Volkswagen Golf MK7,5 – 2017

Ναι προφανώς και είναι λίγο περίεργος ο τίτλος. Ναι, όντως, ποτέ η VW δεν έκανε facelift στο Golf – ή τουλάχιστον δεν το διέδιδε (!) – και σίγουρα μόνο όσοι είναι καλοί γνώστες του θρυλικού γερμανικού μικρομεσαίου μπορούν να καταλάβουν τι σημαίνει ο όρος 7,5. Είναι το ενδιάμεσο απ’το 7 και το 8. Αυτό δεν είναι και τόσο δύσκολο να το καταλάβουμε, αλλά το τι ακριβώς σημαίνει μια τέτοια ανανέωση θα το δούμε αναλυτικά πιο κάτω. Η πρώτη φορά που μπήκε αυτός ο όρος στη ζωή του Golf, ήταν τότε που το Golf 3 είχε αντικατασταθεί απ΄το φορτωμένο τεχνολογικά Golf 4, αλλά το Cabriolet συνέχιζε να παράγεται με τη μορφή της προηγούμενης γενιάς. Ήταν επιτακτικό το facelift κι έτσι γεννήθηκε το Golf MK3,5, ένα υβρίδιο με τα βασικά στοιχεία του Golf 3 και την… “προβιά” του Golf 4, προς τέρψιν όλων των ιδιοκτητών Golf 3 που έβαζαν όλα τα γνήσια “facelift” ανταλλακτικά, αναβαθμίζοντας την εμφάνιση. Μια παρόμοια ιστορία και στην αντικατάσταση του Golf 5. Μόνο που εκεί τα πράγματα ήταν πιο σοβαρά, καθώς έπρεπε να αντικαταστήσουν μια ολόκληρη και τρομερά επιτυχημένη γενιά κι όχι απλά την κάμπριο έκδοση. Έτσι, επέλεξαν η 6η γενιά να είναι πιο πολύ σαν ένα εκτεταμένο facelift του Golf 5, αφού το όλο πάτωμα και οι κινητήρες βασίζονταν στην προηγούμενη γενιά, με αποτέλεσμα για πολλούς να θεωρείται ως το Golf 5,5. 

Μετά την αντικατάσταση του Golf 6 απ’την 7η γενιά στα τέλη του 2012, το νέο Golf βασίστηκε στην καινούρια πλατφόρμα MQB του ομίλου και από τότε κυκλοφορεί χωρίς αλλαγή στους δρόμους, έχοντας πάρει τα εύσημα πως πρόκειται για μια εξαιρετική πρόταση στα μικρομεσαία μοντέλα, με τη στιβαρότητα και την ποιότητα της κατασκευής να είναι σε υψηλά στάνταρ. Μετά από 4 σχεδόν χρόνια παρουσίας, η VW αποφάσισε να δώσει μια νέα πνοή στο Golf, ώστε να μπορέσει να σταθεί επάξια απέναντι στους αντιπάλους του για λίγο καιρό ακόμα. Η ανανέωση είναι κυρίως εμφανισιακή και δεν αφορά πολλά μηχανικά θέματα, ενώ η μεγαλύτερη αλλαγή υπάρχει στα διαθέσιμα συστήματα πολυμέσων που εισάγονται αρκετές καινοτομίες, όπως έλεγχος με χειρονομίες, σκέψεις που είχαν υλοποιηθεί σε παλιότερα concept cars, όπου ακόμα και οι διακόπτες για τα παράθυρα ήταν αφής! 

volkswagen-golf-2017-1024-1c

Ας ξεκινήσουμε με τις αλλαγές στο εξωτερικό. Νέοι προφυλακτήρες μπροστά και πίσω, νέα φτερά μπροστά, νέες ζάντες και διαφορετικά χρώματα – ειλικρινά αυτό το χρυσαφί δεν το κολακεύει καθόλου! Τα φανάρια στις απλές εκδόσεις θα έχουν λάμπες αλογόνου, όμως με led ημέρας μπροστά, ενώ πίσω τα φανάρια θα είναι πλήρως led – όπως αυτά του Golf R – σε όλες τις εκδόσεις και η top έκδοση θα διαφέρει με τα “κινούμενα” led φλασάκια. Τα φώτα xenon δίνουν τη σκυτάλη στη νέα τεχνολογία led που κυριεύει σιγά σιγά όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες και ειδικά όταν ο ανταγωνισμός προσφέρει led σε αφθονία – βλέπε Opel Astra – πρέπει να ακολουθήσει και η κορυφαία πρόταση της Volkswagen. Μια μικρή, αλλά σημαντική αλλαγή που “χαλούσε” αρκετούς στον μπροστινό προφυλακτήρα ήταν το τετράγωνο ραντάρ για τους πεζούς που βρισκόταν ακριβώς στο κέντρο του και τώρα κρύφτηκε πίσω απ’το σήμα της VW για … να μην ενοχλεί κανέναν και να κάνει τη δουλειά του. 

volkswagen-golf-2017-1024-19

Στο εσωτερικό έχει γίνει η περισσότερη δουλειά στην ανανέωση του Golf. Εκτός από τις μικρο αλλαγές σε υφάσματα και καθίσματα, τα συστήματα πολυμέσων που είναι διαθέσιμα σε όλες τις εκδόσεις έχουν αναβαθμιστεί αισθητά. Η πιο ακριβή έχει φτάσει σε άλλα επίπεδα, όπου οι επιβάτες ίσως αισθάνονται ότι βρίσκονται σε κάποιο φουτουριστικό concept ή μάλλον στο Tesla Model X που έχει μια οθόνη μεγαλύτερη από το ταμπλό του αυτοκινήτου! Αρχικά το καντράν δανείζεται τα μέρη απ’το Audi TT όπου και εμφανίστηκε για πρώτη φορά. Είναι πλήρως ψηφιακό με διάφορες λειτουργίες που αλλάζουν κατά προτίμηση στην κλασική προβολή με καντράν-στροφόμετρο ή σε πλήρη προβολή του χάρτη της πλοήγησης στην τεράστια αυτή οθόνη 12,3 ιντσών πίσω απ’το τιμόνι. Εκτός αυτού η οθόνη στην κεντρική κονσόλα έχει μεγαλώσει κι αυτή επικίνδυνα (!) στις 9,2 ίντσες, έχοντας λειτουργία χειρονομίας, δηλαδή ελέγχου των πολυμέσων χωρίς καν να αγγίζεις την οθόνη. Πιασάρικο, ε; Σίγουρα κάτι για να κάνεις φιγούρα, αλλάζοντας για παράδειγμα σταθμό με μια … σφαλιάρα στον αέρα! Βέβαια οι φθηνότερες εκδόσεις του Golf δεν έχουν τέτοιες δυνατότητες και φυσικά έχουν αναλογικά όργανα στο καντράν,όμως ακόμα και οι απλές οθόνες έχουν γίνει μεγαλύτερες και έγχρωμες με σκοπό να υπάρχει εκτός από ποιοτικό εσωτερικό, ένα τεχνολογικά προηγμένο, ταιριαστό με την εποχή του.

volkswagen-golf-2017-1024-22  volkswagen-golf-2017-1024-26

Στα μηχανικά μέρη, τώρα, η βασικότερη αλλαγή αφορά τον νέο TSI κινητήρα 1,5 λίτρων που αποδίδει ανάλογα με την έκδοση 130 ή 150 ίππους. Αρχικά η πρώτη διαθέσιμη θα είναι αυτή των 150 ίππων και 250 Nm ροπής όπως και ο 1,4 TSI που αντικαθιστά. Ο 4-κύλινδρος τούρμπο κινητήρας έχει και πάλι το σύστημα ACT για την απενεργοποίηση των δύο κυλίνδρων όταν κάνεις coasting, ενώ η έκδοση με τους 130 ίππους – που θα έρθει αργότερα – έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης όλων των κυλίνδρων όταν αφήνεις γκάζι, χωρίς να επηρεάζονται τα υπόλοιπα απαραίτητα συστήματα για τη λειτουργία του αυτοκινήτου, όπως το ηλεκτρικό τιμόνι ή τον σεβρομηχανισμό. Το νέο αυτό σύνολο θα έχει πολύ χαμηλότερη κατανάλωση, αλλά όταν χρειάζεται η δύναμη θα είναι εκεί με τα 200 Nm ροπής ήδη διαθέσιμα απ’τις 1.400 στρ/λεπτό χάρη στο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας. Τέλος, μια αλλαγή στην ιπποδύναμη έγινε στο GTI όπου η απλή έκδοση βγάζει πια την ίδια δύναμη με αυτή της Performance, δηλαδή 230, ενώ για την τωρινή Performance θα φτάνει τους 245. Το κιβώτιο DSG 6 σχέσεων που στην ουσία καθιέρωσε το GTI τα τελευταία χρόνια με την ταχύτητά του και με την αξιοπιστία – έναντι του 7-τάχυτου – θα αντικατασταθεί σταδιακά σε όλες τις εκδόσεις από αυτό των 7 σχέσεων.

volkswagen-golf-2017-1024-0e

Αλλαγές που κάνουν το Volkswagen Golf πιο δελεαστικό στους αγοραστές του και πιο επικίνδυνο στους ανταγωνιστές του. Ας περιμένουμε να το οδηγήσουμε κι από κοντά για μια καλύτερη άποψη…

%cf%87%cf%89%cf%81%ce%af%cf%82-%cf%84%ce%af%cf%84%ce%bb%ce%bf

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης (strivein.gr) […]