Suzuki Swift Sport 2018

Back to the ’90s!

Μετά τις εποχές του Swift GTi της δεκαετίας του ’90, ήρθε στη ζωή μας το Swift Sport. Πάλι μικρό ατμοσφαιρικό σπορ hatchback που είχε όλη τη φιλοσοφία του GTi με χαμηλό – σχετικά – βάρος, ζωηρό κινητήρα, μπάκετ καθίσματα και μια απλότητα που σαγηνεύει το μυαλό ενός petrolhead! Ήρθε η ώρα να μας συνεπάρει. Γιατί τα όσα περιμένουμε από το νέο Swift Sport σου εξάπτουν τη φαντασία και σε κάνουν να περιμένεις με ανυπομονησία τον ερχομό του! Θα μου πείτε πως γίνεται να μιλάς με τέτοια λόγια για ένα ταπεινό Suzuki Swift; Όταν οι εταιρείες για να αντισταθμίσουν τα περιττά κιλά βάζουν κι άλλη δύναμη και τελικά φτάνουμε στα 700 άλογα, με βάρος όσο η Πελοπόννησος, τότε η Suzuki απαντά με τη μείωση του βάρους. Κι αυτή είναι η πιο σωστή σκέψη. Πιο ελαφρύ αυτοκίνητο σημαίνει πιο ευέλικτο, πιο ζωντανό που σε κάνει να νιώθεις κάθε του κίνηση κι ας έχει λίγα άλογα συγκριτικά με αντιπάλους του. Ναι εντάξει, θα έριξαν λες 2-3, άντε 10 κιλά και το θεωρούμε πρόοδο. Για άκου αυτό. Το νέο Swift μπήκε σε δίαιτα για να είναι όντως “swift” κι έχασε 80 ολόκληρα κιλά! Μάλιστα. Ογδόντα. Δεν είναι μόνο το βάρος, αλλά και ο κινητήρας θα είναι εντελώς νέος, με λιγότερα κυβικά, περισσότερα άλογα και turbo.

Για να τα δούμε αναλυτικά: το πάτωμα στο νέο Swift θα είναι ένα ενιαίο και δε θα αποτελείται από μικρότερα κομμάτια, κάνοντάς το έτσι ελαφρύτερο, πιο στιβαρό, ώστε να έχει καλύτερους χειρισμούς. Το “tect” πλαίσιο, όπως ονομάζεται, που φτιάχτηκε το νέο Swift είναι ελαφρύτερο κι έχει την ιδιότητα να απορροφά τους κραδασμούς. Ταυτόχρονα εξοικονόμηση βάρους έγινε από όλα τα υλικά του εσωτερικού, στο ταμπλό, στα καθίσματα με αποτέλεσμα να φτάσουμε στο ενοχλητικό για πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες νούμερο των 970 κιλών! Έχουμε γυρίσει στη δεκαετία του ’90 και δεν το έχουμε καταλάβει! Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει ελάχιστα, ενώ έγινε 4 εκατοστά πιο πλατύ και πιο χαμηλό. Οι αναρτήσεις έχουν παραμείνει με αμορτισέρ Monroe που έχουν αναβαθμιστεί τα χαρακτηριστικά της απόσβεσης, ενώ έχουν γίνει διάφορες αλλαγές μπροστά και πίσω για περισσότερη ακαμψία. Μπροστά το ακραξόνιο έχει γίνει ένα κομμάτι, έχει επιμηκυνθεί με σκοπό τη μεγαλύτερη ακαμψία πάνω στη στροφή, ενώ πιο στιβαρός έχει γίνει και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω.

Η επόμενη αλλαγή είναι ο κινητήρας. Η Suzuki μπήκε στον κόσμο του downsizing με το Boosterjet και το νέο σύνολο θα είναι 1,4 λίτρα άμεσου ψεκασμού, αποδίδοντας 140 άλογα. Η ροπή του ανεβαίνει στα 230 Nm φτιάχνοντας μια εξαιρετική αναλογία 4,2 κιλών/Nm. Η απόκριση απ’το turbo αναμένεται να είναι άμεση, καθώς η βαλβίδα του wastegate δεν είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βοηθώντας ταυτόχρονα και στην κατανάλωση όταν ταξιδεύεις χαλαρά. Σταθερή έχει μείνει η σχεδιαστική φιλοσοφία απ’το απερχόμενο μοντέλο, όπου η σπορ και νεανική του γραμμή κάνει αυτό που χρειάζεται για να μαγνητίζει νέους που θέλουν κάτι δυνατό στη ζωή τους. Κυψελοειδής γρίλιες, με ανθρακονημάτινο look, πίσω διαχύτη, αεροτομή, 17-άρες ζάντες αλουμινίου και το σήμα κατατεθέν των Swift Sport, οι πίσω διπλές απολήξεις της εξάτμισης στα δύο άκρα του προφυλακτήρα. Σε όλα αυτά δε θα προσθέσω όλα τα νέα συστήματα αφύπνισης να πω… ή προσπάθειας να τον κοιμήσουν τον οδηγό; Βοήθεια για τις λωρίδες, αυτόματο πιλότο, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, αυτόματη ρύθμιση μεγάλης σκάλας και πολλά άλλα. Θα προσθέσω μόνο το διακριτικά σπορ και λιτό εσωτερικό του με τη μεγάλη οθόνη αφής και φυσικά τι άλλο; Τους δείκτες πίεσης turbo και λαδιού που τόσο θυμίζουν αυτοκίνητα της δεκαετίας που “ανδρώθηκε” το πρώτο Swift. Αναμείνατε στο ακουστικό σας, λοιπόν, για περισσότερες λεπτομέρειες και τιμές της ελληνικής πραγματικότητας για το νέο Swift Sport…

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο strivein.gr […]