Hot hatchbacks – Ποιός είναι ο βασιλιάς;

Εξ’ορισμού είναι τα αυτοκίνητα σχετικά μικρά σε μέγεθος, ελαφριά, με δυνατό κινητήρα κι εκρηκτικό ταπεραμέντο στο δρόμο! Επίσης, είναι φθηνά να τα αποκτήσεις, να τα συντηρήσεις κι εύκολο να βρεις ανταλλακτικά, αφού βασίζονται σε κάποια πιο απλή έκδοση ενός μοντέλου. Ή τουλάχιστον έτσι ξεκίνησαν. Στις μέρες μας θα βρεις πολλών ειδών hot hatchbacks, όμως λίγα είναι εκείνα που πληρούν ακόμα τον παραπάνω ορισμό. Άλλα πιο μεγάλα, πιο βαριά, πιο ακριβά, άλλα πιο μικρά, πιο ευέλικτα. Ειδικά με την τεχνολογία που έχουν πάνω τους τα σύγχρονα αυτοκίνητα, η απλότητα των old school GTi έχει χαθεί. Ή μήπως όχι;

Αυτό προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε τους τελευταίους μήνες κι έτσι μπήκαμε σε μια συνεχή αναζήτηση…

1. Είπαμε να αρχίσουμε με ένα hatchback που ακούγεται hot στους αριθμούς και την εμφάνιση. Το Opel Corsa GSi. Το κύκνειο άσμα της γενιάς αυτού του Corsa πριν τη συνεργασία με την Peugeot είχε σαν αποτέλεσμα να βγει στο τέλος της παραγωγής του το GSi για να καλύψει το κενό μέχρι το OPC. Αν μας άρεσε; Ναι, είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, αλλά δεν είναι αυτό που θα σου προσφέρει οδηγικές συγκινήσεις. Έχει αρκετές δυνατότητες, αλλά με το OPC πιο πάνω θα ήταν λίγο άχαρο να υπήρχε ένα αντίστοιχα hot hatch με λιγότερα χρήματα κι επιδόσεις…

Το Corsa GSi είναι όμορφο και σπορτίφ, αλλά όχι ένα καθαρόαιμο hot hatch.

2. Επόμενος διεκδικητής του θρόνου, το  νέο Volkswagen Polo GTi. Το Polo ήρθε στην ελληνική αγορά στα τέλη του 2017 και βασιζόμενο στην πλατφόρμα MQB έγινε τόσο, μα τόσο καλύτερο από την προηγούμενη γενιά του. Κρίμα που στην έκδοση του GTi δεν προσπάθησαν λίγο παραπάνω με τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα. Γιατί από δύναμη έχει άπλετη! Ακόμα και το πλαίσιο και η ανάρτηση θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά ρυθμισμένα. Μοιάζει λες και πήραν το πλέον πολύ καλό πλαίσιο ενός απλού Polo κι έβαλαν τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC και τέλος! Στο ότι το χαμόγελο που έρχεται στα χείλη από τον καταιγιστικό του ρυθμό με το αυτόματο DSG, φεύγει στιγμιαία αν το προκαλέσεις να ανοίξει πολύ την τροχιά του σε μια στροφή, φταίνε εν μέρει και τα σκληρά ελαστικά P Zero της Pirelli. Όμως, η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για το πιο ολοκληρωμένο αμάξι στην κατηγορία που πιο πολύ θα έπαιρνε τον τίτλο grand tour παρά ενός σκληροπυρηνικού GTi.

Πολύ δυνατό με τον δίλιτρο κινητήρα και θα το ήθελες να πας flat out στο autobahn, παρά να κάνεις μια ελληνική ανάβαση!

3. Τελευταίο και καλύτερο το νέο Ford Fiesta ST. Φτάνει όσο το δυνατόν κοντά στον ορισμό ενός hot hatch. Ακόμα και χωρίς το μπλοκέ διαφορικό με το οποίο μπορείς να το αγοράσεις – και να πιστέψεις ότι όντως είσαι οδηγός του WRC, ενώ στην πραγματικότητα το ST θα έχει κάνει τα περισσότερα για σένα – είναι η πιο σκληροπυρηνική πρόταση από τα τρία. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα σε κουράσει τόσο πολύ στην καθημερινή του χρήση. Ήχος από τον τρικύλινδρο, δύναμη, αστραπιαίες αλλαγές με το χέρι, κοφτερό τιμόνι και ένα φοβερό και τρομερό στρίψιμο σε ένα αυτοκίνητο που το νιώθεις ελαφρύ κι έτοιμο να κάνει ό,τι του ζητήσεις. Δε συγκρίνεται με τα άλλα δύο στον τομέα αυτό. Είναι πολλά επίπεδα πάνω. Το καλύτερο; 1.500 κ. εκ. που σημαίνει προσιτό σε έναν νέο που θα ήθελε κάτι τέτοιο με μια αντίστοιχα συγκρατημένη τιμή. Αυτή τη στιγμή το Fiesta ST είναι η ευκαιρία που ψάχνεις για να αποκτήσεις ένα αληθινό hot hatchback. Μην το σκέφτεσαι άλλο…

Δύσκολα θα βρεις τέτοιο χαρακτήρα σε σύγχρονα αυτοκίνητα. Έχει ψυχή και τσαγανό όσο κανένα άλλο…

Hot hatch King!

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments