(Used) Test Drive – Opel Corsa OPC (2011)

Τρεις λέξεις κάνουν τη διαφορά. Αυτές οι τρεις μικρές λεξούλες… Opel Performance Center! Το παρακλάδι της Opel που ευθύνεται για τα χαμόγελα στα χείλη πολλών οδηγών, αλλά και για τα δαιμονισμένα μικρά ή και μεγαλύτερα αυτοκίνητα της Γερμανικής εταιρείας – βλέπε Zafira OPC! Εδώ είμαστε για να παρουσιάσουμε το μικρό θαύμα της Opel με το λογότυπο OPC που δεν είναι άλλο από το Corsa. Στην προηγούμενη γενιά του, βέβαια, το Corsa D που είχε υποστεί κι ένα μικρό facelift το 2011 μέχρι να αντικατασταθεί από το τελευταίο μοντέλο το 2014. Αυτό που οδηγήσαμε είναι χρονολογίας 2011 και – παραδόξως – πλήρως εργοστασιακό, αν σκεφτούμε ότι για τους περισσότερους είναι η χαρά της βελτίωσης! Με το καινούριο OPC να είναι ετοιμοπόλεμο στις εκθέσεις Opel, θεωρήσαμε σωστό να δοκιμάσουμε ένα αυτοκίνητο που είναι ελαφρώς μεταχειρισμένο και που πραγματικά τα κάνει όλα και συμφέρει! Μια πολύ ενδιαφέρουσα εναλλακτική λύση από το να αγοράσεις ένα πιο αργό, αλλά καινούριο μοντέλο στα ίδια χρήματα. Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά τι σημαίνει OPC…
10399613_584322421727583_3254532967300954243_n

Εξωτερική εμφάνιση

Η Opel προτίμησε να μην κινηθεί συντηρητικά στον τομέα της εμφάνισης και νομίζω πως όλοι συμφωνούμε ότι… καλά έκανε. Γιατί το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και δικαιώνει την επιλογή της αυτή. Μεγαλύτεροι, πιο σπορ προφυλακτήρες με φουσκώματα και τομές στα πλαϊνά τους. Στο μπροστινό μέρος, η μάσκα έχει μεγαλύτερη εισαγωγή του αέρα και τα προβολάκια έχουν ένα 3-D αλουμινένιο περίβλημα, όλα στο κόλπο για να σε κάνουν να σκεφτείς με την πρώτη ματιά ότι δεν πρόκειται για ένα τυχαίο Opel Corsa. Το σπόιλερ στο πλάι δένει άψογα με τις πολύ όμορφες 18-άρες (εξτρά) ζάντες αλουμινίου και τους αεροδυναμικούς καθρέφτες που έχουν μια τομή κοντά στη βάση τους για να αφήνουν να περνά ανεμπόδιστα ο αέρας! Μέχρι και το περίγραμμα του φλας έχει τη σπορ πινελιά του. Στο πίσω μέρος συνεχίζονται ακόμα περισσότερο τα σπορ χαρακτηριστικά, όπου εκτός από το μεγάλο προφυλακτήρα και τις τομές που είπαμε, την παράσταση κλέβει το τεράστιο diffuser αέρα και η στυλάτη, τριγωνική εξάτμιση στο κέντρο. Η αεροτομή και η – προαιρετική – οροφή ηλίου συμπληρώνουν την εικόνα ενός καθαρόαιμου μικρού GTI. Για το τέλος αφήσαμε το χρώμα, αυτό που έχει καθιερωθεί σε κάθε Opel OPC, το ανοιχτό μπλε (Arden Blue). Θα πείτε, μα όλοι αυτό έχουν αγοράσει! Δε σημαίνει, όμως, ότι δεν είναι όμορφο και για εμάς είναι η καλύτερη επιλογή. Ταιριάζει, άλλωστε και με τα λογότυπα OPC με το μπλε φόντο που υπάρχουν σε κάθε άκρη του αυτοκινήτου.

12308614_584321195061039_244359261512765869_n  940924_584317635061395_622756554529578684_n

Εσωτερικό – Αχ αυτά τα Recaro!

Ίσως δεν πρέπει να πούμε τίποτα άλλο για τους χώρους ή την ποιότητα κατασκευής του Corsa OPC και να ασχοληθούμε μόνο με όσα κάνουν τρομερή εντύπωση. Ναι, η ποιότητα και η εργονομία είναι σε πολύ καλά επίπεδα και ναι, οι χώροι του είναι επαρκείς για 4 επιβάτες, αλλά τι να τα κάνουμε όλα αυτά; Όταν σε τραβούν με τη μία, τα τεράστια και πανέμορφα bucket της Recaro που είναι στον βασικό εξοπλισμό ενός OPC. Από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε, ήταν το highlight που κατατρόπωνε τον ανταγωνισμό, όχι μόνο σε θέματα αισθητικής, αλλά και σε λειτουργικά θέματα στήριξης του σώματος οδηγού και συνοδηγού. Το μπλε κυριαρχεί κι εδώ, καθώς υπάρχει στα καθίσματα, στις ραφές τους, στα δαχτυλίδια των αεραγωγών και σε όλα τα λογότυπα OPC στη βάση του τιμονιού, στα πατάκια, στο λεβιέ και στο καντράν. Ίσως να το παράκαναν λίγο με το μπλε, αλλά σε τέτοια αυτοκίνητα ποτέ δε λες όχι στην υπερβολή! Το τριάκτινο τιμόνι είναι δερμάτινο με κοφτή βάση και χειριστήρια, ενώ αλουμινένιες επενδύσεις υπάρχουν στο λεβιέ, στα πεντάλ και στο κάτω μέρος του τιμονιού. Άλλο ένα στοιχείο που χρησιμοποιείται συχνά σε σπορ εσωτερικά είναι το μαύρο ματ πλαστικό που έχει την τιμητική του σε όλη την κεντρική κονσόλα, στους διακόπτες στο τιμόνι και στα χερούλια από τις πόρτες. Ευτυχώς, ψάχνοντας, βρήκαμε κανονικό χειρόφρενο στη γνωστή θέση και όχι κάποιο ηλεκτρικό που δε θα είχε κανένα νόημα… Οι πίσω επιβάτες θα δυσκολευτούν να μπουν με μιας στο πίσω κάθισμα, αλλά όταν καθίσουν θα τους ανταμείψει η θέα από το πίσω μέρος των Recaro που δίνει την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σ’ένα αγωνιστικό!

12246657_584314578395034_8036367057951633755_n

Κινητήρας – Τεχνικά χαρακτηριστικά

Το downsizing ξεκίνησε την τελευταία δεκαετία και το OPC είναι ένα από τα πιο φωτεινά παραδείγματα. Λίγα κυβικά και χρήση τούρμπο εξασφαλίζουν ταυτόχρονα επιδόσεις, οικονομία σε καύσιμα και στη συντήρηση. Συγκεκριμένα, τα 1.600 κ.εκ. από τον 4-κύλινδρο, 16-βάλβιδο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα της Opel, με σύστημα ψεκασμού πολλαπλών σημείων κι όχι άμεσου, αποδίδουν 192 ίππους στις 5.850 στρ/λεπτό. Η δύναμη είναι αρκετή, όπως και η ροπή των 230 Nm που είναι διαθέσιμη απ’τις 1.980 στρ/λεπτό. Αυτά βγαίνουν στο δρόμο μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 ταχυτήτων και εννοείται μόνο οι μπροστινοί τροχοί έχουν αναλάβει αυτό το δύσκολο έργο. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής οι τροχοί είναι 18 ιντσών και τα λάστιχα διάστασης 225/40 βοηθούν αρκετά στο να περάσει πιο σωστά η δύναμη στην άσφαλτο. Οι μετρήσεις μας στο 0-100 βρέθηκαν πολύ κοντά στο εργοστασιακό 7,2 s και το 400-άρι – σκεπτόμενοι με όρους drag – ήρθε λίγα δέκατα πιο πάνω από τα 15 δευτερόλεπτα με ταχύτητα 150 km/h. Για να σταματά τα 1.200+ κιλά του αμαξώματος, φοράει αεριζόμενα δισκόφρενα, διάστασης 308 mm μπροστά και 264 mm πίσω. Η γεωμετρία της ανάρτησης είναι σχετικά απλή με ΜακΦέρσον γόνατα μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ η κρεμαγιέρα του τιμονιού είναι ηλεκτρική και αρκετά κοντή σε διαδρομή από άκρη σε άκρη. Η κατανάλωση για το Corsa OPC διαφέρει ανάλογα με το πόσο βαρύ είναι το δεξί πόδι, αφού με τέρμα γκάζι θα δεις νούμερα πάνω από 10 l/100km, την ώρα που με μια πιο ήρεμη οδήγηση θα πέσει κοντά στα 6 l/100km. Οι εκπομπές CO2 δεν είναι τόσο χαμηλές, καθώς με 172 g/km τα τέλη κυκλοφορίας φτάνουν στα 340 ευρώ με αυτά που ισχύουν μέχρι σήμερα.

12122496_584339791725846_5209409836346318708_n   12805681_584319868394505_8897475400236154765_n

Στο δρόμο

Μπαίνεις, δένεσαι σφιχτά στο bucket και η απόλαυση αρχίζει. Ξεκινάς εύκολα, με τα πεντάλ να είναι μαλακά, το ίδιο και κάθε αλλαγή στο κιβώτιο που είναι ακριβές. Το ηλεκτρικό τιμόνι κόβει αρκετά και θα σε ξαφνιάσει με το πόσο γρήγορα φτάνει στο τέρμα του. Όσο συνεχίζεις τη χαλαρή βόλτα, νιώθεις κάθε ανωμαλία στο δρόμο, καταλαβαίνεις πως είναι αρκετά σκληρό, όχι σε σημείο που δεν είναι λογικό ή που θα κουράσει. Σκεφτείτε ότι εκτός από τη σκληρή ανάρτηση, είναι και τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα που κάνουν τη διαφορά. Το Corsa OPC σε προκαλεί να το “ανοίξεις”, να το “λιώσεις” ακόμα κι όταν πηγαίνεις χαλαρά. Όλα τα παραπάνω που αναφέραμε είναι μικρά καμπανάκια που χτυπάνε απ’το Corsa και σου λένε, πάτα το, πάτα το… Κι έρχεται η ώρα που το πατάς! Η ροπή στα χαμηλά κάνει τις 18-άρες να σπινάρουν αρκετά την πρώτη, το κούμπωμα στο κιβώτιο σε προδιαθέτει στην επόμενη αλλαγή να την κάνεις ακόμα πιο γρήγορα. Αυτή η αλλαγή έρχεται πιο νωρίς απ’ότι θα περίμενες, καθώς οι πρώτες σχέσεις στο 6-άρι κιβώτιο είναι κοντές και χρειάζεται να αλλάξεις σε τρίτη πολύ πριν τα 100 km/h. Όσο φορτώνεις κάθε ταχύτητα, τόσο τα km/h ανεβαίνουν γρήγορα, χωρίς όμως να χάνει κάτι από την σταθερότητά του. Το μόνο που φαίνεται είναι ότι λόγω μικρού κυβισμού, χαμηλά το τούρμπο τα δίνει όλα και έχει δυνατό τράβηγμα, ενώ ψηλά δεν έχει τη ροπή που θα είχε ένα 2-λιτρο με τα ίδια άλογα. Λεπτομέρειες. Συνολικά σου δίνει μια πολύ καλή αίσθηση σε όλο το φάσμα των στροφών και όσο και να το πιέσεις, θα συνεχίζει να εντυπωσιάζει με τη δύναμή του.

996993_584338175059341_4188597683794980817_n    1383086_584337268392765_5757253432266326021_n

Στις στροφές, δε θα παραπονεθεί. Κάθε άλλο. Του αρέσουν πολύ! Η ανάρτηση βοηθάει το στιβαρό πλαίσιο να στρίψει και οι κινήσεις στο τιμόνι είναι περιορισμένες. Ένα κλικ και μπήκες σε μια στροφή, ξανά το ίδιο στην επόμενη και χωρίς να το καταλάβεις, πηγαίνεις αρκετά γρήγορα – πάντα μέσα στα όρια ενός δημόσιου δρόμου. Η δύναμη του OPC φαίνεται και στο μέσο μιας στροφής, όπου αν είσαι με τέρμα γκάζι, ακόμα και με δευτέρα, θα σπινάρει. Δε θα χάσει, όμως την τροχιά του. Με μια μικρή διόρθωση στο γρήγορο τιμόνι, συνεχίζει την τροχιά της στροφής και στην έξοδο, οι τροχοί βρίσκουν όλη την πρόσφυση, κάνοντάς το να βγει γρήγορα και χωρίς προβλήματα. Στη διαχείριση των 192 ίππων στο πάτημα στην άσφαλτο βοηθούν και στην πράξη οι τροχοί με το μεγάλο πέλμα 225/40 18. Το τιμόνι επειδή είναι ηλεκτρικό μπορεί να μην έχει την τέλεια αίσθηση, αλλά το feedback που δίνει πίσω είναι αρκετά καλό για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Με το ESP βγαλμένο, ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω τείνει να δώσει μια ελευθερία στην ουρά σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και ειδικά όταν συνοδεύονται με λίγο φρένο μέσα στη στροφή. Η οδική συμπεριφορά του Corsa OPC σε εκπλήσσει ευχάριστα και το μόνο που σου μένει σαν εντύπωση, όταν τελικά κατέβεις απ’τη βόλτα σου, είναι ότι πρόκειται για ένα μικρό GTI που ευχαριστιέσαι το κάθε χιλιόμετρο συνύπαρξης μαζί του, είτε επειδή μπορείς να κάνεις drag κάθε μέρα είτε επειδή μπορείς να το στρίβεις σε κάθε διαδρομή.

1930643_584336355059523_8660822210795084400_n

Η άποψή μας για την αγορά ενός OPC; Θέλει και ρώτημα; Ναι με τα όλα! Πείτε πως έχουμε να διαθέσουμε 15 χιλιάδες για ένα αυτοκίνητο. Γιατί να τα δώσεις σε ένα απλό μεν, “του κουτιού” δε αυτοκίνητο; Με την τιμή για τα συγκεκριμένα Opel Corsa OPC να κυμαίνεται από 13.000 έως 16.000 ευρώ, είναι μια πολύ δελεαστική πρόταση σε όποιον ψάχνει το κάτι παραπάνω από το αυτοκίνητο που θα αγοράσει. Να μπορεί να έχει την πρακτικότητα ενός μικρού, με τις εκρηκτικές επιδόσεις και σε μια λογική τιμή. Είναι ένα καλό value-for-money, σπορ μικρό που δε θα απογοητεύσει όποιον το επιλέξει για επόμενό του αυτοκίνητο. Αρκεί να προσέξει κανείς το ποιό θα διαλέξει. Πάντα υπάρχει αυτό το ρίσκο, δεν είναι όπως στα καινούρια που ξέρεις ότι δεν υπάρχει τίποτα κρυμμένο – από γυρισμένα χιλιόμετρα, μέχρι τρακαρίσματα. Ένα σαν αυτό που δοκιμάσαμε, αξίζει κάθε ευρώ που θα σπαταληθεί! Να είστε σίγουροι ότι το χαμόγελο θα επιστρέψει πάλι στα χείλη… Αυτός είναι ο σκοπός. 

Χωρίς τίτλο

Χωρίς τίτλο2

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments