Νέο Mazda CX-60 – Τιμές & Εξοπλισμός
Το νέο Mazda CX-60 αντιπροσωπεύει δύο πρωτιές για τη Mazda: παρουσιάζει την πρώτη plug-in πλήρως υβριδική τεχνολογία της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά των SUV και παρουσιάζει έναν ολοκαίνουργιο εξακύλινδρο εν σειρά e-Skyactiv D 3,3 λίτρων κινητήρα ντίζελ. Επεκτείνοντας τη σειρά SUV της Mazda, το νέο CX-60 είναι το πρώτο από τα δύο νέα μοντέλα της ομάδας «Large Products» της εταιρείας που θα παρουσιαστούν σε όλη την Ευρώπη τα επόμενα δύο χρόνια.
Επιδεικνύοντας τη δέσμευση της Mazda σε μια προσέγγιση πολλαπλών λύσεων για βιώσιμη κινητικότητα, και την φιλοσοφία της ‘σωστής λύσης τη σωστή στιγμή’, το Mazda CX-60 ανταποκρίνεται στις αυξανόμενες ανάγκες της κατηγορίας σε ότι αφορά τις περισσότερες επιλογές μοντέλων SUV, καθώς συνδυάζει τις πιο πρόσφατες περιβαλλοντικές επιδόσεις με την οδηγική ευχαρίστηση που ενσωματώνει κάθε Mazda.
Παρουσιάζοντας το πρώτο plug-in πλήρες υβριδικό σύστημα κίνησης της εταιρείας, το νέο κορυφαίο μοντέλο της Mazda, το Mazda CX-60 PHEV, αντιπροσωπεύει όλα όσα ενσωματώνει τα τελευταία 100 χρόνια η Mazda στο DNA της, από την μοναδική εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση, μέχρι την άριστη ιαπωνική κατασκευή, τις πιο πρόσφατες καινοτομίες στις ανθρωποκεντρικές τεχνολογίες, και τα κορυφαία παγκοσμίως συστήματα κίνησης
Η δύναμη του όμορφου και δυναμικού στυλ του Mazda CX-60 μεταδίδει την ευφυΐα και την κομψότητα των τελευταίων εξελίξεων στη σχεδίαση Kodo συνυφασμένη με τη εντυπωσιακή αρχιτεκτονική SUV με μπροστινό κινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς.
Η κομψή, κορυφαίας ποιότητας εσωτερική σχεδίαση συνδυάζει διαφορετικά υλικά και υφές, όπως ξύλο σφένδαμου, δέρμα nappa, μοναδικής κατεργασίας ιαπωνικά υφάσματα, λεπτομέρειες χρωμίου και εμφανείς ραφές στον πίνακα οργάνων.
Οι ανθρωποκεντρικές τεχνολογίες έχουν αναθεωρηθεί και τελειοποιηθεί με στόχο τη μεγιστοποίηση της οδηγικής εμπειρίας Jinba-Ittai και, περισσότερο από ποτέ, να καλύψουν τις προσωπικές ανάγκες του οδηγού. Το πρωτοποριακό Mazda Driver Personalization System θα αναγνωρίσει τον επιβάτη στο κάθισμα του οδηγού, και θα προσαρμόσει αυτόματα το περιβάλλον – τη θέση του καθίσματος, το τιμόνι, τους καθρέφτες, το HUD, ακόμη και τις ρυθμίσεις του ήχου και του συστήματος του κλιματισμού – ώστε να ταιριάζει στο σωματότυπο του πελάτη, καθώς και στις προσωπικές του προτιμήσεις.
Το Mazda CX-60 PHEV πρωτοστατεί στην ευρωπαϊκή εισαγωγή plug-in υβριδικών μοντέλων χάρη στο σύστημα κίνησης που συνδυάζει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα Skyactiv-G 2.5 άμεσου ψεκασμού, με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 129 kW και 355V, και μία μπαταρία μεγάλης χωρητικότητας 17,8 kWh.
Αυτός ο συνδυασμός κινητήρα εσωτερικής καύσεως και ηλεκτροκινητήρα αποδίδει συνδυαστική ισχύ 327 PS/241 kW και άφθονη ροπή 500 Nm, καθιστώντας το συγκεκριμένο μοντέλο, το πιο ισχυρό αυτοκίνητο δρόμου που έχει κατασκευάσει ποτέ η Mazda. Το Mazda CX-60 PHEV προσφέρει απίστευτα εντυπωσιακές επιδόσεις, επιταχύνοντας από 0-100 km/h σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 200 km/h (με περιοριστή).
Αντίθετα, και κυρίως όταν κινείται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, το νέο Mazda PHEV επιτυγχάνει εξαιρετικά περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά. Η συνδυασμένη κατανάλωση βάσει WLTP, είναι μόλις 1,5 l/100 km και οι συνδυασμένες εκπομπές CO2 WLTP μόνο 33 g/km.
Το Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV προσφέρει 63 km ηλεκτροκίνητης οδήγησης με ταχύτητα μέχρι 100 km/h .
Η τοποθέτηση της μπαταρίας υψηλής τάσης μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα και όσο το δυνατόν χαμηλότερα στο αμάξωμα, εξασφαλίζει στο νέο Mazda CX-60 PHEV ένα ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους. Αυτό, σε συνδυασμό με ένα μόνιμο σύστημα τετρακίνησης που κατανέμει τη ροπή μεταξύ των αξόνων, δίνει στο αυτοκίνητο κορυφαία χαρακτηριστικά οδικής συμπεριφοράς αντίστοιχα με τα καλύτερα μοντέλα της premium κατηγορίας.
Εξελιγμένοι με γνώμονα τη φιλοσοφία του «σωστού μεγέθους» που απαιτεί βελτιστοποιημένο κυβισμό για βελτιωμένη αποδοτικότητα καυσίμου και ισχύος, είναι επίσης και οι νέας γενιάς, εξακύλινδροι σε σειρά straight-six, diesel κινητήρες e-Skyactiv D 3,3 λίτρων με δύο διαφορετικές τιμές ισχύος – 200 και 254 PS. Διαθέτοντας το M Hybrid Boost – το ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V της Mazda – συνδυάζουν υψηλή απόδοση με εξαιρετική οικονομία και χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Ο κινητήρας e-Skyactiv D με τη μικρότερη ισχύ αποδίδει 200 PS/147 kW στις 3000-4200 σαλ. και μέγιστη ροπή 450 Nm στις 1400-3000σαλ.. Σε συνδυασμό με τη ροπή των 153 Nm που είναι διαθέσιμη από τον ηλεκτροκινητήρα του συστήματος M Hybrid Boost, το CX-60 επιτυγχάνει επιτάχυνση από τα 0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα που φτάνει τα 212 km/h. Παρά την εντυπωσιακή αυτή απόδοση, το CX-60 των 200 PS εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα οικονομικό επιτυγχάνοντας μέση κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 4,7 l/100km ενώ οι εκπομπές του CO2 είναι μόλις 123 g/km.
Αποδίδοντας 254 PS/187 kW στις 3750 σ.α.λ., ο πιο ισχυρός κινητήρας εμφανίζει μέγιστη ροπή 550 Nm στις 1500-2400 σ.α.λ. χρειάζεται μόλις 7,4 δευτερόλεπτα για τα 0-100χλμ., και η μέγιστη ταχύτητά του φτάνει τα 219 km/h. Η μέση κατανάλωση είναι 4,9 l/100 km και οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 137g/km.
Επίσης ένας 6κύλινδρος σε σειρά ‘straight-six’ κινητήρας βενζίνης 3.0 λίτρων e-Skyactiv X θα παρουσιαστεί στη γκάμα των επιλογών για το νέο CX-60.
Και οι τρεις κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και το σύστημα i-Activ All-Wheel Drive της Mazda. Ο κινητήρας diesel e-Skyactiv D και ο βενζινοκινητήρας e-Skyactiv X, μπορούν επίσης να εξοπλιστούν και με σύστημα μετάδοσης μόνον στους πίσω τροχούς. Το Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) προσφέρει μια επιλογή από τέσσερα προγράμματα οδήγησης (συν το πρόγραμμα EV για το PHEV) που εξασφαλίζουν ιδανικό βαθμό ελέγχου και οδηγική απόλαυση σε κάθε σενάριο οδήγησης.
Το ολοκαίνουργιο Mazda CX-60 βασίζεται στην Κλιμακωτή Αρχιτεκτονική Πολλαπλών Λύσεων Skyactiv της Mazda, η οποία διαθέτει πολυάριθμες βελτιώσεις που προσφέρουν εξαιρετικά δυναμική οδήγηση. Υιοθετώντας την ανθρωποκεντρική προσέγγιση της Mazda, αυτές οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν την ακαμψία του αμαξώματος που διασφαλίζει ότι ο οδηγός μπορεί να αισθανθεί άμεσα την απόκριση του αυτοκινήτου, καθίσματα που διευκολύνουν κάθε επιβάτη να διατηρεί την ισορροπία του κατά την κίνηση, ανάρτηση που σταθεροποιεί τη θέση του οχήματος κατά την οδήγηση, και το -αποκλειστικό για τη Mazda- σύστημα ελέγχου θέσης του οχήματος – Kinematic Posture Control (KPC) που σταθεροποιεί το όχημα, προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια ακόμη και κατά την οδήγηση με υψηλή ταχύτητα ή μεγάλες δυνάμεις G. Μια ολοκληρωμένη σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού i-Activsense διασφαλίζει το μέγιστο βαθμό ενεργητικής ασφάλειας στοχεύοντας στην κατάκτηση της κορυφαίας βαθμολογίας των 5 αστέρων από τον οργανισμό ασφαλείας Euro NCAP.
Αρκετές νέες τεχνολογίες κάνουν το ντεμπούτο τους στο Mazda CX-60: Ορατότητα See-Through – μια οθόνη 360 μοιρών επόμενης γενιάς με βελτιωμένο οπτικό πεδίο σε χαμηλές ταχύτητες. Υποβοήθηση κατάβασης (Hill Descent Control / HDC), που βοηθά στην ασφαλή κατάβαση σε απότομες κατηφόρες με ολισθηρό ή ανώμαλο οδόστρωμα. Cruise Control (i-ACC), το οποίο διαθέτει πλέον και λειτουργία αναγνώρισης των ορίων ταχύτητας (Traffic Sign Recognition), και σύστημα Προειδοποίησης Εξόδου Οχήματος (Vehicle Exit Warning / BSM) με αναγνώριση οχημάτων που πλησιάζουν από πίσω.
Κάνοντας ένα ακόμα βήμα προς την υλοποίηση της στρατηγικής «Sustainable Zoom-Zoom 2030», η Mazda έχει θέσει ως στόχο τον εξηλεκτρισμό όλων των οχημάτων της, έως το 2030. Ως εκ τούτου, το νέο CX-60 όχι μόνο λανσάρει το πρώτο Υβριδικό Plug In σύστημα κίνησης (PHEV) της εταιρείας, αλλά περιλαμβάνει στη γκάμα του και ένα κινητήρα τεχνολογίας Mazda M Hybrid Boost των 48V.
Το νέο CX-60 υιοθετεί την κλιμακούμενη αρχιτεκτονική πολλαπλών λύσεων Skyactiv της Mazda για τους τοποθετημένους κατά το διαμήκη άξονα, κινητήρες του.
Αυτό αντιπροσωπεύει μερικά παραπάνω βήματα προς την ηλεκτροκίνηση, και την ικανοποίηση των περιβαλλοντικών απαιτήσεων από τους πρόσφατα εξελιγμένους εξακύλινδρους σε σειρά, κινητήρες βενζίνης και ντίζελ της εταιρείας, καθώς και τους MHEV και PHEV.
Η διαμήκης διάταξη του συστήματος μετάδοσης κίνησης του CX-60, προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα. Μεταξύ αυτών, η δυνατότητα τοποθέτησης κινητήρων και μπαταριών διαφορετικών μεγεθών στην ίδια διάταξη, τόσο για την ήπια υβριδική έκδοση όσο και για την έκδοση PHEV, καθώς και η δυνατότητα τοποθέτησης του ηλεκτροκινητήρα στον ίδιο άξονα με τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων.
Η γκάμα κινητήρων του CX-60 διαθέτει τρεις νέους κινητήρες: τον πρώτο PHEV της Mazda με κυβισμό 2,5 λίτρων, τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα e-Skyactiv G με τεχνολογία ηλεκτροκίνησης, και δύο 6κύλινδρους κινητήρες σε σειρά: έναν diesel e-Skyactiv D 3,3 λίτρων, και έναν βενζινοκινητήρα e-Skyactiv X 3,0 λίτρων.
Και οι τρεις κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, και το σύστημα τετρακίνησης i-Activ της Mazda. Ο κινητήρας diesel e-Skyactiv D και ο κινητήρας βενζίνης e-Skyactiv X μπορούν επίσης να εξοπλιστούν με σύστημα μετάδοσης μόνο στους πίσω τροχούς.
Το Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) προσφέρει μια επιλογή από τέσσερα προγράμματα οδήγησης (συν το πρόγραμμα EV για το PHEV) για να παρέχει βέλτιστο έλεγχο και οδηγική απόλαυση σε κάθε σενάριο οδήγησης.
Οι εξακύλινδροι κινητήρες εξελίχθηκαν με βάση την ιδέα του «σωστού μεγέθους», η οποία απαιτεί βελτιστοποίηση του κυβισμού για τη βελτίωση της οικονομίας και της ισχύος. Συνδυάζοντας το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων με τον ηλεκτροκινητήρα του ήπιου υβριδικού συστήματος 48 V M Hybrid Boost της Mazda, οι τρεις αυτές κινητήριες μονάδες έχουν σχεδιαστεί για να βελτιώνουν θεαματικά την παροχή ισχύος και την οδηγική απόλαυση, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα και την προστασία του περιβάλλοντος.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ E-Skyactiv PHEV 2.5 ΛΙΤΡΩΝ
Το πρώτο σύστημα κίνησης PHEV της Mazda συνδυάζει μια τροποποιημένη έκδοση του τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 2.488 cc του CX-5, με έναν μεγάλο ηλεκτροκινητήρα 129 kW/355V και μια μπαταρία υψηλής χωρητικότητας ιόντων λιθίου.
Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 141 kW στις 6000 σ.α.λ. και ροπή 261 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 129 kW και 270 Nm ροπής, στις 400σ.α.λ.
Χάρη στην ειδική ρύθμιση της εισαγωγής βελτιώνεται η ροπή στις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες χαμηλές & μεσαίες στροφές λειτουργίας – (1.500 έως 3.000). Ο συνδυασμός θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα αποδίδει συνδυαστική ισχύ 327 PS/241 kW και άφθονη ροπή 500 Nm, καθιστώντας το αυτοκίνητο το πιο ισχυρό μοντέλο δρόμου που έχει κατασκευάσει ποτέ η Mazda .
Το Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV προσφέρει ιδιαίτερα εντυπωσιακές επιδόσεις, επιταχύνοντας από 0-100 km/h σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα και επιτυγχάνει ανώτατη ταχύτητα 200 km/h (με περιοριστή).
Αντίθετα, και κυρίως όταν λειτουργεί μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, το νέο Mazda PHEV εμφανίζει εξαιρετικά περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά. Η συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου βάσει WLTP, είναι μόλις 1,5 l/100 km1 και οι συνδυασμένες εκπομπές CO2 βάσει WLTP, είναι μόνο 33g/km.
Το Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV προσφέρει 63 km οδήγησης με ηλεκτροκινητήρα και με ταχύτητες έως 100 km/h.
e-Skyactiv D 3.3 ΛΙΤΡΩΝ
Υιοθετώντας την προσέγγιση του ‘σωστού κυβισμού’ και υπολογίζοντας τις βέλτιστες εκπομπές ρύπων από το Mazda CX-60 με βάση το βάρος του, ο εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας diesel της Mazda διαθέτει χωρητικότητα αυξημένη από 2,2 σε 3,3 λίτρα, καθώς και αύξηση του εύρους στροφών κατά την οποία είναι δυνατή η καύση με φτωχό μίγμα (καύση υψηλής απόδοσης με ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου). Ο κινητήρας αυτός διατίθεται με επιλογή δύο τιμές ισχύος – 200 και 254 ίππων.
Εκτός από τη βελτίωση της απόδοσης μέσω της αυξημένης χωρητικότητας του κινητήρα, η Mazda έχει σχεδιάσει τον κινητήρα έτσι ώστε να χρησιμοποιεί πλεόνασμα αέρα για τη βελτίωση της καύσης. Μια νέα, εξαιρετικά καινοτόμος, προηγμένη τεχνολογία καύσης – DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition) – βελτιώνει περαιτέρω την απόδοση του κινητήρα, έχει ως αποτέλεσμα μια πιο άμεση απόκριση στην επιτάχυνση, στοχεύοντας στη συμμόρφωση με τους νέους κανονισμούς εκπομπών ρύπων, και αυξάνει τη θερμική απόδοση σε ποσοστό πάνω από 40% για μία σημαντική περιοχή του εύρους λειτουργίας του.
Ειδικότερα, μια ακόμα τεχνολογία διασφαλίζει ότι όλος ο πλεονάζων αέρας χρησιμοποιείται κατά την καύση, ανεξάρτητα από τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα: ο θάλαμος καύσης με την κυρτή κεφαλή σχήματος αυγού των εμβόλων διαχωρίζει το μείγμα αέρα-καυσίμου σε δύο περιοχές μέσα στο θάλαμο καύσης, με αποτέλεσμα μια πιο αποδοτική καύση σε μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία επιτυγχάνεται επίσης και μείωση του θορύβου λόγω εξιδανίκευσης της καύσης με μοτίβο ψεκασμού υψηλής διασποράς. Μαζί, αυτοί οι δύο παράγοντες συμβάλλουν σημαντικά στην εξαιρετική απόδοση του Mazda CX-60.
Ο εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας παράγει λιγότερους κραδασμούς λόγω της χαρακτηριστικής σχεδιαστικά «τέλειας ισορροπίας» του, ενώ εκπέμπει και ένα συναρπαστικό ήχο. Επιπλέον, ο εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας χρησιμοποιεί μια απλή δομή, με αποτέλεσμα το βάρος του να είναι παραπλήσιο με αυτό ενός συμβατικού τετρακύλινδρου ντίζελ, ελαχιστοποιώντας έτσι τη διαφορά στην οδική συμπεριφορά, παρά την μεγαλύτερη χωρητικότητά του.
Ο νέος κινητήρας e-Skyactiv D συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και ενώ η έκδοση με τον κινητήρα των 200 PS διαθέτει σύστημα κίνησης στους πίσω τροχούς, ο κινητήρας των 254 PS συνδυάζεται με το σύστημα κίνησης και στους 4 τροχούς i-Activ της Mazda. Το Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) προσφέρει μια επιλογή από τέσσερα προγράμματα οδήγησης που προσφέρουν βέλτιστο έλεγχο και οδηγική απόλαυση σε κάθε σενάριο οδήγησης.
Ο κινητήρας e-Skyactiv D με τη μικρότερη ισχύ αποδίδει 200 PS/147 kW στις 3000-4200 rpm και μέγιστη ροπή 450 Nm στις 1400-3000 rpm. Σε συνδυασμό με τη ροπή των 153 Nm που είναι διαθέσιμη από τον ηλεκτροκινητήρα του συστήματος M Hybrid Boost, το σύστημα επιταχύνει το CX-60 από τα 0-100 km/h σε 8,4 δευτερόλεπτα και επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 212 km/h. Παρά την εντυπωσιακή απόδοση, το CX-60 των 200 PS εξακολουθεί να εμφανίζει μέση κατανάλωση μόλις 4,9 l/100 km και εκπομπές CO2 μόλις 127 g/km.
Αποδίδοντας 254 PS/187 kW στις 3750 σ.α.λ., η έκδοση με τον πιο ισχυρό κινητήρα έχει μέγιστη ροπή 550 Nm στις 1500-2400 σ.α.λ. τα 100 km/h έρχονται σε 7,4 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητά του φτάνει τα 219 km/h. Η μέση κατανάλωση είναι 5,3 l/100 km και οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 137 g/km.
3.0 litre e-Skyactiv X
Ο εξακύλινδρος εν σειρά e-Skyactiv X των 3,0 λίτρων προσφέρει εξαιρετική ισορροπία στον τομέα των κραδασμών, για τους οποίους είναι γνωστοί οι εξακύλινδροι κινητήρες σε σειρά, και χάρη στις βελτιώσεις στην τεχνολογία ακρίβειας του ελέγχου της καύσης που εξελίχθηκε για τον τετρακύλινδρο e-Skyactiv X, το σύνολο επιτυγχάνει μία ακόμα μοναδική επίδοση που επιβεβαιώνει την προσέγγιση του «right-sizing».
Η μεγαλύτερη χωρητικότητα επιτρέπει την ώθηση μεγαλύτερης ποσότητας αέρα στον κινητήρα, με αποτέλεσμα να είναι περιττή η χρήση υπερσυμπιεστή. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στη Mazda να δημιουργήσει μια μονάδα με βάση την απλότητα στη δομή της, στην οποία προστέθηκαν δύο εκκεντροφόροι επικεφαλής και μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, που αλλάζει με αξιόπιστο και άμεσο τρόπο το χρονισμό των εκκεντροφόρων.
Ο κινητήρας προσφέρει ομαλή επιτάχυνση και συναρπαστικό ήχο. Επιπλέον, χάρη στη βελτιωμένη τεχνολογία καύσης με φτωχό μίγμα, ο κινητήρας επιτυγχάνει επίσης την ίδια χαμηλή κατανάλωση με τον τετρακύλινδρο κινητήρα e-Skyactiv X.
M Hybrid Boost (48V Mild Hybrid System)
Για πρώτη φορά για την εταιρεία, η ήπια υβριδική τεχνολογία MHEV48 της Mazda εξοπλίζει και τα δύο κινητήρια 6κύλινδρα εν σειρά σύνολα του CX-60. Όταν συνδυάζεται με τον κινητήρα ντίζελ, προσφέρει όχι μόνο το πλεονέκτημα της βελτιωμένης οικονομίας, αλλά και της βελτιωμένης περιβαλλοντικής απόδοσης χρησιμοποιώντας τον ηλεκτροκινητήρα υποβοηθητικά στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, στην περιοχή χαμηλού φορτίου (ρελαντί και χαμηλές ταχύτητες), όπου οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικοί.
Η υποστήριξη που παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας στη φάση εκκίνησης από στάση, γίνεται αισθητή τη στιγμή που ο οδηγός πατάει το γκάζι, συμβάλλοντας έτσι στην εξέλιξη της οδηγικής εμπειρίας Jinba-Ittai.
Το νέο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων της Mazda, προσφέρει στον οδηγό ομαλή και γρήγορη αλλαγή ταχυτήτων με πολλές αλλαγές και μεγάλο εύρος, επιτυγχάνοντας τη σωστή ισορροπία δυναμικής συμπεριφοράς και περιβαλλοντικής απόδοσης.
Το νέο κιβώτιο ταχυτήτων αλλάζει ταχύτητες με τον ίδιο τρόπο όπως ένα κιβώτιο ταχυτήτων με μετατροπέα ροπής – μέσω πλανητικών γραναζιών και πολύδισκους συμπλέκτες – δεν διαθέτει υδραυλικό μετατροπέα, αλλά συμπλέκτη πολλαπλών δίσκων καθώς και ενσωματωμένο ηλεκτρικό κινητήρα/γεννήτρια.
Αντικαθιστώντας το μετατροπέα ροπής με έναν συμπλέκτη, η ροπή του θερμικού και του ηλεκτρικού κινητήρα, μεταδίδεται απευθείας, με γρήγορες και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων όπως ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Επιπλέον, οι λειτουργίες μετάδοσης τριβής και ψύξης του συμπλέκτη έχουν εξελιχθεί ώστε να επιτυγχάνεται ομαλή εκκίνηση και υψηλή απόδοση.
Το υβριδικό σύστημα κίνησης του Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV επιτρέπει το συνδυασμό του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα και το νέο κιβώτιο ταχυτήτων βοηθά στην ομαλή απόδοση της ροπής, σε όλες τις ταχύτητες.
Η συμπαγής σχεδίαση του μοναδικού κιβωτίου οκτώ σχέσεων της Mazda, και η βέλτιστη διάταξη ολόκληρου του συστήματος μετάδοσης κίνησης, έχουν ως αποτέλεσμα το μικρότερο χώρο στο τούνελ του κιβωτίου ταχυτήτων, ελαχιστοποιώντας την επίδραση στο χώρο του πεντάλ και εξασφαλίζουν μια ιδανική θέση οδήγησης.
Το νέο CX-60 PHEV και με τις δύο επιλογές ισχύος, έχει ικανότητα έλξης 2.500 κιλών (σε κλίσεις 8 και 12%). Για να επιτευχθεί αυτό, έχει βελτιωθεί η απόδοση του συστήματος ψύξης του κινητήρα. Η επιφάνεια του ψυγείου έχει αυξηθεί και έχει προστεθεί ένα πλαϊνό ψυγείο. Έχει υιοθετηθεί μια δομή δύο επιπέδων για την ψύξη του νερού υψηλής θερμοκρασίας στο ένα επίπεδο, και του νερού χαμηλής θερμοκρασίας στο άλλο.
Η ροή αέρα κάτω από το καπό έχει επίσης βελτιστοποιηθεί για να επιτυγχάνεται πιο αποτελεσματική ψύξη μέσω τοποθέτησης διπλών μεντεσέδων στο καπό, αεραγωγού στο πλαϊνό ψυγείο, και ενίσχυση των αεραγωγών για τη μείωση της διαφυγής του αέρα.
Το εξελιγμένο σύστημα Mi-Drive Mazda Intelligent Drive Select του CX-60 διαθέτει πέντε προγράμματα οδήγησης – Normal, Sport, Off-Road, Towing και EV (μόνο για την έκδοση PHEV) – για βελτιστοποίηση της πρόσφυσης, των επιδόσεων, του χειρισμού, και της ασφάλειας στο μεγαλύτερο δυνατό εύρος των συνθηκών οδήγησης.
Το πρόγραμμα Normal επιτυγχάνει την ιδανική ισορροπία μεταξύ οικονομίας και οδηγικής απόλαυσης, και προσφέρει άνετη οδήγηση σε όλες τις φάσεις της καθημερινότητας.
Το πρόγραμμα Sport εκμεταλλεύεται όλο το δυναμικό ισχύος του αυτοκινήτου, και ενισχύει την απόκριση του κινητήριου συνόλου συμβάλλοντας σε μία πιο επιθετική οδήγηση. Το σύστημα AWD αυξάνει την πρόσφυση βελτιώνοντας έτσι την ευστάθεια στις στροφές και δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να απολαύσει με απόλυτη ασφάλεια τη δυναμική οδήγηση.
Το πρόγραμμα Off-Road βελτιστοποιεί τα χαρακτηριστικά του συστήματος 4κίνησης, του Traction Control System (TCS) και των υπολοίπων συστημάτων υποβοήθησης για επίτευξη της ιδανικής οδικής συμπεριφοράς σε ανώμαλο δρόμο. Αυτό το πρόγραμμα προσφέρει επίσης και μια λειτουργία «υποβοήθησης πρόσφυσης εκτός δρόμου» για να βοηθήσει τον οδηγό να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο σε περίπτωση που αυτό κολλήσει.
Το πρόγραμμα ρυμούλκησης (Towing) βελτιστοποιεί τα χαρακτηριστικά του συστήματος 4κίνησης λαμβάνοντας υπόψη το πρόσθετο βάρος λόγω του επιπλέον φορτίου στον κοτσαδόρο (τρέιλερ, ή μπαγκαζιέρα). Επιπλέον, κατά τη ρυμούλκηση τρέιλερ, το σύστημα AWD φροντίζει για τη βελτίωση της ευστάθειας στην ευθεία..
Το πρόγραμμα EV (μόνον στην έκδοση PHEV) καθιστά δυνατή την οδήγηση μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα. Για παράδειγμα, σε περιοχές όπου απαγορεύονται τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσεως, ή όταν οδηγείτε σε μια ήσυχη κατοικημένη περιοχή.
i-Activ AWD
Η πρώτη πλατφόρμα διαμήκους διάταξης της Mazda, υιοθετεί ένα σύστημα τετρακίνησης που χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Αυτό το πρόσφατα εξελιγμένο σύστημα επιτυγχάνει υψηλή απόδοση πρόσφυσης και ιδανικά χαρακτηριστικά χειρισμού, που το καθιστούν ένα από τα συστήματα AWD με τις καλύτερες επιδόσεις σε όχημα παραγωγής.
Το σύστημα AWD για τη νέα διαμήκη πλατφόρμα του CX-60, περιλαμβάνει ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης που διατηρεί τα ουδέτερα χαρακτηριστικά ενός συστήματος κίνησης στους πίσω τροχούς σε ότι αφορά τη συμπεριφορά στις στροφές, αλλά και τη σταθερότητα που εξασφαλίζει η 4κίνηση.
Η μεγαλύτερη σταθερότητα και η πρόσφυσή του στο χιόνι ή άλλες ολισθηρές επιφάνειες, η ευστάθεια του στις ευθείες στον αυτοκινητόδρομο, και η αμεσότητα απόκρισης σε δρόμους με στροφές, ξεπερνούν κατά πολύ το προηγούμενο σύστημα i-Activ AWD, που βασιζόταν στην κίνηση μόνον στους μπροστινούς τροχούς.
Στο υβριδικό σύστημα του PHEV, το σύστημα AWD συνεργάζεται με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας ώστε να βελτιστοποιήσει την κατανομή της δύναμης πέδησης μεταξύ μπροστινών και πίσω τροχών, για να ανακτηθεί περισσότερη ενέργεια και από τους τέσσερεις τροχούς κατά την επιβράδυνση.
Στις λειτουργίες Sport, Off-road και Towing (ρυμούλκηση) του Mi-Drive, ο ενσωματωμένος έλεγχος του συστήματος AWD του κινητήρα και του συστήματος πέδησης, βελτιστοποιεί την κατανομή της κινητήριας δύναμης και στους τέσσερις τροχούς για να επιτύχει μεγαλύτερη ακρίβεια χειρισμών στις διάφορες καταστάσεις οδήγησης.
Το νέο Mazda CX-60 διαθέτει σύστημα ανάρτησης με διπλά ψαλίδια μπροστά και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Βασισμένη στη φιλοσοφία Jinba-Ittai της Mazda, η ανάρτηση έχει σχεδιαστεί για να ελέγχει ιδανικά την αναρτώμενη μάζα (το αμάξωμα) στις στροφές, και να σταθεροποιεί τις κινήσεις του οχήματος σε διάφορες ταχύτητες.
Τρία συστήματα διασφαλίζουν ότι τα ελατήρια και τα αμορτισέρ λειτουργούν ομαλά, κινούνται μόνο ευθεία προς τα πάνω και προς τα κάτω, χωρίς πλευρικές ή διαμήκεις κινήσεις που αντιδρούν στις δυνάμεις των ελαστικών: υιοθετήθηκε μια γεωμετρία της ανάρτησης που εξομαλύνει την κατακόρυφη κίνηση του αμαξώματος, εξισορροπεί τις δυνάμεις μετατόπισης μεταξύ των ελαστικών και των βάσεων στήριξης των αμορτισέρ και διαθέτει βελτιστοποιημένη διάταξη πίσω ανάρτησης.
Επιπλέον, η τοποθέτηση βάσεων χυτού αλουμινίου στην κορυφή της ανάρτησης και στους τέσσερις τροχούς αυξάνει την ακαμψία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πιο αποτελεσματική μετάδοση της πληροφορίας από την ανάρτηση στο σασί του οχήματος και, ως εκ τούτου, ταχύτερη μετάδοση της δύναμης από την εμπρός στην πίσω ανάρτηση.
Η μπροστινή ανάρτηση με διπλά ψαλίδια διαθέτει βραχίονες ελέγχου στο επάνω και στο κάτω μέρος. Χρησιμοποιώντας τον πρόσθετο χώρο που παρέχει το διαμήκη τοποθετημένο σύστημα μετάδοσης, οι βραχίονες ελέγχου της ανάρτησης έχουν επεκταθεί και έχει εξασφαλιστεί η διαδρομή της ανάρτησης.
Ακόμη και τα πιο βασικά μέρη της ανάρτησης έχουν σχεδιαστεί προσεκτικά για να κάνουν τα ελαστικά να πατούν καλύτερα στο δρόμο και να σταθεροποιούν την κίνηση του οχήματος ακόμα και σε καταστάσεις όπως οι στροφές ή η οδήγηση σε ανώμαλες επιφάνειες. Η βελτίωση των ρυθμίσεων της ανάρτησης είχε ως αποτέλεσμα μια απλή, ομαλή κίνηση του αμαξώματος που προσφέρει άριστο βαθμό επικοινωνίας μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού.
Χρησιμοποιώντας τη γνώση και την εμπειρία που αποκτήθηκε από το MX-5, η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων έχει σχεδιαστεί για να βελτιώνει την οδηγική άνεση και να μειώνει τον θόρυβο του δρόμου χωρίς να επηρεάζει αρνητικά το χειρισμό ή τη σταθερότητα. Η χρήση μεταλλικών σφαιρικών αρθρώσεων στη θέση των λαστιχένιων σινεμπλόκ στις εξωτερικές πλευρές των συνδέσμων της πίσω ανάρτησης αυξάνει την ακαμψία.
Ως αποτέλεσμα, η κατασκευή μεταφέρει πιο άμεσα τις δυνάμεις από τα πίσω ελαστικά στο αμάξωμα. Αυτό σημαίνει ότι, η απόκριση του αυτοκινήτου στις εντολές του οδηγού θα επιστρέψει στον οδηγό με πιο άμεσο τρόπο, δίνοντάς του τη δυνατότητα να βιώσει μια πραγματική αίσθηση αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο.
Η ανθρωποκεντρική φιλοσοφία σχεδίασης του συστήματος ανάρτησης του νέου Mazda CX-60 έχει ως αποτέλεσμα ένα πλαίσιο που επιτρέπει στον οδηγό να αντιλαμβάνεται μία ομαλή κίνηση του αυτοκινήτου ανεξάρτητα από την κατάσταση οδήγησης και μία ανάρτηση που ελαχιστοποιεί την κίνηση του κεφαλιού, επιτρέποντας στο χρήστη να απολαμβάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε όλες τις καταστάσεις οδήγησης.
2.5 e-Skyactiv PHEV 327 ps8-speed AutomaticAWD |
3.3 E-SKYACTIV d
|
3.3 E-SKYACTIV d 254 PS8-SPEED AUTOMATIC aWD |
||
Μετάδοση κίνησης |
AWD |
RWD |
AWD |
|
Κιβώτιο ταχυτήτων |
8EAT |
8EAT;R |
8EAT;R |
|
Τύπος κινητήρα |
I4 DOHC 16 βαλβίδες |
I6 DOHC 24 βαλβίδες |
||
Τύπος ψεκασμού |
Άμεσος ψεκασμός |
Common rail Ηλεκτρικός άμεσος ψεκασμός |
||
Κυβισμός |
cc |
2,488 |
3,283 |
|
Διάμετρος χ διαδρομή |
mm x mm |
89.0 x 100.0 |
86.0 x 94.2 |
|
Σχέση συμπίεσης |
13.0 |
15.2 |
||
PHEV |
M-HEV |
|||
Μέγιστη συνδυαστική ισχύς |
kW/PS@rpm |
241/327@6,000 |
N.A. |
|
Μέγιστη συνδυαστική ροπή |
Nm@rpm |
500@4,000 |
N.A. |
|
Μέγιστη ισχύς βενζινοκινητήρα |
kW/PS@rpm |
141/191@6,000 |
147/200@3,000-4,200 |
187/254@3,750 |
Μέγιστη ροπή βενζινοκινητήρα |
Nm@rpm |
261@4,000 |
450@1,400-3,000 |
550@1,500-2,400 |
Μέγιστη ισχύς ηλεκτροκινητήρα |
kW/PS@rpm |
129/175@5,500 |
12.4/17.0@900 |
12.4/17.0@900 |
Μέγιστη ροπή ηλεκτροκινητήρα |
Nm |
270 |
153 |
|
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ |
L |
50 |
58 |
|
Σύστημα ελέγχου εκπομπών ρύπων |
Τριοδικός καταλύτης |
Οξειδωτικός καταλύτης Diesel & SCR σε F&SCR |
||
Τύπος μπαταρίας 12 volt |
Q-85 |
S-95 |
||
Μπαταρία |
PHEV |
M-HEV |
||
Τύπος |
Ιόντων λιθίου |
Ιόντων λιθίου |
||
Τάση |
V |
355 |
44.4 |
|
Ισχύς εκφόρτισης |
Ah |
50 |
N.A. |
|
Χωρητικότητα μπαταρίας |
kWh |
17.8 |
0.33 |
|
Βάρος μπαταρίας |
kg |
176 |
N.A. |
|
Αυτονομία οδήγησης / αμιγώς ηλεκτρικό |
km |
63 |
2.5 e-Skyactiv PHEV 327 ps8-speed AutomaticAWD |
3.3 E-SKYACTIV d
|
3.3 E-SKYACTIV d
|
||
Επιτάχυνση 0-100 km/h |
s |
5.8 |
8.4 |
7.4 |
Μέγιστη ταχύτητα με περιοριστή |
km/h |
200 |
212 |
219 |
Κατανάλωση βάσει WLTP |
|
|
||
Αυτονομία με ηλεκτροκίνηση – Συνδυασμένη με ζάντες 18”/20” |
km |
63 |
N.A. |
|
Αυτονομία με ηλεκτροκίνηση – Πόλη με ζάντες 18”/20” |
km |
68 |
N.A. |
|
Κατανάλωση καυσίμου – Ζάντες 18”/20” |
l/100km |
1.5 |
4.7 |
4.9 |
Ηλεκτρική κατανάλωση |
kWh/100km |
23 |
N.A. |
N.A. |
Εκπομπές ρύπων βάσει WLTP |
|
|
||
Εκπομπές CO2 συνδυασμένες – Ζάντες 18”/20” |
g/km |
33 |
127 |
137 |
Επίπεδο εκπομπών βάσει Ευρωπαϊκών προτύπων |
Stage 6 G2 |