WRC Rally Mexico 2016

Μεξικό, όπως παλιά λέγαμε Σαφάρι; Επιβλητική νίκη για τον Λάτβαλα.

Το πρώτο χωμάτινο ράλλυ της σεζόν γίνεται κάθε χρονιά στο Μεξικό. Αυτός ο αγώνας προσπαθεί κάθε χρονιά να γίνει όλο και πιο δύσκολος με τους διοργανωτές να κάνουν ό,τι περνά απ’το χέρι τους για να το καταφέρουν. Έτσι και φέτος, έβαλαν στο πρόγραμμα μια ειδική-τέρας 80 km! Πραγματικά απίστευτο μήκος διαδρομής, κάτι που είχε να γίνει τα τελευταία 30 χρόνια στο πρωτάθλημα και τότε τέτοιες ειδικές υπήρχαν στον θρυλικό Σαφάρι Ράλλυ. Εκείνο ήταν ένας αληθινός εφιάλτης για αυτοκίνητα και πληρώματα, γεγονός που το έχουν κάνει να θεωρείται το πιο σκληροτράχηλο ράλλυ όλων των εποχών. Σαφώς το Ράλλυ Μεξικού δεν είναι κάτι τόσο extreme από άποψη δρόμων. Μπορούν να οδηγήσουν στο όριο και όχι απλά να προσπαθούν να περνούν μέσα από τεράστια αυλάκια και τόνους άμμου ή χώματος. Στον συγκεκριμένο αγώνα, η πιο δύσκολη δοκιμασία για όλους μέσα στις ειδικές είναι η έλλειψη οξυγόνου, λόγω μεγάλου υψόμετρου. Κι όταν λέμε για όλους, εννοούμε και τα αυτοκίνητα. Εκτός το ότι ο οδηγός έχει προβλήματα με τη δική του ανάσα και την υπερβολική ζέστη, έχει να αντιμετωπίσει και τη δυσκολία αναπνοής του… κινητήρα. Η καλύτερη καύση γίνεται με όσο το δυνατόν περισσότερο οξυγόνο, οπότε όταν αυτό είναι ελάχιστο, ο κινητήρας δεν τροφοδοτείται σωστά και η απόδοση πέφτει αισθητά στις ειδικές πάνω από την πόλης της Λεόν. Το αποτέλεσμα είναι ότι στο τέλος της ειδικής φτάνουν κατάκοποι οδηγός, συνοδηγός και… αυτοκίνητο! Στο Μεξικό έφτασε ως φαβορί ο Οζιέ, ενώ ο Μικ δεν θα έπαιρνε μέρος. Αλλά ο Γάλλος ήξερε από την αρχή ότι πρέπει να ελπίζει σε λάθη άλλων για να πάρει άλλη μια νίκη, γιατί η θέση από την οποία εκκινούσε τις δύο πρώτες μέρες ήταν η χειρότερη. Πρωτοπόρος στο πρωτάθλημα και πρώτος σκουπίζει όλο το χώμα, δημιουργώντας την αγωνιστική γραμμή. 

AUTOMOBILE: WRC MEXICO - WRC - 03/03/2016

Η πρώτη ειδική διαδρομή είναι και η πιο φαντασμαγορική, αφού γίνεται στα πλακόστρωτα δρομάκια του Guanajuato. Μια πόλη που φυλάσσεται ως πολιτιστική κληρονομιά της Unesco και έχει τούνελ από τα παλιά ορυχεία, είναι ένα από τα πιο όμορφα θεάματα στο σύγχρονο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Γεμάτη κόσμο, η street stage προσέφερε αρκετή δράση σε όσους βρέθηκαν εκεί ή στους υπόλοιπους που την παρακολούθησαν live στην τηλεόραση. Στη συνέχεια υπήρχε μια διπλή super special και συνολικά αυτές οι 3 πρώτες ειδικές είχαν μήκος λίγο πιο πάνω από 5 km. Απλά άνοιγε την όρεξη για το τι θα ακολουθούσε την Παρασκευή. Για την Πέμπτη, ένα μηδαμινό προβάδισμα 1,7 δευτερολέπτων κρατούσε ο Οζιέ, έναντι του Νέβιλ και του τρίτου Λάτβαλα. Η επόμενη ημέρα ξημέρωσε καλά για τον Φινλανδό της Volkswagen. Όγδοος στη σειρά εκκίνησης είχε πεντακάθαρες γραμμές μπροστά του και το εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο. Έφτιαξε διαφορά μισού λεπτού (32,5s) από τον Οζιέ που ήταν ανήμπορος να αντιδράσει στον καταιγιστικό ρυθμό του Λάτβαλα. Το Hyundai i20 WRC του Σόρντο έφτασε και έμεινε στην 3η θέση μετά από τη μάχη με τον Μίκελσεν. Ο Ισπανός είχε (ξανά) προβλήματα με το γκάζι, ενώ παράλληλα ο Νορβηγός έχασε μια διασταύρωση και με τα προβλήματα στον χειρισμό του Polo R WRC περιορίστηκε τέταρτος. Η 5η θέση ήταν ζήτημα του Πάντον και του Όστμπεργκ οι οποίοι διάλεξαν εντελώς λάθος στρατηγική στα λάστιχα, την ώρα που Τάνακ, Πρόκοπ και Μπερτέλι ήταν στις θέσεις 7,8 κι 9 αντίστοιχα. Άλλη μια έξοδο είχε ο Νέβιλ της Hyundai, σπάζοντας την ανάρτηση του i20.

AUTOMOBILE: WRC MEXICO - WRC - 03/03/2016  AUTOMOBILE: WRC MEXICO - WRC - 03/03/2016

Το Σάββατο ο Λάτβαλα έκανε “σκούπα” και τις 6 μεγάλες ειδικές διαδρομές εκτοξεύοντας τη διαφορά απ’τον Οζιέ στο 1,5 λεπτό! Αλάνθαστος πήρε ό,τι μπορούσε καλύτερο για να έχει την άνεση την Κυριακή να αφήσει το πόδι απ’το γκάζι όταν χρειάζεται, χωρίς να ρισκάρει την πολύτιμη 1η θέση. Απ’την άλλη ο Γάλλο πρωταθλητής παραδόθηκε! “Δεν πιέζω άλλο” είπε χαρακτηριστικά και γιατί να το κάνει άλλωστε; Όταν είναι πρώτος και με διαφορά στη βαθμολογία, ενώ ο Λάτβαλα δεν έχει πάρει ούτε έναν βαθμό, η δεύτερη θέση σε τέτοιες συνθήκες είναι εξαιρετική για τη συνέχεια. Ίδια παρέμεινε και η τρίτη θέση που την κάλυπτε ο Ντάνι Σόρντο. Παρά τα μικροπροβλήματα κρατήθηκε εκεί, όταν ο Μίκελσεν έχανε την αυτοσυγκέντρωσή του πιέζοντας ασφυκτικά, με αποτέλεσμα το VW του να βρεθεί έξω απ’το δρόμο, δίπλα στο Mitsubishi Evo ενός Μεξικανού οδηγού. Αυτό σήμαινε ότι ο Όσμπεργκ θα ανέβαινε μια θέση. Σιγά σιγά ο Μαντς έφτανε μέχρι το βάθρο, ακόμα και μετά τον αγώνα! Για να φτάσει εκεί, βέβαια, έδωσε σκληρό αγώνα με τον Πάντον που έσπασε έναν σύνδεσμο της ανάρτησής του κι έμεινε σχεδόν ένα λεπτό πιο πίσω. Οι 3 τελευταίοι διατηρήθηκαν στην ίδια σειρά, όμως μια θέση πιο πάνω στη Γενική και ο Τάνακ μακριά από λίμνες! 

AUTOMOBILE: WRC MEXICO - WRC - 03/03/2016

Η τελευταία μέρα είχε την τεράστια ειδική των 80 km και ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο Polo ήταν πιο ευθύς με τη σειρά εκκίνησης να αλλάζει. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στον Οζιέ να κερδίσει τη μεγάλη αυτή ειδική. Βέβαια, κανένας από τους οδηγούς δεν πίεζε υπερβολικά και οι περισσότεροι είχαν προβλήματα με την καταπόνηση των φρένων. Όλα θα τα έδιναν στην Power Stage για να πάρουν τους εξτρά βαθμούς. Έτσι κι έγινε, ο Οζιέ, μάστερ της τελευταίας ειδικής μάζεψε άλλους 3 πόντους κι έφυγε από το Μεξικό με 21, ενώ ο Λάτβαλα με 27. Δυνατό “σπριντ” στο τέλος έκανε κι ο Πάντον που πήρε τον 1 βαθμό της 3ης θέσης της Power Stage. Κι ενώ όλα έδειχναν ότι η κατάταξη δε θα άλλαζε, μετά το τέλος του αγώνα ο Σόρντο πήρε ποινή 2 λεπτών επειδή χρησιμοποίησε ένα λάστιχο παραπάνω απ’ότι επιτρεπόταν. Η ειρωνία ήταν πως για ελάχιστα δευτερόλεπτα δε θα έχανε το βάθρο από τον Όστμπεργκ. Το λάθος το έκανε η Hyundai και κατ’εμάς δείχνει άλλη μια φορά ότι είναι ανήμπορη να φτάσει στην πρώτη θέση, αν συνυπολογίσουμε και τα συνεχόμενα μηχανικά προβλήματα.

AUTOMOBILE: WRC MEXICO - WRC - 03/03/2016

Ο Όστμπεργκ μπορεί να μην το πανηγύρισε με τις σαμπάνιες-μπύρες σε κανονικό βάθρο, όμως σίγουρα χάρηκε για την 3η θέση στο Μεξικό και την 2η συνολικά στο πρωτάθλημα οδηγών. Ο Πάντον ξανά στους βαθμούς (5ος) εν αντιθέσει με τον Νέβιλ που είχε και δεύτερη συνεχόμενη έξοδο στον αγώνα. Αρκετά δυνατή σε σημείο που μεταφέρθηκε για προληπτικούς λόγους στο νοσοκομείο. Ήρθε λοιπόν η ώρα του Λάτβαλα για φέτος. Πέτυχε μια επιβλητική νίκη, την 16η της καριέρας του κι έδωσε στη Volkswagen την ευκαιρία να ισοφαρίσει το δικό της ρεκόρ 12 συνεχόμενων νικών! Απόλυτη κυριαρχία. Ο Φινλανδός “έδειξε τα δόντια του” στον Οζιέ και ανέβασε το ηθικό του με μια νίκη που την άξιζε χωρίς αμφιβολία. Το καλό είναι ότι και στον επόμενο αγώνα θα επωφεληθεί ξανά της χαμηλής σειράς εκκίνησης. Όμως ο Οζιέ θέλει όσο τίποτα να κερδίσει στην Αργεντινή. Συνεπώς θα έχουμε μια εκπληκτική μάχη, έστω και με τον Μικ της Citroen εκτός…

Αναλυτικά η κατάταξη μετά το τέλος του ράλλυ:

WRC-logo

Βαθμολογία Οδηγών 2016          Βαθμολογία Κατασκευαστών 2016

 Μπορείτε να βλέπετε όλα τα βίντεο στα κανάλια των ομάδων στο Youtube!

          citroen-cars-logo-emblem  ???????????  2000px-Volkswagen_logo_2012.svg

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Ανέβηκε σε WRC
Subscribe
Notify of
guest

1 Comment
Νεότερο
Παλιότερο Περισσότερες ψήφοι
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] Γράφει ο Κώστας Μπουλούκης […]