Mazda CX-5 2021 – Συνολική αναβάθμιση

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Η ομορφιά και η ποιότητα του δυναμικού σχήματος στο αμάξωμα του CX-5 αντανακλά την ωριμότητα, της σχεδιαστικής φιλοσοφίας του Kodo με τις ελάχιστες σχεδιαστικές «φλυαρίες». Στο αμάξωμα ξεχωρίζουν οι μεταβάσεις μεταξύ των επιφανειών για τη δημιουργία των οπτικών αντανακλάσεων του φωτός πάνω στις επιφάνειες του.
Το CX-5 του 2021, διατίθεται σε 10 εξωτερικά χρώματα αμαξώματος.
Εστιάζοντας στην άνεση, την ποιότητα, το σχεδιασμό και τη λειτουργικότητα, η καμπίνα του Mazda CX-5 ανταγωνίζεται τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, προσφέροντας μόνιμα μια εξαιρετική αίσθηση
Όπως σε όλες τις τελευταίες γενιές των αυτοκινήτων Mazda, η αρχιτεκτονική της καμπίνας έχει σχεδιαστεί για να δημιουργεί μια έξυπνα διαμορφωμένη διάταξη της θέσης οδήγησης, με όλα τα βασικά χειριστήρια και τα όργανα να είναι εργονομικά τοποθετημένα γύρω από το τιμόνι.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ

• Νέα, ευρεία κεντρική οθόνη 10.25ιντσών με ταχύτατη απόκριση και διαισθητικό έλεγχο.
• Η τελευταία έκδοση του MyMazda App* παρουσιάζει Πανευρωπαϊκά τις Δικτυωμένες Υπηρεσίες, με πολυάριθμες λειτουργίες, για απόλυτη εξασφάλιση και ευκολία χειρισμού.
Η ευκολία, η ηρεμία και η ασφάλεια που αισθάνεται ένας ιδιοκτήτης CX-5, έχουν βελτιωθεί σημαντικά στο μοντέλο του 2021. Το σύστημα διαθέτει νέα, μεγαλύτερη κεντρική οθόνη, με την τελευταία έκδοση της εφαρμογής MyMazda, ψηφιακή απεικόνιση 360 μοιρών του περιβάλλοντος, μέσω τεσσάρων καμερών, που βοηθά στις μανούβρες σε στενούς χώρους και, στον βασικό εξοπλισμό, σύστημα συναγερμού με ογκομετρικό αισθητήρα και σειρήνα.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΘΟΝΗ 10.25 ΙΝΤΣΩΝ

Αντικαθιστώντας την σημερινή 16:9 οθόνη των 8 ιντσών, η νέα, ευρεία οθόνη 8:3 των 10,25 ιντσών προσφέρει στους χρήστες έναν πολύ πιο γρήγορο χρόνο εκκίνησης, βελτιώνοντας σημαντικά την ευκρίνεια, και την ταχύτητα μετάδοσης του ψηφιακού σήματος. Προσφέρει τη δυνατότητα ενσύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay και ακόμη πιο διαισθητική λειτουργία του πλήκτρου ελέγχου Commander, χάρη σε μια νέα, και πιο ευκρινή σχεδίαση της γραμματοσειράς.
Εκτός από το νέο hardware του συστήματος HMI, το αυτοκίνητο διαθέτει και νέο software για το σύστημα Mazda Connect, το οποίο έχει αναβαθμιστεί ώστε να μπορεί να λειτουργήσει με ραδιοφωνικό σήμα DAB+ που τώρα είναι διαθέσιμο στο βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων της μάρκας.
MYMAZDA APP
Η τελευταία έκδοση της εφαρμογής MyMazda, είναι διαθέσιμη μέσω του Apple App Store και του Google Play Store. Παρουσιάζει πανευρωπαϊκά τις Δικτυωμένες Υπηρεσίες με αναβαθμισμένη λειτουργικότητα που ξεπερνά όλα τα εμπόδια μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου, δημιουργώντας μία πρωτόγνωρη εμπειρία επικοινωνίας.
Οι πολυάριθμες λειτουργίες ευκολίας και εξασφάλισης περιλαμβάνουν τα εξής:

Σύστημα αναζήτησης αυτοκινήτου (Vehicle Finder) που βοηθά τον οδηγό να βρει το αυτοκίνητο αν είναι σταθμευμένο σε μεγάλο χώρο στάθμευσης. Κατά την αναζήτηση του οχήματος σε μια μακρινή, μη ορατή τοποθεσία, η θέση του μπορεί να προσδιοριστεί σε μια οθόνη με χάρτη.
Εξ αποστάσεως κλείδωμα του αυτοκινήτου, που επιτρέπει στον οδηγό, εάν ξεχάσει να κλειδώσει το αυτοκίνητο, να το κάνει χρησιμοποιώντας την εφαρμογή MyMazda. Η εφαρμογή θα ενημερώσει επίσης τον οδηγό με ηχητικό μήνυμα (και δόνηση εάν είναι ενεργοποιημένη) για ξεχασμένη ανοιχτή πόρτα στο αυτοκίνητο.
Πριν από την είσοδο στο αυτοκίνητο, η εφαρμογή MyMazda μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την αναζήτηση προορισμών όταν απαιτείται καθοδήγηση πλοήγησης και για την αποστολή των σχετικών πληροφοριών στο αυτοκίνητο. Το σύστημα μπορεί να στείλει ταυτόχρονα πολλαπλούς προορισμούς και τοποθεσίες κατά μήκος της διαδρομής.
Η λειτουργία ενημέρωσης για την καλή κατάσταση του αυτοκινήτου (Vehicle Health Report) επιτρέπει στον χρήστη να ελέγχει πληροφορίες που σχετίζονται με τη συντήρηση, όπως η κατάσταση πίεσης των ελαστικών. Η λειτουργία αυτή προσφέρει επίσης και ειδοποιήσεις για προγραμματισμένη συντήρηση.
Ο χρήστης μπορεί να αναζητήσει την πλησιέστερη αντιπροσωπεία της Mazda και να επικοινωνήσει απευθείας μαζί τους μέσω e-mail ή τηλεφώνου. Η εφαρμογή εμφανίζει επίσης το ιστορικό σέρβις του οχήματος και πότε πρέπει να πραγματοποιηθεί η επόμενη εργασία. Ο πελάτης μπορεί να προγραμματίσει άμεσα τo επόμενο service και να στείλει ένα αίτημα για service στην επιλεγμένη αντιπροσωπεία της Mazda.
Μέσω της λειτουργίας οδικής βοήθειας (Roadside Assistance), μπορούν να σταλούν, μέσω της εφαρμογής MyMazda, πληροφορίες σχετικά με κάποια βλάβη του αυτοκινήτου, και να γίνει έλεγχος μέσω της εφαρμογής από το τμήμα υποστήριξης πελατών. Τέλος, εάν ανοίξει κάποια πόρτα, ενεργοποιείται η λειτουργία ειδοποίησης κλοπής και μια ειδοποίηση ασφαλείας εμφανίζεται στην εφαρμογή MyMazda, ενημερώνοντας για το λόγο ενεργοποίησης της ειδοποίησης.
Για να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή MyMazda, ο πελάτης πρέπει να εγγραφεί και, στη συνέχεια, να την κατεβάσει δωρεάν στο κινητό του. Στη συνέχεια, μπορεί να προσθέσει το αυτοκίνητό του στην εφαρμογή και να εγγραφεί στις Δικτυωμένες Υπηρεσίες. Ο βασικός οδηγός του αυτοκινήτου μπορεί επίσης να εγγράψει και άλλους οδηγούς στο αυτοκίνητο, οι οποίοι στη συνέχεια θα έχουν επίσης πρόσβαση στις λειτουργίες δικτύωσης του αυτοκινήτου. Οι λειτουργίες που είναι διαθέσιμες στο πρόγραμμα του δεύτερου οδηγού, μπορούν να επιλεγούν από τον βασικό οδηγό.

ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

• Βελτιώσεις στο σύστημα κίνησης του μοντέλου του 2021, για καλύτερη και πιο φιλική προς το περιβάλλον εμπειρία οδήγησης
• Βελτιωμένο αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, καλύτερη απόκριση του πεντάλ του γκαζιού και ταχύτερη αντίδραση του κινητήρα, για ευκολότερο και πιο ακριβή έλεγχο του αυτοκινήτου
• Μειωμένες εκπομπές CO2 χάρη στη βελτιστοποιημένη λειτουργία του αυτομάτου κιβωτίου των 6 ταχυτήτων και τον περιορισμό των αντιστάσεων στο σύστημα i-Activ AWD
Το CX-5 διατίθεται με μια σειρά κινητήρων Skyactiv βενζίνης και ντίζελ, με επιλογή είτε του 6τάχυτου χειροκίνητου Skyactiv-MT της Mazda, είτε του 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου Skyactiv-Drive, και με το τελευταίας γενιάς έξυπνο σύστημα 4κίνησης (AWD) i-Activ, της Mazda.
Η πλήρης γκάμα των κινητήρων του CX-5 του 2021, περιλαμβάνει δύο βενζινοκινητήρες και δύο πετρελαιοκινητήρες. Ένας βενζινοκινητήρας Skyactiv-G 2,0λ. με απόδοση 121kW/165ίππων και ένας Skyactiv-G 2,5λ. με απόδοση 143kW/194ίππων, συνδυάζονται με επιλογή κίνησης στους εμπρός ή και στους 4 τροχούς. Ο κινητήρας Skyactiv-G των 2.0λ. διατίθεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο, και ο Skyactiv-G των 2,5λ. μόνο με αυτόματο κιβώτιο.
Οι χειροκίνητες εκδόσεις με κινητήρα Skyactiv-G 2.0λ. και όλες οι εκδόσεις με κινητήρα Skyactiv-G 2.5λ. εφοδιάζονται με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων.
Τη γκάμα συμπληρώνουν, οι κινητήρες diesel Skyactiv-D 2,2λ. με απόδοση 110kW/150ίππων και 135kW/184ίππων με δυνατότητα επιλογής χειροκίνητου ή αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων και κίνησης στους εμπρός ή και στους 4 τροχούς.

SKYACTIV-D
Τα μοντέλα Skyactiv-D 2.2 διαθέτουν πλέον βελτιστοποιημένη λειτουργία του πεντάλ του γκαζιού. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει την επιτάχυνση και την επιβράδυνση του αυτοκινήτου, πιο εύκολα και με ακρίβεια για μια ακόμη πιο εξελιγμένη αίσθηση της φιλοσοφίας Jinba Ittai, της σχέσης οδηγού-αυτοκινήτου. Οι μηχανικοί της Mazda βελτίωσαν αυτήν την αίσθηση ενότητας μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου, εστιάζοντας και εκμεταλλευόμενοι την έμφυτη ικανότητα του ανθρώπινου σώματος να διατηρήσει την ισορροπία του.
Για παράδειγμα, οι μύες στις γάμπες και τα πόδια διατηρούν την ισορροπημένη στάση του σώματος σε όρθια θέση και ασκούν τη δύναμή τους σύμφωνα με την κλίση του σώματος. Όταν το πεντάλ γκαζιού πιέζεται, μετακινώντας τους μυς των ποδιών, ο εγκέφαλος λαμβάνει πληροφορίες ότι το σώμα είναι εκτός ισορροπίας λόγω των δυνάμεων της επιτάχυνσης. Σε αυτήν την περίπτωση, ολόκληρο το σώμα προετοιμάζεται υποσυνείδητα για τις δυνάμεις της επιτάχυνσης (G-force), ενισχύοντας την αίσθηση ενότητας μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου.

Οι μηχανικοί της Mazda εστίασαν στη δημιουργία μιας κατάστασης στην οποία η κίνηση των μυών που στηρίζουν το σώμα είναι πιο συντονισμένη με την κίνηση των μυών που πιέζουν το πεντάλ γκαζιού. Για το σκοπό αυτό, η δύναμη του πεντάλ έχει αυξηθεί κατά περίπου 20% προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η απόκριση στο πάτημά του. Επιπλέον, έχει αυξηθεί η αντοχή του ελατηρίου του πεντάλ, επιτρέποντας στους μυς της γάμπας και των ποδιών να λειτουργούν σωστά, ενισχύοντας περαιτέρω την οδηγική απόλαυση.
Ο κινητήρας Skyactiv-D 2.2 συμμορφώνεται πλέον με το RDE2 (Real Driving Emission step 2) μέσω της σχολαστικά ελεγχόμενης, ταχείας καύσης πολλαπλών σταδίων και της αυξημένης αποδοτικότητας στην επεξεργασία κατακράτησης των οξειδίων του αζώτου NOx.
Η τελευταία γενιά της τεχνολογίας «Καθαρής καύσεως (Clean Combustion)» της Mazda περιλαμβάνει βελτιωμένη ένεση ουρίας στο σύστημα του Καταλυτικού μετατροπέα, για τη μείωση του NOx και την περαιτέρω μείωση των εκπομπών NOx και CO2, μέσω της βελτίωσης στον κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Δεν απαιτείται επιπλέον καταλύτης αποθήκευσης NOx.
Σε συνδυασμό με το αναβαθμισμένο σύστημα αυτόματου ελέγχου της μετάδοσης και τη μείωση της αντίστασης λειτουργίας, αυτές οι επεμβάσεις συνέβαλλαν στον περιορισμό των εκπομπών του CO2 (βάσει WLTP) έως και 16g/km. SKYACTIV-G
Τα μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο Skyactiv-G διαθέτουν επιλογή προγράμματος Sport και εξασφαλίζουν άμεση απόκριση και άνεση στην οδήγηση μέσω του ελέγχου του προγράμματος αυτόματων αλλαγών και τη λειτουργία του γκαζιού. Επιπλέον, οι εκδόσεις Skyactiv-G 2.5 προσφέρουν βελτιωμένη απόκριση κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού.
Οι εκδόσεις Skyactiv-G επιτυγχάνουν επίσης και μείωση των εκπομπών του CO2 χάρη στο βελτιστοποιημένο μοτίβο αλλαγών του 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου Skyactiv-Drive. SKYACTIV-DRIVE ΚΑΙ I-ACTIV AWD
Το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Skyactiv-Drive προσφέρει τώρα καλύτερη απόκριση και ευχάριστη οδήγηση χάρη στη βελτιωμένη απόκριση στο kick-down, τα γρηγορότερα ανεβάσματα κατά την επιτάχυνση με δυνατότερο πάτημα του γκαζιού, και καλύτερη απόκριση επιτάχυνσης τη στιγμή του πατήματος του πεντάλ, χάρη στη βελτίωση του συστήματος ελέγχου εμπλοκής.
Ο περιορισμός των αντιστάσεων στο σύστημα i-Activ AWD των μοντέλων Skyactiv-G και Skyactiv-D χάρη στην προσθήκη ενός αποσβεστήρα στο σύστημα ‘power take-off’ (PTO), επιτυγχάνει χαμηλότερες εκπομπές CO2.

 

ΑΣΦΑΛΕΙΑ

• Κορυφαίο επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας χάρη στις προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης, με την ονομασία i-Activsense.
Το 2021 CX-5 διατηρεί τα εξαιρετικά πρότυπα παθητικής και ενεργητικής ασφαλείας που περιμένουν όλοι από ένα Mazda. Η ολοκληρωμένη γκάμα των προηγμένων τεχνολογιών ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης i-Activsense της εταιρείας, εξασφαλίζει κορυφαίο επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας.
Η έξυπνη τεχνολογία ενεργητικής ασφάλειας i-Activsense της Mazda προσφέρει ένα επίπεδο υποβοήθησης οδήγησης που είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με την προσέγγιση “Love of Driving” της Mazda. Βοηθούν τον οδηγό μειώνοντας την κόπωση και στηρίζοντάς τον όπου χρειάζεται, χωρίς ποτέ να περιορίζουν την απόλαυση της οδήγησης.
Βασικός εξοπλισμός σε όλη τη γκάμα του CX-5, το εξελιγμένο σύστημα υποβοήθησης πέδησης στην πόλη (Advanced Smart City Brake Support/Advanced SCBS) χρησιμοποιεί μία κάμερα που εντοπίζει οχήματα και πεζούς μπροστά στο αυτοκίνητο – τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα – και βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων ή τον περιορισμό των επιπτώσεων στην περίπτωση που η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Το σύστημα σταματά ή μειώνει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου, όταν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης με το όχημα ή τον πεζό μπροστά του.
Άλλες βασικές τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης i-Activsense που περιλαμβάνονται ως βασικός εξοπλισμός σε όλη τη γκάμα, είναι το σύστημα υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας κυκλοφορίας (Lane-keep Assist) της Mazda και το σύστημα παρακολούθησης τυφλών σημείων με ειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας.
Ο έλεγχος των τυφλών σημείων ενημερώνει τον οδηγό για τα οχήματα που πλησιάζουν όταν, για παράδειγμα, εκείνος αλλάζει λωρίδα. Η λειτουργία προειδοποίησης πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert) παρακολουθεί το περιβάλλον όταν το αυτοκίνητο ξεπαρκάρει με όπισθεν, προειδοποιώντας τον οδηγό όταν εντοπίσει οχήματα που πλησιάζουν από τα πλάγια.
Το Mazda Radar Cruise Control (MRCC), στον βασικό εξοπλισμό των πλούσιων εκδόσεων, με λειτουργία Stop and Go (μόνο με αυτόματο κιβώτιο), διατηρεί αυτόματα την κατάλληλη ταχύτητα και τη βέλτιστη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, και σταματά το αυτοκίνητο μόλις σταματήσει και το προπορευόμενο.
Ακόμη, ο βασικός εξοπλισμός ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνει ένα 4κάναλο ABS (4W-ABS) με Ηλεκτρονικό Κατανεμητή Πέδησης (EBD) και Υποβοήθηση Πέδησης, Δυναμικό Έλεγχο Ευστάθειας (DSC), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), ειδοποίηση πέδησης έκτακτης ανάγκης (ESS), υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (HLA) και αυτόματη λειτουργία φώτων, που ανάβουν περίπου 30 λεπτά πριν από το ηλιοβασίλεμα, διευκολύνοντας τους πεζούς και τα άλλα αυτοκίνητα να δουν το CX-5.

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments