις ότι αυτό το τεράστιο καπό, η έντονα κεκλιμένη οροφή και τα πίσω φανάρια με τις 3 κάθετες γραμμές είναι σήμα κατατεθέν της. Οι μυώδεις γραμμές, τα φουσκώματα, οι κοίλες επιφάνειες σε όλη τη σιλουέτα της σε προδιαθέτουν για μια συναρπαστική εμπειρία οδήγησης. Μη σκεφτείτε, όμως, ότι όλα αυτά έχουν κάποιο σοβαρό αντίκτυπο στους διαθέσιμους χώρους γιατί η σχεδίαση ξεγελάει και το πιο εκπαιδευμένο μάτι. Μπορεί η οροφή να είναι κεκλιμένη, αλλά δεν είναι παρά ένα σχεδιαστικό τρικ, αφού η κανονική οροφή είναι αυτό το μαύρο γυαλιστερό πλαστικό πάνω από την κυρτή γραμμή στο πίσω μέρος. Πρακτικά σημαίνει υπεραρκετός χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών κι ας είναι κουπέ η γραμμή του. 

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, πέρα από τους μεγάλους χώρους για τους επιβάτες, συναντάς μια πολύ μινιμαλιστική προσέγγιση. Υπάρχει μια θεόρατη οθόνη – tablet στο κέντρο του ταμπλό και μια μικρότερη 10.2″ ως καντράν μπροστά από το τιμόνι. Τίποτα άλλο! Ο τρόπος που έρχεται κάθετα το ταμπλό μπροστά σου, θυμίζει όντως Mustang, αλλά οι συγκρίσεις σταματούν εκεί. Οι περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου ελέγχονται από τη μεγάλη οθόνη. Δόξα τω θεώ, όχι όλες! Υπάρχουν απλοί, ανθρώπινοι διακόπτες για τα φλας και τους υαλοκαθαριστήρες, μέχρι και ροδέλα για την ένταση της φωνής. Ευτυχώς δεν γίνονται όλα τα ηλεκτρικά εξωγήινα! Μια ωραία πινελιά είναι η πρωτοτυπία με τα ηχεία της B&O που διατρέχουν όλο το ταμπλό και το subwoofer λειτουργεί με τη βοήθεια του χώρου που έχει περισσέψει ανάμεσα στη λαμαρίνα και τις ταπετσαρίες του εσωτερικού. Τρομερή ιδέα κι ακόμα πιο τρομερός ήχος στο τέρμα! Ο χώρος αποσκευών είναι 402 λίτρα, ενώ υπάρχουν άλλα 81 στο μπροστινό μέρος που λειτουργούν ως Mega Box, δηλαδή αδιάβροχη θήκη για να μπει το ο,τιδήποτε. 

Πριν πάμε στα τεχνικά χαρακτηριστικά της νέα Mach-E, καλό θα ήταν να ρίχναμε μια ματιά στις καινοτομίες που φέρνει μαζί της. Αρχικά το νέο Sync 4 σε συνδυασμό με την εφαρμογή Ford Pass βοηθούν τον οδηγό να προγραμματίσει από τη θερμοκρασία της καμπίνας προτού το οδηγήσει, μέχρι ταξίδια με συγκεκριμένες στάσεις για φόρτιση. Μιας και αναφέρουμε τη φόρτιση, η Ford Motor Hellas δίνει τη δυνατότητα μέσω του Ford Pass, να μπορεί να φορτίζει η Mustang σε οποιονδήποτε φορτιστή σε όλη την Ελλάδα, χωρίς να χρειάζεται κάποια άλλη κάρτα ή διαδικασία για να βάλεις το όχημα σε ταχυφορτιστή. Προφανώς όλα πια τα κάνουμε με το κινητό μας και με τον τρόπο αυτό μπορούμε να έχουμε το κινητό ως κλειδί και όχι μόνο. Εντάξει αν χάσεις το κινητό ή το κλειδί σου σίγουρα θα πιστέψεις ότι την πάτησες! Όχι, γιατί στην κολώνα της πόρτας υπάρχουν αριθμοί! Πατάς τον κωδικό σου και η πόρτα ανοίγει χωρίς να χρειαστείς κλειδί ή κινητό. Ναι πως ανοίγει η πόρτα, αυτό είναι άλλο θέμα. Πατάς ένα κουμπί αφής κι απλά την τραβάς προς τα έξω…

Η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν All Wheel Drive με μπαταρία 88 kWh και ισχύ 351 PS. Δεν τα λές και λίγα, ειδικά όταν μαθαίνεις ότι 580 Nm ροπής διαπερνούν το σώμα σου ακαριαία με το πάτημα του γκαζιού! Κι όμως, μπορείς να διανύσεις μαζί του σχεδόν 540 χιλιόμετρα μέχρι να το φορτίσεις ξανά. Η νέα πλατφόρμα για τα ηλεκτρικά που έφτιαξε η Team Edison της Ford, έχει ενσωματώσει με τον καλύτερο τρόπο τις μπαταρίες στο πλαίσιο για να κρατηθούν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος, ενώ ταυτόχρονα αποτελούνται από λίγες κυψέλες 288 ή 376 ανάλογα με την έκδοση standard range ή extended. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να διαλέξει ανάμεσα σε 3 προφίλ οδήγησης: Whisper, Active, Untamed που είναι στην ουσία το Eco, Normal, Sport καμουφλαρισμένα!

Το One Pedal που προσφέρεται ως επιλογή είναι η λειτουργία που μόνο με τη χρήση του γκαζιού μπορεί να οδηγηθεί η Mustang Mach-E. Όταν αφήνεις γκάζι, η φόρτιση της μπαταρίας είναι πολύ έντονη με αποτέλεσμα να κόβει αρκετή από τη φόρα του αυτοκινήτου, χωρίς να χρειάζεται να πατάς φρένο συχνά ή και καθόλου. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνονται δύο πράγματα: η επιβράδυνση του αυτοκινήτου με τον οδηγό να μην αλλάζει πεντάλ και η χρήση των φρένων που τα βοηθάει να μη χαλάνε, αφού στα περισσότερα ηλεκτρικά δεν χρησιμοποιούνται τόσο συχνά. Όσο για τη φόρτιση της Mach-E, μπορεί να γίνει στο σπίτι με μια απλή πρίζα παίρνοντας σχεδόν μια μέρα για να φτάσει στο maximum ή με Wallbox της Ford που φτάνει στο 80% μέσα σε 6 ώρες. Σε ταχυφορτιστή IONITY το 80% το φτάνει άνετα σε 45 λεπτά για την AWD έκδοση με extended range, ενώ στους ταχυφορτιστές της Ελλάδας θα χρειαστεί σχεδόν τον διπλάσιο χρόνο 1-1,5 ώρα μέχρι το 80%.  

Στο δρόμο η νέα Mustang Mach-E σ’αφήνει με το στόμα ανοιχτό. Πρώτα από όλα, βάζεις τα μπαλάκια απ’τα μάτια σου στη θέση τους μετά από ένα δαιμονισμένο ξεκίνημα από στάση! Η δύναμη που σε τραβάει πίσω είναι απίστευτη και τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν καταιγιστικά. Ξεκινήσαμε τη δοκιμή μας με προορισμό το Λαύριο και την αθηναϊκή ριβιέρα να ξεπροβάλλει μπρος στα πόδια μας. Ναι στην αρχή δοκιμάσαμε το Whisper και το Active, αλλά μόλις μπήκε το Untamed, πολύ απλά δεν ξαναβγήκε ποτέ! Δεν το χορταίνεις με τίποτα. Θες να σου “σκάει στο κεφάλι” όλη η δύναμη που έχεις στο δεξί σου πόδι. Κάθε φορά που κάνεις μια προσπέραση πιάνεις τον εαυτό σου να αναρωτιέται αν όντως ήταν κάποιος που πέρασες ή απλώς η ιδέα σου. Όλα γίνονται σε απίστευτα γρήγορους ρυθμούς. Η αίσθηση που σου δίνει όταν το οδηγείς είναι ενός τόσο στιβαρού και ένα μ’εσένα αυτοκινήτου. Κι αυτό είναι μόνο η αρχή. Γιατί αν ξεκινήσεις να το πιέζεις στις στροφές, εκεί είναι που θα ευχαριστηθείς στο έπακρο τις δυνατότητές του. 

Νομίζεις ότι είναι πολύ βαρύ, μέχρι που ανακαλύπτεις ότι με λίγο παραπάνω γκάζι στην είσοδο θα ανοίξει προοδευτικά την τροχιά του πίσω μέρους, βοηθώντας σε να τοποθετηθείς καλύτερα. Εκεί είναι που παίρνεις θάρρος και το πιέζεις περισσότερο. Με λίγα km/h σε κλειστές στροφές, ακόμα και το 4-κίνητο θα χαλαρώσει πολύ εύκολα την ουρά του και θα αναγκάσει το traction control να επέμβει. Με πολλά km/h είναι μοναδική η αίσθηση του να ξεκολλάει στιγμιαία και με μια μικρή διόρθωση στο τιμόνι να συνεχίζει την τροχιά του με ακόμη περισσότερη φόρα. Που αλλού θα βρεις τέτοια οδική συμπεριφορά; Πουθενά είναι η απάντηση. Σε συνδυασμό κιόλας με το γρήγορο τιμόνι που σου δίνει ακριβώς τις πληροφορίες που θες, η οδήγηση μιας Ford Mustang Mach-E είναι πραγματικά ένα state of mind που σε υποβάλλει σε ένα μόνιμο χαμόγελο καλοπέρασης! 

Μπορεί το εναλασσόμενο ρεύμα του Τέσλα να έχει επικρατήσει έναντι του συνεχούς του Έντισον, όμως είναι ακόμα νωρίς να προδικάσουμε το αποτέλεσμα και για τον “πόλεμο” στα ηλεκτρικά. Η Team Edison της Ford έφερε έναν δυνατό παίχτη στη μάχη και ειλικρινά είναι η ψυχή που φέρνει μαζί του που κάνει τα πράγματα άνω κάτω. Η ψυχή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που είναι αληθινά και με μοναδικό τρόπο σπορ.

Δείτε το βίντεο για τη νέα Mustang Mach-E και την onboard δική μας εμπειρία στρίβωντάς την, στο προφίλ του Sτρίβειν στο Instagram

 

 

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments