Volkswagen Golf GTI Clubsport S

Για τους “die hard” φίλους της VW η λίμνη Wörthersee δεν είναι απλά ένα ωραίο αξιοθέατο! Αυτό γιατί εκεί διοργανώνεται το μεγαλύτερο φεστιβάλ των… τρελαμένων της γερμανικής φίρμας, όπου μπορείς να δεις κάθε λογής “φτιαγμένο” ή “μαμά” Volkswagen και κάθε χρονιά γίνεται με περισσότερη σοβαρότητα και στήριξη από το εργοστάσιο στο Wolfsburg. Συνήθως, τα τελευταία χρόνια παρουσιάζονται εκεί κάποια εξεζητημένα μοντέλα της εταιρείας ή πρωτότυπα που δε θα βγουν στην παραγωγή. Όμως, τώρα στα πλαίσια της επετείου για τα 40 χρόνια Golf GTI, ενός θρυλικού αυτοκινήτου που στην ουσία έφτιαξε την κατηγορία των hot hatchbacks, η VW παρουσίασε στο Wörthersee μια βελτιωμένη έκδοση του Golf GTI Clubsport – που εμφανίστηκε πρόσφατα – με το λογότυπο S να το συνοδεύει. Δεν είναι απλά μια παρουσίαση, βέβαια, είναι μια καλά ενορχηστρωμένη προσπάθεια εκθρονισμού του βασιλιά των μπροστινοκίνητων στο Nurburgring που ακούει στο όνομα Honda Civic Type R! Η VW από μέρες άρχισε να διαρρέει νέα ότι το επετειακό της μοντέλο Clubsport S θα είναι το γρηγορότερο μπροστινοκίνητο που έστριψε στην θρυλική πίστα. Θέλησε να κάνει την επέτειο με ένα δυνατό “μπαμ” και πραγματικά τα κατάφερε, όταν ήδη όλοι οι μανιακοί με τους χρόνους τσακώνονται για το ποιο είναι πιο γρήγορο στην “πράσινη κόλαση”!

Volkswagen-Golf_GTI_Clubsport_S-2017-1024-13

Για να δούμε πως το κατάφερε αυτό η VW. Αρχικά να σας πούμε το εξής που λίγοι γνωρίζουν: θυμάστε το εξαιρετικό Ford Focus RS MK1; Ο υπεύθυνος για την εξέλιξή του, είναι πλέον το “μεγάλο κεφάλι” για την εξέλιξη του Clubsport, άρα δεν είναι τυχαίο ότι κάτι καλό έχει συμβεί στο “τσιτωμένο” αυτό Golf GTI. Έπειτα, από τον 2-λιτρο τούρμπο του GTI έβγαλαν 310 άλογα, όταν το Clubsport – χωρίς S – είχε μόλις 265 με την δυνατότητα για κάποια δευτερόλεπτα να φτάνει τα 290. Αυτή η δύναμη και 380 Nm ροπής εκτοξεύουν το GTI αυτό σε 5,8 δευτερόλεπτα στα 100 km/h, ενώ αγγίζει σε τελική τα 260 km/h. Πώς το έκαναν αυτό; Αρχικά συνεργάστηκαν με την ομάδα της VW στο TCR, όπου τρέχει η αγωνιστική έκδοση του Golf GTI.

Απ’τον βασικό κινητήρα του GTI άλλαξαν τη χαρτογράφηση, έβαλαν καλύτερη αντλία βενζίνης και διαφορετικό σύστημα εξαγωγής. Συγκεκριμένα, μεγάλωσαν τη διάμετρο για να είναι πιο ελεύθερα τα καυσαέρια και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, εκτός από την αύξηση της απόδοσης, να ακούγονται σε κάθε άφημα του γκαζιού αυτά τα χαρακτηριστικά “μπλιπ-μπλοπ” σκασίματα! Το πράγμα καλυτερεύει επικίνδυνα όταν οι μηχανικοί της VW δεν έμειναν με σταυρωμένα τα χέρια στο στήσιμο του αυτοκινήτου. Αρχικά, του έβγαλαν ό,τι είναι αχρείαστο για να μείνει πιο “γυμνό” και συνεπώς ελαφρύ. Δύο καθίσματα μόνο μπροστά, αυστηρά χειροκίνητο κι όχι DSG για να απολαμβάνεις τη χαρά της πραγματικής – “αντρικής” οδήγησης. Δεν έμειναν μόνο εκεί, ξήλωσαν τα πατάκια, θήκες στο πορτ μπαγκάζ, κονσόλες ανάμεσα στα καθίσματα, έβαλαν μικρότερη μπαταρία, πιο ελαφρά μέταλλα σε συνδέσμους της ανάρτησης και κατάφεραν να βάλουν σε δίαιτα το Clubsport, ώστε να φτάσει στα 1.285 κιλά.

Volkswagen-Golf_GTI_Clubsport_S-2017-1024-0b

Μπορεί στο εξωτερικό να μοιάζει ένα αρκετά πρησμένο Golf GTI που έχει τομές και αεραγωγούς, όμως αυτά πραγματικά κάνουν δουλειά στο πως συμπεριφέρεται στο δρόμο αυτό το GTI. Η αεροδυναμική λειτουργεί και το βοηθάει να στρίβει καλύτερα. Αυτό που έκαναν είναι να δημιουργούν περισσότερη αεροδυναμική πίεση στο πίσω μέρος με την αεροτομή και το diffuser, ώστε να χαθεί η επίμονη υποστροφή που έχουν όλα τα μπροστινοκίνητα, απλά φορτίζοντας περισσότερο τον πίσω άξονα με κάθετη δύναμη. Με την αλλαγή αυτή, για να υπάρχει καλύτερη πρόσφυση, οι αρνητικές γωνίες κάμπερ μεγάλωσαν κι έτσι το Clubsport S – όπως αναφέρουν οι της VW – στρίβει χωρίς υποστροφή, έχοντας απίστευτη πρόσφυση κι ένα σταθερότατο πίσω μέρος ακόμα και σε απρόβλεπτα φρεναρίσματα πάνω στη στροφή.

Σημαντικό ρόλο σε όλο αυτό παίζουν τα λάστιχα που είναι τα ημισλίκ της Michelin, μια απ’τις καλύτερες επιλογές για πίστα, τα Pilot Sport Cup 2 σε ζάντες 19 ιντσών. Τα φρένα είναι πιο ανθεκτικά, με άλλα τακάκια και δίσκους που αντέχουν στην μεγάλη πίεση μέσα σε πίστα. Στάνταρ, όπως και στις απλές εκδόσεις του GTI είναι το μπλοκέ διαφορικό XDS+, η μεταβλητή κρεμαγιέρα και το DCC που ρυθμίζει τις αναρτήσεις. Το τελευταίο έχει στο πρόγραμμα Individual τη ρύθμιση των μηχανικών της VW που ταιριάζει γάντι στην πίστα του Nurburgring! Πατάς και όλα είναι έτοιμα ρυθμισμένα από πριν για σένα, ώστε να μπεις στην πίστα με το καλύτερο setup ήχου, κινητήρα, τιμονιού και αναρτήσεων! Το καλύτερο το αφήσαμε για το τέλος: σε κανένα GTI δε γίνεται να απενεργοποιήσεις το ESC, όμως στο Clubsport S υπάρχει η ρύθμιση που σ’αφήνει να “παίξεις” λίγο παραπάνω και – αλληλούια – να το απενεργοποιήσεις πλήρως! Δηλαδή έπρεπε να βγάλουν την επετειακή του έκδοση στην πιο σκληροπυρηνική της μορφή για να δίνουν τη δυνατότητα αυτή…

Volkswagen-Golf_GTI_Clubsport_S-2017-1024-0f

Το Golf GTI γεννήθηκε από μια τρέλα των μηχανικών 40 χρόνια πριν. Κάτι που δεν το πίστευαν ούτε οι ίδιοι ότι θα είχε τόσο μεγάλη επιτυχία. Με τον ίδιο τρόπο και σήμερα, η τρέλα αυτή, επιτηδευμένα έγινε έργο για να γιορτάσει έναν θρύλο της αυτοκίνησης. Το Golf GTI 7ης γενιάς μετατράπηκε στο Clubsport S για να κλέψει λίγο από τη δόξα και την ιστορία του πρώτου Golf GTI και με τον δικό του σύγχρονο τρόπο τα καταφέρνει. Έσπασε το ρεκόρ πίστας στο Nurburging που κατείχε μέχρι πριν λίγο καιρό το Honda Civic Type R και άφησε τους Ιάπωνες να ψάχνονται για να βρουν το κάτι παραπάνω που θα τους δώσει πίσω το ρεκόρ! Μα αυτό είναι το καλύτερο κομμάτι του ανταγωνισμού. Ότι οι εταιρείες σφάζονται για το ποιος θα γυρίσει πιο γρήγορα στην ιστορική αυτή πίστα και σε εμάς μας δίνουν τα αριστουργήματά τους. Οι καλύτεροι εκπρόσωποι της αυτοκίνησης της γενιάς μας είναι εδώ και μπροστά στα μάτια μας εκτυλίσσεται ο πρώτος κύκλος του Game Of Thrones για την κατάκτηση του θρόνου στην πιο απαιτητική πίστα του κόσμου. Τι καλύτερο; Εμείς από εδώ περιμένουμε την απάντηση της Renault που κι αυτή θέλει όσο τίποτα έναν καλό χρόνο εκεί με το νέο Megane. Προς το παρόν την κορυφή απολαμβάνει αυτή η συλλεκτική έκδοση του Golf που με 400 μόνο κομμάτια σε λίγα χρόνια θα αποτελεί ένα μελλοντικό κλασικό και σπάνιο αυτοκίνητο. Ας ζήσουμε το τώρα…

Χωρίς τίτλο

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments