Formula 1 GP China – Shanghai 2017

Ο Lewis Hamilton ισοφάρισε τις νίκες του Sebastian Vettel στον επεισοδιακό αγώνα της Κίνας κι έδειξε πως θα είναι πολύ δύσκολο για την Ferrari να ανατρέψει την κορυφαία ομάδα της Mercedes από το θρόνο της. Οι δυο τους ισοβαθμούν στην κορυφή της κατάταξης με 43 βαθμούς, ενώ στους κατασκευαστές η Γερμανική ομάδα βρίσκεται μόλις έναν βαθμό εμπρός από την Ιταλική, με 66 έναντι 65. Φαίνεται πως οι αλλαγές στους κανονισμούς άρχισαν να πιάνουν τόπο!

Το αναπάντεχο στοιχείο στον αγώνα άρχισε να φαίνεται ήδη από τις ελεύθερες δοκιμές, καθώς οι δύο πρώτες περίοδοι FP1 και FP2 δεν πραγματοποιήθηκαν λόγω ομίχλης…όχι γιατί οι οδηγοί δε μπορούσαν να δουν τη μύτη τους, αλλά επειδή δε μπορούσε να πετάξει το ιατρικό ελικόπτερο σε περίπτωση που κάτι κακό συνέβαινε. Έτσι, με ελάχιστο χρόνο στην πίστα φτάσαμε στις κατατακτήριες του Σαββάτου, όπου κυριάρχησε ο Hamilton, φτάνοντας έτσι τις 63 pole position, μια ανάσα από τις 65 του ινδάλματός του, του αείμνηστου Ayrton Senna. Ο Vettel έδειξε και πάλι πως μόνο τυχαία δεν ήταν η νίκη του στην Αυστραλία, φέρνοντας τη Ferrari του στη δεύτερη θέση, μόλις 0,001¨ εμπρός από τη Mercedes του Bottas. Συζητήσεις έγιναν στη συνέχεια για να πραγματοποιηθεί ο αγώνας το Σάββατο, φοβούμενοι επειδείνωση του καιρού, αλλά – ευτυχώς για μας – δε συμφώνησε κανείς.

7 παγκόσμια πρωταθλήματα στήθηκαν στην εκκίνηση, με τον Vettel να παίρνει μια κάπως περίεργη θέση, που παραξένεψε ακόμα και τους αγωνοδίκες. Ποινή δε δόθηκε, όπως είχε γίνει και παλιότερα σε ανάλογες περιπτώσεις, αλλά σίγουρα αν επαναληφθούν αντίστοιχα φαινόμενα, θα υπάρξει και αντίδραση. Χωρίς απρόοπτα η εκκίνηση στο βρεγμένο – μετά από πολλά χρόνια – με μοναδική παραφωνία τον Sainz, που ήταν ο μόνος που εκκίνησε με ελαστικά για στεγνό και το πλήρωσε πέφτοντας στην τελευταία θέση και γλιτώνοντας την τελευταία στιγμή από έναν τοίχο. Την επαφή όμως δε γλίτωσαν οι Stroll με Williams και Perez με Force India, με τον πρώτο να μένει κολλημένος στην αμμοπαγίδα.

Το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε τη δουλειά του και όλοι εκτός από τους πέντε πρώτους – Hamilton, Bottas, Ricciardo, Raikkonen και Verstappen έκαναν την αλλαγή σε ελαστικά για στεγνό. Χωρίς όμως να κερδίσουν και κάτι σημαντικό, καθώς ο αντικαταστάτης του Wehrelein στη Sauber, Antonio Giovinazzi, ένιωσε τι θα πει υδρολίσθηση και χτύπησε – για μια ακόμη φορά – τον τοίχο της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού, διαλύοντας ξανά το μονοθέσιό του και αναγκάζοντας το πραγματικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας να βγει και να περνά τους οδηγούς μέσα από το pit lane μέχρι να καθαρίσει η πίστα. Αυτό έδωσε την ευκαιρία και στους 5 πρώτους να κανουν την αλλαγή τους χωρίς να χάσουν τις θέσεις τους.

Πίσω τους ήταν ο Vettel, που δε θα τους άφηνε σε ησυχία γνωρίζοντας τις δυνατότητες του μονοθεσίου του. Ο ομόσταυλός του, Kimi Raikkonen τον καθυστερούσε για λίγο, μη μπορώντας να περάσει τον Ricciardo, οπότε μετά πό 10 γύρους δεν άντεξε. Πέρασε τη Ferrari κι έδειξε πως γίνονται οι προσπεράσεις, σε μια επείδηξη θάρρους και θράσους, σβήνοντας ακόμα και τα κόκκινα διακριτικά στα πλαινά των ελαστικών του Αυστραλού μετά την επαφή τους. Στη συνέχεια ανάγκασε τον Verstappen σε λάθος φρενάρισμα, ώστε να περάσει με άνεση και να προσπαθήσει να πιάσει τον Hamilton.

Από το σημείο αυτό και μετά, η μοναδική μάχη που άξιζε ήταν αυτή των δύο Red Bull, με τον Mad Max να κερδίζει στα σημεία την τελική θέση στο podium και τον τίτλο του οδηγού της ημέρας, ενώ πίσω τους τερμάτισε η άλλη Ferrari του Raikkonen και η δεύτερη Mercedes του Bottas. Ο Sainz κατάφερε να φτάσει στην 7η θέση, περνώντας τη μοναδική McLaren που είχε απομείνει, αυτή του Fernando Alonso, λίγο πριν εγκαταλείψει, με τον τελευταίο να δηλώνει πάλι πως έκανε τον καλύτερο αγώνα του – δεν έχει και τόσο άδικο δεδομένης της δυναμικής της ομάδας του πλέον – και πως ήταν πιο γρήγορος στις στροφές, άμεσα καρφιά για την ομάδα του που επιμένει πως έχει το τρίτο καλύτερο σασί αλλά και προς τη Honda για τα 15 ολόκληρα χλμ τελικής που του έλειπαν. Είχε βέβαια φτάσει μέχρι και την 6η θέση! Στην 8η θέση τερμάτισε η Haas του Magnussen, εμπρός από τις Force India των Perez και Ocon, που βαθμολογήθηκαν και οι δύο.

Σε γενικές γραμμές, ήταν ένας αγώνας με ενδιαφέρον, κυρίως λόγω των καιρικών συνθηκών, αλλά έδειξε πως το κυριότερο πρόβλημα της σύγχρονης Formula 1, οι προσπεράσεις, έχουν να κάνουν εκτός από την αεροδυναμική και με το ¨αγωνιστικό θράσος¨ του κάθε πιλότου, κάτι που έδειξε σήμερα με τον καλύτερο τρόπο μόνο ο Sebastian Vettel. Καλή η λογική της ελαχιστοποίησης των ρίσκων ώστε κάθε ομάδα να παίρνει όσο δυνατόν περισσότερους βαθμούς, αλλά για να υπάρχει η Formula 1 πρέπει να υπάρχουν θεατές. Κι αυτοί με τη σειρά τους χρειάζονται θέαμα για να μείνουν. Πιστεύουμε, πάντως, πως η νέα διοίκηση, η οποία έχει Αμερικανικές επιρροές, θα φέρει θετικές αλλαγές σε πολλούς τομείς.

Επόμενος αγώνας, την Κυριακή του Πάσχα 16 Απριλίου στο Bahrain, που συνήθως δίνει καλούς αγώνες με αρκετό θέαμα. Μέχρι τότε, μπορούμε να παρακολουθήσουμε την ανασκόπηση του σημερινού αγώνα από το επίσημο κανάλι της Formula 1 στο Youtube.

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments