Hyundai i30 1,6 CRDi (136hp) – Renault Megane 1,5 dCi (110 hp)

Ιδού η απορία: τι θα σου κάλυπτε καλύτερα τις οικογενειακές σου ανάγκες, τις οδηγικές σου ανησυχίες και την ανάγκη να ζεις την κάθε μέρα σε ένα ευχάριστο περιβάλλον; Ένα Hyundai i30 ή ένα Renault Megane; Σε μια εποχή που τα μικρά αυτοκίνητα μεγαλώνουν ανησυχητικά και τα μικρομεσαία αρχίζουν να γίνονται πιο premium, η σύγκριση δύο πετρελαιοκίνητων μικρομεσαίων – που έχουν ανεβάσει τόσο τα στάνταρ τους και που προσφέρουν τόσα πολλά σε όποιον τα επιλέξει, έχοντας μια συγκρατημένη στο μέτρο του δυνατού τιμή – είναι αναπόφευκτη. Είναι και τα δύο νέες γενιές που παρουσιάστηκαν το μεν Megane το 2016, το δε i30 φέτος το 2017. Η προηγούμενη γενιά Megane περίμενε καρτερικά την αλλαγή του μετά από τα facelift και η αναμονή άξιζε, καθώς το νέο πρόσωπο του Renault Megane είναι απολύτως διαφορετικό και εξαιρετικά τραβηχτικό! Απ’την άλλη το i30 έχει κι εκείνο αλλάξει τη σχεδιαστική του προσέγγιση σε σχέση με πριν και έχει ανεβάσει πολύ τα στάνταρ ποιότητας, μιας και η Hyundai θέλει να κοιτά “κατάματα” τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό προσφέροντας ένα ελκυστικό πακέτο και όχι την εικόνα μιας αξιόπιστης, αλλά φθηνής επιλογής.

Όταν παλιότερα μιλούσες για την αγορά ενός Hyundai ήξερες ότι επέλεγες κάτι που δε θα σε αφήσει στο δρόμο, θα δώσεις λιγότερα χρήματα, αλλά δεν θα έχεις τόσο καλή ποιότητα όσο κάποια γερμανικά μοντέλα για παράδειγμα. Αυτό αποτελεί παρελθόν, καθώς το i30 δεν έχει και πολλά να ζηλέψει απ’τους γερμανούς και μη ανταγωνιστές του, την ώρα που η αξιοπιστία έχει παραμείνει σε ψηλά επίπεδα όπως πριν, ενώ η τιμή έχει “τσιμπήσει” το κατιτίς! Για να καταλάβετε όταν μιλάμε για αξιοπιστία, το i30 αναδείχτηκε στη Γερμανία παρακαλώ, ως το όχημα με τις λιγότερες βλάβες για το 2017 σύμφωνα με έρευνα του J.D. Power. Στην άλλη γωνία του ρινγκ, το Megane έχει να προτάξει μια φανταχτερή εικόνα μέσα κι έξω, πολύ πιο μοντέρνα και ξεχωριστή σε τέτοιο βαθμό που σε εντυπωσιάζει το πόσες ωραίες ιδέες είχαν στη σχεδιαστική ομάδα της Renault. Εδώ, η βούλα για την αξιοπιστία είναι ένας κινητήρας πασπαρτού σε Renault και Mercedes που χρησιμοποιείται σε τόσα μοντέλα και η εμπειρία μας με όλα όσα έχουμε οδηγήσει τον 1,5 dCi είναι πολύ θετική. Το έχουμε πει αρκετές φορές, αλλά δεν είναι τυχαίο στη συνεργασία των δύο εταιρειών που η Mercedes τον τοποθετεί σε όλα τα μοντέλα της με χαμηλό κυβισμό.

  

  • Εξωτερική εμφάνιση

Μιλάμε για δύο αυτοκίνητα που έχουν αρκετά καλή φήμη στο σχεδιαστικό τομέα. Αρχικά το Megane με το design του να είναι σε κάθε γενιά του πρωτοποριακό για την εποχή και πρόσφατα το i30 που έχει κερδίσει αρκετά τις εντυπώσεις με τη φρέσκια σχεδίασή του στην τωρινή γενιά. Το Megane χρησιμοποιεί τον όγκο του για να σε εντυπωσιάσει, δείχνοντας φουσκωμένο και με τα όλα του σε αφθονία! Τεράστιο σήμα – πλέον σε όλα τα Renault – που φιλοξενείται σε μια μεγάλη gloss black και χρωμιομένη μάσκα, μεγάλα φώτα led μπροστά – τόσο μεγάλα που δεν τους έφτανε το πάνω επίπεδο, κατέβηκαν με μια καμπυλωτή τσαχπινιά και στο κάτω (!) – ενώ πίσω τα led διατρέχουν οριζόντια όλο το πορτ μπαγκάζ και σχεδόν ενώνονται με το σήμα της Renault στη μέση. Οι μεγάλες καμπύλες που υπάρχουν στους πίσω “ώμους” και στα μπροστινά φτερά σε συνδυασμό με τα μικρά τζάμια δίνουν μια πολύ δυναμική εμφάνιση στο Megane ακόμα και στις απλές εκδόσεις του. Ακόμα, λεπτομέρειες σαν την αεροτομή με τα όμορφα μαύρα πλαϊνά στηρίγματα, η απόληξη της εξάτμισης που είναι φανερή και με ωραίο σχέδιο, αλλά και η premium touch πινελιά με τη χρωμιομένη μπάρα στα μπροστά φτερά που είναι σμιλευμένα κατάλληλα ώστε να μπορεί να εφαρμόσει εκεί, κάνουν το Renault Megane να μοιάζει με κάτι που ποθείς να το αποκτήσεις απ’την πρώτη κιόλας στιγμή, κάτι σαν κεραυνοβόλος έρωτας! Πείτε το όπως θέλετε, πάντως θα τραβήξει τα βλέμματα κι αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

 

Απ’την άλλη το νέο i30 είναι ένα αρκετά μοντέρνο hatchback και η Hyundai του έχει δώσει απλόχερα όλα όσα θα ήθελε να δει με την πρώτη ματιά ένας επίδοξος αγοραστής. Ναι, είναι πιο συντηρητικό – ακολουθώντας γερμανικά πρότυπα – συγκριτικά με το φαντεζί Megane, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι απρόσωπο κι έχει το δικό του ώριμο χαρακτήρα. Η κυψελοειδής πολυγωνική μάσκα και τα πλάγια led ημέρας φτιάχνουν μια ωραία εικόνα στο μπροστινό μέρος, χωρίς πολλά πολλά, μόνο τα ουσιώδη στοιχεία σωστά τοποθετημένα. Η απλότητα στη μούρη του είναι χαρακτηριστική κι απ’τον τρόπο με τον οποίο τελειώνει το flat καπό, κάνοντας τον προφυλακτήρα να είναι η προέκτασή του σαν ένα ενιαίο σώμα. Από κει και πίσω παρόμοιες λιτές γραμμές υπάρχουν στο i30 που όσο κι αν ψάξεις δε θα βρεις τίποτα που να σε ξενίσει. Άντε, μόνο στο πίσω μέρος τα διπλά αντανακλαστικά που βρίσκονται πολύ ψηλά πάνω στον προφυλακτήρα. Η 5η πόρτα φαίνεται πιο κάθετη σε σχέση με το Megane δίνοντας έναν πιο επιθετικό χαρακτήρα οπτικά, ενώ δε μπορείς να παραλείψεις το γεγονός ότι οι ζάντες με την όμορφη σχεδίαση και τα 6 διαιρούμενα μπράτσα, όπου ανάμεσά τους υπάρχει πιο σκούρα απόχρωση, ταιριάζουν γάντι με το υπόλοιπο σύνολο και με το συγκεκριμένο καφετί χρώμα του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε. Το i30 έχει μια πολύ συγκροτημένη εμφάνιση και αφήνει το στίγμα του, όχι με τόση έμφαση όσο το Megane, αλλά σίγουρα καλύτερα από πολλά αυτοκίνητα της κατηγορίας του.

  • Εσωτερικό – Χώροι

Ξεκινώντας ανάποδα, τώρα, απ’το Megane σίγουρα το εσωτερικό του θα σε εντυπωσιάσει πολύ περισσότερο από ότι έξω. Δύσκολα θα μείνεις ανεπηρέαστος από όλα όσα γίνονται στην καμπίνα ενός νέου Megane. Δεν είναι μόνο η σχεδίασή του που, όπως και να το κάνεις, δε σου περνάει απαρατήρητη, αλλά είναι και όλα αυτά τα gadget που θα βρεις να παίξεις και να τα προσαρμόσεις στο δικό σου γούστο. Θα μου πείτε, αν δε σου αρέσει η τεχνολογία και τα πολλά λαμπάκια και παιχνίδια; Ακόμα κι έτσι, θα μπεις στο τριπάκι να πατήσεις και να αλλάξεις διάφορες ρυθμίσεις ίσως και αναγκαστικά όταν βγαίνουν μπροστά σου. Μόλις καθίσεις στη θέση του οδηγού νιώθεις το τεράστιο ταμπλό να σε περιβάλλει, μια αίσθηση που αυξάνεται απ’την πολύ ψηλή κεντρική κονσόλα όπου νιώθεις όλο το δεξί σου μέρος να ακουμπά κάπου! Λεβιές ταχυτήτων, ιδιόμορφο χειρόφρενο – ευτυχώς κανονικό – και δυο καλαίσθητοι στρογγυλοί αποθηκευτικοί χώροι δίνουν στην κονσόλα κάτι το ιδιαίτερο. Βέβαια, δεν είναι αυτό το πρώτο πράγμα που προσέξεις μέσα στο Megane. Τρομερή εντύπωση κάνει ο κρυφός φωτισμός στις πόρτες που μόνο κρυφός δεν είναι, καθώς φτιάχνει με τους διάφορους χρωματισμούς την κατάλληλη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του. Βρίσκονται σε κάθε μια απ’τις 4 πόρτες και σίγουρα είναι ένα πολύ εφετζίδικο στοιχείο, ειδικά τη νύχτα που δείχνει φαντασμαγορικό. Καθένα απ’τα κομμάτια που αποτελούν τα ενδότερα του Megane έχουν μπει για να τραβούν τα βλέμματα και η κεντρική οθόνη είναι σίγουρα ένα από αυτά. Είπαμε οι σχεδιαστές είχαν πρωτοποριακές ιδέες και τις εφάρμοσαν με επιτυχία. Κατακόρυφη οθόνη αφής, τύπου tablet μέσω της οποίας κάνεις τα πάντα. Χωρίς πλάκα. Τα πάντα. Τα χειριστήρια για τον κλιματισμό είναι αχρείαστα, αφού όλα είναι ενσωματωμένα εκεί μέσα! Είναι ένα πραγματικό highlight του αυτοκινήτου και η λειτουργία της είναι άψογη. Φτιάχνεις τα χρώματα που θες, την ένταση που θες, αλλάζεις στυλ προβολής στο ηλεκτρονικό καντράν και φυσικά εναλλάσσεις τα διάφορα προγράμματα οδήγησης απ’το Renault Multi Sense. Το τιμόνι είναι flat bottom αλλά το δέρμα του δεν είναι τόσο ποιοτικό όσο τα υπόλοιπα υλικά που βλέπεις, απ’το ταμπλό μέχρι τα ημιδερμάτινα καθίσματα. Θα χωρέσει άνετα 4 επιβάτες κι έναν πέμπτο πάντα με τις μεταξύ τους τριβές των ποδιών στα πίσω καθίσματα, ενώ για τις αποσκευές παίρνει ελαφρώς λιγότερα σε σχέση με το i30 (384 lt).

Στο Hyundai τα πράγματα είναι πολύ πιο ήπια. Είναι σαν να μπαίνεις απ’το κλαμπ στο μέγαρο μουσικής! Το Megane σε χτυπάει απανωτά με τα σχεδιαστικά και ηλεκτρονικά του τρικ, ενώ το i30 σου προκαλεί μια ηρεμία χωρίς να έχει τίποτα που να φωνάζει με τον ίδιο τρόπο. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν είναι ωραίο σχεδιαστικά ή εξίσου ποιοτικό. Έχει ένα σύγχρονο εσωτερικό με ωραιότατες γραμμές, το οποίο μοιάζει αρκετά με αυτό που έχουμε συνηθίσει σε ένα μικρομεσαίο αυτής της εποχής. Οθόνη αφής α λα Mercedes, κουμπάκια δίπλα απ’το λεβιέ α λα Golf και γενικά μια μεγάλη επιρροή από ευρωπαϊκά αυτοκίνητα που θέλει να ακολουθήσει η Hyundai. Το καλό είναι ότι το κάνει με επιτυχία και δε θα σε χαλάσει κάτι από το εσωτερικό. Ίσα ίσα που είναι ένα πολύ ευχάριστο περιβάλλον να περνάς την κάθε σου μέρα, κάνοντας τη συμβίωση μαζί του εξαιρετικά εύκολη. Θα βρεις τα πάντα με τη μια και με μια απλή κίνηση, σε αντίθεση με το Megane που θα ψάξεις λίγο παραπάνω. Η λειτουργία της έγχρωμης οθόνης 8 ιντσών είναι πολύ εύκολη και μπορείς να βάλεις ταυτόχρονα GPS και στο δίπλα παράθυρο να επεξεργάζεσαι κάτι άλλο. Το καντράν έχει αναλογικά όργανα με ξεκάθαρη και ωραία γραμματοσειρά, ενώ οι πληροφορίες για την κατανάλωση, την αυτονομία και άλλα είναι διαθέσιμες στη μικρή οθόνη (3,5”) του καντράν μέσω των κουμπιών στο τιμόνι. Όλα είναι πολύ πιο εύκολα συγκριτικά με το Megane, μόνο που δεν είναι τόσο show off. Το τριάκτινο τιμόνι έχει καλή σχεδίαση και πολύ ωραία υφή στο δέρμα του. Αντίθετα τα καθίσματα τα νιώθεις πιο φθηνά και εστιάζουν περισσότερο στην άνεση κι όχι στην καλή στήριξη. Το χειρόφρενο κι εδώ δεν είναι ηλεκτρικό, ίσως οι τελευταίοι των Μοϊκανών που έχουν το κλασικό χειρόφρενο, μιας και έχει γίνει μόδα στα περισσότερα μικρομεσαία ως μια πολυτελής πινελιά. Οι μεγάλοι χώροι και το χορταστικό πορτ μπαγκάζ (395 lt) έχουν την τιμητική τους στο i30 όπου τα ανοίγματα στις πόρτες και πίσω βοηθούν ακόμα περισσότερο στο να μπεις και να κάτσεις χωρίς δυσκολία. Στα συν του εσωτερικού είναι και το ότι ποτέ δε θα νιώσεις κλειστοφοβικά, με την ορατότητα να είναι αρκετά καλή προς όλες τις κατευθύνσεις. Το Hyundai i30 σε κερδίζει με την απλότητα του χαρακτήρα του και με το πόσο εύκολα κάνεις τη δουλειά σου χωρίς κόπο. Αυτό είναι κιόλας που θες σε ένα αυτοκίνητο.

  • Κινητήρας – Τεχνολογία

Ας πάμε σιγά σιγά σε πράγματα που έχουν αρκετά μεγάλη σημασία, όπως ο κινητήρας και το τι προσφέρει το καθένα στον οδηγό του. Το Hyundai i30 το οδηγήσαμε στην έκδοση Premium Navi με τον κινητήρα πετρελαίου 1,6 λίτρων CRDi να του ταιριάζει γάντι. Στην έκδοση αυτή απολαύσαμε τα χορταστικά 136 άλογα κι όχι τα 110 ή 95 που είναι διαθέσιμα στις μικρότερες εκδόσεις. Συμβουλή μας: για λιγότερο από 1.000 ευρώ δεν έχει νόημα να επιλέξεις τα 110 άλογα με τον ίδιο κινητήρα, ειδικά όταν μιλάμε για τιμές στα 20 χιλιάδες ευρώ και πάνω. Το συγκεκριμένο που οδηγήσαμε κοστίζει 21.990 και το αντίστοιχο με τα 110, 21.190. Η ροπή του είναι ακόμα πιο χορταστική, καθώς έχεις στο δεξί σου πόδι έτοιμα 280 Nm να σε περιμένουν! Η δύναμη απλώνεται άψογα από πολύ χαμηλά μέχρι τις 4.000 στροφές και μετά δεν έχει νόημα να πιέσεις κι άλλο. Επόμενη σχέση στο σαφέστατο 6-τάχυτο κιβώτιο και τα χιλιόμετρα φεύγουν για πλάκα. Εντάξει, όταν φτάσεις τα 120 κι είσαι ήδη με 4η, τα πράγματα πηγαίνουν κάπως σε slow motion συγκριτικά με τα πρώτα 100, αλλά αυτό δε θα σε εμποδίσει να το αφήσεις να πάει αδιαμαρτύρητα μέχρι την τελική του ταχύτητα. Το start/stop του κινητήρα είναι στάνταρ σε κάθε έκδοση του i30 και βοηθά πάρα πολύ στο να διατηρεί χαμηλά την κατανάλωση εντός πόλης. Το μόνο αρνητικό ήταν ο τρόπος με τον οποίο έμπαινε. Κάθε φορά που έσβηνε, το ένιωθες σαν να είχες ταχύτητα και να πάταγες φρένο. Ανεπαίσθητο δεν το έλεγες, αλλά τουλάχιστον έκανε τη δουλειά του! Η κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο ήταν πολύ καλή με κάτω από 6 lt/100 συνεχώς, ενώ όταν το πιέσεις αρκετά θα του δώσει να καταλάβει. Σημαντικό ρόλο στην οικονομία παίζουν και οι εκπομπές που είναι μόλις 102 gr/km, κάτι που σημαίνει χαμηλά τέλη κυκλοφορίας. Τα συστήματα διαθέσιμα στον οδηγό για υποβοήθηση σε λωρίδες, ανηφόρες, αποφυγή συγκρούσεων κι όλα αυτά που μαγικά λειτουργούν κάτω απ’τη μύτη σου, είναι στον στάνταρ εξοπλισμό. Κάτι που πραγματικά σε βοηθά στην καθημερινότητα, όμως, είναι τα φώτα στροφής. Με την παραμικρή κίνηση στο τιμόνι, μια λάμπα πλάγια τοποθετημένη στο εμπρός φανάρι, θα σου δώσει άπλετο φως εκεί που το χρειάζεσαι, ειδικά σε δρόμους χωρίς φωτισμό. Επίσης, εξαιρετικά βολική είναι και η κάμερα οπισθοπορείας, η οποία σου δείχνει τι γίνεται πίσω σου, εκεί που δε βλέπεις. Όχι να σε προειδοποιεί συνεχώς για πράγματα που βλέπεις μπροστά σου όπως άλλα συστήματα, ονόματα δε λέμε!

Η σειρά του Megane τώρα. Ο κινητήρας είναι λιγότερο δυνατός με 110 άλογα, αλλά η ροπή του dCi (260 Nm) και η σωστή κλιμάκωση του 6-τάχυτου κιβωτίου κάνουν στην πράξη τη διαφορά να είναι μικρή. Με παρόμοια ροπή ο 1,5 του Megane σου δίνει την αίσθηση ότι ανεβάζει εξίσου καλά με τον 1,6 του i30. Σίγουρα στα χαμηλά δε μπορεί να πιάσει το ξέσπασμα του Hyundai, αλλά σαν σύνολο όταν κουμπώσεις και 4η δε θα σε προβληματίσει καθόλου ο ρυθμός του. Υπάρχει, όμως, για το Megane η πιο ακριβή έκδοση του 1,6 dCi με 130 άλογα και 320 Nm ροπής. Με εκείνη το i30, στάνταρ θα τα έβρισκε πιο σκούρα. Όντας tuned down, η κατανάλωση για το Megane 110 είναι εξαιρετική όταν είσαι φειδωλός με το δεξί σου πόδι, αλλά κι όταν αποφασίσεις να το πατήσεις δε θα φτάσει τα 7 lt/100 με το πόδι στο πάτωμα. Για τις ανάγκες του γυρίσματος ανεβήκαμε πολλές φορές βουνοκορφές της Αττικής και με τα δύο αυτοκίνητα. Το Megane ήταν πιο συγκρατημένο στη βελόνα του πετρελαίου, ενώ το start/stop ήταν μακράν πιο αθόρυβο στη λειτουργία του. Φυσικά λιγότερες είναι και οι εκπομπές ρύπων που σε συνδυασμό με τις 16-άρες ζάντες – κι όχι 17″ στο i30 – φτάνουν τα 95 gr CO2/km. Η ελληνική αντιπροσωπεία μας είχε διαθέσει την έκδοση Expression που είναι η επόμενη μετά τη βασική. Όπως καταλαβαίνετε δεν είναι το ίδιο πλούσια με του Hyundai i30, οπότε τα τεχνολογικά gadgets περιορίζονται μόνο στο εσωτερικό και όχι σε συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Δεν υπάρχει καν επιλογή σαν έξτρα στη συγκεκριμένη έκδοση για υποβοήθηση σε λωρίδες, αποτροπή σύγκρουσης ή φρενάρισμα ανάγκης. Συνεπώς, πρέπει να ανέβεις στην Dynamic για να βρεις τα αντίστοιχα με το i30 πράγματα και φυσικά να ανέβεις σε τιμή. Έχει μόνο το Hill Assist και το επίμονο, όπως θα δείτε παρακάτω, μόνιμο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης.

  • Στο δρόμο

Ήρθε η στιγμή να κάνουμε μια συμφωνία! Όσα θα ακούσετε για το Renault Megane θα πρέπει να τα σκεφτείτε υπό το πρίσμα ότι το αυτοκίνητο δοκιμής ήθελε λάστιχα. Είναι σαν να παίζεις έναν αγώνα κι ο αντίπαλος να έχει πυρετό! Ε δε θα το κρίνεις σωστά… Θα το δείτε και στο βίντεο ότι πασχίζει να βρει πρόσφυση και το anti spin δουλεύει υπερωρίες. Παρ’όλα αυτά, μπορείς να καταλάβεις αρκετά απ’τα χαρακτηριστικά του ακόμα κι αν όλα δε δουλεύουν στην εντέλεια. Αρχικά, βάζεις μπροστά με το μπουτόν εκκίνησης και ΔΕ φεύγεις. Τι κάνεις; Μπαίνεις στο Multi Sense και διαλέγεις το πρόγραμμα που θες. Μεταξύ 5 προγραμμάτων Eco, Neutral, Comfort, Sport, Perso αλλάζεις χαρτογράφηση κινητήρα, τιμόνι, ήχο και φυσικά τα display στο καντράν, ανάλογα με το αν θες στροφόμετρο ή μόνο κοντέρ ή και τα δύο μαζί. Όταν αποφασίσεις για όλα τα παραπάνω, ξεκινάς. Το πρώτο που θα καταλάβεις είναι ότι πρόκειται για ένα στιβαρό αμάξωμα με καλή ποιότητα κύλισης που θα περάσει άνετα από τις γνωστές ελληνικές λακκούβες. Όμως, όταν αντιμετωπίσει κάποιες δυνατές εγκάρσιες ανωμαλίες, εκεί είναι που θυμάσαι ότι το πίσω μέρος αντιδρά πιο ξερά από ότι περίμενες, γιατί έχει ημιάκαμπτο άξονα. Είναι ειδοποιός διαφορά στο κομμάτι της άνεσης – κι όχι μόνο – συγκριτικά με το i30 που φοράει πολλαπλών συνδέσμων ανάρτηση. Προσπαθώντας να ξεκινήσεις γρήγορα, δε θα σ’αφήσει, θα κόψει το γκάζι και θα σου χαλάσει την εκκίνηση, αλλά στο τέλος πετυχαίνει ένα ευχάριστο 12-άρι σε 0-100 που είναι μια καλή επίδοση για τα 1318 κιλά του. Το κακό με το anti spin είναι ότι μπαίνει ασταμάτητα σε κάθε στροφή που θα χαθεί η πρόσφυση. Όχι μόνο όταν, λόγω ελαστικών, θα φύγουν τα “μούτρα” πολύ έξω απ’το apex. Θα μπει σχεδόν ακαριαία μόλις το πίσω μέρος κάνει την παραμικρή κίνηση. Με τον ημιάκαμπτο άξονα έχεις μια ευελιξία στο turn in κι αυτό είναι το ατού του. Είναι πιο εύκολο να χάσει πρόσφυση πίσω σε σχέση με την πιο στημένη γεωμετρία των πολλαπλών συνδέσμων. Αυτό το στοιχείο το χάνει όταν παρεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, χαλώντας την όλη διάθεση. Το Megane έχει τις δυνατότητες σαν πλαίσιο να σου δώσει αρκετή χαρά στην οδήγηση, κρίμα όμως που μένει μόνο στη θεωρία.

Δείτε εδώ το βίντεο του συγκριτικού μας:

Απ’την άλλη το Hyundai i30 είχε μεγαλύτερες ζάντες 17 ιντσών, καλά λάστιχα με πολύ μεγαλύτερο πέλμα (225) και φυσικά μια πίσω ανάρτηση προσανατολισμένη στο να είναι κολλημένη στην άσφαλτο. Ας ξεκινήσουμε, όμως, απ’την αρχή. Ξεχάστε ό,τι ξέρατε για τα Hyundai, το είπαμε και πιο πάνω. Το πάτημά του στο δρόμο είναι άνετο, απροβλημάτιστο και ποιοτικό. Ίσως να νιώσεις λίγο καλύτερα ηχομονωμένος στο Megane, αλλά και το i30 είναι στα ίδια επίπεδα. Είναι πολύ πιο άνετο για τους επιβάτες του και ειλικρινά είναι τόσο εύκολο να ζεις κάθε μέρα μαζί του. Δε σου ζητά τίποτα, τα κάνει μόνο του! Τώρα, όταν θες να τσιτώσεις τα γκάζια δε θα κάτσεις να αλλάξεις και πολλά. Μόνο ένα. Πατάς το κουμπί που βγάζει το anti spin για την εκκίνηση και με παρατεταμένο πάτημα βγαίνει και το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης. Τόσο απλά. Η δύναμη είναι στα χέρια σου να την αφήσεις με ένα βαθύ σπινιάρισμα κάτω ή να τη βγάλεις σωστά στην άσφαλτο. Μόλις βρεις τον ωφέλιμο τρόπο για να ξεκινήσεις το i30 κάνει τα 0-100 σε 11 δευτερόλεπτα και συνεχίζει να ανεβάζει με καλό ρυθμό. Εντάξει, δεν είναι όλα ρόδινα. Το ότι έβγαλες το ESP δε σημαίνει ότι αυτό δε θα ξαναμπεί! Και γρήγορα μάλιστα. Στην υποστροφή θα μπλοκάρει τον αντίστοιχο τροχό και θα λειτουργήσει επικουρικά για να σε βγάλει απ’τη δύσκολη θέση πιο γρήγορα. Αν ανεβάσεις ρυθμό, τότε θα σε ακολουθήσει άνετα. Με τις 17-άρες η πλευρική πρόσφυση σου προκαλεί έκπληξη στην αρχή και το i30 θα τα καταφέρει πολύ καλύτερα από ότι θα περίμενες. Σε ανηφορικά κομμάτια χρειαζόσουν και στα δύο αυτοκίνητα μια ταχύτητα πάνω για να μην είσαι στα κόκκινα όπου δεν αποδίδουν. Στις κατηφόρες υπήρχε περισσότερο παιχνίδι. Πιο πολύ με το Megane. Το i30 ήταν ουδέτερο και ήταν πολύ πιο δύσκολο να φορτίσεις παραπάνω την ουρά. Όταν με υπερβολή τα κατάφερνες, το ESP έμπαινε κι εδώ. Σε ωμή ταχύτητα, βέβαια, κρατούσε περισσότερη φόρα μέσα στη στροφή το Hyundai i30 κι ας ήταν πιο ήπιο στις αντιδράσεις του.

 

  • Τελικώς…

Όταν μπήκαμε να δοκιμάσουμε τα αυτοκίνητα, είχαμε μια εντελώς διαφορετική αντίληψη. Τώρα όλα έχουν ανατραπεί! Περιμέναμε άνετη νίκη του Megane στο δρόμο, που δεν ήρθε. Πιστεύαμε ότι το i30 θα ήταν πολύ μπροστά στην επιτάχυνση, που δεν ήταν. Ότι το Megane θα είχε περισσότερη σπορ αίσθηση ή ότι το i30 θα ήταν λιγότερο ποιοτικό. Και πάλι δεν ήταν έτσι. Ανασκουμπώνεσαι και αρχίζεις να βάζεις τα πράγματα σε σειρά. Η τιμή είναι βασική για την επιλογή κάθε φορά. Έτσι, το Megane στη συγκεκριμένη έκδοση είναι φθηνότερο κατά 2.000 ευρώ. Ας μη γελιόμαστε, η έκδοση που είναι ταίρι 100% για το i30 Premium είναι η GT-Line. Για το 1,5 dCi έρχονται σχεδόν στα ίδια χρήματα με τον ίδιο εξοπλισμό (21.620 Megane και 21.990 i30). Για την πλήρη αντιστοιχία σε ιπποδύναμη χρειάζεται να βάλεις πολύ βαθύτερα το χέρι στην τσέπη, φτάνοντας τα 24.780. Οι τιμές τους, παραδόξως, είναι πολύ κοντά. Με το Hyundai i30 επιλέγεις έναν πιο δυνατό κινητήρα και γεμάτο εξοπλισμό. Έχεις επίσης ένα εξαιρετικό πλαίσιο που είναι πανεύκολο στην οδήγηση και στέκεται επάξια απέναντι στο Megane. Απ’την άλλη το Renault Megane είναι αρκετά φανταχτερό μέσα κι έξω, ενώ η ουσία που υπάρχει στο DNA κάθε αυτοκινήτου που βγαίνει απ’το εργοστάσιο της Renault, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο έχει χαθεί στο συγκεκριμένο. Για να μην παρεξηγηθούμε, το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό στο δρόμο και οι αντιδράσεις του είναι ένα κλικ καλύτερες απ’το i30. Μόνο που θα περίμενες κάτι παραπάνω από ένα Renault κι εδώ είναι που έρχεται η ανατροπή…

Δείτε εδώ τον εξοπλισμό και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Hyundai i30 και του Renault Megane.

Hyundai i30 CRDi                                                                             Renault Megane dCi

                                                  

                                  

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης (Strivein.gr) […]