Renault Clio 1,5 Energy dCi Dynamic 90 ps
Κλειώ ήταν στη μυθολογία η Μούσα της Ιστορίας. Επίσης, είναι και η Μούσα για τη Renault στη σύγχρονη εποχή. Η Γαλλική εταιρεία έδωσε ελληνικό όνομα στο μικρό αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας του ’90 και από τότε το Renault Clio έχει συνδέσει το όνομά του με τις αυξημένες πωλήσεις και το σπορ κομμάτι της εταιρείας. Πως να ξεχάσουμε το συλλεκτικό Clio Williams που μεσουρανούσε εκείνη τη δεκαετία και ήταν καρπός της Renault με τη Williams στην τότε συνεργασία τους στη Formula 1. Η παράδοση συνεχίστηκε και στις επόμενες γενιές του Clio με την Renault Sport να αναλαμβάνει ρόλο, δημιουργώντας τα οδηγοκεντρικά και γρήγορα RS. Όχι δεν οδηγήσαμε κάποιο Clio RS. Κι αν παρασυρόμαστε ή φλυαρούμε για τις γρήγορες εκδόσεις του Clio είναι μόνο για έναν λόγο: αυτό το αυτοκίνητο έχει μια καταγωγή και μια σπορ ιστορία που το κάνει να ξεχωρίζει από πολλούς αντιπάλους του.
Δεν είναι μόνο ότι είναι μικρό, πρακτικό, νεανικό και μοντέρνο. Είναι ότι – ακόμα και στις πιο απλές εκδόσεις – έχουν περάσει κάποια σπορ χαρακτηριστικά και γενικά μια τέτοια φιλοσοφία που τη συναντάς στα γρηγορότερα μοντέλα. Στα παραπάνω να συμπληρώσουμε την καλή του κατασκευή, την τιμή που έχει κρατηθεί σε κανονικά επίπεδα και έναν κινητήρα που τοποθετείται σε χιλιάδες αυτοκίνητα εκτός του Groupe Renault. Κάτι ξέρουν οι άλλοι κατασκευαστές και τον εμπιστεύονται! Συνεπώς, ποιος δε θα ήθελε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με αξιοζήλευτο – από άλλες μάρκες – κινητήρα, ελκυστική οδική συμπεριφορά που ταυτόχρονα συμφέρει να το αγοράσεις και να το συντηρείς; Όλο και κάποιος θα σπεύσει να πει “εγώ”! Οπότε, θα πρέπει να δούμε τα πράγματα λίγο πιο αναλυτικά για αυτήν την 4η γενιά του Clio, στην πετρελαιοκίνητη έκδοση που οδηγήσαμε.
Εξωτερική εμφάνιση
Το Clio κυκλοφορεί ήδη σ’αυτή του την εκδοχή απ’το 2013. Όμως, απ’την πρώτη μέρα που ξεμύτισαν οι αρχικές φωτογραφίες του, έδειχνε να είναι πολύ πιο μπροστά απ’την εποχή του. Η σχεδίαση είναι μοντέρνα – ειδικά αν το δεις από μπροστά – σου δίνει με την πρώτη ματιά την εντύπωση ότι πρόκειται για ένα φουτουριστικό σχέδιο που σε μαγνητίζει. Στην αρχή, δε θα πω ψέμματα, κάπως μας ξένισε το τεράστιο σήμα της Renault, αλλά ο συνδυασμός με τα δύο led ημέρας δίπλα του είναι – τελικά – ταιριαστός και δίνει αρκετό στυλ στην όλη εμφάνιση. Μια και μιλάμε για στυλ, υπήρχε αρκετό απ’αυτό στην πλούσια έκδοση Dynamic που είχαμε στα χέρια μας. Το gloss black έχει την τιμητική του σε πολλά σημεία του Clio, όπως στη μπροστινή μάσκα, στους καθρέφτες, στα πλαϊνά, στον πίσω προφυλακτήρα, ακόμα και στις ζάντες! Όπως καταλάβατε, είναι παντού και μας αρέσει, δεν το κρύβουμε. Ίσως οι 16-άρες ζάντες να φαίνονται πιο μικρές σε μαύρο χρώμα, όμως κάνουν μια ωραία αντίθεση με το ασημένιο περίγραμμα που έχουν.
Μια μικρή λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά είναι το κόκκινο χείλος στη μάσκα, στο πλάι και στο τελείωμα του πορτ-μπαγκάζ, κάνοντας το Clio πιο ιδιαίτερο και στη συγκεκριμένη περίπτωση να ταιριάζει απόλυτα με τα χρώματα από το λογότυπο του Sτρίβειν! Άλλο ένα στοιχείο το οποίο κάνει πιο επιθετική τη σχεδίαση είναι το τελείωμα στις πίσω πόρτες με τα χερούλια να είναι καλά κρυμμένα στο πάνω μέρος, δίπλα απ’το τζάμι, δίνοντας την ψευδαίσθηση ότι είναι ένα δίπορτο Clio με μια δόση από κουπέ. Η διακριτική αεροτομή πίσω και το όμορφο κόψιμο της “ουράς” θα μπορούσαν να συνοδεύονται με μια πιο επιθετική απόληξη της εξάτμισης ή έστω ένα ψεύτικο περίβλημα όπου θα κατέληγε. Μικρή σημασία έχει αυτό, καθώς η εμφάνιση του Renault Clio είναι, χωρίς αμφιβολία, ένα από τα δυνατά του σημεία. Προφανώς τα υποκειμενικά κριτήρια αλλάζουν από άνθρωπο σε άνθρωπο κι έτσι δε θα επιμείνουμε περισσότερο.
Εσωτερικό – Εξοπλισμός
Περνώντας στα ενδότερα, ευτυχώς το εσωτερικό είναι στο ίδιο μήκος κύματος με την έξω εμφάνιση. Είναι περιπτώσεις αυτοκινήτων που απογοητεύεσαι όταν μπαίνεις μέσα, αφού περιμένεις κάτι αντίστοιχο με το εξωτερικό. Το Clio δεν είναι ένα από αυτά! Μοντέρνα σχεδίαση κι εδώ, νεανική, με στόχο να υπάρχουν λίγα και καλά διαθέσιμα στους επιβάτες. Ξεχωρίζουν τα όργανα στο καντράν με τα δύο μεγάλα δαχτυλίδια και την ελλειψοειδή “θήκη” για το ψηφιακό κοντέρ. Τριάκτινο είναι το τιμόνι, δερμάτινο και στο κάτω ημικύκλιο έχει μαύρο γυαλιστερό πλαστικό – ίδιο με αυτό της κεντρικής κονσόλας – για να το κάνουν να δείχνει ιδιαίτερο, ενώ διάφορα κουμπιά, όπως για το cruise control, το κάνουν λειτουργικό και εύχρηστο σε κάθε οδηγό. Όλα είναι βαλμένα στη σωστή θέση με αποτέλεσμα από την πρώτη στιγμή που θα μπεις μέσα, θα νιώθεις οικεία και θα ξέρεις που ακριβώς βρίσκεται αυτό που θες. Στυλάτοι κυκλικοί αεραγωγοί, καλαίσθητοι περιστροφικοί διακόπτες για τον αυτόματο κλιματισμό και παντού το μαύρο γυαλιστερό, έτσι για φινίρισμα στους αεραγωγούς, στα χερούλια, στα περιγράμματα των ηχείων και του λεβιέ ταχυτήτων.
Εκτός από τη νεανικότητα που βγάζει προς τα έξω, τα υλικά που έχουν τοποθετηθεί είναι σε αρκετά καλό ποιοτικό επίπεδο. Το δέρμα σε τιμόνι και λεβιέ έχει εξαιρετική αίσθηση, όπως και τα διάφορα μαλακά πλαστικά σε διακόπτες. Το ίδιο ποιοτικά δείχνουν τα καθίσματα με τις ραφές και τα ωραία σχέδια, όμως η στήριξη που σου προσφέρουν δεν είναι τόσο καλή, καθώς εστιάζουν περισσότερο στο να κάθεσαι άνετα κι όχι σφιχτά. Μπορεί κάποια από τα πλαστικά στο ταμπλό να είναι λίγο πιο σκληρά ή να φαίνονται λιγότερο ποιοτικά και ίσως να ξενίσει το υποβραχιόνιο που είναι κολλημένο στο κάθισμα του οδηγού, παρ’όλα αυτά η εικόνα που σου μένει μόλις βγεις απ’την καμπίνα του Renault Clio είναι ότι πρόκειται για ένα καλά σχεδιασμένο, σύγχρονο και λειτουργικό εσωτερικό.
Οι χώροι του είναι επαρκείς, με το μεταξόνιο να είναι λίγο πάνω από 2,5 μέτρα (2,589 m). Θα φιλοξενήσει άνετα πίσω δύο επιβάτες και τις αποσκευές τους, στο αρκετά ικανοποιητικό σε χωρητικότητα πορτ-μπαγκάζ των 300 λίτρων. Βέβαια, αν στην ακραία περίπτωση που ο πίσω επιβάτης φτάνει τα 2 μέτρα – όπως έτυχε να βάλουμε τον δικό μας cameraman για τις ανάγκες της φωτογράφησης – θα πρέπει να του… κόψουμε λίγο τα γόνατα! Μια λεπτή επέμβαση, δεν είναι τίποτα φοβερό! Ο εξοπλισμός της έκδοσης Dynamic είναι παραπάνω από πλήρης. Έχει τα πάντα! Ό,τι θες για να σου κάνει τη ζωή πιο εύκολη. Ξεκινάμε: ηλεκτρικά παράθυρα παντού, ηλεκτρικοί – αναδιπλούμενοι καθρέφτες, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, ηλεκτρονικό κλιματισμό και οθόνη πολυμέσων 7 ιντσών. Η οθόνη αυτή είναι αφής, περιέχει από σύνδεση τηλεφώνου μέχρι και GPS για μεγάλη άνεση στις μετακινήσεις, θύρες USB και AUX, ενώ συνδυάζεται με το Bass Reflex της Renault, δημιουργώντας ένα άψογο ηχητικό αποτέλεσμα.
Κινητήρας – Τεχνολογία
Η δύναμη που κινεί τα 1087 kg του Clio στην πετρελαιοκίνητη αυτή έκδοση, είναι ο γνωστός 1,5 dCi της Renault που εφοδιάζει αρκετά μοντέλα της Γαλλικής εταιρείας μέχρι και της… Mercedes, όπως έχουμε δει σε πρόσφατη δοκιμή. Η χωρητικότητα για την ακρίβεια είναι 1.461 κ.εκ και το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο αποδίδει 90 ίππους στις 4.000 στρ/λεπτό. Καθόλου άσχημα για ένα μικρό πετρελαιοκίνητο που είναι όχι απλά οικονομικό, αλλά δεν πληρώνει ούτε τέλη κυκλοφορίας με τα 85 g CO2/km που εκπέμπει. Το καλύτερο, όμως, είναι η ροπή: 220 Nm μέγιστης ροπής που τα έχεις με το πάτημα του γκαζιού, λίγο πιο κάτω απ’τις 2.000 στροφές (1.750 στρ/λεπτό) είναι αρκετά για να κινήσουν αξιοπρεπώς το Clio 1,5 dCi. Αν μείνεις με το γκάζι στο πάτωμα, οδηγείς σε σβέλτους ρυθμούς, χωρίς κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια. Σίγουρα δε θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά θα κάνει μια προσπέραση εύκολα και θα κρατήσει με άνεση μεγάλες ταχύτητες χωρίς να κουράζεται.
Γι’αυτό και το 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει πιο μακριά κλιμάκωση, ώστε να βοηθάει στην κατανάλωση και στα άνετα ταξίδια. Είναι ακριβές με μικρές διαδρομές, οι οποίες, ωστόσο, είναι σφιχτές και δε θα σε δελεάσουν να κάνεις αστραπιαίες αλλαγές. Δεν είναι ,άλλωστε, αυτός ο σκοπός του. Μέσα στην κίνηση της πόλης, ο κινητήρας νιώθει τόσο καλά που… καίει ελάχιστα λίτρα πετρελαίου και οι τιμές που είδαμε κυμαίνονταν στα 4 με 5 lt/100 km με πολύ χαλαρούς ρυθμούς και μποτιλιάρισμα. Με βαρύ πόδι στον αυτοκινητόδρομο, το σίγουρο είναι ότι θα πιάσει εύκολα την τελική ταχύτητα των 181 km/h που ανακοινώνει η Renault, αλλά η κατανάλωση θα φτάσει κι αυτή σε ψηλότερα νούμερα (πάνω από 6 lt/100). Όπως κάθε αυτοκίνητο της εποχής μας, έτσι και το Clio είναι φορτωμένο με τεχνολογία που στοχεύει στην άνεση των επιβατών αλλά και στην ασφάλειά τους. ABS, αερόσακοι και σύστημα ευστάθειας ESC φροντίζουν για την ασφάλειά σας, ενώ το Hill Assist θα είναι πάντα εκεί σε κάθε ανηφόρα για να είστε χαλαροί! Επίσης, για οικονομικούς λόγους υπάρχει το Start/Stop σε κάθε στάση του αυτοκινήτου και ο διακόπτης ECO.
Στο δρόμο
Ας περάσουμε σ’αυτό που μας αρέσει περισσότερο εδώ στο Sτρίβειν. Η οδήγηση του κάθε αυτοκινήτου. Μια πρόταση τα περιγράφει όλα για το συγκεκριμένο Renault Clio: τα κάνει όλα με χαρακτηριστική άνεση. Θες να πας χαλαρή βόλτα; Εύκολα! Θες να μπλέξεις σε κίνηση; Άνετα! Θες να πας πιο γρήγορα και να το στρίψεις; Ακολουθεί με προθυμία! Εντάξει, μην περιμένετε ότι θα στρίβει σαν ένα R.S. Όμως, το πλαίσιο αυτό είναι αρκετά στιβαρό και δείχνει ότι μπορεί να δεχτεί επιπλέον δύναμη. Τα 90 άλογα δεν ακούγονται πολλά, μα στην πράξη – λόγω της ροπής – είναι αρκετά για να έχει τέτοιες επιδόσεις που σε βγάζουν πάντα από τη δύσκολη θέση. Μάλιστα, η έκπληξη ήρθε από τις μετρήσεις μας που ήταν κοντά σε αυτά που λέει η Renault με τα πρώτα 100 km/h να τα φτάνει σε 12,48 sec και το 400-άρι σε 18,49 sec. Πολύ καλά, ειδικά αν σκεφτούμε ότι με ένα πιο γρήγορο κιβώτιο στις αλλαγές, οι χρόνοι θα ήταν ακόμα καλύτεροι. Η γεωμετρία στην ανάρτηση είναι η συνηθισμένη με McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο πίσω. Η ρύθμισή της είναι όπως πρέπει. Δηλαδή προσφέρει άνεση στις λακκούβες και ταυτόχρονα δεν είναι μαλακή, ούτε σε φοβίζει με μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.
Σε ανοιχτό δρόμο, είδαμε ότι αν κρατήσεις κάποια km/h από πριν, θα μπει με συνοπτικές διαδικασίες σε οποιαδήποτε καμπή εμφανιστεί μπροστά του. Τα πράγματα αλλάζουν λίγο στις κλειστές στροφές με λιγότερα km/h. Το πήγαμε σε μια από τις ομορφότερες διαδρομές της Αττικής που φιλοξενούσε και παλιές ειδικές, στον Διόνυσο. Εκεί μπορέσαμε να δούμε το πραγματικό πρόσωπο του Renault Clio dCi. Αρχικά, στα ανηφορικά κομμάτια η είσοδος στη στροφή ήταν προοδευτική, με σταθερό πάτημα και δυναμική έξοδο. Όμως, όσο το πιέζαμε, τα Continental EcoContact 5 που φορούν οι 16-άρηδες τροχοί, έχαναν εύκολα πρόσφυση, το Clio έδιωχνε “μούτρα” προς τα έξω και όσο περισσότερο έστριβε, τόσο η υποστροφή γινόταν πιο έντονη και σε ανάγκαζε να αφήσεις νωρίς το γκάζι.
Ήταν ολοφάνερο ότι το Clio είναι ικανό να στρίψει πολύ καλύτερα με ένα άλλο σετ ελαστικών. Βέβαια, αυτά έχουν τοποθετηθεί για οικονομία και οδήγηση σε Eco mood, όμως αδικούν τις αληθινές δυνατότητες του Clio. Στο κατέβασμα, μπορούσες να έχεις περισσότερη φόρα σε κάθε στροφή κι εκεί έβλεπες πως το πλαίσιο είναι παιχνιδιάρικο, ειδικά όταν άλλαζες απότομα κατεύθυνση. Το ESC δεν επεμβαίνει για να σου καταστρέψει το turn-in, παρά μόνο όταν η κατάσταση ξεφύγει αρκετά από τον έλεγχό σου. Μετά από συνεχόμενη καταπόνηση στην κατηφόρα, τα φρένα “την άκουσαν” λίγο, αλλά με το που κατεβάσεις ρυθμό, όλα επανέρχονται στο normal κι είσαι πανέτοιμος να ξαναπατήσεις τέρμα γκάζι. Το Renault Clio dCi φτιάχτηκε να είναι οικονομικό, βολικό κι άνετο αλλά στ’ αλήθεια δε θα πει όχι στην πρόκληση να ανέβει τον Διόνυσο με τα λάστιχα να “φωνάζουν” δυνατά! Έχει το pedigree για να το καταφέρει αυτό.
Ας συνοψίσουμε…
Χρειάζεστε 16.485 ευρώ (με απόσυρση) για να αποκτήσετε το Clio 1,5 dCi Dynamic με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και χαμηλή κατανάλωση σε οποιεσδήποτε συνθήκες. Όταν η βασική έκδοση πετρελαίου κοστίζει 14.060 ευρώ, με λίγα χρήματα παραπάνω μπορείτε να αγοράσετε ένα πιο ολοκληρωμένο πακέτο. Όχι μόνο από πλευράς εξοπλισμού που πραγματικά δε θα σας λείπει τίποτα, αλλά και από πλευράς δυναμικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου. Διανύουμε το 2016, το πετρέλαιο μοιάζει να μην τελειώνει ποτέ (!) και οι αυτοκινητοβιομηχανίες φτιάχνουν αυτοκίνητα λιγότερο ρυπογόνα, μεγαλύτερης αυτονομίας και καλύτερης οδικής συμπεριφοράς. Τι καλύτερες συνθήκες για μια αγορά; Το συγκεκριμένο Clio είναι σίγουρα στη λίστα αυτών των αυτοκινήτων προς άμεση απόκτηση. Δεν έχει τις εκπληκτικές επιδόσεις ή το σκληροπυρηνικό προφίλ ενός μικρού GTI, αλλά είναι αυτό με το οποίο θα μπορείς να τα κάνεις όλα. Άνεση στην πόλη, εύκολα ταξίδια με επαρκείς χώρους κι ένα στιβαρό πλαίσιο για να πας λίγο πιο γρήγορα απ’το κανονικό, όταν εσύ το ζητήσεις. Πως λοιπόν να του αντισταθείς…
Πατήστε στα λίνκ για: Τεχνικά χαρακτηριστικά – Εξοπλισμός
Υπέροχες φωτογραφίες
[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης […]