Ράλλυ Σουηδίας 2015

Τι πιο ωραίο για τους λάτρεις των μηχανοκίνητων σπόρ από έναν χιονισμένο αγώνα γεμάτο δράση μέσα στο καταχείμωνο; Με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ να ξεκινά σχεδόν με την έναρξη του νέου έτους, πιο πριν από άλλα πρωταθλήματα, το σκηνικό στήθηκε στην κάτασπρη ύπαιθρο της Σουηδίας και της Νορβηγίας. Αρκετοί τρελοί που αψηφούν το κρύο, σπεύδουν στις ειδικές διαδρομές, ανάβουν τεράστιες φωτιές να ζεσταθούν και απολαμβάνουν ένα υπέροχο θέαμα με εκπληκτικές ταχύτητες, ατέλειωτες πλαγιολισθήσεις και φοβερές μάχες από τα κορυφαία ονόματα του WRC. Τι καλύτερο, θα μου πείτε, για τους θεατές; Να έχουν τον εθνικό τους αγώνα σε ένα σοβαρό καλεντάρι αγώνων και όχι όπως άλλες χώρες που πέφτουν απ’τα σαλόνια στα… αλώνια – βλέπε Ελλάδα! Το μοναδικό ράλλυ στο WRC που περιλαμβάνει αποκλειστικά χιονισμένες ειδικές διαδρομές, είναι απαιτητικό, επιφυλάσσει αρκετές παγίδες για τους άπειρους, αλλά ακόμα και για τους πιο έμπειρους που προσπαθούν να πηγαίνουν ‘flat out’.

AUTOMOBILE: WRC Rally Sweden- WRC -12/02/2015

Την πρώτη μέρα, τα αυτοκίνητα αγωνίστηκαν σε ζευγάρια για την πρώτη υπερειδική (1,9 km) στο Karlstad και ο Σουηδός Τίντμαντ έκανε την έκπληξη στους χρόνους, την ώρα που όσα περισσότερα αυτοκίνητα έμπαιναν στην ειδική, έσκαβαν μεγάλα αυλάκια και η πρόσφυση για τους επόμενους στη σειρά ήταν όλο και πιο μικρή. Όμως, από την 2η και 3η ειδική και μετά, οι συνήθεις ύποπτοι Οζιέ και Λάτβαλα της Volkswagen περνούν μπροστά, χωρίς να έχουν μεγάλη διαφορά μεταξύ τους. Ο Φινλανδός δεν είχε βρει το σωστό set-up και ήταν άλλη μια φορά προβληματισμένος. Μάχη γινόταν για την 3η θέση μεταξύ του Νορβηγικού διδύμου Μίκελσεν και Όστμπεργκ. Ο Κρίς Μίκ έπεσε θύμα του χιονιού στα πλάγια του δρόμου, με αποτέλεσμα να χάσει 3 λεπτά. Ο Κέβιν Άμπρινγκ- που όσοι τον θυμάστε να είναι επικεφαλής στο περυσινό Ράλλυ Ακρόπολις (ERC) με ένα Peugeot 208 RRC- έχασε ξαφνικά τον δρόμο με το Hyundai i20 όταν θόλωσαν τα γυαλιά του! Κατάφερε, όμως, να επανέλθει.

Στην 9η ειδική το 1-2-3 της VW χάλασε. Οι δύο πρωτοπόροι έκαναν λάθη και ο Μίκελσεν βρήκε την ευκαιρία να πάρει τα ηνία του αγώνα. Αρχικά ο Οζιέ έχασε μια διασταύρωση και πήγε ευθεία στο υπερυψωμένο χιόνι, όμως ήταν τυχερός και έχασε μόνο 3 θέσεις. Αντίθετα, ο Λάτβαλα δεν στάθηκε το ίδιο τυχερός. Έκανε το λάθος και κόλλησε στο μαλακό χιόνι για 8,5 λεπτά καταστρέφοντας έτσι τον αγώνα του. Έξοδο στην ίδια ειδική είχε και το Νο 1 της Ford, ο Έλφυν Έβανς, ενώ βάθρο έβλεπαν οι Νέβιλ με Hyundai και Όστμπεργκ με Citroen. Ο Πάντον (6ος) που αντικατέστησε τον τραυματισμένο στα πλευρά Ντάνι Σόρντο, δεν ένιωθε μεγάλη αυτοπεποίθηση με τις ρυθμίσεις του Ισπανού στο i20. Την 5άδα έκλεινε το Fiesta του Τάνακ.

Η δράση συνεχίστηκε στις ειδικές διαδρομές του Σαββάτου όταν και παρακολουθήσαμε μια δυνατή μάχη στην πρώτη τριάδα. Διατηρεί το προβάδισμα ο Μίκελσεν, αλλά η πίεση του Οζιέ φουντώνει. Ο Γάλλος πρωταθλητής περνά τον Όστμπεργκ – που έχασε έδαφος λόγω κλαταρισμένου ελαστικού- και τον Νέβιλ, ο οποίος ζητά απεγνωσμένα βελτιώσεις στο i20 γιατί πιέζει όσο δεν πάει άλλο και αποτέλεσμα δε βλέπει. Η πίεση του Οζιέ αποδίδει και οδηγεί σε λάθος τον 26χρονο Νορβηγό, με συνέπεια η διαφορά τους σχεδόν να εκμηδενιστεί. Οι φετινοί κανονισμοί υπαγορεύουν ότι ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος θα ανοίγει δρόμο στις 2 πρώτες μέρες κάθε αγώνα και στις επόμενες η σειρά εκκίνησης αντιστρέφεται. Αυτό σήμαινε ότι ο Οζιέ θα έχανε αναγκαστικά χρόνο. Όπως κι έγινε. Ο Νέβιλ περνά 2ος στην 15η ειδική και με κεκτημένη ταχύτητα αφήνει πίσω τα δύο VW (Μίκελσεν-Οζιέ) στην τελευταία ειδική της ημέρας.

Όλα θα κρίνονταν για τη νίκη στις 3 ειδικές της Κυριακής. Στις δύο πρώτες Μίκελσεν και Οζιέ αντάλλαξαν ταχύτερους χρόνους με τον Νέβιλ να ακολουθεί κατά πόδας. Η Power Stage ήταν καθοριστική. Ο Αντρέας Μίκελσεν άγγιξε το όνειρο της πρώτης νίκης στο WRC, αλλά δεν το έπιασε. Με ένα λάθος που του κόστισε πάνω από μισό λεπτό και τον έριξε 3ο, έδωσε στον ομόσταυλό του την ευκαιρία να αρπάξει τη νίκη μέσα απ΄τα χέρια του. Ο Οζιέ με τη σειρά του, υπερκέρασε το εμπόδιο του Νέβιλ, ‘τσέπωσε’ +3 πόντους από την Power Stage και έφυγε από τη Σουηδία με τη μέγιστη συγκομιδή 28 βαθμών και με ένα τεράστιο χαμόγελο στα χείλη! Έκανε υπερπροσπάθεια να διορθώσει το λάθος του, ώστε να κερδίσει χρόνο και του βγήκε στο 100%, ύστερα από κρίσιμα λάθη άλλων οδηγών. Άλλωστε τι πρωταθλητής θα ήταν, αν ο νεότερος Μίκελσεν με το Polo του 2014 (χωρίς τις φετινές βελτιώσεις σε κινητήρα- κιβώτιο- αναρτήσεις) κατάφερνε να τον κερδίσει; Σίγουρα απέφυγε έναν τέτοιο ‘διασυρμό’!

AUTOMOBILE: WRC Rally Sweden- WRC -12/02/2015          20150024923_EVANS

Τέταρτος και σε μεγάλη απόσταση από τους 3 πρώτους τερμάτισε ο πιο συγκρατημένος- συγκριτικά με το 2012- Τάνακ. Ακολούθησαν οι Πάντον, Έβανς και Μίκ, ενώ οι ιδιώτες Πρόκοπ και Προτάσοφ παρέμειναν στις θέσεις 8 και 9 αντίστοιχα. Τη δεκάδα έκλεισε τελικά ο Όστμπεργκ, αφού είχε μια έξοδο στο χιόνι στην 19η ειδική. Τον Λάτβαλα αποφάσισαν να… τον ‘εγκαταλείψουν’, ώστε να έχει καλύτερη θέση εκκίνησης στο επόμενο, χωμάτινο ράλλυ Μεξικού.Να υπενθυμίσω ότι στο ράλλυ Σουηδίας αγωνίστηκε κι ένα απ’τα αγαπημένα παιδιά του αθλήματος, ο Πέτερ Σόλμπεργκ, ο οποίος για τρίτη συνεχή χρονιά με συνοδηγό τη γυναίκα του (!) κερδίζει στην ιστορική κατηγορία με ένα Ford Escort MKII, προσφέροντας περίσσιο θέαμα με την πισωκίνητη δύναμη του παρελθόντος. Στα αξιοσημείωτα του αγώνα η εκτόξευση του Νέβιλ στα 44 μέτρα στο Colin’s Crest, ένα απ’τα αγαπημένα άλματα του αείμνηστου Colin McRae.

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Ανέβηκε σε WRC
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments