Formula 1 GP Azerbaizan 2016

Επιστροφή στην Ευρώπη για τη Formula 1, μετά το μικρό διάλειμμα στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, με τι άλλο; Το Ευρωπαϊκό Grand Prix!

Valtteri-Bottas-Williams-Baku-2016-Prove-libere1

 

Το Αζερμπαϊτζάν είναι η χώρα που φέτος φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα του κορυφαίου μηχανοκίνητου αθλητισμού, σε μια λίγο…διαφορετική ¨πίστα¨. Συγκεκριμένα, οι δρόμοι της πρωτεύουσας Μπακού, μετατράπηκαν σε αγωνιστική διαδρομή, προβληματίζοντας λίγο τους πιλότους με τα στενά σημεία στο κάστρο που δεν άφηναν περιθώριο για λάθος, αλλά αφήνοντας όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά, καθώς για όλους η πίστα ήταν άγνωστη. Εντυπωσιακό σκηνικό, με όλους να ελπίζουν για έναν συναρπαστικό αγώνα, με τον συνήθη ύποπτο Rosberg να βρίσκεται στην pole position και τον Hamilton στη 10, μετά από την επαφή του με τις μπαριέρες στο Q3. Δυνατές φάνηκαν για μια ακόμα φορά οι Ferrari και Red Bull.

 

 

Τα στοιχήματα ήταν πολλά για το τι θα συμβεί στην εκκίνηση, ιδίως μετά τις αλεπάλληλες εξόδους στις ελεύθερες δοκιμές αλλά και την καραμπόλα στον αγώνα του GP2. Τελικά δικαιώθηκαν όσοι πίστευαν πως οι πιλότοι της Formula 1, ως πιο έμπειροι και πιο ώριμοι θα αποφύγουν τις επαφές. Ο Rosberg άρχισε να απομακρύνεται γρήγορα, μην αφήνοντας πολλά περιθώρια στον Ricciardo να ακολουθήσει. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο Vettel τον πέρασε στον 6ο γύρο, αν και πάλι δε μπορούσε να κινηθεί πιο γρήγορα από τον Rosberg. Ο Hamilton έκανε μια -σπάνια- καλή εκκίνηση και βρέθηκε στην 4η θέση, αν και τελικά απορροφήθηκε περισσότερο στο να ψάχνει τις σωστές ρυθμίσεις στο τιμόνι, πρίν αρχίσει την όποια του επίθεση στους πρωτοπόρους.

f1-european-gp-2016-daniel-ricciardo-red-bull-racing-rb12

Από τη στιγμή που όλοι ήταν προσεκτικοί και δεν είχαμε safety car ώστε να γίνει ένα ανακάτεμα στην κατάταξη, ο αγώνας αναλώθηκε στο σχεδιασμό της καλύτερης στρατηγικής και της διαχείρισης των ελαστικών. H Williams ήταν η ταχύτερη ομάδα στα pit stop με χρόνο κάτω από 2 δευτερόλεπτα (!) αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό ώστε να βρεθούν ψηλά στην κατάταξη, τερματίζοντας στην 6η και 10η θέση για τους Bottas και Massa αντίστοιχα. Ο σχετικά χαμένος της υπόθεσης ήταν ο Raikkonen, καθώς δεν κατάφερε να κρατήσει την 3η θέση, κυρίως λόγω ενός προβλήματος στο ERS, οπότε την παρέδωσε στον Perez, εκνευρισμένος όμως με τους μηχανικούς του που δε μπορούσαν σύμφωνα με τους κανόνες να του δώσουν τη σωστή ρύθμιση για να ξεπεράσει το πρόβλημα. Οι McLaren έδειξαν να σταθεροποιούνται στο μέσο του grid, με τον Button να τερματίζει 11ος, οδηγώντας ¨με την ψυχή του¨ όπως είπε, αφιερώνοντας τον αγώνα αυτό την ημέρα του πατέρα στον…πατέρα του. Η Manor παραλίγο να κάνει την έκπληξη και να βαθμολογηθεί, κάνοντας μόνο ένα pit stop, αλλά τα φρένα πρόδωσαν τον Wehrlein.

f1-mclaren-european-gp-baku_3485528

Σε γενικές γραμμές ήταν ένας μέτριος αγώνας, με μικρό σχετικά ενδιαφέρον κατά τη διάρκειά του, αν και το σκηνικό όπου στήθηκε ήταν εντυπωσιακό. Εν μέρει, θα δικαιολογήσουμε τις ομάδες για τις συντηρητικές τους επιλογές, καθώς σε έναν εντελώς νέο αγώνα είναι αρκετά δύσκολο να ρισκάρουν και να χάσουν το όποιο θετικό αποτέλεσμα. Η Mercedes και πάλι έδειξε κυρίαρχη, με τη Ferrari όμως να ακολουθεί κατά πόδας, έχοντας έναν πολύ άνετο και κεφάτο Vettel στις τάξεις της. Τόσο άνετο, που μετά το τέλος του αγώνα ρωτούσε να μάθει το αποτέλεσμα του 24ωρου αγώνα στο Le Mans…

Archivnummer: D303369

Πατήστε στα λίνκ για την  τελική κατάταξη και τις βαθμολογίες Οδηγών και Κατασκευαστών, σύμφωνα με το επίσημο site της Formula 1.

FacebooktwitteryoutubeinstagramFacebooktwitteryoutubeinstagram
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments