Ράλλυ Πορτογαλίας 2015
Τι κι αν η Ford έφερε το νέο Fiesta RS WRC, τι κι αν η Citroen και η Hyundai φέρνουν συνεχώς αναβαθμίσεις, ένας είναι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού στο WRC, η Volkswagen. Και δεν το λέει μόνο το δεύτερο 1-2-3 της χρονιάς μετά το Μόντε Κάρλο, αλλά οι ίδιοι οι αντίπαλοί της που δεινοπαθούν σε κάθε ράλλυ να φτάσουν τα επίπεδα απόδοσης αυτής της ομάδας. Ο πέμπτος αγώνας για το παγκόσμιο πρωτάθλημα έγινε στον τόπο που πριν από δεκαετίες οι θεότρελοι οπαδοί στην Πορτογαλία, άνοιγαν σαν λαοθάλασσα το δρόμο να περάσουν τα θηρία Group B και οι θρυλικοί οδηγοί της εποχής αυτής. Στα βόρεια, λοιπόν, της Πορτογαλίας και μετά από μερικές επιτυχημένες χρονιές του Fafe Rally Sprint, το Ράλλυ Πορτογαλίας επέστρεψε στα παλιά αντρικά λημέρια! Βούλιαξαν οι ειδικές διαδρομές από τους θεατές, οι οποίοι για την ασφάλειά τους, παρέμειναν πιο πίσω, όχι όπως παλιά που γίνονταν αρκετά ατυχήματα.
Η πρώτη ειδική ήταν η πρώτη που κέρδισε το Polo του Μίκελσεν με προδιαγραφές 2015 στον πρώτο κιόλας αγώνα. Οι διαφορές ήταν ελάχιστες μεταξύ των πρώτων οδηγών και ουσιαστικά οι μάχες ξεκίνησαν την Παρασκευή το πρωί, όταν και ο Σόρντο πέρασε προσωρινά πρώτος στην κατάταξη. Στην τέταρτη ειδική ο Λάτβαλα ανέλαβε τα ηνία του αγώνα και δεν τα άφησε ποτέ. Άφησε 6,5 δευτερόλεπτα πίσω το DS3 του Μικ και το τρίτο Polo του Μίκελσεν. Η μεγαλύτερη απειλή (Οζιέ) έχανε σε 3 ειδικές σχεδόν μισό λεπτό, καθώς –όντας πρώτος- καθάριζε το δρόμο δίνοντας πλεονέκτημα στον Λάτβαλα που εκκινούσε αρκετά πιο πίσω. Ο Τάνακ δεν ήταν γρήγορος αλλά έμενε σταθερά στην 5η θέση με τον Όστμπεργκ να τον ακολουθεί. Η 5η ειδική ακυρώθηκε λόγω φωτιάς σε κοντινό δάσος και η τελευταία της ημέρας ήταν η ταχύτερη του Οζιέ.
Το Σάββατο τα πράγματα άλλαξαν στη σειρά εκκίνησης και ο Γάλλος πρωταθλητής άρχισε να πιέζει, να μειώνει τη διαφορά απ’τον team-mate του στα 20 δευτερόλεπτα και σιγά σιγά να ανεβαίνει θέσεις. Όμως ο Λάτβαλα άντεξε στην πίεση και αφού γλύτωσε από ένα λάθος σε μια διαστάυρωση, κράτησε πίσω του τον Οζιέ στα 9,5 δευερόλεπτα μόλις. Τρίτος στο τέλος της τρίτης ημέρας του αγώνα ήταν ο Μικ με τέταρτο τον Μίκελσεν 1,1 δευτερόλεπτα πίσω. Ο Εσθονός της Ford, Τάνακ, συνέχισε να κρατά μια άνετη 5η θέση, ενώ πίσω του γίνονταν ‘σφαγή’ για την 6η, την οποία άρπαξε ο Σόρντο απ’το άλλο Hyundai του Πάντον που είχε πρόβλημα στο κιβώτιο. Όγδοο παρέμεινε το ατμοσφαιρικό DS3 του Όστμπεργκ μετά από πρόβλημα στο τούρμπο. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Κούμπιτσα και Πρόκοπ, ενώ ο Νέβιλ τούμπαρε στην 8η ειδική, όπως και ο Έβανς που είχε έξοδο.
Η τελευταία μέρα θα έβγαζε τον τελικό νικητή, ύστερα από έντονη δράση. Ο Οζιέ με το καλημέρα έδειξε τις διαθέσεις του, αλλά όλα τέλειωσαν όπως φάνηκε στην προτελευταία ειδική, όταν η διαφορά μεταξύ των δυο πρώτων αυξήθηκε με μια ειδική να απομένει. Κι όχι μια οποιαδήποτε ειδική, η γνωστή Fafe με το κλασικό άλμα πλημμυρισμένο από θεατές. Στην Power Stage νίκησε ο Οζιέ, όμως ο μεγάλος νικητής ήταν ο Λάτβαλα που πανηγύρισε έντονα την πρώτη του νίκη για το 2015, νίκη-βάλσαμο μετά από τα άσχημα αποτελέσματα που είχε στα τελευταία ράλλυ. Στο βάθρο ανέβηκε τελικά και το τρίτο Polo R WRC, αφού το DS3 του Μικ είχε πρόβλημα στην ισορροπία της ανάρτησης. Η μοναδική αλλαγή στις υπόλοιπες θέσεις ήταν του Όστμπεργκ που πέρασε μπροστά απ’τον Πάντον.
Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα πήρε μια άξια νίκη, έκανε αλάνθαστο αγώνα καταφέρνοντας να κρατήσει πίσω του – τις δύο τελευταίες μέρες – τον Οζιέ και να αντέξει με επιτυχία στην ασφυκτική πίεση. Ο τελευταίος, όμως, έχει παράπονα για τους φετινούς κανόνες που αναγκάζουν τον πρωτοπόρο στη βαθμολογία να ξεκινάει πρώτος στις δύο πρώτες μέρες κάθε αγώνα, χάνοντας χρόνο στα χωμάτινα ράλλυ. Γι’αυτό και δήλωσε ότι η νίκη του Λάτβαλα δεν ήταν στα ίσια, καθώς εκείνος έχανε πολύτιμο χρόνο τις δύο πρώτες μέρες. Αν και έσπευσε να αλλάξει τη δήλωσή του και να συγχαρεί εγκάρδια τον Λάτβαλα, φάνηκε δυσαρεστημένος αρκετά και ίσως δεν θα έπρεπε. Σέμπ, αυτοί είναι οι κανόνες, that’s life…