Ράλλυ Μεξικού 2015
Hat Trick
Η Άνοιξη ήρθε, τα χιόνια του Ράλλυ Σουηδίας λιώσανε και τη θέση τους πήρε η σκόνη από τα ψηλά βουνά του Μεξικού. Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ συνεχίζει την περιήγησή του στην Κεντρική Αμερική με ένα από τα πιο χαρακτηριστικά ράλλυ στο καλεντάρι των τελευταίων ετών. Ένας αγώνας που ξεχωρίζει για τους ανθρώπους του, για τα χρώματα στα μικρά χωριά και για τα μεγάλα υψόμετρα στις ειδικές που κάνουν τους κινητήρες, ακόμα και των WRC αυτοκινήτων, να “βαριανασαίνουν” λόγω έλλειψης οξυγόνου. Αρχικά, οι άνθρωποι στους δρόμους του Guanajuato που φιλοξενεί τον αγώνα, δίνουν ένα βροντερό παρών σ’ ένα άθλημα που αγαπούν ιδιαίτερα. Η πόλη αυτή είναι προστατευόμενη από τον οργανισμό της Unesco, γεγονός που δηλώνει πόσο ξεχωριστή είναι. Πρόκειται για μια πόλη με παλιά ορυχεία αργύρου, γεμάτη με τούνελ διακοσμημένα με πολύχρωμες ζωγραφιές και πλακόστρωτους δρόμους. Στο αγωνιστικό κομμάτι, όμως, η ανάγκη για οξυγόνο από μηχανές και οδηγούς είναι το στοιχείο που το κάνει το Μεξικό έναν από τους πιο απαιτητικούς αγώνες της χρονιάς.
Η πρώτη ειδική είναι πιο πολύ για show και όχι για ουσία. Μετά τα πυροτεχνήματα της τελετής έναρξης, οι στενοί δρόμοι αντηχούν με τους ήχους από τα “σκασίματα” των εξατμίσεων- λόγω anti-lag- και από τα χωμάτινα Michelin που ψάχνουν απεγνωσμένα να βρουν πρόσφυση στο… πλακόστρωτο. Ήχοι, που και οι δύο δημιουργούν μόνο χαμόγελα σε όλους τους θεατές που έχουν κατακλύσει την ειδική. Ο Τιέρυ Νέβιλ επικράτησε του ιδιώτη Μπερτέλι, μόλις για δύο δέκατα του δευτερολέπτου στην ενός χιλιομέτρου ειδική διαδρομή. Οι διαφορές, προφανώς ήταν πολύ μικρές καθώς 1,5 δευτερόλεπτο χώριζε τους δέκα πρώτους. Οι στενοί και τεχνικοί δρόμοι είχαν και το θύμα τους, τον συνήθη ύποπτο Κουμπίτσα, ο οποίος έσπασε τη ζάντα του σε ένα κράσπεδο. Η επόμενη διαδρομή ήταν στο ίδιο μοτίβο, μια πίστα πόλης 4,6 km με δύο διαδρόμους για μάχες και θέαμα δίπλα- δίπλα. Τώρα ήταν η σειρά του Οζιέ να απαντήσει με ταχύτερο χρόνο και να πάρει τον έλεγχο του αγώνα μπροστά από το i20 του Νέβιλ και το 3ο Polo του Μίκελσεν. Την 5άδα συμπλήρωναν οι Λάτβαλα και Όστμπεργκ.
Η δεύτερη μέρα ήταν σίγουρο πως θα είχε αρκετή δράση. Λόγω κανονισμών, ο πρωταθλητής Οζιέ θα έπρεπε να ανοίγει δρόμο, να δημιουργεί γραμμές για τους υπόλοιπους και να χάνει χρόνο. Οι δυσκολίες για τους οδηγούς ήρθαν από την πρώτη κιόλας ειδική, με το κρύο να επηρεάζει τους ίδιους αλλά και τα ελαστικά τους. Η πρώτη απώλεια ήταν ο Όττ Τάνακ. Έκανε μια θεαματική βουτιά σε μια λίμνη, αφού πρώτα είχε σπάσει τη δεξιά ανάρτηση και ήταν ανήμπορος να ελέγξει το Fiesta του. Με αστραπιαίες κινήσεις, οδηγός και συνοδηγός εγκατέλειψαν τον Τι(Τανακ)ικό και με δυο απλωτές έφτασαν στη στεριά! Τα στιγμιότυπα έκαναν τον γύρο του κόσμου και όλοι τα έβλεπαν με ανοιχτό το στόμα.
Εν τω μεταξύ, ο Οζιέ μεγάλωνε τη διαφορά από τους υπόλοιπους οδηγώντας σταθερά και γρήγορα ακόμα και σε ειδικές μήκους σχεδόν 50 km (El Chocolate SS4-SS8). Με μια εμπνευσμένη στρατηγική στα λάστιχα και με τη βοήθεια της χαμηλής θερμοκρασίας παρέμεινε πρώτος, την ώρα που ο άμεσος διώκτης του Νέβιλ είχε έξοδο, παραχωρώντας τη θέση του στον Φινλανδό Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα. Στο προσωρινό βάθρο και ο Νορβηγός Όστμπεργκ , ενώ ακολούθησαν οι Μίκελσεν, Έβανς με Ford και το Hyundai του Ντάνι Σόρντο. 7ος ο εξακολουθητικά συνεπής Τσέχος Μάρτιν Πρόκοπ, παρά τις απρόσμενες συναντήσεις με αγελάδα στο δρόμο! Συχνό φαινόμενο, ο συνταξιούχος πια Μίκκο Χίρβονεν είχε μια παρόμοια συνάντηση πέρυσι.
Οι ειδικές διαδρομές του Σαββάτου είχαν ως βασική απώλεια τον 2ο Λάτβαλα. Δεύτερο συνεχόμενο λάθος μετά την Σουηδία και ήδη έχει αρχίσει να κυνηγά για άλλη μια χρονιά τον Οζιέ στη βαθμολογία και στο τέλος δεν του μένει χρόνος να τον φτάσει. Δεύτερος προβιβάστηκε ο Όστμπεργκ της Citroen και 3ος ο Μίκελσεν, ενώ ο πρωτοπόρος Οζιέ απολάμβανε την κορυφή με ησυχία, 50 δευτερόλεπτα μακριά από μάχες με τους υπόλοιπους. Μετά, λοιπόν, από τις ανακατατάξεις της 12ης ειδικής, τα πράγματα έμειναν τα ίδια μέχρι το τέλος του ράλλυ. Μόνο ενδιαφέρον είχε η μονομαχία για το δεύτερο σκαλί του βάθρου, πάλι μεταξύ του Νορβηγικού διδύμου Όστμπεργκ – Μίκελσεν με τον πιο έμπειρο Νο 2 της Citroen να βγαίνει νικητής. Το Νο 1, ο Κρίς Μίκ, είχε ήδη χάσει αρκετές θέσεις ύστερα από ένα ακόμα λάθος του. Άραγε, σε ποιο είναι Νο 1; Προς το παρόν,στις εξόδους. Αξιοσημείωτη ήταν και η υπερπροσπάθεια των μηχανικών του Μάλκολμ Γουίλσον στη Ford,οι οποίοι ανέσυραν και έφεραν σε λειτουργία το βυθισμένο Fiesta του Τάνακ, ώστε να τρέξει υπό καθεστώς Ράλλυ 2.
Τελικά, η πρώτη εξάδα παρέμεινε με 4ο τον Έβανς, στη συνέχεια τον Σόρντο και τον Πρόκοπ σε μια πολύ καλή εμφάνιση. Ο Νέβιλ σκαρφάλωσε μέχρι την 8η θέση, ενώ οι Λάτβαλα, Μίκ, Πάντον και Κουμπίτσα δεν κατάφεραν να βαθμολογηθούν, καθώς πέρασαν μόνο μπροστά από το- ελληνικού ενδιαφέροντος – Fiesta R5 της 19ης θέσης, με οδηγό τον Ιορδάνη Σερδερίδη. Ακολουθεί το όνειρό του, προσπαθεί και βρίσκεται συνεχώς σε αγώνες παγκοσμίου ενδιαφέροντος σε WRC και ERC (Ράλλυ Ακρόπολις 2014). Ο μεγάλος κερδισμένος του αγώνα είναι, φυσικά, ο υπερασπιστής του τίτλου Σεμπάστιαν Οζιέ, ο οποίος επικράτησε και στην Power Stage παίρνοντας +3 βαθμούς. Έχτισε στα τρία πρώτα ράλλυ, διαφορά ασφαλείας 34 βαθμών, μπροστά από τον 2ο Μίκελσεν στο πρωτάθλημα και τρίβει τα χέρια του για την “κούπα” του 2015. 3 στις 3 τρίτες θέσεις για τον νεαρό Νορβηγό της VW, επιδεικνύοντας εξαιρετική σταθερότητα και προσήλωση στον στόχο του για φέτος, που δεν είναι άλλος παρά η πρώτη νίκη.
Ο Βέλγος της Hyundai, δεν πλησίασε όσο θα ήθελε τον Οζιέ, αλλά με την 8η θέση και την 3η στην τελευταία ειδική, έσωσε την παρτίδα. Η Citroen έπεσε στην 4η θέση- λόγω των βαθμών που παίρνει μόνο από τον ανεβασμένο Όστμπεργκ- και η Hyundai βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής από την VW στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Επόμενο ραντεβού στις 23 Απριλίου με το, σίγουρα λασπωμένο, Ράλλυ Αργεντινής. Εκεί, παραδοσιακά τα δυο τελευταία χρόνια, χάνεται η κυριαρχία του Σέμπ. Αναμένουμε να δούμε την φετινή του εξέλιξη, μήπως και δούμε κάποιον οδηγό να τον αμφισβητεί στα ίσια και μέχρι το τέλος.
Βαθμολογία Οδηγών 2015 Βαθμολογία Κατασκευαστών 2015