Νέο Ford Ranger Raptor / Το οδηγούμε στην επίσημη ελληνική πρεμιέρα

Ένα θωρηκτό με άγριες υπερστροφικές διαθέσεις εντός ή εκτός δρόμου.

Αρχικά η λέξη θωρηκτό, πιστεύω, περιγράφει ως ένα βαθμό αυτό που βλέπεις μόλις συναντάς ένα Ranger Raptor. Με πάνω από 5 μέτρα μήκος και 1,92 ύψος νιώθεις ότι θα πρέπει να σκαρφαλώσεις με κάποιον τρόπο πάνω του για να μπεις μέσα και να το οδηγήσεις. 

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η Ford με την πρώτη γενιά Ranger Raptor δημιούργησε από μόνη της μια νέα κατηγορία. Όχι απλά ένα pick up truck, αλλά πραγματικά ένα όχημα παντός εδάφους. Πάνω σ’αυτό βασίστηκε η νέα γενιά του Raptor και μόνο καλό μπορεί να είναι αυτό. Αρχικά το πλαίσιο είναι ενισχυμένο σε σχέση με το απλό Ranger και κάτω από το καπώ υπάρχει ένας 3-λιτρος V6 διπλοτούρμπινος κινητήρας που βγάζει 292 ίππους και 491 Nm ροπής! Δεν είναι το 0-100 ο σκοπός με το Raptor, αν και με τη νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση και το 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, αυτό γίνεται σε κάτω από 8 δευτερόλεπτα. Ειλικρινά, όμως, δεν έχει κανένα νόημα, γιατί ο χαρακτήρας του Ranger Raptor είναι για άλλα πράγματα. 

Ας ξεκινήσουμε απ’το γεγονός ότι έχει 4 διαφορετικά προγράμματα για τον ήχο της εξάτμισης! 4 διαφορετικά, ναι. Με ενεργές βαλβίδες και αντηχεία, η οδήγηση με Baja mode στην εξάτμιση είναι αυτό που χρειάζεσαι εσύ και οι γύρω σου! Θα εκτιμήσεις κι εσύ, κι ο διπλανός που θα σε ακούει (και του αρέσουν τα αυτοκίνητα, γιατί αλλιώς θα σε στραβοκοιτάζει) τον μπάσο, μεστό ήχο από τον V6 που παρά το ότι είναι υπερτροφοδοτούμενος και χάνει κάτι από τη μελωδία του, το κερδίζει με τα απανωτά “σκασίματα” σε κάθε άφημα του γκαζιού ή αλλαγή ταχύτητας που γίνεται με rev-matching, όπως και με το χαρακτηριστικό σφύριγμα του turbo που παραμένει ενεργοποιημένο για λίγα δευτερόλεπτα ακόμα κι αν δεν πατάς το γκάζι, ώστε να μειωθεί το turbo lag. 

Το πράγμα γίνεται ακόμα καλύτερο όταν έχεις στο δεξί σου χέρι διαθέσιμα 7 mode οδήγησης. Όταν η Ford μας υποσχέθηκε ότι θα οδηγήσουμε ένα SUV που ταξιδεύει απίστευτα ήσυχα και με ευκολία στον αυτοκινητόδρομο, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να μπει σε οποιαδήποτε χαράδρα βουνού ή χωμάτινη πίστα με τα ίδια λάστιχα, υπήρχε μόνιμα στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι αυτό είναι αδύνατον να γίνει. Μετά την παρουσίαση του νέου Raptor στο περίπτερο της Ford Motor Hellas στο The Mall, πήγαμε να παραλάβουμε το αυτοκίνητο με σκοπό να κάνουμε μια μικτή διαδρομή και να καταλήξουμε στο Ιαβέρης Park. 

Μόλις βγεις από το υπόγειο parking – αφού ξεσηκώσεις τον κόσμο με τον απίστευτο ήχο της εξάτμισης – με τη μία νιώθεις ότι οδηγείς ένα πανεύκολο SUV της Ford. Παρά τον όγκο του, είναι τόσο άνετο στην πόλη που ξεχνάς ότι πίσω σου έχεις την υπόλοιπη καμπίνα και κάμποσα μέτρα ακόμα καρότσας! Το καλύτερο, όμως, είναι ότι αν το βάλει στο Normal πρόγραμμα οδήγησης και στο Quiet mode της εξάτμισης, πηγαίνεις με μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης, χωρίς να ακούς τίποτα τα λάστιχα ή το πλαίσιο. Γίνεται ακόμα καλύτερο μετά που βγήκαμε στον αυτοκινητόδρομο.

Η διαδρομή που είχαμε να διασχίσουμε ήταν ένα ανέβασμα στην Πεντέλη, σε δρόμους που ποτέ δεν είχα ξαναπάει ή επιχειρήσει να πάω με άλλο αυτοκίνητο. Ποτέ. Η συγκεκριμένη μέρα κιόλας, μας επιφύλασσε αρκετή ομίχλη και βροχή, πράγμα που έκανε τη διαδρομή απλά απίστευτη. Το πιο απίστευτο από όλα, βέβαια, ήταν το πόσο εύκολα περνούσε από τα πάντα το Ranger Raptor. Ο δρόμος ήταν γεμάτος βράχια, πέτρες, νεροφαγώματα και το πρόγραμμα Mud and Ruts ήταν ό,τι καλύτερο για να μην τους δίνει καμία, μα καμία σημασία και να ανεβαίνει ή να κατεβαίνει με μια άνεση που σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό. Το βουνό αντηχούσε απ’τους ήχους του V6 αρκετών Raptor που ήταν μαζί μας και η όλη εμπειρία ήταν απλά μοναδική. 

Σειρά είχε το πέρασμα στον αυτοκινητόδρομο, συγκεκριμένα στην Αθηνών-Λαμίας προς Μαλακάσα. Η βροχή άρχισε να δυναμώνει και μαζί της η αυτοπεποίθησή σου στην οδήγηση του Raptor. Μπορούσες να κινηθείς τόσο γρήγορα, χωρίς να το καταλαβαίνεις. Κάθεσαι πολύ ψηλά, λες και είσαι σε κάποιο λεωφορείο και ταυτόχρονα δε σου λείπει τίποτα από την αίσθηση ενός γρήγορου και στιβαρού αυτοκινήτου στο δρόμο. Εκεί είναι που παθαίνεις το πρώτο εγκεφαλικό. Λες δε γίνεται πριν 5 λεπτά να ανέβαινα, δίχως αύριο, στο τοπίο στην ομίχλη στην Πεντέλη και τώρα, απλά να τίναξε λίγο τις λάσπες από πάνω του και να συνεχίζει ατάραχο σε τόσο ψηλές ταχύτητες με ασταμάτητη βροχή! Το μαγικό φίλτρο σε όλο αυτό είναι η ανάρτηση. Μπορεί να σου πώ Internal Bypass τεχνολογία στο αμορτισέρ ή το ότι προσαρμόζεται σε κάθε κίνησή σου 500 φορές το δευτερόλεπτο, όμως αλήθεια, μόνο όταν το οδηγήσεις στους δύο, εκ διαμέτρου αντίθετους κόσμους – άσφαλτο και ό,τιδήποτε εκτός δρόμου – τότε θα καταλάβεις πως μεταφράζονται όλα αυτά. 

Στον επαρχιακό δρόμο για το Ιαβέρης Park, ίσα που προλάβαμε να δούμε κάποιες πτυχές του, οι οποίες θέλουν μια εξοικείωση. Αρχικά, σε έναν κυκλικό κόμβο γεμάτο βροχή – αν δεν επιλέξεις να αγνοήσεις τον Κ.Ο.Κ. και να περάσεις από πάνω του – θα πρέπει να είσαι νωρίς στα φρένα και να περιμένεις εύκολη υποστροφή. Αντίστοιχα στην έξοδό του, αν πατήσεις τέρμα και δεν έχει “ισιώσει” ακόμα, τότε σίγουρα θα χρειαστεί να το μαζέψεις ακόμα και με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ενεργά. 

Η Ford είχε οργανώσει μια εξαιρετική διαδρομή εντός κι εκτός της πίστας και όλοι μας θα μπορούσαμε να δούμε τις δυνατότητες του Raptor σε extreme καταστάσεις εκτός δρόμου, αλλά κι εκείνες για τις οποίες φημίζεται: Rally Raid με το Baja mode. Τεράστια νεροφαγώματα, τρύπες, ανισόπεδα σημεία είχαν φτιαχτεί για να βάλουν δύσκολα στο Raptor. Δείτε το παρακάτω βίντεο για να καταλάβετε, αν αυτό τους έδωσε έστω και την ελάχιστη σημασία:

Πέρα από τα mode οδήγησης για ολισθηρές επιφάνειες, λάσπες, χώμα, βράχια, άμμο, χιόνι έχεις την επιλεκτική τετρακίνηση να σε βοηθάει πραγματικά σε κάθε βήμα, κάνοντας τις πιρουέτες του Raptor να φαίνονται παιχνιδάκι. Κι όχι μόνο αυτό. Έχεις cruise control για offroad οδήγηση.

Επιλέγεις με πόσα km/h θες να πας και αυτό κάνει τη δουλειά μόνο του, φρενάρει, πατάει γκάζι, τα κάνει όλα και σε ανεβοκατεβάζει παντού. Εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να το πας προς το σωστό μέρος κι εδώ σε βοηθάει ακόμα η κάμερα 360 μοιρών που σου δείχνει τι εμπόδιο βρίσκεται μπροστά σου, ώστε να μη χρειαστεί να κατέβεις να δεις μόνο σου αν περνάς. 

Το δεύτερο εγκεφαλικό το παθαίνεις όταν μπεις στην πίστα. Παρά τη βροχή που δεν μας άφησε να το δούμε στο χώμα πόσο γρήγορο είναι, ο τρόπος με τον οποίο μπορείς να οδηγήσεις ένα Raptor σε μια τέτοια πίστα είναι απλά από άλλον πλανήτη. Συνοδήγησα με τον Κωνσταντίνο Ιαβέρη και μπόρεσα να δω τόσα πράγματα που δε θα έβλεπα μόνος μου, κάνοντας λάθη. Το κατηφορικό κομμάτι της πίστας ήταν και το πιο ζόρικο, αφού εκεί έπρεπε να περιμένεις μέχρι αργά να βουτήξεις στα φρένα, έχοντας ανοιχτεί από νωρίς στην είσοδο.

Όταν λέμε να ανοιχτείς, εννοούμε όσο δεν πάει! Μέχρι που να ακουμπήσεις στο ανάχωμα για να μπεις με τη μεγαλύτερη δυνατή φόρα στο apex. Εκεί με τέρμα γκάζι, είσαι σε full lock και το Raptor σε μια πόζα που θα ζήλευε οποιοδήποτε rallycross αυτοκίνητο. Τσαλαβουτάς στις λάσπες και στα νερά για την επόμενη δεξιά και γλιστράς τόσο πολύ που δεν καταλαβαίνεις σε πόσα κλάσματα του δευτερολέπτου είσαι με ανάποδο τιμόνι και πάλι. Πιο απολαυστικά στην ανηφόρα και στη δεξιά πατημένη πάνω στο ανάχωμα, ένας τροχός στον αέρα κι οι υπόλοιποι βρίσκουν πρόσφυση οπουδήποτε για να συνεχίσεις έναν ακόμα γύρο. 

Ένας γνήσιος petrolhead θα ζήλευε όποιον περνούσε τόσο καλά με ένα Raptor, εντός ή εκτός δρόμου και το κυριότερο μέσα στην πίστα. Όταν θα το οδηγήσω ξανά, θα θυμάμαι αυτή τη μέρα και θα πάω ξανά εκεί για να μη σβήνει με τίποτα το χαμόγελο από τα χείλη…

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments