WRC Rally Portugal 2016
Το Ράλλυ Πορτογαλίας είναι άλλος ένας αγώνας διαφήμιση για το άθλημα. Σε ειδικές που κοσμούσαν το καλεντάρι του WRC άλλων εποχών, τρέχουν τώρα οι σύγχρονοι πρωταγωνιστές με τα σημερινά τους “όπλα”. Από πέρυσι που επέστρεψε στο Βορρά, οι ειδικές κατακλύζονται από κόσμο και η ατμόσφαιρα είναι απολαυστική ακόμα και για τα πληρώματα. Βέβαια, μπορεί φέτος, η εκκίνηση να έγινε από ένα κάστρο που είχαν μαζευτεί με το ζόρι 500 άτομα, όμως ο κόσμος στις ειδικές διαδρομές ήταν αρκετός, ειδικά αν δείτε φωτογραφίες απ’το γνωστό άλμα στο Fafe. Η Citroen επέστρεψε μετά από 2 αγώνες απουσίας κι έκανε ένα δυνατό come back! Στο τιμόνι της DS3 – που δε θα βλέπουμε για πολύ ακόμα, καθώς η Citroen ετοιμάζει το C3 για την επόμενη χρονιά – κάθισαν ο Kris Meek και ο Stephan Lefebre με στόχο να αποκομίσουν όση περισσότερη εμπειρία για του χρόνου. Η απουσία της Citroen Racing έχει κι ένα πλεονέκτημα. Δεν έχουν πολλούς βαθμούς, οπότε πρέπει να εκκινήσουν από πολύ χαμηλά τις 2 πρώτες μέρες. Τι καλύτερο σε έναν χωμάτινο αγώνα, όπου χρειάζεσαι καθαρό δρόμο την ώρα που οι αντίπαλοι δυσκολεύονται στο… σκούπισμα; Αυτό πρέπει να σκέφτηκε κι ο Meek.
Η πρώτη ειδική μέσα στην πόλη πήγε στα χέρια του Sebastien Ogier, αλλά ήταν πολύ μικρή και η διαφορά αμελητέα. Οπότε ο Meek έδωσε το παρών αμέσως απ΄την επόμενη ειδική. Πήρε την πρωτοπορία απ’το Γάλλο και δεν την άφησε ποτέ. Έχτισε διαφορά 31,9 δευτερολέπτων την Παρασκευή κερδίζοντας 5 ειδικές και δεν άφησε περιθώρια αντίδρασης στον Ogier που πίεζε, αλλά χωρίς αντίκρισμα. Οι πρώτοι αντιμετώπιζαν απίστευτα σκληρές συνθήκες με τα κλαταρίσματα να είναι συχνό φαινόμενο. Ένα τέτοιο έκοψε τα φτερά του Dani Sordo που παρ’ότι πέρασε τον Ogier, το κλατάρισμα του ελαστικού τον έριξε ξανά τρίτο στην κατάταξη, μπροστά από τον προσεκτικό Mikkelsen. Πιο πίσω, 5ος ήταν ο Neuville που σιγά σιγά έβρισκε το ρυθμό του προς το τέλος της μέρας, παίρνοντας 2 ειδικές. Έκτος ο Lefebre και τα δύο Fiesta της Μ-Sport βρίσκονταν στις θέσεις 7, 8 αντίστοιχα για Ostberg και Camilli, ενώ ο Latvala “έμεινε από χέρια” χωρίς υποβοήθηση στο τιμόνι. Το πιο επικίνδυνο σκηνικό εκτυλίχθηκε στην 5η ειδική, όπου μετά από μια έξοδο με λίγα km/h σε μια πλαγιά γεμάτη φυτά, το i20 WRC του Hayden Paddon έπιασε φωτιά και καταστράφηκε ολοσχερώς. Λίγο έλειψε να γίνει το ίδιο και με το Fiesta WRC του Ott Tanak που βγήκε στο ίδιο ακριβώς σημείο, αλλά το πρόλαβαν οι ντόπιοι με μάνικες! Ευτυχώς κανείς δεν έπαθε κάτι, μόνο χαραμίστηκε ένα αυτοκίνητο WRC μισού εκατομμυρίου…
[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης (strivein.gr) […]