- MINI Countryman Black Friday Edition στη Σπανός ΑΕ
- Όλα τα EV της Ford με επιπλέον όφελος ανταλλαγής αυτοκινήτου
- Κορυφαία επίπεδα ασφάλειας 5 αστέρων από τον Euro NCAP για το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Ford Capri
- Το SERES 5 σε ειδική τιμή Black Friday: 49.900 €!
- DFSK Black Friday: Οικογενειακά SUV με όφελος έως 2.000 €
Επίσημη πρεμιέρα για το νέο Ford Ranger Raptor
Η επόμενη γενιά του Ford Ranger Raptor, έφτασε. Κυρίαρχο στην έρημο, μετρ στα βουνά, αλλά και ο απόλυτος βασιλιάς σε όλες τις ενδιάμεσες συνθήκες, το Ranger Raptor δεύτερης γενιάς ανεβάζει των πήχη των off-road επιδόσεων, όντας ένα pick-up που έχει κατασκευαστεί για τους γνήσιους λάτρεις της οδήγησης.
Με τη σφραγίδα της Ford Performance, το νέο Ranger Raptor είναι η απόλυτη έκδοση επιδόσεων του νέου Ford Ranger. Με ευφυέστερη τεχνολογία που ελέγχει την πιο σκληροτράχηλη νέα γενιά, το Ranger Raptor συνδυάζει ωμή και ακατέργαστη δύναμη με μηχανική και τεχνική ακρίβεια για τη δημιουργία του πιο προηγμένου Ranger όλων των εποχών.
«Θελήσαμε να δημιουργήσουμε ένα γνήσιο pick-up υψηλών επιδόσεων με την επόμενη γενιά Ranger Raptor» δήλωσε ο Dave Burn, chief programme engineer της Ford Performance για το Ranger Raptor. «Είναι αισθητά ταχύτερο, δείχνει απίστευτο, είναι γεμάτο από νέα χαρακτηριστικά, και είναι το πιο ανθεκτικό Ranger που έχουμε δημιουργήσει ποτέ.»
Οι Ευρωπαίοι λάτρεις του μοντέλου έχουν κάθε λόγο να γιορτάζουν καθώς το νέο Ranger Raptor είναι το πρώτο μοντέλο της Next-Gen οικογένειας Ranger που λανσάρεται στην Ευρώπη, με τις παραδόσεις στους πελάτες να ξεκινούν το τελευταίο τρίμηνο του 2022.
Η επικείμενη άφιξη του Raptor στην Ευρώπη σηματοδοτείται με ένα stunt video γεμάτο δράση, που παρουσιάζει το όχημα να πηδά από ένα φορτηγό αεροπλάνο για να φτάσει στην ώρα του για το Ευρωπαϊκό λανσάρισμα.
Η μεγαλύτερη είδηση για τους λάτρεις των επιδόσεων είναι η εισαγωγή ενός ολοκαίνουργιου twin-turbo V6 βενζινοκινητήρα 3.0L EcoBoost που βελτιστοποιήθηκε από την Ford Performance για να αποδίδει μέγιστη ισχύ 288 PS και ροπή 491 Nm.
Ο twin-turbo V6 κινητήρας 3.0L EcoBoost διαθέτει ένα συμπαγές μπλοκ κυλίνδρων από συμπιεσμένο μίγμα γραφίτη-σιδήρου, που είναι περίπου 75% ισχυρότερο και έως 75% πιο άκαμπτο από το σίδηρο που χρησιμοποιείται στις παραδοσιακές μεθόδους χύτευσης. Η Ford Performance εξασφάλισε ότι ο κινητήρας προσφέρει άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού στο γκάζι, σε συνδυασμό με ένα αγωνιστικής προέλευσης σύστημα anti-lag, παρόμοιο με αυτό που είδαμε για πρώτη φορά στα Ford GT και Focus ST, το οποίο επιτρέπει τη στιγμιαία και on-demand αύξηση της ισχύος.
Το νέο σύστημα anti-lag, που διατίθεται στο πρόγραμμα Baja, διατηρεί την περιστροφή των υπερσυμπιεστών για έως και τρία δευτερόλεπτα αφού ο οδηγός σηκώσει το πόδι τους από το γκάζι, επιτρέποντας ταχύτερη επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών ή στις αλλαγές σχέσεων όταν ο οδηγός πατήσει ξανά το γκάζι. Επιπλέον, ο κινητήρας είναι προγραμματισμένος με ένα ανεξάρτητο προφίλ αύξησης της πίεσης υπερπλήρωσης (boost) για κάθε μία από τις 10 σχέσεις του προηγμένου αυτόματου κιβωτίου, με στόχο την περαιτέρω βελτιστοποίηση των επιδόσεων.
Ο νέος κινητήρας του Ranger Raptor προσφέρει αβίαστη επιτάχυνση στο χαλίκι, το χώμα, τη λάσπη και την άμμο. Υποστηρίζοντας αυτές τις ολοκληρωμένες επιδόσεις, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και ενεργό σύστημα εξαγωγής ενισχύει τον ήχο του κινητήρα μέσα από τέσσερα επιλέξιμα προφίλ, τα οποία προσφέρουν στο Ranger Raptor τη δυνατότητα να προσαρμόσει τον «φωνητικό» του χαρακτήρα.
Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν τον ήχο κινητήρα που προτιμούν πιέζοντας ένα μπουτόν στο τιμόνι ή επιλέγοντας ένα drive mode που χρησιμοποιεί μία από τις παρακάτω ρυθμίσεις:
-
Quiet – δίνει προτεραιότητα στον αθόρυβο χαρακτήρα έναντι των επιδόσεων και του έντονου ήχου προκειμένου να μην ενοχλεί τους γείτονες νωρίς το πρωί
-
Normal – το προφίλ αυτό προορίζεται για καθημερινή χρήση και προσφέρει έναν ήχο εξάτμισης που κάνει αισθητή την παρουσία του, χωρίς να είναι υπερβολικά δυνατός για χρήση στο δρόμο. Το προφίλ αυτό χρησιμοποιείται by default στα προφίλ οδήγησης Normal, Slippery, Mud/Ruts και Rock Crawl
-
Sport – προσφέρει μία πιο δυνατή και δυναμική χροιά
-
Baja – το πιο εντυπωσιακό προφίλ ήχου τόσο σε ένταση όσο και σε χαρακτήρα, καθώς σε αυτό το πρόγραμμα το σύστημα εξαγωγής συμπεριφέρεται περισσότερο ως ελεύθερη εξάτμιση. Προορίζεται μόνο για χρήση off-road.
Ο σημερινός κινητήρας ντίζελ 2.0L EcoBlue bi‑turbo θα εξακολουθήσει να διατίθεται στο νέο Ranger Raptor από το 2023.
Το νέο Ranger Raptor διαθέτει ένα μοναδικό πλαίσιο σε σύγκριση με εκείνο του νέου Ranger. Μια σειρά βάσεων και ενισχύσεων ειδικά εξελιγμένων για το Raptor για στοιχεία όπως η κολόνα C, ο χώρος φόρτωσης και η βάση της ρεζέρβας υποστηρίζουν τα μοναδικά στοιχεία έδρασης των bumpstops, των βάσεων στους θόλους των τροχών και των πίσω συνδέσμων των αμορτισέρ, διασφαλίζοντας ότι η επόμενη γενιά του Ranger Raptor μπορεί να διαχειρίζεται απαιτητικές συνθήκες off-road.
Ένα off-roader υψηλών επιδόσεων όπως το Ranger Raptor χρειάζεται και τον ανάλογο συνδυασμό τροχών και αναρτήσεων – γι’ αυτό το λόγο οι μηχανικοί της Ford επανασχεδίασαν πλήρως την ανάρτηση. Οι εντελώς νέοι, ανθεκτικοί, αλλά και αλουμινένιοι συγχρόνως πάνω και κάτω βραχίονες, η εμπρός και πίσω ανάρτηση με τη μεγάλη διαδρομή και ένας αναβαθμισμένος πίσω σύνδεσμος Watt έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν περισσότερο έλεγχο σε ανώμαλα εδάφη με υψηλή ταχύτητα.
Η επόμενη γενιά των αμορτισέρ FOX 2.5” Live Valve Internal Bypass υιοθετούν τεχνολογία αιχμής, με αποτέλεσμα η απόσβεση να προσαρμόζεται στη διαδρομή του αμορτισέρ. Τα συγκεκριμένα αμορτισέρ είναι τα πιο προηγμένα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ στο Ranger Raptor και φέρουν πλήρωση λαδιού με Teflon που μειώνει τις τριβές κατά περίπου 50% σε σύγκριση με εκείνα του απερχόμενου μοντέλου.
Ενώ το hardware της ανάρτησης φέρει την υπογραφή της FOX, η ρύθμιση και η εξέλιξή της πραγματοποιήθηκαν από την Ford Performance χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό μηχανικής με τη βοήθεια υπολογιστή (CAE) και δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες. Όλες οι παράμετροι – όπως η σκληρότητα των ελατηρίων, η απόσταση από το έδαφος, το σετάρισμα των βαλβίδων παράκαμψης και η απόσβεση σε κάθε «ζώνη διαδρομής» του αμορτισέρ –είχαν ως στόχο τη δημιουργία της τέλειας ισορροπίας μεταξύ άνεσης, ελέγχου, σταθερότητας και ελκτικής πρόσφυσης εντός και εκτός δρόμου.
Συνεργαζόμενο με τα ανανεωμένα, επιλέξιμα προφίλ οδήγησης του Ranger Raptor, το σύστημα Live Valve Internal Bypass έχει εξελιχθεί ώστε να προσφέρει βελτιωμένη άνεση στο δρόμο και οδηγική ποιότητα σε συνθήκες εκτός δρόμου, τόσο με υψηλές όσο και με χαμηλές ταχύτητες.
Εκτός από το να συνεργάζεται με τα προφίλ οδήγησης, το σύστημα λειτουργεί επίσης στο παρασκήνιο προετοιμάζοντας το νέο Ranger Raptor προκειμένου να αντιμετωπίσει διαφορετικές συνθήκες. Καθώς συμπιέζεται ένα αμορτισέρ στις διάφορες «ζώνες διαδρομής» του συστήματος παράκαμψης, η απόσβεση προσαρμόζεται με ακρίβεια, ενώ η όλη διαδικασία αντιστρέφεται κατά την επαναφορά των αμορτισέρ στη θέση ισορροπίας.
Για προστασία από το φαινόμενο του απότομου τερματισμού της ανάρτησης, το δοκιμασμένο στους αγώνες σύστημα FOX Bottom-Out Control προσφέρει μέγιστη δύναμη απόσβεσης στο τελευταίο 25% της διαδρομής του αμορτισέρ. Αντίστοιχα, το σύστημα μπορεί να σκληραίνει τα πίσω αμορτισέρ, ώστε να το πίσω μέρος να μην βυθίζεται στις έντονες επιταχύνσεις, κάτι που βελτιώνει τη σταθερότητα του οχήματος. Με τα αμορτισέρ να παρέχουν τη σωστή ποσότητα απόσβεσης σε κάθε θέση, το Ranger Raptor παραμένει ακλόνητο τόσο στην άσφαλτο όσο και στην πίστα.
Η ικανότητα του Ranger Raptor να κινείται άνετα σε ανώμαλα εδάφη αυξάνεται με την προσθήκη ενισχυμένης προστασίας στο κάτω μέρους του αμαξώματος. Η εμπρός ποδιά είναι σχεδόν διπλάσια σε μέγεθος συγκριτικά με την αντίστοιχη του βασικού νέου Ranger και είναι κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 mm. Αυτή η ποδιά, η οποία συνδυάζεται με καλύμματα κινητήρα και μετάδοσης, είναι σχεδιασμένη για να προστατεύει βασικά εξαρτήματα όπως το ψυγείο, το σύστημα διεύθυνσης, το εμπρός εγκάρσιο μέρος, το κάρτερ και το εμπρός διαφορικό.
Οι διπλοί γάντζοι ρυμούλκησης εμπρός και πίσω προσφέρουν ευελιξία σε περίπτωση ανάγκης κατά την κίνηση εκτός δρόμου, αφού αν η μία πλευρά του οχήματος είναι μη προσβάσιμη (π.χ. βυθισμένη) παραμένουν διαθέσιμοι οι υπόλοιποι γάντζοι. Επίσης, οι τελευταίοι προσφέρουν τη δυνατότητα τοποθέτησης ιμάντα εξισορρόπησης στην περίπτωση που το όχημα έχει κολλήσει σε βαθιά άμμο ή λάσπη.
Για πρώτη φορά, το Ranger Raptor εξοπλίζεται με ένα προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο on-demand κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο), σε συνδυασμό με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά – ένα πολύτιμο στοιχείο για τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της εκτός δρόμου οδήγησης.
Στη διαχείριση όλων των εδαφικών συνθηκών – από ομαλούς δρόμους μέχρι λάσπη και κακοτράχαλες διαδρομές και ο,τιδήποτε ενδιάμεσο – βοηθοί του νέου Ranger Raptor είναι τα επτά επιλέξιμα προφίλ οδήγησης, 2 στα οποία περιλαμβάνεται και το πρόγραμμα Baja το οποίο είναι προσανατολισμένο για off-road διαδρομές και διαμορφώνει τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος για μέγιστες επιδόσεις κατά τη γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου.
Κάθε επιλέξιμο προφίλ οδήγησης προσαρμόζει μία σειρά παραμέτρων – από τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων μέχρι την ευαισθησία και τη ρύθμιση του ABS, τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας, τις βαλβίδες στο σύστημα εξαγωγής, καθώς και την απόκριση του τιμονιού και του γκαζιού. Επιπλέον, τα όργανα, οι πληροφορίες που παρέχει το όχημα, καθώς και τα χρωματικά θέματα στον πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής αλλάζουν ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης.
On-road
-
Normal – σχεδιασμένο για άνεση και οικονομία καυσίμου
-
Sport – πιο άμεση απόκριση για εμπνευσμένη οδήγηση on-road
-
Slippery – για μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κατά την οδήγηση σε ολισθηρές και ανώμαλες επιφάνειες
Off-road
-
Rock crawl – για βέλτιστο έλεγχο κατά την οδήγηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα σε βραχώδη και κακοτράχαλα εδάφη
-
Sand – βελτιστοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων και την απόδοση ισχύος προκειμένου το όχημα να συνεχίζει να προχωρά απρόσκοπτα στην άμμο και στο βαθύ χιόνι
-
Mud/Ruts – για μέγιστη πρόσφυση κατά την εκκίνηση και διατήρηση της ταχύτητας του οχήματος
-
Baja – ρυθμίζει όλα τα συστήματα στα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά τους για κορυφαίες επιδόσεις εκτός δρόμου με υψηλή ταχύτητα