WRC Rally Poland 2016

Mikkelsen θέλοντος, Tanak επιτρέποντος…

Ράλλυ Πολωνίας. Ό,τι πιο κοντά στο flat-out Ράλλυ Φινλανδίας! Ευθείες τεράστιες, άλματα και στροφές που ο συνοδηγός λέει 6+ ή 6-, άντε και ένα 5 αραιά και πού! Προφανώς ένα από το πιο γρήγορα Ράλλυ στο καλεντάρι και ένα από τα σημεία που ο Tanak κάνει την επίθεσή του. Όπως και πέρυσι, ο Εσθονός είχε λάβει την επιφοίτηση και πήγαινε τέρμα γκάζι σε όλες τις ειδικές. Μέσα μέσα έκανε κάποια μικρο-λάθη, αλλά η ταχύτητα ήταν εκεί. Φέτος ήρθε με τη γνωστή του ταχύτητα, όμως έδειξε και σε όλους ότι μπορεί να οδηγεί χωρίς λάθη. Επίσης, στην Πολωνία η στήριξη στον δικό τους οδηγό Robert Kubica δεν ήταν δυνατή φέτος, μετά από την αποχώρησή του από το άθλημα. Όμως τη θέση του πήρε ο γνωστός από τα δικά μας ERC Ακρόπολις, Kajetan Kajetanowicz στο WRC 2 βέβαια. 

Μετά την super special που κέρδισε ο Neuville, την πρωτοπορία πήρε και κράτησε για τις επόμενες 5 ειδικές ο Mikkelsen. Όμως ο Tanak δεν είχε μιλήσει ακόμα και με ένα χατ τρικ από συνεχόμενες ειδικές ανέβηκε πρώτος, 4,2 μπροστά από το VW Polo R WRC του Mikkelsen που – ειδικά στο δεύτερο πέρασμα των ειδικών – δε μπορούσε να κάνει τίποτα να σταματήσει τον “φορτσάτο” Εσθονό. Ένα Hyundai i20 WRC έκλεινε την πρώτη τριάδα για τη δεύτερη μέρα του αγώνα και ήταν αυτό του ανανεωμένου Hayden Paddon. Μετά από κάποια άσχημα αποτελέσματα σε Πορτογαλία και Σαρδηνία, έδειχνε έτοιμος να προχωρήσει μπροστά σε νέες επιτυχίες. Τέταρτος έμεινε ο πρωταθλητής Ogier που ήλπιζε σε βροχή η οποία δεν ήρθε και το καθάρισμα του δρόμου καλά κρατούσε κι εδώ. Ο teammate του, στην 6η θέση, Jari Matti Latvala για άλλον έναν αγώνα ήταν απελπιστικά αργός και ανήμπορος να φτάσει το ρυθμό των πρώτων. Μπροστά του είχε το άλλο i20 του Neuville που άφησε για ενθύμιο μια-δυο ρόδες σε πολωνικά χωράφια, χάνοντας αρκετό χρόνο. 

9140_OttTanak-Poland-2016_001_896x504

Η τρίτη μέρα είχε αρκετή δουλειά για τον Ott Tanak που γνώριζε ότι αν πιέσει αρκετά στο πρώτο loop, εκμεταλλευόμενος τη σειρά εκκίνησης, θα φτιάξει ένα μαξιλάρι ασφαλείας από τον Mikkelsen. Έτσι κι έγινε, πήρε μεγάλα ρίσκα, σε κάθε στροφή ήταν στο όριο και χωρίς λάθος μεγάλωσε τη διαφορά του στα 21 δευτερόλεπτα. Απ’την άλλη ο Νορβηγός της Volkswagen πίεζε αρκετά στην επανάληψη των ειδικών, έχασε μια διασταύρωση και έδωσε περισσότερο προβάδισμα στον Tanak. Ταυτόχρονα έπρεπε να προσέχει τον Paddon που ήταν σε απόσταση αναπνοής πίσω του, 6,5 δευτερόλεπτα μετά από 18 ειδικές. Ο Ogier έπεσε αρκετά πιο πίσω στην 6η θέση, αφού συνέχιζε να καθαρίζει τις ειδικές με αποτέλεσμα να τον περάσει ο Neuville και o Latvala. Μάλιστα ο Βέλγος, δεν είχε τι να κάνει μέσα στην ειδική, όταν ξεκόλλησε ο λεβιές ταχυτήτων κι έπεσε στο πάτωμα! Σε παράταξη βρίσκονταν στις 4 τελευταίες θέσεις τα Citroen και τα Ford. Lefebvre μπροστά απ’τον Breen και Camilli μπροστά απ’τον Ostberg. Άσχημος αγώνας για τον Νορβηγό που στους προηγούμενους μαχόταν πολύ περισσότερο. 

13528837_601211083383572_4839818297053483219_n  13566962_602436196594394_8704308342424341926_n

Έναν από τους πιο κοντινούς τερματισμούς στις πρώτες 5 θέσεις επιφύλασσε η τελευταία μέρα, δείχνοντας πόσο απρόβλεπτος ήταν αυτός ο αγώνας και ότι κάθε οδηγός ήταν σε απόσταση βολής, έτοιμος να εκμεταλλευτεί κάθε λάθος του προπορευόμενου. Αρχικά, άσχημα νέα για τον Tanak που στην προτελευταία ειδική είχε ένα αργό κλατάρισμα και μετά αναγκάστηκε να πηγαίνει μόνο με τη ζάντα. Τελικά κρατήθηκε δεύτερος, 2,3 μπροστά απ’τον Paddon και η νίκη χαρίστηκε στον Andreas Mikkelsen. Σίγουρα πάλεψε πολύ για να μείνει στην 2η θέση, αλλά η νίκη ανήκε δικαιωματικά στον Tanak. Πιο πίσω ο Paddon λίγο έλειψε να χάσει τη θέση του στο βάθρο απ’τον Neuville που τον πλησίασε στα 0,8, ενώ πολύ κοντά ήταν στην 5η θέση και ο Latvala 4,5 πιο πίσω. Ο Ogier έμεινε 6ος σε ένα ράλλυ που απλά ήθελε να τερματίσει, ειδικά μετά τις δύσκολες συνθήκες που έφερε η βροχή την Κυριακή. Citroen και Ford δεν τερμάτισαν τελικά σε παράταξη όπως είπαμε, αφού Lefebvre και Camilli είχαν εξόδους αφήνοντας τον Breen στην 7η και τον Ostberg στην 8η.

Ο τερματισμός ήταν πολύ δύσκολος για τον Ott Tanak που δεν είχε λόγια να πει και να περιγράψει το πόσο στεναχωρημένος είναι. Όπως είπε: “Τόση προσπάθεια και στο τέλος τίποτα, είναι πολύ σκληρό”. Ο Mikkelsen έσπευσε να τον παρηγορήσει, αφού κι εκείνος είχε βρεθεί ακριβώς στην ίδια θέση στο Ράλλυ Σουηδίας του 2015, όταν στην τελευταία ειδική έχασε μέσα απ’τα χέρια του τη νίκη. Για να δείτε το ήθος αυτών των αθλητών, ο Ogier σήκωσε στα χέρια τον Tanak, λέγοντας ότι του άξιζε αυτή η νίκη και όλοι οι συναθλητές του χειροκροτούσαν την προσπάθεια του νεαρού Εσθονού, παρηγορώντας τον έτσι, με τον καλύτερο τρόπο. Αυτή είναι η μαγεία του αθλητισμού. 

9202_tanak-shoulder-poland-2016_999_896x504

Επόμενος σταθμός για να διεκδικήσει ο Tanak αυτό που έχασε στην Πολωνία, είναι η Φινλανδία. Εκεί κι αν είναι τέρμα γκάζι. Φτάσαμε στο μέσο της σεζόν και ο Ogier έχει ένα τεράστιο προβάδισμα, χωρίς να κερδίζει κιόλας! Με τόσους διαφορετικούς νικητές στα τελευταία Ράλλυ, να δούμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον…

9183_Positions-Poland-2016_001_896x504   9182_Points-Poland-2016_001_896x504

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Ανέβηκε σε WRC
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments